Mistähän se johtuu että joillain ihmisillä ei ole minkäänlaista halua tulla vanhemmiksi?
Esim itselläni ei ole milloinkaan ollut vauvakuumetta enkä ole koskaan halunnut kokea vanhemmuutta. Se on aina ollut ihan itsestään selvää. Joko on kehitetty jotain teorioita että mistä tämä juontaa?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan siitä, että kaikki ovat erilaisia. Tuliko yllätyksenä?
Miksi noin ivallinen sävy?
Niin. Sitä olen joskus pohtinut, että kun tuo lisääntyminen on niin perusviettejä, että miksi se joiltain puuttuu ihan kokonaan. MIKSI olemme siinä kohtaa erilaisia. Kai se tosiaan on joku luonnon tapa karsia pois huonoa ainesta🤷Ap
Ei lisääntyminen ole mikään perusvietti. Sukupuolivietti on perusvietti, mutta sehän ei enää tarkoita samaa kuin lisääntyminen. Ihminenkin on sopeutunut maailman muuttumisen ja "pakko saada vauvoja" on vaihtunut siihen, että seksi on jees, mutta vauva ei niinkään.
Kahdeksan miljardia poksahtaa marraskuussa. Kuinka monta miljardia tarvitaan lisää ja miksi?
Pitääkö vähäinenkin luonto ja eläinten elintila paskoa uusilla miljardeilla ihmisillä? Miksi?
Siinä on oma syyni. Eläkkeet ovat täysin merkityksetön ongelma luonnontuhon rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta. Heikot ei lisäänny ja vahvat jatkavat sukua. Niin se menee muillakin eläimillä.
Mitä älykkäämpi ja koulutetumpi kansa, sitä vähemmän se lisääntyy. En nyt sitten tiedä onko ne älykkäät ja koulutetut vaan niin heikkoja.
Jonain päivänä nämä "älykkäätkin" vielä tajuavat, miksi ei ollutkaan niin hyvä idea jättää lapsia tekemättä. Jossain vaiheessa se kupla vielä poksahtaa, kun tulevia veronmaksajia ei olekaan tarpeeksi.
Etköhän se sinäkin ole lapsesi ihan omista syistä lähtien tehnyt etkä isänmaa mielessä.
Hyvin nielaisitte syötin :D Arvasin, että tämä oli aikalailla 100% varma täky. Kiitos nauruista!
t. alkuperäinen valinnasta kirjoittaja (lapseton sellainen)
Ovat lukeneet tuota "mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa" ketjua.
Lapsia synnyttäneet eivät vain ole osannut vastustaa biologista viettiä. Lapsen hankinnan ajankohdan voi nykyään itse päättää ja voi kuvitella päättävänsä kumppaninkin, mutta loppu on ihan biologiaa.
Arvostan jokaista, joka pystyy vastustamaan tuota ikiaikaista Dnahan koodattua Seireenien laulua ja tekemään oman, individualistisen valinnan.
Lasten hankinta on hyvin, hyvin itsekästä. Miksiköhän toisenlaista Suurta Tarinaa yritetään ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia synnyttäneet eivät vain ole osannut vastustaa biologista viettiä. Lapsen hankinnan ajankohdan voi nykyään itse päättää ja voi kuvitella päättävänsä kumppaninkin, mutta loppu on ihan biologiaa.
Arvostan jokaista, joka pystyy vastustamaan tuota ikiaikaista Dnahan koodattua Seireenien laulua ja tekemään oman, individualistisen valinnan.
Lasten hankinta on hyvin, hyvin itsekästä. Miksiköhän toisenlaista Suurta Tarinaa yritetään ylläpitää.
Mitäs sä olet vedellyt? Minulle ei ainakaan ikinä ole mitään viettiä vauvanhankkimiseen edes tullut. Silloin sitä ei ole myöskään tarvinnut vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luotaiisiin sellainen simulaattori että onko sinusta vanhemmaksi ja annettaisiin rääkyvä vauva kokeeksi niiin varmaan monestakaan ei olisi siiihen.
Tuo pitäisi olla pakollinen osa yläasteen opetussuunnitelmaa. Normaalia vauvaa vastaavia nukkeja jo on (mm. Love Island hömppäformaatissa niitä käytettiin), joten ei muuta kuin teinit testaamaan vanhemmuutta. Piuhat poikki, jos vauva ei viikkoa selviä hengissä.
Piuhat poikki jos ei 13-15 -vuotiaana osaa tai kiinnosta hoitaa vauvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sitä olen joskus pohtinut, että kun tuo lisääntyminen on niin perusviettejä, että miksi se joiltain puuttuu ihan kokonaan. MIKSI olemme siinä kohtaa erilaisia. Kai se tosiaan on joku luonnon tapa karsia pois huonoa ainesta🤷Ap
Et voi olla tosissasi tuon "huonon aineksen" kanssa. Mietipä nyt hetki ihan tosissasi, ovatko kaikki heistä jotain valioyksilöitä tai edes vanhemmuuteen kykeneviä, jotka lapsia tähän maailmaan tuottavat.
Mä en koskaan ole halunnut lapsia, olen nyt 46. Olen ollut aina ns. Peruslaiska. En tee enempää kuin on pakko. Mulla on AMK-tutkinto. Palkka työstä ei ole mikääm iso mutta helppo duuni jota olen jo vuosia tehnyt. Ei tarvii vaivata päätään. En harrasta mitään muuta paitsi kävelyä, pakko hoitaa kuntoa edes vähän. Syön huonosti ja olen aika laiha. Ei tämmösestä äidiksi olisi ollut.
Miksi pilaisin rennon ja huolettoman sinkkuelämäni parisuhteella suominaiseen ja jollakin räkänokalla? Ja siihen vielä päälle jatkuva pelko elareista?
No, thank you. M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luotaiisiin sellainen simulaattori että onko sinusta vanhemmaksi ja annettaisiin rääkyvä vauva kokeeksi niiin varmaan monestakaan ei olisi siiihen.
Tuo pitäisi olla pakollinen osa yläasteen opetussuunnitelmaa. Normaalia vauvaa vastaavia nukkeja jo on (mm. Love Island hömppäformaatissa niitä käytettiin), joten ei muuta kuin teinit testaamaan vanhemmuutta. Piuhat poikki, jos vauva ei viikkoa selviä hengissä.
Juuri näin. Sen verran pitää jo siinä iässä osata, että nukkevauvan saa hengissä pysymään. Hengissä tarkoittaa nukkevauvan kohdalla sitä, että saa sen leikisti ruokittua, kuivitettua, nukutettua jne. Oikea vauva on kuitenkin äärimmäisen paljon haastavampi kuin koko ajan samassa asennossa itsekseen pysyvä nukke, joten jos EDES sen nuken kanssa ei pärjää, ei todellakaan ole vanhemmaksi asiaa. Lisäksi tuo toimisi tehokkaana ehkäisyvalistuksena, kun konkreettisesti nähtäisiin, ettei se vauva-arki ole mitään kivaa kotileikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi tuon "huonon aineksen" kanssa. Mietipä nyt hetki ihan tosissasi, ovatko kaikki heistä jotain valioyksilöitä tai edes vanhemmuuteen kykeneviä, jotka lapsia tähän maailmaan tuottavat.
No mikä on sinun teoriasi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi pilaisin rennon ja huolettoman sinkkuelämäni parisuhteella suominaiseen ja jollakin räkänokalla? Ja siihen vielä päälle jatkuva pelko elareista?
No, thank you. M27
Pelko elareista? Kyllähän se lapsen elatus pitää maksaa, vaikkei olisi erottukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkea. Eihän tuossa oikeasta vauvasta puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän siinä ole mitään järkeä että pistetään piuhat poikki jos ei teininä vielä lanttu parhaimmillaan leikkaa. Ei varmaan monikaan teini tollaisesta testistä selviäisi vaikka aikuisena voi olla mitä parhain vanhempi. Kauhean jyrkkä ajatusmaailma tässä lainatussa viestissä.
Se on minusta ainoa yllättävä asia, että monet päättää jo 5-vuotiaana, etteivät halua lapsia. Ei vauvanukkeleikkejä minulle.
Ja toiset aloittaa harjoittelun nukeilla ennen kuin osaavat puhua. Se on jokin vaisto, tai vaiston puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, thank you. M27
Pelko elareista? Kyllähän se lapsen elatus pitää maksaa, vaikkei olisi erottukaan.
Maksakoon nainen sitten elarit minulle. :) Ainiin. Eihän se käy naisille... M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta. Heikot ei lisäänny ja vahvat jatkavat sukua. Niin se menee muillakin eläimillä.
Mitä älykkäämpi ja koulutetumpi kansa, sitä vähemmän se lisääntyy. En nyt sitten tiedä onko ne älykkäät ja koulutetut vaan niin heikkoja.
Jonain päivänä nämä "älykkäätkin" vielä tajuavat, miksi ei ollutkaan niin hyvä idea jättää lapsia tekemättä. Jossain vaiheessa se kupla vielä poksahtaa, kun tulevia veronmaksajia ei olekaan tarpeeksi.
Etköhän se sinäkin ole lapsesi ihan omista syistä lähtien tehnyt etkä isänmaa mielessä.
Hyvin nielaisitte syötin :D Arvasin, että tämä oli aikalailla 100% varma täky. Kiitos nauruista!
t. alkuperäinen valinnasta kirjoittaja (lapseton sellainen)
Ole hyvä vaan, ihmetyttää tosin että miten joku voi saada noin paljon kiksejä trollailusta ja vielä tulee retostelemaan sillä. Mutta kaikkia se leipä tosiaan elättää. Jatketaan...
Mieluummin palan himon tulessa kuhin fakkiinnun perheenpidon kanssa. En oo aviossa mutta enpä myöskään missään avosuhteessa, elän yhä täysin aseksuaalia elämää. Oishan se varmaan fyysillisesti kivaa olla aviossa ja isä, joa vain psyyke olisi kyllin reilassa
Nykypäivänä lastenteko on aidosti valinta ja pohdittava asia. Aikaisemmin ei näin ollut. Kummallakin mummollani on 4 lasta ja kumpikin on rehellisesti todennut ettei olisi (ainakaan näin montaa) jos olisi aidosti ollut vaihtoehtoja, saati että asiaa olisi aidosti voinut/osannut kyseenalaistaa.