Mistähän se johtuu että joillain ihmisillä ei ole minkäänlaista halua tulla vanhemmiksi?
Esim itselläni ei ole milloinkaan ollut vauvakuumetta enkä ole koskaan halunnut kokea vanhemmuutta. Se on aina ollut ihan itsestään selvää. Joko on kehitetty jotain teorioita että mistä tämä juontaa?
Kommentit (77)
Mistä se johtuu, että ihmiset haluaa eri asioita ylipäätään? Siitä, että ihmiset ovat erilaisia.
Joku haluaa lääkäriksi, toinen taidemaalariksi, kolmas vanhemmaksi ja neljäs aasiksi kotieläinpuistoon. Erilaiset ominaisuudet, erilaiset toiveet.
No ihan siitä, että kaikki ovat erilaisia. Tuliko yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Sanoin 15-vuotiaana etten lapsia tee koskaan. Minulle naurettiin. Tiesin tasan tarkkaan että haluan lapsia: nolla. Olen 50-vuotias ja lapsia: nolla.
Mulla sama.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin 15-vuotiaana etten lapsia tee koskaan. Minulle naurettiin. Tiesin tasan tarkkaan että haluan lapsia: nolla. Olen 50-vuotias ja lapsia: nolla.
Samoin. Olen tosin 10 vuotta nuorempi, muttei mulla 10 vuoden päästäkään lapsia ole. Ei kiinnosta vanhemmuus.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tiennyt jo silloin kun olen ollut itsekin lapsi, että omia lapsia en halua.
Luonnonvalinta. Heikot ei lisäänny ja vahvat jatkavat sukua. Niin se menee muillakin eläimillä.
Sama. Olen nyt yrittänyt muuttaa ajattelua vauvamyönteisempään suuntaan ja aivopestä itseäni, mutta mitään voimakasta vauvakuumetta ei ole vielä näin 35 vuoteen mennessä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta. Heikot ei lisäänny ja vahvat jatkavat sukua. Niin se menee muillakin eläimillä.
Eli ilmaisitko juuri olevasi älykkyydeltäsi lapamadon tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 4 lasta? Mites sinun lapsilukusi? Ennen vastaamista voit miettiä onko lapamato nisäkäs vai ei ja onko se sitä kautta verrattavissa ihmiseläimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä teit sen mitä taidokkaimmin omalta osaltasi :)
Jumala tietää kenen perimää kannattaa siirtää eteenpäin ja kenen ei. Siksi hän ei anna kaikkien lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä älykkäämpi ja koulutetumpi kansa, sitä vähemmän se lisääntyy. En nyt sitten tiedä onko ne älykkäät ja koulutetut vaan niin heikkoja.
Vierailija kirjoitti:
:'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä älykkäämpi ja koulutetumpi kansa, sitä vähemmän se lisääntyy. En nyt sitten tiedä onko ne älykkäät ja koulutetut vaan niin heikkoja.
Jonain päivänä nämä "älykkäätkin" vielä tajuavat, miksi ei ollutkaan niin hyvä idea jättää lapsia tekemättä. Jossain vaiheessa se kupla vielä poksahtaa, kun tulevia veronmaksajia ei olekaan tarpeeksi.
Jos luotaiisiin sellainen simulaattori että onko sinusta vanhemmaksi ja annettaisiin rääkyvä vauva kokeeksi niiin varmaan monestakaan ei olisi siiihen.
Vierailija kirjoitti:
No ihan siitä, että kaikki ovat erilaisia. Tuliko yllätyksenä?
Miksi noin ivallinen sävy?
Niin. Sitä olen joskus pohtinut, että kun tuo lisääntyminen on niin perusviettejä, että miksi se joiltain puuttuu ihan kokonaan. MIKSI olemme siinä kohtaa erilaisia. Kai se tosiaan on joku luonnon tapa karsia pois huonoa ainesta🤷Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä nämä "älykkäätkin" vielä tajuavat, miksi ei ollutkaan niin hyvä idea jättää lapsia tekemättä. Jossain vaiheessa se kupla vielä poksahtaa, kun tulevia veronmaksajia ei olekaan tarpeeksi.
Etköhän se sinäkin ole lapsesi ihan omista syistä lähtien tehnyt etkä isänmaa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos luotaiisiin sellainen simulaattori että onko sinusta vanhemmaksi ja annettaisiin rääkyvä vauva kokeeksi niiin varmaan monestakaan ei olisi siiihen.
Tuo pitäisi olla pakollinen osa yläasteen opetussuunnitelmaa. Normaalia vauvaa vastaavia nukkeja jo on (mm. Love Island hömppäformaatissa niitä käytettiin), joten ei muuta kuin teinit testaamaan vanhemmuutta. Piuhat poikki, jos vauva ei viikkoa selviä hengissä.
En tykännyt lapsista edes silloin kun olin itse lapsi, enkä kauheasti tykkää vieläkään. Ovat niin outoja ja ennalta-arvaamattomia ja koen luotaantyöntäviksi. Siksi ei ole kiinnostanut niitä omaan kotiin tehtailla.