Miniä käyttäytyi tänään todella töykeästi
Menimme tänään kylään poikani perheen luokse. Olimme sopineet vierailusta pojan kanssa useampi päivä sitten, ei siis menty kutsumatta kylään. Tapasimme pojan pihalla ja menimme sisään perheen kotiin. Miniä oli todella vihaisella tuulella, lykkäsi lapsen poikani syliin ja paineli vihaisena ovesta ulos. Lähtiessään valitti pojalleni, miten lapsi ei ollut nukkunut päiväunia koko päivänä ja oli itkuinen, lapsella oli vatsa sekaisin ja miniä ei ollut saanut hetkenkään lepoa koko päivänä. Ihmettelin pojalle, miksi miniä oli niin kiukkuinen, eihän miehensäkään ollut saanut lepoa, kun oli töissä. Poikani selitti, että oli muistanut sanoa vaimolle vasta edellisenä iltana vierailustamme ja vaimo oli sitten siivonnut tänä aamuna vierailua varten miehensä ollessa töissä. En alkuunkaan ymmärrä, miksi miniä käyttäytyi noin töykeästi ja lähti pois kotoa ovet paukkuen. Hän ei edes tullut takaisin kotiin koko vierailun aikana, vaan oli sanonut miehelle, että palaa vasta meidän lähdettyä. Minusta miniän käytös oli todella töykeää, sillä vierailusta oli sovittu etukäteen. Miniä on hoitovapaalla, eikä käydä liian usein kylässä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei pärjää kotona ilman lepoa mutta kyllä olettavat että kun mies tulee töistä niin työpäivän jälkeen jaksaa tehdä vielä toisen työvuoron kotona ilman lepoa vaikka varsin hyvin tietää että töissä ei pysty lepäämään
Töissä usein pystyy lepäämään helpommin kuin kotona. Unohdat, että osa meistä on ollut sekä kotona että töissä. Ja usein töissä on helpompaa. Siellä on aikuisten seuraa, mahdollista pitää lounastauko, mahdollista käydä yksin vessassa, työmatkat täysin omaa rauhallista aikaa jne.
Eikö kotona ole mahdollista pitää lounastaukoa ja käydä yksin vessassa? Miksei?
Pienten lasten kanssa ei. Aika typerä kysymys Vauva-lehden palstalla.
Kirjoitin nuo 53 ja 58 kommentit eli minulla on neljä lasta, eli kysymykseni ei ollut typerä. Ihmetyttää vaan tämä lastenhoidon osaamattomuus joillakin nykyäideillä.
Kyllä se oli äärimmäisen typerä.
Jos olet pienten lasten kanssa kotona yksin, et sinä mitään lounastunteja voi lähteä sieltä pitämään. Tai sitten se on lasuasia.
Sinä nyt takerrut tuohon lounastaukoon, en tarkoita mihinkään lähtemistä vaan että voi syödä kotonakin. Ja käydä vessassa. Ja lastensuojelun kanssa olen ollut tekemisissä sen verran että minulta on kysytty neuvoa erään lapsen hoidossa. Edelleen korostan: opetelkaa hoitamaan niitä lapsianne.
Niin. Takerrun siihen mitä kysyttiin.
Sen sijaan sinä paasaat aggressiivisesti omiasi.
"Takerrun siihen mitä kysyttiin" Minä kysyin miksei voi kotona pitää lounastaukoa ja käydä yksin vessassa. Ja edelleen olen sitä mieltä että jos ei voi kotona pitää lounastaukoa ja käydä yksin vessassa lasten aikana, niin silloin ei osaa hoitaa lapsia.
Rau-ta-lan-kaa:
Töissä ollessa voi pitää lounastauon eli jöttää sen työnsä, mennä ruokalaan tai ravintolaan ja syödä ja seurustella aikuisten kanssa rauhassa.
Kotona jos on yksin pienten lasten kanssa ei voi pitää lounastaukoa, jättää niitä lapsia, mennä ruokalaan tai ravintolaan ja syödä ja seurustella aikuisten kanssa rauhassa.
Tarviiko olla ratapölkky?
Lounastauko ei ole sama asia kuin vessassa käynti.
Aika hullua että olet yleensä irrallasi yhteiskunnassa tuolla psyykellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää miniät siivotko ja yrittäkö pitää jotain kulissia yllä. Vessanpöntöstä jos pahimmat jarrutusjäljet pesee, niin se on toki ystävällistä - ilmankin pärjää.
Jokainen anoppi tietää, mitä se lasten kanssa kotona oleminen on. Miksi pönöttää ihan turhaan?
Elämä on. Uskokaa pois, lasten muutettua pois kotoa sitä ehtii kiillottaa nurkkia. Ei siksi, että se olisi jotenkin tavoiteltavaa, vaan ei enää ole oikein muuta hommaa.
Mummot kuule tutkii onko liinavaatekaappikin värikoodattu ja onko tarjolla lautasmallia joka aterialle jne.
Jankuttaa aggressiivisesti tismalleen kuten nämä kuuden ka neljän lapsen entiset äidit täällä jotka mollaa nykyäitejä.
Minä sain ruutuvihon johon oli kirjattu sekin miten oregano oli vanhentunut ja silti maustehyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpäs näin pienen lapsen äitinä...
-Olisin ensin joutunut siivoamaan yllätysvieraiden (minulle ne olisi yllätysvieraita, jos kuulisin ed. iltana) takia aamun
-En olisi saanut hetkeäkään lepoa siivoamisen ja valvovan lapsen takia (ilmeisesti aika pieni lapsi, kun piti syliin nostaa)
-Olisin päivän hoitanut ilmeisesti sairaana olevaa lasta
-Kotiini tulisi vieraita, joiden kanssa pitäisi jaksaa seurustella ja varmaan huolehtia ruoatkin
Hmm...niin vielä ihmettelet, että miksi miniä paineli ovesta ulos?
Ei asiaan syyttömiä ihmisiä silti kohdella töykeästi.
Pitää olla käytöstavat ja ne pitää kaivaa esiin jopa appivanhempiien kanssa.
Toisaalta miten miniä on noin nössö, ettei ilmoita vieraille aamulla ettei nyt sovikaan tulla kun lapsi on vatsataudissa. Harvempi haluaa sitä sairastaa eli appivanhemmat on altistettu taudille.
Ja tarviiko tosiaan appivanhempia varten siivota ja ruokaa syö kai omakin perhe.
Monilla näyttää olevan kovin virallista tuo lähisukulaisten vierailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää miniät siivotko ja yrittäkö pitää jotain kulissia yllä. Vessanpöntöstä jos pahimmat jarrutusjäljet pesee, niin se on toki ystävällistä - ilmankin pärjää.
Jokainen anoppi tietää, mitä se lasten kanssa kotona oleminen on. Miksi pönöttää ihan turhaan?
Elämä on. Uskokaa pois, lasten muutettua pois kotoa sitä ehtii kiillottaa nurkkia. Ei siksi, että se olisi jotenkin tavoiteltavaa, vaan ei enää ole oikein muuta hommaa.
Mummot kuule tutkii onko liinavaatekaappikin värikoodattu ja onko tarjolla lautasmallia joka aterialle jne.
Jankuttaa aggressiivisesti tismalleen kuten nämä kuuden ka neljän lapsen entiset äidit täällä jotka mollaa nykyäitejä.
Minä sain ruutuvihon johon oli kirjattu sekin miten oregano oli vanhentunut ja silti maustehyllyssä.
Ei ne kaikki anopitkaan ole siistejä. Mrillä miniä valittaa vanhoisya mausteista, sekaisista kaapeista, tiskirievuista, pölystä. Ei voi nukkua ennenko on imuroinut ja luutunnut . Hyvä niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Olisin ensin joutunut siivoamaan yllätysvieraiden (minulle ne olisi yllätysvieraita, jos kuulisin ed. iltana) takia aamun
-En olisi saanut hetkeäkään lepoa siivoamisen ja valvovan lapsen takia (ilmeisesti aika pieni lapsi, kun piti syliin nostaa)
-Kotiini tulisi vieraita, joiden kanssa pitäisi jaksaa seurustella ja varmaan huolehtia ruoatkin
Ei asiaan syyttömiä ihmisiä silti kohdella töykeästi.
Pitää olla käytöstavat ja ne pitää kaivaa esiin jopa appivanhempiien kanssa.
Toisaalta miten miniä on noin nössö, ettei ilmoita vieraille aamulla ettei nyt sovikaan tulla kun lapsi on vatsataudissa. Harvempi haluaa sitä sairastaa eli appivanhemmat on altistettu taudille.
Ja tarviiko tosiaan appivanhempia varten siivota ja ruokaa syö kai omakin perhe.
Monilla näyttää olevan kovin virallista tuo lähisukulaisten vierailu.
Appivanhemmathan ne on syypäitä poikansa äytöstapoihin. Eivät mitään syyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä:
Kirjoitin tämän tekstin anoppini näkökulmasta. Olen siis itse tuo miniä ja totaalisesti meni hermo tänään, kun mies tuli vanhempiensa kanssa kotiin. Halusin nähdä, mitä ihmiset kommentoivat tilanteesta. Jos olisin kirjoittanut omasta näkökulmastani, niin en tiedä, olisinko tullut ymmärretyksi täällä.
Ap
Mikset sanonut että olkaa kuin kotonanne, minun pitää mennä lepäämään makkariin. Ulkona oleilu ei poista univajetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä:
Kirjoitin tämän tekstin anoppini näkökulmasta. Olen siis itse tuo miniä ja totaalisesti meni hermo tänään, kun mies tuli vanhempiensa kanssa kotiin. Halusin nähdä, mitä ihmiset kommentoivat tilanteesta. Jos olisin kirjoittanut omasta näkökulmastani, niin en tiedä, olisinko tullut ymmärretyksi täällä.
Ap
Mikset sanonut että olkaa kuin kotonanne, minun pitää mennä lepäämään makkariin. Ulkona oleilu ei poista univajetta.
Ja seinän takaa kaikaa appivanhempien paasaus ja kaapinovien läiske kun ne tutkii paikkoja ja paheksuu.
Vierailija kirjoitti:
Miniä/Anoppi provot ovat todella tylsiä.
Niin on. Huoh.
Minä olen ymmärtäväinen anoppi ja minun takiani ei tarvitse siivota. En änkeä kylään enkä puutu muutenkaan asioihin. Kun apua pyydetään olen valmis auttamaan ilman moralisointia. Tämän opetti minulle rakas anoppini. Eli teen juuri päinvastoin kuin hän niin kaikki menee hyvin. Oman anoppini takia itkin monet itkut. Moralisoi, arvosteli, hyökkäsi ja minä kilttinä ja nuorena en osannut puolustautua. Muutaman kerran lähdin pois omasta kodistani kun hän saapui kun niin ahdisti. Katkera, vanha, yksinäinen akka on anoppini nykyään. Ja ihan omaa syytään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hemmetissä kukaan menee tuollaisessa tilanteessa kylään?
Tuskinpa anoppi ja appi tiesivät, että vauva on sairaana ja poikansa ei osaa kommunikoida puolisonsa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vähän liian ilmeinen provo.
Tämmöistäkö ei tapahdu?
Vierailija kirjoitti:
Ei miniä nyt niin kovin väsyneeltä vaikuta jos jaksaa ovet paukkuen lähteä ulos. Ja eihän nyt appivanhempia varten tarvitse sen kummemmin siivota. Olihan se epäasiallista käytöstä miniältä. Eihän hänen ois tarvinnut muuta ku istua kun appivanhemmat kylässä. Ja vaikka poika tai anoppi keittää kahvit tms. ja kattaa pöydän.
Mun on siivottava, tuli meille kuka tahansa vieraisille. Anoppi itse asuu hyvinkin boheemisti siivotussa talossa, mun luona silti muistaa moittia, jos maton hapsut eivät ole suorassa eikä roskat aakkostettuna rivissä.
Mun anoppi ei ikinä keittäisi meillä kahvia, tulee passattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin otan opikseni. Miniäni tupsahtaa tuon tuostakin lasten kanssa oveni taakse kun olen lomalla. Oletuksena että katson lapsia kun hän käy siellä ja täällä. En avaa olevani enää. Jos voi poistua paikalta voi myös olla avaamatta ovea.
Samaa aattelin, että lakkaan 80 % pyynnöistä huomioimatta. Tympäsee kun joka päivä on tunkemassa luokseni kun olet lomalla niin kiva tulla. Ei ole kiva viettää lomaansa miniän piikana. Aina odottaa lounaaan ja kahvit.
Minun toinen miniäni on aivan ihastuttava, jos en vastaa puhelimeen hän ajaa paikalle ja hakkaa ovea ja paras on kun kiersi taloamme ja kurkki ikkunoista, että olenko kotona. Soitin miehelleni ja hän soitti minulle, että naapurit on ilmoittaneet, että miniänne huutaa ikkunan takana. Mies oli saanut saakelinmoisen hepulin, ei ole miniää näkynyt vähään aikaan. Onneksi. Ihan rajaton tyyppi kuten suurin osa nykyäideistä. Äitinsä ei suostu edes tapaamaan tytärtään, on niin kyllästynyt. Kyllä näitä on.
Tuttavan miniä, huom, aina miniä, soittaa anopilleen ja sanoo, ettei hän jaksa laittaa ruokaa he tulevat anopille syömään. Ei siis kysy voiko tulla vaan ilmoittaa, että laita ruokaa enemmän. Pieneläkeläinen on helisemässä perheen kanssa.
Tuollaiselle ilmoittelijalle kannattaa tarjota purkillinen hernekeittoa, mihin on lisännyt tuplamäärän vettä, että on enempi. Ja leivät kannattaa piilottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei pärjää kotona ilman lepoa mutta kyllä olettavat että kun mies tulee töistä niin työpäivän jälkeen jaksaa tehdä vielä toisen työvuoron kotona ilman lepoa vaikka varsin hyvin tietää että töissä ei pysty lepäämään
Töissä usein pystyy lepäämään helpommin kuin kotona. Unohdat, että osa meistä on ollut sekä kotona että töissä. Ja usein töissä on helpompaa. Siellä on aikuisten seuraa, mahdollista pitää lounastauko, mahdollista käydä yksin vessassa, työmatkat täysin omaa rauhallista aikaa jne.
Eikö kotona ole mahdollista pitää lounastaukoa ja käydä yksin vessassa? Miksei?
Pienten lasten kanssa ei. Aika typerä kysymys Vauva-lehden palstalla.
Kirjoitin nuo 53 ja 58 kommentit eli minulla on neljä lasta, eli kysymykseni ei ollut typerä. Ihmetyttää vaan tämä lastenhoidon osaamattomuus joillakin nykyäideillä.
Kyllä se oli äärimmäisen typerä.
Jos olet pienten lasten kanssa kotona yksin, et sinä mitään lounastunteja voi lähteä sieltä pitämään. Tai sitten se on lasuasia.
Sinä nyt takerrut tuohon lounastaukoon, en tarkoita mihinkään lähtemistä vaan että voi syödä kotonakin. Ja käydä vessassa. Ja lastensuojelun kanssa olen ollut tekemisissä sen verran että minulta on kysytty neuvoa erään lapsen hoidossa. Edelleen korostan: opetelkaa hoitamaan niitä lapsianne.
Niin. Takerrun siihen mitä kysyttiin.
Sen sijaan sinä paasaat aggressiivisesti omiasi.
"Takerrun siihen mitä kysyttiin" Minä kysyin miksei voi kotona pitää lounastaukoa ja käydä yksin vessassa. Ja edelleen olen sitä mieltä että jos ei voi kotona pitää lounastaukoa ja käydä yksin vessassa lasten aikana, niin silloin ei osaa hoitaa lapsia.
Olen miettinyt samaa. Vielä 20 vuotta sitten vessassa saattoi käydä rauhassa ja ruokansa syödä lämpimänä, lapset ei sinä aikana saaneet tuhoa aikaan. Jotenkin nuo 80-luvulla syntyneet ei osaa olla lastensa kanssa ehkä siksi, että ovat ensimmäinen subjektiivisen päivähoidon sukupolvi.
Mä oon 70-luvun alussa syntynyt. Esikoinen on 20v ja muistan kyllä kertoja, kun vauva oli vessassa mun mukana, söin oman ruokani kylmänä ja kävin suihkussa vauva sitterissä siellä kylppärissä. Kahden seuraavan kanssa olin jo fiksumpi, en edes yrittänyt syödä samaan aikaan vauvan kanssa ja suihkussa käytiin, kun lasten isä oli kotona.
Outoa ettei lapsen isä älynnyt kertoa vanhemmilleen, että lykätäänpä vierailua toiseen kertaan, kun lapsi on sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaisesta päivästä väsyy, niin kannattaisi varata aika lääkäriin.
Mitäpä luulet, että se lääkäri sanoo ja tekee asialle? Ihan jos rehellisesti kokeilisit ajatella?
Olen miettinyt samaa. Vielä 20 vuotta sitten vessassa saattoi käydä rauhassa ja ruokansa syödä lämpimänä, lapset ei sinä aikana saaneet tuhoa aikaan. Jotenkin nuo 80-luvulla syntyneet ei osaa olla lastensa kanssa ehkä siksi, että ovat ensimmäinen subjektiivisen päivähoidon sukupolvi.