Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen pukeutuminen jne ärsyttää sinun silmiäsi?

Vierailija
10.07.2022 |

Aloitetaan nyt vaikka siitä, että nyt on kesä. Minkälainen pukeutuminen saa silmäsi verestämään ja verenpaineen nousemaan?

Kommentit (210)

Vierailija
181/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin päälle viisikymppisenä en taida käyttää bändipaitaa, vaikka komerossa pari hyvää olisi. Näyttäisi liian koomiselta harmaakaton päällä.

No hupsista. Miten annat tuollaisen vaikuttaa. Aivan tyynesti 74 vuotiaana puen päälleni esim. Stratovariuksen , Metallican, Skorpionin ym. paitoja. Älä ihmeessä itse itsellesi rajoituksia aseta.

Vierailija
182/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin päälle viisikymppisenä en taida käyttää bändipaitaa, vaikka komerossa pari hyvää olisi. Näyttäisi liian koomiselta harmaakaton päällä.

No hupsista. Miten annat tuollaisen vaikuttaa. Aivan tyynesti 74 vuotiaana puen päälleni esim. Stratovariuksen , Metallican, Skorpionin ym. paitoja. Älä ihmeessä itse itsellesi rajoituksia aseta.

Ei keneltäkään voi musiikkimakua pois viedä. Onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muiden pukeutumisessa ärsytä mikään. Mutta se on aikamoinen punainen lippu, jos joku pyrkii kontrolloimaan muiden pukeutumista 

Vierailija
184/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä mikään,paitsi ilkeät pahansuopaiset ihmiset!

Vierailija
185/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaan väriset selluliittireiden takaa liian lyhyessä mekossa🤢

Aika moni unohtaa tarkistaa, miltä se mekko näyttää takaapäin (ja ulkona pienessäkin tuulessa), kun läski takalisto vie kankaasta/ pituudesta aimo annoksen.

Vierailija
186/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkamiehen hymy. 

Vierailija
187/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on jo ainakin kaksikymmentä vastannut, että ei ärsytä mikään. Onnea teille, mutta ei saman nollavastauksen toistaminen tuo mitään lisäarvoa tähän keskusteluun. Voitte mieluummin yläpeukuttaa aikaisempia kommentteja, niin näkemyksenne tulee yhtä hyvin rekisteröidyksi.

Itse olen esteetikko ja koen että pukeutuminen edes jotenkin ajatuksella kuuluu hyviin käytöstapoihin ja on kanssaihmisten kohteliasta huomioon ottamista. Ei se pakollista ole, kuten eivät hyvät käytöstavat yleisestikään, mutta sillä voi antaa itsestään hyvän ja kohteliaan vaikutelman.

En toki itsekään aina ehdi arjen kiireessä miettiä kovin paljon mitä päälleni puen, jos menen vaikka lähikauppaan tai lapseni kanssa leikkipuistoon. Silti arvostan sellaista, että yritetään pukeutua:

1. Tilanteeseen sopivasti (ulkoiluun ulkovaatteisiin, juhliin juhlavaatteisiin sekä kutsun mukaisesti, töihin työvaatteisiin, jne)

2. Istuviin ja oikean kokoisiin vaatteisiin, jotka sopivat omalle vartalotyypille eivätkä ole liian paljastavia

3. Vaatteisiin, joiden värimaailma sopii kantajalleen ja värit sekä kuviot toistensa kanssa yhteen

Vielä todettakoon, että kiireisessä arkielämässä näissä tavoitteissa onnistuu välillä paremmin ja välillä huonommin, mutta kyllä kaunis ja tyylikäs pukeutuminen niin itsellä kuin muillakin aina ilahduttaa.

Vierailija
188/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus on osa sydämen sivistystä.Huonosti pukeutuva kohtaan voi tuntea empatiaa,joka nykymaailmassa tyystin puuttuu!

Vierailija
189/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta koen vieraaksi tosi jäykän ja megavirallisen pukeutumisen. Puku, tai tosi silitetyt vaatteet ... se on vain niin kaukana omasta maailmasta, johon ei kuulu pönötys.

Toki ymmärrän häät ja hautajaiset, mutta muuten en jaksaisi olla aina niin virallisena.

Korostettakoon, muodollinen pukeutuminen ei aiheuta ärsyynnystä. 

Vierailija
190/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on massa työttömyys tällä hetkellä.Köyhiä ihmisiä on paljon,monilla ei ole varaa ostaa muodin mukaisia vaatteita,oletteko tulleet  ajatelleeksi sitä?

Vierailija
191/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on massa työttömyys tällä hetkellä.Köyhiä ihmisiä on paljon,monilla ei ole varaa ostaa muodin mukaisia vaatteita,oletteko tulleet  ajatelleeksi sitä?

Ei hyvin/muut huomioiva/tms pukeutuminen ole mitenkään muotiin tai rahaan sidottua.

Vierailija
192/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvin/muut huomioiva/tms pukeutuminen ole mitenkään muotiin tai rahaan sidottua.

Kyllä on olen eläkeläinen.Vaatteet maksaa Suomessa tosi paljon.Ei ole varaa pukeutua!

Vierailija
193/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ap:n kysymykseen.

Naisten pukeutumisessa ärsyttää herutus ja liian pienet vaatteet joista läskit turskaa ulos. Tietty nuhjuinen meikki.

Miesten pukeutumisessa housut joissa persvako näkyy ja näyttää siltä kuin housut meinaa tippua. Samoten nuhjuinen olemus. Pesemättömät hiukset jotka näyttää kuin niissä olisi liimaa.

Vierailija
194/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on olen eläkeläinen.Vaatteet maksaa Suomessa tosi paljon.Ei ole varaa pukeutua!

Höpöhöpö, kirppiksiltä, nettikirppiksiltä ym olen aina itse hyvinkin vähävaraisena löytänyt tosi kivoja ja siistejä vaatteita.

Vierailija
195/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä eläkeläisenä olen kehitellyt minulle sopivan tyylin.Muotia minulla ei ole varaa seurata.

Vierailija
196/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ap:n kysymykseen.

Naisten pukeutumisessa ärsyttää herutus ja liian pienet vaatteet joista läskit turskaa ulos. Tietty nuhjuinen meikki.

Miesten pukeutumisessa housut joissa persvako näkyy ja näyttää siltä kuin housut meinaa tippua. Samoten nuhjuinen olemus. Pesemättömät hiukset jotka näyttää kuin niissä olisi liimaa.

Niin just. Vaikka kuinka jokaisella olisi oikeus pukeutua ja olla ihan kuin itse tahtoo niin itse arvostan sitä että huomioidaan muut, vaatteet eivät ole tilanteeseen nähden turhan paljastavia/kireitä ja pidetään huolta omasta hygieniasta. 

Vierailija
197/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muutoinkaan viisikymppisenä jakaa koko ajan,miettiä jotain niin turhanpäiväistä kuin vaatteet.Kirppiksillä tylsiä,rumia lumppuja  ainakin mitä tulee naisten vaatteisiin!

Vierailija
198/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat naiset punaisiksi värjätyissä hiuksistaan.

Kaljasta pöhöttynyt naama jota meikillä yritetty peittää.

Räikeät paidat jossa olkapäillä reiät joissa näkyy rumat tatuoinnit.

Pitsileggingsit, pitkät tekokynnet ja glitter käsilaukku.

Ikää +50.

Tämän näin yksissä juhlissa.

Vierailija
199/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijalka putiikkeja ei ole stadissakaan kuin kaksi citykäytävän Caramba ja Frederikin kadun Deb.Ulkomaan matkoiltani,silloin kun vielä oli rahoissani,olen tehnyt vaatehankintoja.Kirppiksillä pelkkiä rumia lumppuja.Ysärikirppiset olivat aikoinaan  hyviä.Ostin silloin kaikki vaatteeni sieltä!Ihanaa 60-70 luvun klassikoita.Ne vaatteet on  jo ostettu ja kulutettu loppuun,!

Vierailija
200/210 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä mikään, en edes huomioi muiden vaatteita mitenkään. Miksi pitäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan