Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmentävä hääkutsu - menisitkö?

Vierailija
10.07.2022 |

Joitakin vuosia sitten olin noin puoli vuotta samassa työpaikassa erään henkilön kanssa. Ihan tultiin juttuun mutta ei mitenkään erityisesti ystävystytty, kerran käytiin elokuvissa yhdessä, ei muuta. Yhteisen työrupeaman jälkeen joulutoivotukset puolin ja toisin. Ja nyt tuli hääkutsu?! Aivan toiselle puolen Suomea hankalan matkan päähän ventovieraiden juhliin. Lähtemisen kynnys korkea - mikä neuvoksi? Menisitkö sinä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei. Minulle kävi samoin, kutsuttiin ulkomaille häihin. Olin aivan ihmeissäni. En tod mennyt.

Vierailija
22/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä lähtisi vain noiden häiden vuoksi. Lähettäisin ehkä onnittelukirjeen ja jonkun pikku tervehdyksen, vaikka päuytäliinan tai patakintaan.

Mutta jos saisin siihen mukaan soviteltua lomareissun kumppanini kanssa, niin voitaishan me sitten ne häätkin käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Kaunis ele entiseltä työkaverilta.

Vierailija
24/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, varsinkin kun on kesäloma. Voisi samalla katsella sitä puolta Suomessa.

Olisi myös kiva mainita sukulaisille, että kävin/kävimme ex-työkaverin häissä. Ihan rivienvälisenä muistutuksena siitä, että läheisemmät eivät häihinsä edes kutsuneet.

Kyllä töitäkin voisin siellä tehdä, kiva, jos tarvitaan - en ole pönöttävää tyyppiä.

Vierailija
25/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttavuus on joulukorttien lähettämis tasolla eikä muuta yhteydenpitoa ole, niin en kyllä lähtisi häihin varsinkaan toiselle puolelle Suomea. Jos häät olisi lähellä niin asiaa voisi harkita juuri tuosta näkökulmasta ettei kyseisellä ihmisellä ole muita kutsuttavia.

Vierailija
26/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavissa tilanteissa valinta on riippunut aika lailla omasta sen hetken elämän muista kiireistä.

Minulle opiskeluajalta läheinen ystävä avioitui Turussa, itse asuin Lahdessa. Sulhasen olin nähnyt kerran. Kutsu koski koko perhettämme(2 lasta). Olimme kumpikin vanhempi töissä, ja viikonloput olivat kiireisiä ja täynnä rakennustöitä (ok-talon laajennus). Rahatkin aika tiukalla. Lopulta päätettiin haikein mielin olla menemättä, koska meille koitunut stressi olisi ollut isompi kuin oma tai morsiusparinkaan mielihyvä osallistumisestamme.

Erosin sittemmin lasteni isästä. Uusi mieskin löytyi jonkin ajan kuluttua. Yksi vuosia läheinen ystävättäreni avioitui Oulun seudulla uuden kumppaninsa kanssa. Hän on toisen lapseni kummi. Maksoin reissut, lahjat ja yöpymiset teini-ikäisille muksuille ja itselleni, uusi kumppani maksoi oman osuutensa. Älytön rahanmeno, varsinkin siinä elämäntilanteessa, häät in the middle of nowhere, mutta olipahan hauskat häät.

Yhden etäisen serkkuni häissä olen myös ollut, missä eoi minä ja mieheni (tää nykyinen eli toinen) ei tunnettu muita kuin minä morsiamen ja hänen äitinsä. Majoitus oli varattava, mutta nääkin häät oli kyllä tosi hauskat, kivaa porukkaa. Mun mies oli jo eläkkeellä, minä kesälomalla, eikä meillä ollut muutakaan ihmeellistä siinä, joten mentiin. Hangon ja Kirkkonummen väliset pikkutiet ei niin tuttuja olletkaan ennestään.

Vierailija
27/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hämmentävää siinä kutsussa on? Itse olet joulukorttejakin hänelle lähetellyt ja käynyt leffassa hänen kanssaan.

Vierailija
28/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi

Vierailija
29/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietit oikeasti vielä toiselle puolelle suomee ventovieraiden juhliin. Saat ihan itse omilla aivoilla päättää menetkö vai et.

Ei provossa tarvitse ajatella, suolta vaan paskaa, kuten ap tekee.

Vierailija
30/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle kävi noin, tarkoituksena oli saada häihin halpaa työvoimaa. Meitä puolituttuja entisiä työkavereita oli häissä neljä kappaletta hoitamassa lahjapöytää, narikkaa ja vastaavaa - tästä ei tietenkään kerrottu etukäteen, ja paikalla oli vaikea olla myöntymättä. Häät olivat kuitenkin noin sadan kilometrin päässä, joten pois pääsi, kun vain ilkesi lähteä.

Oli vaikea olla myöntymättä????

Mä oon aina ihmetellyt miksi naistenlehdissä ja muussa jatkuvasti on juttuja, missä kerrotaan kuinka sanoa ei.

Ilmeisesti aikuiset ihmiset on niin selkärangattomia, etteivät osaa kieltäytyä edes törkeissä hyväksikäyttötapauksissa.

Ei se ole tyhmä joka kysyy vaan se joka suostuu ja myöhemmin mammiksella itkee. Olisit sanonut "ei käy"

No kuule, kaikki eivät viitsi pilata toisen ihmisen häitä, vaikka tulisivatkin kohdelluksi törkeästi. Me kaikki neljä lähdimme aikaisin pois, eikä meistä kukaan ole ollut hääparin kanssa tekemisissä tuon jälkeen.

Vierailija
31/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

in the middle of nowhere?

Siis keskellä ei mitään, kun kerran suomeksi kirjoitit.

Typeriä nämä anglismit, saakelin typeriä.

Vierailija
32/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle kävi noin, tarkoituksena oli saada häihin halpaa työvoimaa. Meitä puolituttuja entisiä työkavereita oli häissä neljä kappaletta hoitamassa lahjapöytää, narikkaa ja vastaavaa - tästä ei tietenkään kerrottu etukäteen, ja paikalla oli vaikea olla myöntymättä. Häät olivat kuitenkin noin sadan kilometrin päässä, joten pois pääsi, kun vain ilkesi lähteä.

Mä oon aina ihmetellyt miksi naistenlehdissä ja muussa jatkuvasti on juttuja, missä kerrotaan kuinka sanoa ei.

Ilmeisesti aikuiset ihmiset on niin selkärangattomia, etteivät osaa kieltäytyä edes törkeissä hyväksikäyttötapauksissa.

Ei se ole tyhmä joka kysyy vaan se joka suostuu ja myöhemmin mammiksella itkee. Olisit sanonut "ei käy"

No kuule, kaikki eivät viitsi pilata toisen ihmisen häitä, vaikka tulisivatkin kohdelluksi törkeästi. Me kaikki neljä lähdimme aikaisin pois, eikä meistä kukaan ole ollut hääparin kanssa tekemisissä tuon jälkeen.

Pilata?

Voi ystävällisesti sanoa, että hei, tulin vieraaksi, jos odotat, että olen töissä, maksanet kunnon korvauksen.

Mutta jos on lapanen, vaikka huomaa, että morsian paskan verran sinua ihmisenä arvostaa, niin mikäs siinä, et kuitenkaan viitsisi valittaa, kun itse annat kohdella itseäsi noin.

Vierailija
33/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on keksitty. Osataanko nykyään enää soittaa ja puhua asioita.

Vierailija
34/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin. Tuommoisen kirjoittaja vaikuttaa (ilmeisesti onkin) ääliöltä.

Vierailija
35/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kummin kaimatkin on kutsuttu, niin ekana tulee itselle mieleen että tarkoitus oli kasvattaa lahjavuorta (=rahalahjojen pottia). En menisi tuollaisiin häihin.

Vierailija
36/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
37/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, millainen fiilis sinulla on ihmisestä jäänyt, ja tietenkin siitä, millaisia järjestelyjä juhlaan osallistuminen sinulta vaatisi. Haluatko oikeasti niihin häihin niin paljon, että olet valmis näkemään sen vaivan, minkä juhliin osallistuminen sinulta vaatisi?

Eli pelkästä kohteliaisuudesta ehdottomasti ei. Mutta jos vähänkin tuntuu, että olisipa kiva lähteä, selvitä, mitä se vaatii. Siinähän sinulla on mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin.

Vierailija
38/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskellä ei mitään on anglismi. Muoto, jota suomen kielessä alkujaan ei ole vaan se on siihen istutettu englanninkielisestä sanonnasta.

In thhe middle of nowhere on suora laina, tai upotus, ei anglismi.

Tavaisit teini ensin kirjoja tai netistäniitäopettavaisempia sivuja ennenko tuut pätemään (lue:yrittämään).

Vierailija
39/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilata?

Voi ystävällisesti sanoa, että hei, tulin vieraaksi, jos odotat, että olen töissä, maksanet kunnon korvauksen.

Mutta jos on lapanen, vaikka huomaa, että morsian paskan verran sinua ihmisenä arvostaa, niin mikäs siinä, et kuitenkaan viitsisi valittaa, kun itse annat kohdella itseäsi noin.

Oletko sinä tosiaan sellainen juntti, että ryhdyt kiistelemään tuollaisesta asiasta? Rohmuatko vielä mahasikin täyteen ja näyttelet hyväntuulista häävierasta? Kielenkäytöstäsihän tuon kyllä huomaa, että ei sinulla hyviä tapoja ainakaan ole.

Paras tapa suhtautua juntteihin ja röyhkimyksiin on kadota heidän näköpiiristään ja pysyä poissa.

Vierailija
40/49 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki kummin kaimatkin on kutsuttu, niin ekana tulee itselle mieleen että tarkoitus oli kasvattaa lahjavuorta (=rahalahjojen pottia). En menisi tuollaisiin häihin.

Tää on kummallinen ajatus. Yleensä jo pelkkä ruokailukin on niin kallis ettei häillä mitään pysty tienaamaan. Vai annetaanko joissain piireissä niin valtavia rahasummia että loppusumma jää plussalle?