Mulle ei ole avautunut avokadon ihanuus =)
Aloin käyttämään aamupalalla ruisleivän päällä levitteen sijaan ohutta siivua avokadoa sen kaikkien hyvin ominaisuuksien takia. Se on ihan ok, ei pahaa mutta ei se kyllä mun suuhun maistu miltään.
Millainen suhde sinulla on avokadoon?
Kommentit (35)
Paahdettu ruisleipä, voita, juustoa ja avocadoa - nam.
Monet maustaakin sen vähintään suolalla ja pippurilla. Helpoin levittää jos tekee tahnaa johon tulee usein sitruunaa ja suolaa. Silloin tuohon saa särmää.
Pitää maustaa kuten moni muukin ruoka.
Toiset pitävät, toiset eivät. Minusta avokado on ihanaa.
se muistuttaa banaania siinä että toimii kaiken kirpeän kanssa, vhh:lla happamien marjojen.
En syö, en pidä sen tunkkaisesta mausta enkä niljakkaasta suutuntumasta.
Laita suolaa, pippuria ja sitruunaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään avokadon hehkutusta. Varmaan jotain hyviä ominaisuuksia on, mutta ne saa muualtakin. Lisäksi avokadot ovat tosi kalliita ja usein huonolaatuisia niin aika turha tuote.
Tykkään, viimeksi eilen söin tacojen kanssa. Minusta se ei edes kaipaa mitään mausteita tai sitruunaa, pehmeätä ja kermaista, maukasta.
Minäkin laitan usein leivän päälle, lisäksi sitruunapippuria ja tomaattisiivu. Sovivat hyvin yhteen.
Mun maha ei siedä sitä. Tykkäisin kyllä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat.
Pelkiltään se maistuu ihan saippualla, mutta kun maustaa vaikka sitruunanmehulla ja chilillä saa siihen jotain makua. Ei ole minunkaan suosikki, mutta syön silloin tällöin.
Moni syö sitä hyvien rasvojen vuoksi eikä herkkuna. Minusta on kyllä hyvääkin, varsinkin limellä ja korianterilla maustettuna texmexruuassa. Leivän päällä rouhin siihen suolaa.
Samaa mieltä kuin suurin osa vastaajista, avocadoa pitää maustaa. Paahdan ruisleivän ja levitän päälle haarukalla muussatun avocadonpuolikkaan, johon olen sekoittanut suolaa sisältävää sitruunapippuria. Ei tuokaan mikään superherkku ole, mutta terveellisyyden takia haksahdan säännöllisesti ostamaan avocadoja ja noin tulee syötyä.
Se vaatii ehdottomasti vähintään suolan.
Vähän sama jos syöt suolatonta kalaa tai tai makkaraa. Ei maistu miltään.
Kerran olen maistanut. Toista kertaa ei ole tarvinnut. Ei siis ollut mun juttu. Ei maistu millekään ja ällö koostumus.
Mautonta paskaa, jonkinlaisena lisukkeena maustettuna mössönä voi mennä.
Teen guacamolea leivän päälle.