Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
1681/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä aloittaja! Olisinpa sinun perheesi mummo! Olen vasta nyt ymmärtänyt, että todella monella vauva- ja pikkulapsiperheellä ei ole lähellä auttavia isovanhempia. Omilla lapsenlapsillani on monta, ja silti vanhempansa ovat välillä tiukilla sairauden tms. yllättäessä. Ns. yhteiskunnan pitäisi kyllä järjestää pikaisesti apua tällaisissa tapauksissa.

Vierailija
1682/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesflunssa : on aina vakava, parantumaton, aika ajoin toistuva

krooninen sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään enää jää töistä lusmuilemaan jos kotona on toinen aikuinen sairaan lapsen kanssa? Nyt valoja päälle siellä!

Itse asiassa näin se on. Työnantaja ei ainakaan maksa palkkaa sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi ajalta, jonka työntekijä on pois, jos kotona toinenkin huoltaja VAIKKA tämä olisi sairas.

SIIHEN VOI PYYTÄÄ PALKATONTA VAPAATA, PLUSSASALDOJA TAI VAIKKA LOMAPÄIVIÄ. S**tana, kun samaa asiaa pitää jankuttaa teille monta kertaa.

Vierailija
1684/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on esimerkki siitä, kuinka huolettomasti toinen vanhempi imetään kuiviin. Olen todella pahoillani.

Jep, kaikki naiset miehen lompakolla loisimassa

Meinaatko että naisen pitäisi sairaana hoitaa sairasta lasta ja vielä tehdä palkkatyötä samalla? Aika paljon miehet vaatii naisilta nykyään. Tuohon ei kykene yksikään ihminen tässä maailmassa. Missä on isän vastuu? Luikkii, pelkuri, häntä koipien välissä karkuun. Rintamakarkuri joka ennen  muinoin teloitettiin sodassa, mutta perhe-elämässä on edelleen sallittua.

Vierailija
1685/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelen että häihin voi hyvin lähteä, onhan ap nyt sentään jo toipilas. Ei se kivaa ole, mutta kyllä aikuinen tuon kestää.

Vierailija
1686/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ajattelen että häihin voi hyvin lähteä, onhan ap nyt sentään jo toipilas. Ei se kivaa ole, mutta kyllä aikuinen tuon kestää.

Taasko sillä miehellä on kerran elämässä parhaan kaverin häät?

Vierailija
1687/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paska!

Vierailija
1688/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet huono äiti. Ei mulla muuta.

Ap on huono äiti, kun hän flunssassa ja kuumeessa yrittää tehdä parhaansa lapsensa eteen? Ap itse ymmärsi, että oma jaksaminen ei kuitenkaan riitä ja pyysi apua mieheltään, ja nyt ap on sitten huono äiti? Onko ap:n mies hyvä isä, kun jättää sairaan vaimonsa pärjäämään sairaan vauvan kanssa, vaikka vaimo on pyytänyt apua, minkä seurauksena vauva joutui sairaalaan?

Vierailija
1689/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suurta ongelmaa, vaan avuton nainen. Kyllä tulee vaikeampia asioita, joissa todella tarvitaan järkevää ratkaisua.

Jos jokin vaikea sairaus tai muuten vaikea tilanne, vaikka varkaita asuntoon, niin ei tämän palstan ihmisillä olisi keinoa selviytyä. Jos vaikka sähköt talvella menevät poikki, niin sitten yritetään täällä selvittää asiaa - pimeässä.

Vierailija
1690/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on huono äiti, kun hän flunssassa ja kuumeessa yrittää tehdä parhaansa lapsensa eteen? Ap itse ymmärsi, että oma jaksaminen ei kuitenkaan riitä ja pyysi apua mieheltään, ja nyt ap on sitten huono äiti? Onko ap:n mies hyvä isä, kun jättää sairaan vaimonsa pärjäämään sairaan vauvan kanssa, vaikka vaimo on pyytänyt apua, minkä seurauksena vauva joutui sairaalaan?

Mitä jos ei olisi miestä. Mitä tämä huono äiti silloin tekisi? Kannattaa hommata sitä verkostoa jota hyödyntää. Kyseisen äidin toiminta on äärimmäisen itsekästä ja toivon että tuollaisia naisia olisi vähän. Jos ei muu auta niin ei muuta kuin lastensuojeluilmoitusta tekemään niin saadaan lapsi hoitoon.

Vierailija
1691/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei olisi miestä. Mitä tämä huono äiti silloin tekisi? Kannattaa hommata sitä verkostoa jota hyödyntää. Kyseisen äidin toiminta on äärimmäisen itsekästä ja toivon että tuollaisia naisia olisi vähän. Jos ei muu auta niin ei muuta kuin lastensuojeluilmoitusta tekemään niin saadaan lapsi hoitoon.

Mahtaako mies osata kuvitella, millaisen maineen hän saa, kun nainen hankkii tukiverkostoa ja selittää kaikille, miten sellainen pitää hankkia, kun mieheen ei voi luottaa millään tasolla? Kyllä itsekin miettisin, uhraisinko vähäistä vapaa-aikaani siihen, että järjestäisin aloittajan miehelle vapaa-aikaa. Hyvän ystäväni pyyntöön suostuisin, mutta samalla kysyisin, miksi hän moista lusmua haluaa elämässään pitää mukana.

Miksi se tukiverkoston hankkiminen on naisen tehtävä? Eikö se onnistu mieheltä?

Vierailija
1692/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä jos ei olisi äitiä. Mitä tämä huono isä silloin tekisi? Kyseisen isän toiminta on äärimmäisen itsekästä ja toivon, että tuollaisia miehiä olisi vähän."

News flash lapsen isä on ihan yhtälailla vastuussa lapsensa hyvinvoinnista, ja enemmänkin silloin, kun äiti on sairauden ja monen yön valvomisen jälkeen liian huonossa kunnossa huolehtimaan lapsestaan. Jos ap olisi yksinhuoltaja, hän tietenkin olisi järjestänyt asiat niin, että joku muu voi hoitaa vauvaa silloin, kun hän itse on kykenemätön. Tässä tilanteessa se joku muu sattumoisin on lapsen isä, tasa-arvoinen vanhempi, jolla on yhtälailla vastuu lapsestaan. Käsittämätöntä että joku ei tätä tajua.

Vierailija
1693/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä jos ei olisi äitiä. Mitä tämä huono isä silloin tekisi? Kyseisen isän toiminta on äärimmäisen itsekästä ja toivon, että tuollaisia miehiä olisi vähän."

News flash lapsen isä on ihan yhtälailla vastuussa lapsensa hyvinvoinnista, ja enemmänkin silloin, kun äiti on sairauden ja monen yön valvomisen jälkeen liian huonossa kunnossa huolehtimaan lapsestaan. Jos ap olisi yksinhuoltaja, hän tietenkin olisi järjestänyt asiat niin, että joku muu voi hoitaa vauvaa silloin, kun hän itse on kykenemätön. Tässä tilanteessa se joku muu sattumoisin on lapsen isä, tasa-arvoinen vanhempi, jolla on yhtälailla vastuu lapsestaan. Käsittämätöntä että joku ei tätä tajua.

Eipä tuosta tekstistäsi oikein mitään järkevää sanomaa löydy.

Vierailija
1694/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia ne nykyajan naiset ovat. Entiseen aikaan hoidettiin huusholli ja kymmenen lasta. Nyt ei pystytä hoitamaan edes yhtä. Mikä  teitä naisia oikein vaivaa???

Ennen ei lapsia hoidettu, ne yritettiin pitää hengissä. Jos perheessä oli kymmenen lasta, niin ei haitannut yhtään, jos muutama menehtyi. Ja niitähän menehtyi, kun isommat sisarukset vahtivat tai eivät vahtineet pienempiään. Hassua, miten jotkut haikailevat entiaikojen perään, siellä ei ollut mitään hyvää.

Vierailija
1695/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus: Lapsi otettava huostaan ja avioero laitettava vireille. Tämä vain huonon äidin takia.

Tässä ei ollut mitään muuta huonoa kuin mies. Avioero on hyvä ratkaisu, siitä olen samaa mieltä.

Vierailija
1696/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, naisvihaajatrolli aktivoitui suotamaan kilokaupalla pskaa tähänkin ketjun. Taitaa olla takana melkoinen liskojen yö, kun noin kovasti kiukuttaa heti aamupäivästä.

Vierailija
1697/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, olisit heti sanonut, että olet vajaaälyinen.

Vierailija
1698/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako mies osata kuvitella, millaisen maineen hän saa, kun nainen hankkii tukiverkostoa ja selittää kaikille, miten sellainen pitää hankkia, kun mieheen ei voi luottaa millään tasolla? Kyllä itsekin miettisin, uhraisinko vähäistä vapaa-aikaani siihen, että järjestäisin aloittajan miehelle vapaa-aikaa. Hyvän ystäväni pyyntöön suostuisin, mutta samalla kysyisin, miksi hän moista lusmua haluaa elämässään pitää mukana.

Miksi se tukiverkoston hankkiminen on naisen tehtävä? Eikö se onnistu mieheltä?

Ei sieltä työpaikalta aina voi lähteä kun puoliso soittaa. Voi käydä niin että kohta ei ole enää työpaikkaa. Näitä asioita on paljon käsitelty työehtosopimuksissa niin että sen mukaan pitäisi mennä. Tarkoitus ei ole että kaksi vanhempaa on kotona vaan toinen vanhempi voi olla jonka aikana lapsen hoito pitää järjestää. Niitä palveluja löytyy esimerkiksi Mannerheimin Lastensuojeluliitolta.

Vierailija
1699/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompahan omituinen ketju. Itse olisin pyytänyt äitini tai ystäväni avuksi ja tottakai mies olisi mennyt niihin juhliin, mitä oli odottanut.

Vierailija
1700/1874 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, olisit heti sanonut, että olet vajaaälyinen.

Jos kirjoitat pskaa niin ei se tarkoita että lukija on vajaaälyinen. Opettelisit kirjoittamaan järkevää tekstiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi