Te, jotka ette usko Jumalaan, ettekö edes hädän hetkellä?
Kun pelkäätte kuolevanne, tai olette todella sairaita? Onko teillä kuolemanpelkoa?
Kommentit (337)
Monenlaista hätää ollut, mutta en. Todellakaan kun en usko, niin en usko.
Niin paljon tyypillisen kirkkojäsenen uskomuksista on keksitty Raamatun ulkopuolella. Esim. kysymys siitä että on Taivas.
Sinänsä minusta on ihan mukavaa että rukoillaan avioliiton ulkopuolisen seksin merkeissä syntynyttä hemmoa ja pyydetään häneltä ymmärrystä. Opetukset on ihan ok, vaikka niitä on vääristelty myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ateisti selittää sen että ei älyllinen materia on luonnut älykkyyden? Miten kivi voi luoda yhtään mitään?
Ateistin mielestä kivi on luonnut hänet.On varmaan kiva elää tollasessa uskontoharhassa. Älykkyyttähän on kaikessa elävässä.
Miten älykkyys on mielestäsi tullut kaikkeen elävään? Tyhjästä?
Mistä kaikki elävä on syntynyt?Evoluutio. Solut kehittyneet. Ei sitä älykkyyttä ja elämää tänne mikään jumalolento ole luonut.
Mistä solut tulivat?
Mikään ei voi syntyä tyhjästä.Juu. Eikäkun Jumala kuitenkin voikin ja se ei ole uskovaiselle ollenkaan häiritsevä ajatus.
Jos otan position "elämää on ollut universumissa aina" niin se on sinulle yhtä hyvä selitys kuin Jumala?
Tuo on vissiin sitä parempaa tyhjästä ilmaantumista/aina olemista, jonka vain uskova voi ymmärtää.
Minullakaan ei kyllä mene jakeluun miten tämän "alkukipinän" problematiikka jotenkin ratkeaisi sillä että se siirretään yhden pykälän kauemmas taikurihahmon taakse. Sitten ongelmalliseksi vaihtuu vain se taikurihahmo, ongelma on edelleen täysin sama.
Vierailija kirjoitti:
Miten ateisti selittää sen että ei älyllinen materia on luonnut älykkyyden? Miten kivi voi luoda yhtään mitään?
Ateistin mielestä kivi on luonnut hänet.
Ei ole. Me ollaan oikeastaan sitä kiveä. Määrällisiä eroja, ei laadullisia eroja. Elävän ja ei-elävän välillä ei ole jyrkkää rajaa.
JOS jumala on olemassa ja hän haluaa että kuolen niin mitä merkitystä sillä uskolla on?
Ateistit voivat olla hyvinkin ärsyttäviä, mutta eivät vedä vertoja uskovaisten suoranaiselle masturbaatiolle täälläkin "hähhää, sitten kun me kuollaan, huomaat että olit väärässä ja kärvennyt helvetissä!" eri lailla ajattelevien kärsimykselle. Lapsellista ja melko narsistista.
Uskonnot on jänniä. Japanissa on 123 miljoonaa ihmistä joille kristinusko on verrattavissa vaikkapa Antiikin Kreikan Olympos jumaliin. Molemmat heille ihan yhtä satuja. Nämä 123 miljoonaa sitten joutuvat kristinuskon mukaan helvettiin... mukaanlukien ne jo ajat sitten kuolleet japanilaiset, ja kaikki muut miljoonat ihmiset muissa maissa ketkä eivät ole kristittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ateistin mielestä kivi on luonnut hänet.
No kuka loi jumalan? Syntyikö jumala tyhjästä?
Vierailija kirjoitti:
JOS jumala on olemassa ja hän haluaa että kuolen niin mitä merkitystä sillä uskolla on?
Mitä tarkoitat että Jumala haluaa että kuolet? Kaikki ihmiset ja eläimet kuolee. Jumala haluaa että ihmiset tulee hänen kanssaan elämään Taivaaseen. Kaikki ihmiset ei vaan halua. Se on ihmisen valinta. Elämän tarkoitus on päättää, ottaako vastaan tuon Jumalan lahjan vai ei. Hyväksyykö että kaiken luoja on. Monet ei hyväksy, he haluavat itse olla oman elämänsä herroja, vaikkeivät täällä ole mitään luoneet. Nauttivat kyllä maan antimista mutta eivät pidä sitä Jumalan luomana.
Luettuani ketjun läpi, olen enenevissä määrin sitä mieltä, että nämä aikuiset uskovaiset ovat niitä entisiä lapsia, joille jo aapisen A-sivu tuotti suunnattomia vaikeuksia.
Meinasin kerran tukehtua (vedin vahingossa henkitorveen jotain, joka ei sinne kuulu). Eipä siinä jumalat tai muut mielikuvitusolennot käyneet mielessä, vaan tilanteen korjaaminen, hapen saaminen ja tajunnan säilyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Ateistit voivat olla hyvinkin ärsyttäviä, mutta eivät vedä vertoja uskovaisten suoranaiselle masturbaatiolle täälläkin "hähhää, sitten kun me kuollaan, huomaat että olit väärässä ja kärvennyt helvetissä!" eri lailla ajattelevien kärsimykselle. Lapsellista ja melko narsistista.
Sadismiahan tuo on. Ehkä en tunne riittävästi raamattua, mutta minulla on sellainen käsitys, että Jeesus ei varsinaisesti sadismin, vittuilun ja vahingonilon julistaja ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisinpa aina lantin kun joku itseään kovinkin nokkelan pitävä ateisti möläyttää "Raamattu on ihmisten kirjoittama :D" ja luulee että se tarkoittaa samaa kuin että olisi ihmisten keksimä.
Liekö samaa porukkaa kuin ne jotka luulevat sanonnan "viina on viisasten juoma" tarkoittavan sitä että paljon viinaa juovat ovat muita viisaampia...
Jos ihmiset on sun maailmassa noin loputtoman rehellisiä, niin näitä "jumalan sanelemia" kirjoja löytyy useampikin. Ja eikös islam ole se "viimeinen" uskonto, niin turhaahan tässä kinastellaan.
Islam ei ensinnäkin ole viimeinen uskonto. Esim. Mormonismi ja Jehovan todistajat - uskonnot syntyivät 1800-luvulla.
Islam on eksytys, pois Raamatun Sanasta. Kuten myös muut myöhemmät uskonnot.
Jeesus itse varoitti näistä tulevista vääristä profeetoista.
Kristinuskohan on eksytys juutalaisuudesta.
Mikä on se tosiversio? Miten sen voi tietää? Miksi joku eksytys on totta ja toinen eksytys ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisinpa aina lantin kun joku itseään kovinkin nokkelan pitävä ateisti möläyttää "Raamattu on ihmisten kirjoittama :D" ja luulee että se tarkoittaa samaa kuin että olisi ihmisten keksimä.
Liekö samaa porukkaa kuin ne jotka luulevat sanonnan "viina on viisasten juoma" tarkoittavan sitä että paljon viinaa juovat ovat muita viisaampia...
Jos ihmiset on sun maailmassa noin loputtoman rehellisiä, niin näitä "jumalan sanelemia" kirjoja löytyy useampikin. Ja eikös islam ole se "viimeinen" uskonto, niin turhaahan tässä kinastellaan.
Islam ei ensinnäkin ole viimeinen uskonto. Esim. Mormonismi ja Jehovan todistajat - uskonnot syntyivät 1800-luvulla.
Islam on eksytys, pois Raamatun Sanasta. Kuten myös muut myöhemmät uskonnot.
Jeesus itse varoitti näistä tulevista vääristä profeetoista.Kristinuskohan on eksytys juutalaisuudesta.
Mikä on se tosiversio? Miten sen voi tietää? Miksi joku eksytys on totta ja toinen eksytys ei?
Kaikki uskonnot ovat totta yhtä aikaa, koska jokaisen pyhissä kirjoituksissa sanotaan että heidän pyhät kirjoituksensa ovat totuus.
Ei haittaa, vaikka ovat keskenään tai itsensä kanssa ristiriidassa.
Terv.
Uskovaisen logiikka
Olen agnostikko, minulle on se ja sama onko Jumala olemassa vai ei. En ole saanut todisteita tai kokemuksia suuntaan taikka toiseen, eikä asiasta vänkääminen kauheasti kiinnosta.
Minut on kastettu, mutta erosin kirkosta ennen rippivuotta.
Kun on ollut oikein kova paikka, kova ahdistus ja pelko, olen rukoillut. Rukoilemalla olen luopunut hallitsemisen ja vallan tarpeestani, olen myöntänyt pienuuteni ja voimattomuuteni kohtalon kourissa. En ole rukoillut ehkä niinkään Jumalaa, olen pyytänyt että edesmenneet omaiseni katsovat perääni ja pitävät minusta ja rakkaistani huolta. Joka kerta se on auttanut, konkreettiset asiat menee niinkuin ne menee, mutta minulla on ollut rauhallisempi olo ottaa tsunami vastaan.
Kuoleman jälkeisestä taivas/helvetti -vänkäämisestä en myöskään jaksa kiinnostua, ajattelin, että elän ensin, katsellaan mitä kuoleman jälkeen on - jos on - sitten, kun on sen aika.
No totta kai hädän hetkellä, mutta ei muuten. Sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistin mielestä kivi on luonnut hänet.No kuka loi jumalan? Syntyikö jumala tyhjästä?
Ei Jumalaa ole luotu. Jumala on. Kaikki mitä on, on Jumala. Ei Jumala voi syntyä tyhjästä, koska Jumala on myös tyhjyys ja Jumala oli jo ennen tyhjyyttä. Jumala on sekä syy että seuraus.
Kyllä , kyllä uskon ja rukoilen Jumalaa tai Korkeampaa voimaa. Saan siitä turvaa, etenkin hädän hetkellä. Len eronnut kirkosta, miks kuuluisin kirkkoon , enhän kuulu muihinkaan kaiken maailman yhdistyksiin.
Uskontoja on maailma pullollaan ja ne kaikki väittää olevansa vaan oikeassa.
En pelkää kuolemaa.
Olen uskonut jo 60 vuotta.
Raamatun on koonneet kirkossa valtaapitävät kirkonmiehet omia itsekkäitä pyrkimyksiään tukemaan. Kirkko on vain vallankäyttöorganisaatio, joka haluaa sanella ihmisille, mitä ajatella ja kuinka elää elämänsä. Valta korruptoi aina. Uskonnot vain koittavat verhoilla vallankäyttönsä jonkun korkeamman sanoman taakse. Ei kiitos. Minusta moiset aivopesulaitokset voisi kieltää. Kasvattaa lapset kieroon ja ne joutuvat siellä pappien leluiksi. Hyi.
En usko Jumalaan, mihinkä niistä edes pitäisi usko. Voitko sinäkään ap olla varma, että uskot oikeaan Jumalaan? Josko varmuuden vuoksi pitäisi uskoa vielä muutamaan muuhun Jumalaan?
Olen ollut hyvin lähellä kuolemaa pari vuotta sitten. Yllättäen en tuntenut mitään kuolemanpelkoa. En hädän hetkellä turvaudu Jumalaan vaan itseeni ja läheisiini.
On niitäkin jotka ovat jo kuollutta äitiään huutaneet. Äiti on aina ollut se turvapaikka, sitä kaipaa tuskan hetkellä.