Sanoja, joita käytettiin 80- ja 90-luvuilla, mutta joita "kukaan" ei enää käytä
Tähän pinoon...
telefax
realisointikeskus
roskapankki
Kommentit (1328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hipat, bailut, bailata
Ne oli kyllä
Bileet
bilettää
Olivat kyllä kaikkia noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sakki. Kun puhutaan porukasta. Mennään sakilla
äitini sukupolvi, 60-luvulla syntyneet käytti tätä mutta itse en enää 80-luvun lapsena tätä ymmärrä 😅
Tai kun jotain asiaa siunaillaan eli kauhistellaan.
Seitkyluvulla synnyin ja käytettiin jengi sanaa. Nyttemmin se on lössi, ellei ole just vaihtumassa..
Ehkä ylikomisario Taponen olisi hyväksynyt puhuttavan "katusakeista" tai "katuporukoista"...
Löyhä kaveriporukka
"Kun ei ole aivoja, ei ole vaivoja."
puhelinpöytä
lerppu
mankka
C-kasetti
videonauhuri
Sateenvarjorattaat
Teryleeni
Rulettaa. Kun joku asia oli siisti tai joku bändi vaikka suosittu tai joku tyyli niin sanottiin että se rulettaa.
Konsensus. Konsensus tunki joka paikkaan kuin kirosana.
Tule messiin, sanonta. Ja taas voi kertoa jännäri tarinan lapsuudesta.
Olin viemässä koiraa ulos ja kävelin vilkkaan tien varressa. Auto pysähtyi ja nuorehko mies kysyi, tulisitko kyytiin.
Olin itse 12-vuotias tuolloin. Sen verran lapsellinen, että ei käynyt mielessä, että olisi jotain hämärää tai vaarallista. Kysyin hämmentyneenä, että miksi ihmeessä kyytiin?
Taisi tyyppi sanoa, että ajelulla vaan. Emmin vähän aikaa ja sanoin, että en mä tiedä kun on tämä koira.
Ota koira mesdiin, sanoi mies.
Emmin vähän aikaa taas, mutta kieltäydyin sitten. Mietin, että ei koiralle kivaa autokyyti ja ehkä vähän jo epäilin jotain turvallisuus juttuja.
Kun mies lähti siitä ajelemaan niin loppumatkan kävelin juoksujalkaa kotiin.
Mietin: Toi oli varmaan jotain niitä juttuja. Niitä on sitaateissa, ilmoitan kun eivät ole tulleet näkyviin lähiaikoina sitaatit.
Vanhoina hyvinä aikoina oltiin neuroottisia, mutta tämä psykoanalyyttinen termi on kadonnut, koska omannavankaivajat vetävät nyt mömmöjä, eikä terapiaa enää tarvita.
Oma lapseni valisti mua että ei kukaan sano enää jonkun asian olevan "in" tai "out" 😅
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni valisti mua että ei kukaan sano enää jonkun asian olevan "in" tai "out" 😅
No kylläinnietä ja outieta käytetään
Vierailija kirjoitti:
puhelinpöytä
lerppu
mankka
C-kasetti
videonauhuri
Sateenvarjorattaat
Teryleeni
C-kasetti on taas 2025 'in'
Poplari
Trenssi
Maihinnousutakki
Farmarit
Bleiseri
Slipoveri
Pulpetti
Peukalokyyti
Kääntää merkityksessä varastaa
Lainasto (kirjasto)
Vipata
Tohveli
Lähti kuin talkkari liukkaalta katolta.
Omo-infosta ei ole enää puhuttu.
Kansitakki ja salihousut ja jalassa purkkarit
Tuo 'voi kulta pieni' on typeryyden huippu.