Voiko vastenmielisempää ajatusta olla kuin tuo miljonäärivero?
Suomessa on jo nyt maailman suurimmat tulonsiirrot. Jos jotain on ansaittu, siitä on jo maksettu veroa pahimmillaan yli 60% ja ennenkaikkea siihen on täytynyt tehdä töitä.
Nyt menestyneistä on annettu mielikuva veroja kiertävistä. epäempaattisista rikollisista, joita saa ja kuuluu rangaista. Ja tuolla epätasa-arvoisella kohtelulla saataisiin vaivaiset 500 miljoonaa, minkä valtio säästäisi vaikka pudottamalla täysin tehotonta kehitysyhteistyötä 35%:lla.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole Suomessa työtätekemällä miljoonia tienannut. Hyvä vero. Kannatan!
Ei olekaan, mutta työtä tekemällä, säästämällä JA sijoittamalla on.
Ilman alkupääomaa hyvin, hyvin harva on.
useampi kuin lottoa pelaamalla.
Tunnen itsekin useita. Yhtään lottovoittajaa taasen en.
näitä sukuja on jotka osti puoli helsinkiä 1800 luvun lopulla. omistaa hieman myös metsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei rehellisellä työllä rikastu vaan varastamalla.
Ja nyt varasta ahdistaa.
Perimälläkin on moni rikastunut.
mitä työtä se on? miten pääsen siihen hommaan?
Vasemmistopopulismia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ulostulot kertovat paljon vasemmiston todellisista motiiveista. Kuinka paljon poliittisessa toiminnassa on aitoa halua auttaa vähempiosaisia ja kuinka paljon kateutta menestyneitä kohtaan.
Vasemmistoliiton kannatus perustuu kauteuteen ja katkeruuteen. Li on helppo luvata veronkiristyksiä, jotka eivät kohdistu puolueen omaan kannattajakuntaan.
onneksi kokoomuksen veronkiristykset kohdistuu enemmistöön. ei kuitenkaan heihin itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei onnistu. verotus vie hyvän osan.
Vierailija kirjoitti:
Kun miljonääriverossa huomioidaan asunnon arvo, niin saadaan vielä enemmän niitä veronmaksajia!
Asuntoa ei huomioida eli, jos joku miljonääri meinaa huolestua muutaman tonnin menetyksestä veroina, niin ei muuta kuin päivittämään asunto miljoonien arvoiseen lukaaliin, niin mielenrauha ei järky.
Eihän kukaan tarvitse suuria määriä rahaa esim. Kun ihminen saanut miljoona euroa kokoon, lopuista pitäisi maksaa reilusti veroa.
En ymmärrä ihmisten ahneutta, miksi ei antaisi tarvitseville. Ymmärrän rahan tienaamisen ja keräämisen tiettyyn pisteeseen asti.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että maailman rahoista puolet on kertynyt 5% ihmisistä.
Ne pitäisi jakaa tasapuolisemmin.
Itse annan pienestä palkastani rahaa sitä tarvitseville.
Viimeksi tänään maksoin edellä olevan ostokset, kun ei hänen kortti toiminut. Tuli itselle hyvä olo, kun sain auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija<strong><em> kirjoitti:
Miljonääri joka ei maksa veroja sylettää vielä enemmän..
nimeä edes YKSI tällainen.
Niinpä ei ole yhtään jota voisi nimetä.
Päin vastoin suomen miljonäärit maksavat suurimman osan suomen veroista ja elättävät nuo tyhjätasku vihervassarit jotka eivät muuta osaa kuin käydä toisten taskuilla.
Ja minä itse en ole miljonääri, en edes lähellä. Sen sijaan minulla on tervettä järkeä jota noilla vihervassaripolitiikoilla ei tunnu olevan sitten yhtään. Ei ole koskaan ollut eikä tule olemaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei rehellisellä työllä rikastu vaan varastamalla.
Ja nyt varasta ahdistaa.
Perimälläkin on moni rikastunut.
mitä työtä se on? miten pääsen siihen hommaan?
Moottoripyöräkerhoilla voisi olla perintämiesten hommia tarjolla. Kysy sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan tarvitse suuria määriä rahaa esim. Kun ihminen saanut miljoona euroa kokoon, lopuista pitäisi maksaa reilusti veroa.
En ymmärrä ihmisten ahneutta, miksi ei antaisi tarvitseville. Ymmärrän rahan tienaamisen ja keräämisen tiettyyn pisteeseen asti.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että maailman rahoista puolet on kertynyt 5% ihmisistä.
Viimeksi tänään maksoin edellä olevan ostokset, kun ei hänen kortti toiminut. Tuli itselle hyvä olo, kun sain auttaa.
Miksi pitäisi maksaa reilusti veroa jos on tienannut yli miljoonan? Mitä sellaista pahaa henkilö on tehnyt että häntä pitää rankaista tekemästään työstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tänään maksoin edellä olevan ostokset, kun ei hänen kortti toiminut. Tuli itselle hyvä olo, kun sain auttaa.Miksi pitäisi maksaa reilusti veroa jos on tienannut yli miljoonan? Mitä sellaista pahaa henkilö on tehnyt että häntä pitää rankaista tekemästään työstä?
Miksi ketään rankaistaan heidän tekemästään työstä? Olettaen siis, että vero on rangaistus, kuten väität. Verotusta on monenlaista. Tuo on tai tulee olemaan yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti ihmiset? Kuinka pihalla pitää olla, jos säälii yli miljoonan omistavia ihmisiä ja pelkää tällaisen olemattoman pienen veron jotenkin musertavan kaiken yritteliäisyyden jnejne? Harmittelisitte ennemminkin sitä, että tuollaiseen omaisuuteen pääseminen ilman perintöä tms kunnollista alkupääomaa on käytännössä yhdessä eliniässä sula mahdottomuus, vaikka olisi hyvätkin tulot, kiitos kireän palkkaverotuksen.
Rikkaat osaavat kyllä huolehtia itsestään ja omaisuudestaan. Käytännössä jokainen joka vastustaa varallisuusveroa, toivoo yhteiskunnallista kehitystä jossa meillä on rahan kautta valtaa käyttävä supereliitti ja sitten on tavikset.
Juuri näin. Kuinka moni jättää miljoonien huippubisneksensä ja ryhtyy mieluummin kaupan kassaksi siksi, että edessä uhkaa 0,5% vero? :D
Bisnes on aika monesti nykyään globaalia. Menestyvän kansainvälisen liiketoiminnan vieminen Suomesta muualle ei ole temppu eikä mitään.
Ei, mutta hyvin todennäköisesti ei välttämättä silti kannata jonkun 0.5 prosentin takia.
0,5% + ylikireän muun verotuksen. tuo 0,5% voi olla se viimeinen korsi jonkun kamelin selässä.
1000€=5€
10 000€= 50€
100 000€=500€
1000 000€=5000€
saan tuon rapiat tonnin kuussa niin eipä tuo femma mun taloutta kaada.
nostetaan samalla se sun ansioverotus samalle tasolle mun kanssa. eli Saat tuon tonnin, siitä otetaan ensin se 400 euroa pois ja sitten tuo 5 kaupan päälle pois.
Alkaako jo vaikuttaa tuo 5?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei onnistu. verotus vie hyvän osan.
Hyvin se on minulta onnistunut. Vaikka tuo himoverotus sylettääkin.
Yrittäjyyden riskit kasvaa ja tälle on tehtävä jotain. Me muiden yrittäjien kanssa tuumattiin että kun tuommoisia ajatuksia nyt ääneen sanotaan, me laitetaan joka viides työntekijä pihalle ihan ennakoiden saman tien ja myydään kassan ohi minkä vain pystytään. Ei jäädä päätöksiä odottelemaan, tulee ne sieltä kuitenkin.
Vasemmistoa pitää olla koko ajan paimentamassa, muuten ne pysäyttää koko Suomen.
Nämä miljonääriveron puolustajat voisivat perustella MIKSI tämä olisi hyvä?
Fiskaalisesti merkitykseton tuotto ->ei tuo mitään apuja valtiotalouteen, eli ei mahdollista esim tukien nostoja. Kuinka tämä siis olisi hyväksi valtiotaloudelle? Jos kerran se että rikkaat köyhtyvät tuo maagisesti jotain hyvää köyhille, niin kuinka paljon tämä kevään pörssikurssien lasku on tuonut teille köyhille lisää? Pahimmillaanhan puhutaan rikkaiden kohdalla jopa 20-30% varallisuuden laskuista. eli köyhillä varmaan nyt menee helvetin hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tänään maksoin edellä olevan ostokset, kun ei hänen kortti toiminut. Tuli itselle hyvä olo, kun sain auttaa.Miksi pitäisi maksaa reilusti veroa jos on tienannut yli miljoonan? Mitä sellaista pahaa henkilö on tehnyt että häntä pitää rankaista tekemästään työstä?
99,999999 % todennäköisyydellä se yli miljoonan omaisuus ei ole puhtaasti omalla ansiotyöllä tai yrittäjyydellä ja niitä tuloja säästäen ja sijoittaen tehty. Taustalla on aina jotain, reilu alkupääoma, perintö, epärehellistä keinottelua, muiden hyväksikäyttöä tms ja jollain aivan marginaalisella ryhmällä oikeasti vain ja ainoastaan oma työ.
Eli kyseessä ei ole mikään rangaistus vaan ainoastaan pienenpieni keino edes hieman hidastaa rahan kertymistä rahan luokse siinä vaiheessa, kun melko iso omaisuus on jo kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukaan ei tienaa suomessa yli miljoonaa.
ei tarvitse olla mikään ihmeellinen putka että 1 miljoonan varallisuus tulee täyteen. Harmi kun se on niissä halleissa, koneissa ja laitteissa se milli. Ja siitä pitää maksaa vuosittain extra vero kun sen yhtiön omistat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99,999999 % todennäköisyydellä se yli miljoonan omaisuus ei ole puhtaasti omalla ansiotyöllä tai yrittäjyydellä ja niitä tuloja säästäen ja sijoittaen tehty. Taustalla on aina jotain, reilu alkupääoma, perintö, epärehellistä keinottelua, muiden hyväksikäyttöä tms ja jollain aivan marginaalisella ryhmällä oikeasti vain ja ainoastaan oma työ.
Eli kyseessä ei ole mikään rangaistus vaan ainoastaan pienenpieni keino edes hieman hidastaa rahan kertymistä rahan luokse siinä vaiheessa, kun melko iso omaisuus on jo kasassa.
Esimerkiksi minä olen tehnyt miljoonaomaisuuden omalla ansiotyöllä, säästämällä ja sijoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti ihmiset? Kuinka pihalla pitää olla, jos säälii yli miljoonan omistavia ihmisiä ja pelkää tällaisen olemattoman pienen veron jotenkin musertavan kaiken yritteliäisyyden jnejne? Harmittelisitte ennemminkin sitä, että tuollaiseen omaisuuteen pääseminen ilman perintöä tms kunnollista alkupääomaa on käytännössä yhdessä eliniässä sula mahdottomuus, vaikka olisi hyvätkin tulot, kiitos kireän palkkaverotuksen.
Rikkaat osaavat kyllä huolehtia itsestään ja omaisuudestaan. Käytännössä jokainen joka vastustaa varallisuusveroa, toivoo yhteiskunnallista kehitystä jossa meillä on rahan kautta valtaa käyttävä supereliitti ja sitten on tavikset.
Juuri näin. Kuinka moni jättää miljoonien huippubisneksensä ja ryhtyy mieluummin kaupan kassaksi siksi, että edessä uhkaa 0,5% vero? :D
Bisnes on aika monesti nykyään globaalia. Menestyvän kansainvälisen liiketoiminnan vieminen Suomesta muualle ei ole temppu eikä mitään.
Ei, mutta hyvin todennäköisesti ei välttämättä silti kannata jonkun 0.5 prosentin takia.
0,5% + ylikireän muun verotuksen. tuo 0,5% voi olla se viimeinen korsi jonkun kamelin selässä.
1000€=5€
10 000€= 50€
100 000€=500€
1000 000€=5000€
nostetaan samalla se sun ansioverotus samalle tasolle mun kanssa. eli Saat tuon tonnin, siitä otetaan ensin se 400 euroa pois ja sitten tuo 5 kaupan päälle pois.
Alkaako jo vaikuttaa tuo 5?
se tonni on mun kela tuki eli ei ole ansiotuloa. ehkä joskus pääsen töihin jollekin miljonäärille niin saan sen 2000€ sitten mulla voisi olla varaa ostaa pyykkikone.
1000€=5€
10 000€= 50€
100 000€=500€
1000 000€=5000€