Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämmentävä hääkutsu - menisitkö?

Vierailija
10.07.2022 |

Joitakin vuosia sitten olin noin puoli vuotta samassa työpaikassa erään henkilön kanssa. Ihan tultiin juttuun mutta ei mitenkään erityisesti ystävystytty, kerran käytiin elokuvissa yhdessä, ei muuta. Yhteisen työrupeaman jälkeen joulutoivotukset puolin ja toisin. Ja nyt tuli hääkutsu?! Aivan toiselle puolen Suomea hankalan matkan päähän ventovieraiden juhliin. Lähtemisen kynnys korkea - mikä neuvoksi? Menisitkö sinä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
2/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin. Itsenäni en mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi. En vaikka juhlat olisi lähelläkin.

Vierailija
4/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti menisi. 

Vierailija
5/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että halutaan isot ja prameat häät, ja tän henkilön suku+ystäväpiiri ei riitä. Jos toisella osapuolella on paljon enemmän kavereita niin tää on nyt sitten paniikissa kutsunut kaikki, joita tuntee. En menisi.

Vierailija
6/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa. Kaverilla ei ole kavereita, joten pitää kutsua puolituttuja?

Vierailija
7/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä olet jäänyt kivana ja hyvänä tyyppinä mieleen hänelle, tuosta työpaikasta.

Varmaan muistaa sinua lämmöllä.

Itse kiittäisin kutsusta ja lähettäisin onnittelukortin.

Mikäli ei siis itseäsi kiinnosta tuttavuutta enää ylläpitää.

Ei kaikilla ole suurta määrää ystäviä eikä tuttuja, eikä niitä edes saa, ellei sitä tuttavuutta ylläpidä.

Ehkä tälläkin henkilöllä on vain vähän ystäviä, etenkin jos on muuttanut usein paikkakunnalta toiselle, töiden takia.

Vierailija
8/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan menisin, häät on yleensä kiva juhla. Harvemmin tulee kutsuja niihin tätä nykyä. Olen sosiaalinen ja aina kiinnostunut tutustumaan uusiin ihmisiin.

Jos paikka toisella puolen Suomea yhdistäisin siihen lomareissun.

Vierailija
9/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti en menisi, mutta silloin kun lähetin joulukortteja lähetin vain niille, joiden häihin menisin.

Vierailija
10/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudolta kuulostaa. Kaverilla ei ole kavereita, joten pitää kutsua puolituttuja?

Niin, täällä valitetaan että kun ei ole kavereita.

Ja kun ei löydä kavereita aikuisena.

Ja sitten kun joku rohkeasti etsii niitä kavereita ja yrittää pitää tuttavuus suhteita yllä, niin se tämön palstan mielestä outoa ja pösilöä ja aivan perseestä.

Miksi?

Ei niitä ystäviä, tuttuja eikä mitään muutakaan elämässä saa, ellei itse ole aktiivinen ja yritä.

Vierailija
11/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle kävi noin, tarkoituksena oli saada häihin halpaa työvoimaa. Meitä puolituttuja entisiä työkavereita oli häissä neljä kappaletta hoitamassa lahjapöytää, narikkaa ja vastaavaa - tästä ei tietenkään kerrottu etukäteen, ja paikalla oli vaikea olla myöntymättä. Häät olivat kuitenkin noin sadan kilometrin päässä, joten pois pääsi, kun vain ilkesi lähteä.

Vierailija
12/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en menisi. En vaikka juhlat olisi lähelläkin.

Ihme tupaumeja täällä.

Min en lähe!

Kantakaa vaikka!

Ihmisiä? Joku kutsuu? Häh👀 omituista.

Mitä tässä nyt pitäis tehdä?

Tekisin kesäretken ja ottaisin nuo häät yhdeksi kohteeksi. Kiva mahdollisuus.

Olet tehnyt positiivisen vaikutuksen.

Itse menisin. En ottaisi ihan hirveän vakavasti vaan ottaisin niin, että saan olla osallisena täältä ulkoringistä. Kiva mahdollisuus!

Jos totta suurta stressiä, niin en menisi. Jos osaat ottaa lunkisti, niin sinuna menisin.

Joskus o hyvä katsoa eri suunnilta maailmaa. Tässä et ole sisäpiiriä etkä keskipisteenä.

Voit ottaa roolisi ihan vaan jää vieraana haltuun.

Saattaa olla, että pääset isoihin perinteisiin häihin. Niitä ei enää nykyään paljoa ole.

Tee itsellesi sopiva valinta.

Vierailija
13/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit oikeasti vielä toiselle puolelle suomee ventovieraiden juhliin. Saat ihan itse omilla aivoilla päättää menetkö vai et.

Vierailija
14/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin kohteliaasti. Kyllä se vähimmäisoletus on, että häihin kutsutaan vain ihmisiä, joiden kanssa ollaan muutenkin säännöllisesti yhteydessä. Se, että on oltu muutama kuukausi työtovereita ei vaan riitä.

Vierailija
15/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle kävi noin, tarkoituksena oli saada häihin halpaa työvoimaa. Meitä puolituttuja entisiä työkavereita oli häissä neljä kappaletta hoitamassa lahjapöytää, narikkaa ja vastaavaa - tästä ei tietenkään kerrottu etukäteen, ja paikalla oli vaikea olla myöntymättä. Häät olivat kuitenkin noin sadan kilometrin päässä, joten pois pääsi, kun vain ilkesi lähteä.

Oli vaikea olla myöntymättä????

Mä oon aina ihmetellyt miksi naistenlehdissä ja muussa jatkuvasti on juttuja, missä kerrotaan kuinka sanoa ei.

Ilmeisesti aikuiset ihmiset on niin selkärangattomia, etteivät osaa kieltäytyä edes törkeissä hyväksikäyttötapauksissa.

Ei se ole tyhmä joka kysyy vaan se joka suostuu ja myöhemmin mammiksella itkee. Olisit sanonut "ei käy"

Vierailija
16/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilöstä on jäänyt myönteinen mielikuva ja kyseiselle seudulle voisi muutenkin tehdä lomareissun niin miksipäs ei.

Vierailija
17/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki menisin.Kutsuhan on kutsu.Kyllä juhlille saa kutsua kenet haluaa..Tiedän heitä tuttuja kutsuu..oli vaikka intokiinassa.kutsu on aina kutsu.Mutta jokainen tekee omat päätökset.

Vierailija
18/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuolla henkilöllä ei ole kovin suurta ystäväpiiriä ja hän arvostaa ap:n korkeammalle kuin toisinpäin.

En ymmärrä miksi aina pitää etsiä jotain negatiivista jos saa kutsun.

Vierailija
19/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pääsisin, niin varmaankin menisin. Ajatuksena se, että jos ei ko. henkilöllä juuri ystäviä tai sukua ole. Varmaan olet jäänyt mieleen mukavana ihmisenä.

Vierailija
20/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, kiittäisin kutsusta ja onnittelisin ja lähettäisin onnittelukortinkin. Sanoisin että hieman liian kaukana.