Muita joilla ei ole ollut vielä koronaa? Ihmettelen että ei ole tarttunut. Olen ollut useilla lennoilla, lapset koulussa ja päiväkodissa...
Kenelläkään meidän perheestä ei ole vielä ollut koronaa. Miten ihmeessä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut meilläkään koronaa. Olemme olleet varovaisia, otimme rokotteet, pesemme käsiä, emme käy massatapahtumissa, emme liiku julkisilla kulkuneuvoilla ja käytämme maskia vieläkin kauppareissuilla.
Olen tehnyt kaiken täysin päinvastoin kuin sinä, eikä minullakaan ole ollut koronaa.
Christiiina kirjoitti:
Sehän olisikin mielenkiintoista selvittää, miksi jotkut eivät saa koronatartuntaa millään.
Vaan tätäpä asiaa ei ilmeisesti saa edes tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sieltä vielä tarttuu. Minäkin selvisin lähes 2,5 vuotta ilman tartuntaa vaikka ympärillä kaikki sairastui ja en ole edes etätöissä. Luulin jo, että minuun se ei tartukaan jostakin syystä, mutta juhannusviikolla se sitten tuli ja kun makasin 39,5 asteen kuumeessa sängyssä, tajusin että se aiempi oli vaan tuuria.
Onpas sulla meedion kyvyt.
Miksi se ei ole sitten tähän mennessä tarttunut, vaikka olen viettänyt aikaa paikoissa, joissa kaikki muut ovat sen saaneet?
En usko, että meidän 4 henkisestä perheestä kaikki olisimme olleet oireettomia. Olen sairaalassa töissä, sitäkään kautta en ole sairastunut, ei olla jäljitetty altistumisia tai tartuntoja minuun työn puolesta.
Kerran lapsi määrättiin karanteeniin altistumisen takia, ei tullut koronaa.
Lapsi oli naapurilla leikkimässä, heillä todettiin korona. Ei tullut meille.
Ei tietääkseni, mutta ei ihmekään, kun olen elänyt täysin erakkona.
Meillä ei tarttunut mieheen, jonka veriryhmä O. Monilla tutuilla myös näin.
Christiiina kirjoitti:
Sehän olisikin mielenkiintoista selvittää, miksi jotkut eivät saa koronatartuntaa millään.
A-veriryhmä ainakin altistaa. Tarttuu helpommin kuin O-ryhmään.
Eikös O veri käy kaikille? Verensiirto olisi oiva ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Miten vältyt koronalta:
1. Et ota rokotuksia
2. Et käytä käsidesiä
3. Et käytä maskia
4. Et käy nenänkairaustesteissä
5. Terveellinen ruokavalio ja paljon aurinkoa (d-vitamiini)
Kyllä! :)
Minulla ei ole ainakaan testien perusteella ollut koronaa.
Keväällä 2020 olin visusti etätöissä samoin kuin mieheni. Emme käyneet kaupassa tai missään sisätiloissa, missä on ihmisiä liikenteessä. En matkustanut edes julkisilla liikennevälineillä 2 kuukauteen. Kumpikaan ei sairastanut mitään.
Kesällä 2020 menimme naimisiin ja juhlimme alle 10 vieraan kanssa ravintolan kabinetissa. Häiden jälkeen heinä-elokuussa matkustelimme Virossa. Matkan jälkeen oli molemmilla lievää kurkkukipua. Kävimme ensimmäisen kerran testissä, mutta molempien tulos oli negatiivinen.
Syksyllä 2020 ja keväällä 2021 jatkoimme pääasiassa etätöitä ja normaalia harrastamista maskit naamalla.
Kesäkuussa 2021 menin töihin päiväkotiin. Päiväkodissa työskennellessäni 6/21-6/22 sairastin muutaman ylähengitystieinfektion ja yhden vatsataudin. Maskisuosituksesta luovuttiin huhtikuussa 2022. Sen jälkeen olen tehnyt töitä, harrastanut ja matkustanut julkisilla ilman maskia.
Olen näiden kahden vuoden aikana käynyt virallisissa koronatesteissä 10-20 kertaa. Lisäksi olen tehnyt 10-20 pikatestiä. Ne kaikki ovat olleet negatiivisia. Minulla on 3 koronarokotusta, jotka olen ottanut heti, kun se on ollut mahdollista.
Korona on ollut äidilläni ja monilla ystävillä, joten oletan, että kysymyksessä on myös hyvä tuuri, kun en ole itse sairastunut. Ainakaan vielä.
Ei oo ollut ja viranomaisneuvoja noudattaen oon elänyt koronarajoitusten aikana. Kesäkuun lopussa luovuin kasvomaskin käytöstä julkisissa tiloissa ja julkisissa liikennevälineissä. Oon ottanut kans kolme rokotusta ja lähisuvusta muutamalla on ollut korona. En muutenkaan notku baareissa oli kotona tai ei, niin baarisulut ei oo vaikuttanut mun elämään rajoitusten aikana mitenkään. Yliopisto-opinnot oli etäopetuksena kevään loppuun asti.
M28
Vierailija kirjoitti:
Mun nuorin lapsi ei ole sitä saanut vaikka hän on meistä se joka on isossa lukiossa, joka kulkee julkisilla ja joka nyt kesälläkin oli asiakaspalvelutyössä.
Ei saanut sitä edes kotona vaikka me muut sairastettiin.
Ja hän on se jolla on kolme autoimmuunisairautta.
Ehkä se johtuukin tuosta. Jospa nämä autoimmuunisairaudet ovat pitäneet hänen vastustuskyvyn varpaillaan.
En ole kauheasti tuohon perehtynyt, mutta erilaisiin vasta-aineisiin, joissa on välillä ihmeellisiä yksittäisiä kummajaisia.
Olkaa iloisia, että hän on ollut terveenä.
T.tutkija
Vierailija kirjoitti:
Eikös O veri käy kaikille? Verensiirto olisi oiva ratkaisu.
Meillä perjepiirissä yhdellä O-ryhmä ja oli pahiten sairaana koronassa.
Minä ihmettelen omalta kohdaltani. Puolisoni on sairastanut ja nukuimme joka yö samassa sängyssä. Työpaikalla suuri osa työkavereista sairastanut ja samassa kahvipöydässä istuttu. Koronaa sairastavia potilaita oli pitkän aikaa käytännössä koko osasto täynnä. Koko korona-ajan olen julkisilla matkustanut töihin ja maskinkäytön lopetin muualla kuin töissä jo kuukausia sitten. Virallisessa koronatestissä olen käynyt kolme kertaa pelkästään tänä vuonna ja jokusen kerran olen kotitestejä tehnyt eivätkä ensimmäiset testit todellakaan. Ei ole vain tarttunut. Osa työkavereista on sairastanut koronan jo kahdesti.
Ei ole ollut. On testattu tosin vain 3krt. Kahvilassa töissä eli asiakaskontakteja tuhansia koronan aikana. N50
En tiedä, onko ollut. En ole varma, olenko ollut edes flunssassa pariin vuoteen.
Mulla on saattanut olla migreeni vaikka kymmeniä kertoja elämässäni, onneksi ovat olleet oireettomia kaikki