Miniä käyttäytyi tänään todella töykeästi
Menimme tänään kylään poikani perheen luokse. Olimme sopineet vierailusta pojan kanssa useampi päivä sitten, ei siis menty kutsumatta kylään. Tapasimme pojan pihalla ja menimme sisään perheen kotiin. Miniä oli todella vihaisella tuulella, lykkäsi lapsen poikani syliin ja paineli vihaisena ovesta ulos. Lähtiessään valitti pojalleni, miten lapsi ei ollut nukkunut päiväunia koko päivänä ja oli itkuinen, lapsella oli vatsa sekaisin ja miniä ei ollut saanut hetkenkään lepoa koko päivänä. Ihmettelin pojalle, miksi miniä oli niin kiukkuinen, eihän miehensäkään ollut saanut lepoa, kun oli töissä. Poikani selitti, että oli muistanut sanoa vaimolle vasta edellisenä iltana vierailustamme ja vaimo oli sitten siivonnut tänä aamuna vierailua varten miehensä ollessa töissä. En alkuunkaan ymmärrä, miksi miniä käyttäytyi noin töykeästi ja lähti pois kotoa ovet paukkuen. Hän ei edes tullut takaisin kotiin koko vierailun aikana, vaan oli sanonut miehelle, että palaa vasta meidän lähdettyä. Minusta miniän käytös oli todella töykeää, sillä vierailusta oli sovittu etukäteen. Miniä on hoitovapaalla, eikä käydä liian usein kylässä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei pärjää kotona ilman lepoa mutta kyllä olettavat että kun mies tulee töistä niin työpäivän jälkeen jaksaa tehdä vielä toisen työvuoron kotona ilman lepoa vaikka varsin hyvin tietää että töissä ei pysty lepäämään
Töissä usein pystyy lepäämään helpommin kuin kotona. Unohdat, että osa meistä on ollut sekä kotona että töissä. Ja usein töissä on helpompaa. Siellä on aikuisten seuraa, mahdollista pitää lounastauko, mahdollista käydä yksin vessassa, työmatkat täysin omaa rauhallista aikaa jne.
Et ole ilmeisesti koskaan ollut teollisuudessa tuotannossa töissä ja puhut kokemuksista toimisto hommista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei pärjää kotona ilman lepoa mutta kyllä olettavat että kun mies tulee töistä niin työpäivän jälkeen jaksaa tehdä vielä toisen työvuoron kotona ilman lepoa vaikka varsin hyvin tietää että töissä ei pysty lepäämään
Töissä usein pystyy lepäämään helpommin kuin kotona. Unohdat, että osa meistä on ollut sekä kotona että töissä. Ja usein töissä on helpompaa. Siellä on aikuisten seuraa, mahdollista pitää lounastauko, mahdollista käydä yksin vessassa, työmatkat täysin omaa rauhallista aikaa jne.
Et ole ilmeisesti koskaan ollut teollisuudessa tuotannossa töissä ja puhut kokemuksista toimisto hommista?
Ja sinä et ole koskaan ollut lasten kanssa kotona.
Meille voi tulla milloin vaan.
Olin korona-aikana lomautettuna pitkään. Karsin kotia lähes minimalistiksi saakka.
Robotti-imuri päälle ja pakastekarjalanpiirakat uuniin.
Jos vauva on valvottanut, miehelle vauva ja minä nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpäs näin pienen lapsen äitinä...
-Olisin ensin joutunut siivoamaan yllätysvieraiden (minulle ne olisi yllätysvieraita, jos kuulisin ed. iltana) takia aamun
-En olisi saanut hetkeäkään lepoa siivoamisen ja valvovan lapsen takia (ilmeisesti aika pieni lapsi, kun piti syliin nostaa)
-Olisin päivän hoitanut ilmeisesti sairaana olevaa lasta
-Kotiini tulisi vieraita, joiden kanssa pitäisi jaksaa seurustella ja varmaan huolehtia ruoatkin
Hmm...niin vielä ihmettelet, että miksi miniä paineli ovesta ulos?
Minäkin otan opikseni. Miniäni tupsahtaa tuon tuostakin lasten kanssa oveni taakse kun olen lomalla. Oletuksena että katson lapsia kun hän käy siellä ja täällä. En avaa olevani enää. Jos voi poistua paikalta voi myös olla avaamatta ovea.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä:
Kirjoitin tämän tekstin anoppini näkökulmasta. Olen siis itse tuo miniä ja totaalisesti meni hermo tänään, kun mies tuli vanhempiensa kanssa kotiin. Halusin nähdä, mitä ihmiset kommentoivat tilanteesta. Jos olisin kirjoittanut omasta näkökulmastani, niin en tiedä, olisinko tullut ymmärretyksi täällä.
Ap
Täällä ap on aina väärässä, oli asia mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä et ole koskaan ollut lasten kanssa kotona.
Olen itseasiassa, ja se oli mielestäni kevyempää kun töiden teko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Olisin ensin joutunut siivoamaan yllätysvieraiden (minulle ne olisi yllätysvieraita, jos kuulisin ed. iltana) takia aamun
-En olisi saanut hetkeäkään lepoa siivoamisen ja valvovan lapsen takia (ilmeisesti aika pieni lapsi, kun piti syliin nostaa)
-Kotiini tulisi vieraita, joiden kanssa pitäisi jaksaa seurustella ja varmaan huolehtia ruoatkin
Minäkin otan opikseni. Miniäni tupsahtaa tuon tuostakin lasten kanssa oveni taakse kun olen lomalla. Oletuksena että katson lapsia kun hän käy siellä ja täällä. En avaa olevani enää. Jos voi poistua paikalta voi myös olla avaamatta ovea.
Samaa aattelin, että lakkaan 80 % pyynnöistä huomioimatta. Tympäsee kun joka päivä on tunkemassa luokseni kun olet lomalla niin kiva tulla. Ei ole kiva viettää lomaansa miniän piikana. Aina odottaa lounaaan ja kahvit.
Meille ei käytännössä kutsuta ketään kylään arki-iltaisin. Ja ylipäätään sovitaan ne kyläilyt hyvissä ajoin että ehtii valmistautua.
Meidän ristinä on se etyä appivanhemmat ei kunnioita mutään kylään kutsumisia vaan ilmestyy vain oven taa. Ihan milloin vaan, ihan kuin ei olisi ikibä kuullutkaan esim puhelimesta.
Ja aiba sama tekosyy että eihän he mitään vieraita ole. Ja hehän viipyvät sitten tuntitolkulla kun matkan takaa tulevat.
Niiiiiiin rasittavaa!
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmasti siitä, että poikasi ei osaa laittaa sitä eukkoaan kuriin esim. lyömällä sitä ja sulkemalla sitä välillä kellariin häpeämään pahuuttaan.
Ahaa. Isäsi siis "kasvatti" äitiäsi välillä kellarissa.
On ukko-pahalla kiirettä pitänyt kun on suakin sinne roudannut.
Vuoronperäänkö olitte vai saitteko olla yhtäaikaa?
Kai olet muistanut jatkaa tätä inhaa perinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti siivota? Poika voi siivota? Miksi piti kiukutella ja osoittaa mieltä syyttömille vieraille? Kypsä aikuinen olisi pyytänyt miestään perumaan vierailun tai kohteliaasti ilmoittanut ovella että nyt ei sovi, ollaan sairaita ja väsyneitä.
Lapsellinen eukko. Puhuis suoraan eikä tiuskisi ja äyskisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miniä nyt niin kovin väsyneeltä vaikuta jos jaksaa ovet paukkuen lähteä ulos. Ja eihän nyt appivanhempia varten tarvitse sen kummemmin siivota. Olihan se epäasiallista käytöstä miniältä. Eihän hänen ois tarvinnut muuta ku istua kun appivanhemmat kylässä. Ja vaikka poika tai anoppi keittää kahvit tms. ja kattaa pöydän.
Kyllä miniä aina siivoaa, se pitää kaikkien tajuta. Huomaavaiset appivanhemmat kutsuvat nuoren perheen vaikka ravintolaan syömään, niin ei tarvitse miniän siivota koko päivää.
Vatsasairaan penskan kanssa? Ja mies ollut päivän töissä.
Miksi muuten juomaavainen miniä ei kutsu anoppia ja appea syömään ravintolaan? Jänskä että se on aina toisinpäin.
Voi voi..
Onneksi mulla ei ole koskaan ollut anoppia.
Voihan väsynyt olla kukaan vaan, mutta silti voi olla ystävällinen. Voi kertoa, että on väsynyt ja mennä vaikka lepäämään, ilman draamaa.
Pojalla ei ota eteen niin miniää kiukuttaa
Selkee homma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miniä nyt niin kovin väsyneeltä vaikuta jos jaksaa ovet paukkuen lähteä ulos. Ja eihän nyt appivanhempia varten tarvitse sen kummemmin siivota. Olihan se epäasiallista käytöstä miniältä. Eihän hänen ois tarvinnut muuta ku istua kun appivanhemmat kylässä. Ja vaikka poika tai anoppi keittää kahvit tms. ja kattaa pöydän.
Kyllä miniä aina siivoaa, se pitää kaikkien tajuta. Huomaavaiset appivanhemmat kutsuvat nuoren perheen vaikka ravintolaan syömään, niin ei tarvitse miniän siivota koko päivää.
Vatsasairaan penskan kanssa? Ja mies ollut päivän töissä.
Miksi muuten juomaavainen miniä ei kutsu anoppia ja appea syömään ravintolaan? Jänskä että se on aina toisinpäin.
Me viedään aina appivanhemmat ulos syömään. Tai vietiin. Siihen asti kun kuultiin miten he oli selittänyt koko Itä-suomelle että minä vaadin aina päästä ulos syömään koska en osaa laittaa ruokaa ja poikansa menee siksi perikatoon.
Jos kämppää pitää alkaa siivoamaan yllätysvieraiden ilmestyessä paikalle niin siellä täytyy olla todella sotkuista ja likaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa aattelin, että lakkaan 80 % pyynnöistä huomioimatta. Tympäsee kun joka päivä on tunkemassa luokseni kun olet lomalla niin kiva tulla. Ei ole kiva viettää lomaansa miniän piikana. Aina odottaa lounaaan ja kahvit.
Minun toinen miniäni on aivan ihastuttava, jos en vastaa puhelimeen hän ajaa paikalle ja hakkaa ovea ja paras on kun kiersi taloamme ja kurkki ikkunoista, että olenko kotona. Soitin miehelleni ja hän soitti minulle, että naapurit on ilmoittaneet, että miniänne huutaa ikkunan takana. Mies oli saanut saakelinmoisen hepulin, ei ole miniää näkynyt vähään aikaan. Onneksi. Ihan rajaton tyyppi kuten suurin osa nykyäideistä. Äitinsä ei suostu edes tapaamaan tytärtään, on niin kyllästynyt. Kyllä näitä on.
Tuttavan miniä, huom, aina miniä, soittaa anopilleen ja sanoo, ettei hän jaksa laittaa ruokaa he tulevat anopille syömään. Ei siis kysy voiko tulla vaan ilmoittaa, että laita ruokaa enemmän. Pieneläkeläinen on helisemässä perheen kanssa.
Yllätysvieraat eivät ihmeitä odota. Kahvikuppi ja keskustelu riittää. Voivat auttaakin tarvittaessa. Ovia paukuttelevat äkkipikaiset ihmiset ovat perseestä.
Onko niin sekaista että on ihan pakko siivota ennen vieraiden tuloa? Tämä nuorten naisten laiskuus ja ruikuttaminen ja mielenosoittaminen lapsellisista asioista on aivan käsittämätöntä.
No sitten järki voisi sanoa, ettei kutsu vieraita niin, ettei ehdi siivoamaan.