Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
1341/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi nyt hyvä pohtia palstalla mitkä ovat miehen hyvät puolet avioliitossa, onko niitä enemmän kuin huonoja puolia? Tai vastaavasti mitkä ovat hyvät puolet naisessa.

Tästä voisi saada kokoon asioita, joita ei koskaan ole toisessa huomannut arvostaa.

Vierailija
1342/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoi miehelleni että naisen tulisi aina juoda lasillinen nestettä kun on imettänyt vauvan niin maitoa riittää jatkossakin. Minusta oli tosi kiva kun mies toi aina kotona ollessaan juomista kun imetin. Toki olisin voinut itsekin hakea ja hankin silloin kun mies ei ollut passaamassa. Mutta kyllä se tuntui kivalta että mies halusi osallistua imetykseen näin. Ja onhan se kurja nousta tuolista hakemaan juomista kesken vauvan röyhtäytyksen tai varsinkin jos vauva nukahti hetkeksi syliin imetyksen päälle. Jos en juonut heti niin juominen tahtoi unohtua kun rupesin touhuamaan kotitöitä ym.

Mieheni osaa onneksi asettua toisen asemaan tosin kuin aloittajan mies.

Aloittaja voisi kysyä mieheltään miksi vauva joutui sairaalaan =kuivuminen. Miksi vauva kuivui? Äidin maito ehtyi.

Miksi maito ehtyi, ei saanut levätä riittävästi sairastaessaan. Olisiko mies voinut estää sen toiminnallaan? Todennäköisesti jos olisi ollut enemmän hoitamassa vauvaa ja antanut apn levätä ja huolehtinut tälle riittävästi juomista jne.

Ja joo ap on ihan aikuinen ihminen. Mutta univelkaa käytetään ihan kidutuskeinona. En yhtään ihmettele jos ap ei ole tajunnut juovansa liian vähän jos on väsynyt, toipilas ja huolissaan vauvasta. Helppo huudella terveenä ja virkkuna netissä miten minä olisin tilannut pitsaa ja mummon hakemaan itselleenkin sairauden jne jne. Oikeasti kun on väsymyksestä sekaisin on kuin humalassa. Siksihän se ap pyysi miestä jäämään kotiin hoitamaan vauvaa kun tunsi ettei kykene itse siihen. Mies kuitenkin lähti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on miehen vika, teki jotain tai jätti tekemättä. Parempi kun jättää etsimättä pelkkiä syyllisiä ja pyrkii keskustelemaan asioista.

Vierailija
1344/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks ja sama tyyppi provoaa ja keksii näitä "olen kuusikymppinen viiden lapsen äiti"- satuja. Oikeastiko nämä sadut uppoo näin moneen?

Vierailija
1345/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia satutätejä täällä . Huhhuh

Vierailija
1346/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan kommenttien perusteella tuetaan että ap jättää miehensä. Sittenhän sitä vasta yksin pitääkin selvitä. Lisäksi mahdollisesti kodista lähtö kun omistusasunto. Vielä pienen vauvan kanssa. Tiukille joutuu taloudellisestikin. Sekö parempi vaihtoehto? Eiköhän nyt ole liioittelua erota tämän tapauksen vuoksi. Yh-äitinäkö on helpompaa?

En tiedä muista, mutta minulla on. Mies taantui kitiseväksi nakkikoneeksi, kun saatiin pari lasta. Mistään ei ottanut mitään vastuuta, joten tulin siihen tulokseen, että voin paremmin ilman miestä ja lapset saavat edes yhden ansaitsemansa vanhemman, eikä naama norsarilla olevaa äitiä. Helpotti, kun ei enää tarvinnut vetää sitä kivirekeä.

Minä kirjoitin juuri saman asian oikein seikkaperäisesti esimerkein pitkällä viestillä ketjuun aiemmin.

Jos nyt kaupungissa asuvat, niin asunnonmyynti ja uuden osto ei ole iso juttu. Eri tietysti, jos joku ok-talo taantuvassa kunnassa. Isovanhempi tai kaveri hoitamaan vauvaa tai se isä, jos ei itse muuta samana päivänä, ja muuttofirma paikalle.

Miksi kaikki aina luulee, että yh-elämä olisi jotenkin kamalaa, varsinkin kun lapsella on isäkin. Vähintään toinen viikonloppu omaa aikaa. Kuinka monella ydinperheäidillä on sellaista? Moni äiti hoitaa lähes kaikki lasten ja kodin asiat yksin parisuhteessakin. Miehet kun ovat niiiin tärkeissä töissä, ettei sieltä voi tulla kotiin ennen klo19. Kulut maksetaan puoliksi kuitenkin, eli jotenkin se äitikin onnistuu tienaamaan saman verran (näin meni ainakin meillä).

Vierailija
1347/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi nyt hyvä pohtia palstalla mitkä ovat miehen hyvät puolet avioliitossa, onko niitä enemmän kuin huonoja puolia? Tai vastaavasti mitkä ovat hyvät puolet naisessa.

Tästä voisi saada kokoon asioita, joita ei koskaan ole toisessa huomannut arvostaa.

Ainakaan minun mies ei säntäile fitness asioissa kun kunnostaa aina kotia, mutta oman päänsä mukaan yleensä, neuvotteluja joudutaan käymään siinä asiassa myös.

Vierailija
1348/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä muksu oksensi tänään kerran, mulla oli pää hiukan kipeä ja kuukautisten takia epämukava olo ja maha kipeä. Siivottiin yhdessä lapsen sänky, täytettiin pesukone ja aamulla mies lähti kauppaan. Osti valmisruokaa, mehua ja kaikkea helppoa syötävää moneksi päiväksi siltä varalta että kaikki kolme sairastutaan noroon tai vastaavaan.

Mä menin lapsen kanssa nukkumaan päiväunet ja mies laittoi sillä välin ruokaa pariksi päiväksi, siltä varalta että sairastutaan kaikki.

Tällä lailla me molemmat toimitaan ja se on rima joka mulla on parisuhteessa.

Miehiltä pitää odottaa samaa kuin ystäviltä, vanhemmilta, sitä mitä itse tekisi läheiselleen. Jos ei saa omalta aviopuolisoltaan Apua kun kipeänä sekä itse että lapsi, niin miksi sen miehen kanssa edes on?

No joo miten sinä nyt nukkumaan menet jos kuukautiset on, ne kivut menee ohi. Kerro miten miestäsi avitat? Pesetkö vaikka auton ja imuroit sisältä?

En ole tuo jolta kysyit mutta oikeastikko kuvittelet että tasa-arvoisessa onnellisessa parisuhteessa miehen vastuulla on vaan joku auton siivous?

Miestä voi auttaa vaikka tekemällä hänelle mieliruokaa, tai auttamalla miestä lasten nukuttamisessa. Ihan samanlaisissa asioissa kuin naistakin.

Vierailija
1349/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen varmaankin tosi vanhanaikainen kun en osannut edes ajatella, että "mies osallistuu imetykseen" . Itse minä tissini omistan ja vauvani ruokin. Toki jos en ollut kotona niin pumppasin maitoa tai annettiin korviketta.

Tää on tätä kun tasa-arvo on viety pikkuisen turhan pitkälle.

Antakaa niiden miesten olla miehiä, se on oikein hieno rooli ja luonto niin tarkoittanut.

Mä en edes mitään akkaa miehekseni haluaisi. Me ollaan erilaisia, se on fakta.

Vierailija
1350/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas. Vauva pääsi päivällä sairaalasta kotiin, minä sain nukkua kotona kokonaisen yön ja vointi on parempi. Mies valvoi sairaalassa yön. Yritimme puhua asiasta, mutta tuntuu, ettei keskusteluyhteyttä ole. Mies on kyllä pelästynyt siitä miten asiat, ja siis erityisesti vauvan tila, kehittyivät, mutta ei varsinaisesti näe, että olisi itse voinut toimia kovinkaan eri tavalla. Kieltää kaiken, tai uskon, että siis oikeasti kokee asian niin, että hänellä oli ensin vuosisadan flunssa ,josta hänellä oli oikeus toipua rauhassa ja mulla oli vaan pientä lämpöilyä eikä sen kummempaa. Hän ei usko, että maidon ehtyminen johtui väsymyksestä ja migreenin aiheuttamasta oksentamisesta. Vähättelee koko asiaa, on sitä mieltä, että vauva olisi joka tapauksessa joutunut sairaalaan minun kunnosta huolimatta. Hoitaa nyt kuitenkin vauvaa, ensi yön lupasi hoitaa heräilyt ja tuoda vauvan vain imetykselle.

En tiedä siis miten eteenpäin. Sanoin että menemme äidilleni pariksi päiväksi huomenna, jos vauvan kunto kohenee edelleen. Täytyy koittaa varata aikaa neuvolan keskusteluapuun.

Niille epäilijöille, jotka väittää provoksi, niin voin kertoa että kaikki läheiseni (nyt myös anoppi) tietävät tästä asiasta. Ja muut eivät mua näiden tekstien perusteella pysty tunnistamaan, tosin ei se minua kovasti edes haittaisi.

Mies on ollut niin sanottu tasa-arvon kannattaja koko meidän suhteen ajan, on kannustanut mua ottamaan töihin liittyen uusia haasteita vastaan, olen hoitanut kodin remontoimiseen liittyviä asioita kokonaan yksin, maksanut puolet kaikesta jne. Nyt vasta on suhteessa aika, jolloin nämä arvot näköjään punnitaan käytännössä. Se on helppoa kannattaa tasa-arvoa niin kauan kun ei itse joudu luopumaan omista saavutetuista eduista. Mielestäni jo se, että minulla vanhempainvapaalaisena ei ole oikeutta sairaslomaan, asettaa meidät vanhemmat eriarvoiseen asemaan. Mm. tähän on tultava joku muutos, mikäli jatkamme yhdessä. Minä otan jo takkiin univelat, synnytyksestä toipumisen, eläkekertymän pienentymisen ja vaikeutuvat uranäkymät kunhan palaan töihin. Mulle valkeni nyt vasta kunnolla, kuinka "paska nakki" vanhempainvapaa voi ollakaan. Ei tietysti kaikkien miesten kohdalla, mutta kommenteista päätellen liian usein kuitenkin.. Toki nautin vauvan kanssa olosta, mutta mietin miten vastuuta saisi oikeasti jaettua tasaisemmin molempien vanhempien kesken.

Ap

Mieheni olisi samanlainen. Ei myöntäisi omaa vastuutaan esim. vastaavanlaisessa tilanteessa.

Meillä avioero oli yhdessä vaiheessa lähellä, mutta lopulta hän oppi ottamaan vastuunsa tässä perheessä.

Sympatiat ja tsempit sinulle, toivottavasti vauvan olo kohenee nopeasti.

Uhkailit erolla? No johan on lapsellista touhua.

Kuka on uhkaillut?

Hän näki minusta kuinka huonosti voin ja keskustelimme että tämä ei voi jatkua näin.

Vierailija
1351/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat valittaa kun mies on mies ja haluavat muokata täysin tahdottoman nyhverön. Sitten valitetaan kun se mies on liian kiltti.

Vierailija
1352/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä muksu oksensi tänään kerran, mulla oli pää hiukan kipeä ja kuukautisten takia epämukava olo ja maha kipeä. Siivottiin yhdessä lapsen sänky, täytettiin pesukone ja aamulla mies lähti kauppaan. Osti valmisruokaa, mehua ja kaikkea helppoa syötävää moneksi päiväksi siltä varalta että kaikki kolme sairastutaan noroon tai vastaavaan.

Mä menin lapsen kanssa nukkumaan päiväunet ja mies laittoi sillä välin ruokaa pariksi päiväksi, siltä varalta että sairastutaan kaikki.

Tällä lailla me molemmat toimitaan ja se on rima joka mulla on parisuhteessa.

Miehiltä pitää odottaa samaa kuin ystäviltä, vanhemmilta, sitä mitä itse tekisi läheiselleen. Jos ei saa omalta aviopuolisoltaan Apua kun kipeänä sekä itse että lapsi, niin miksi sen miehen kanssa edes on?

No joo miten sinä nyt nukkumaan menet jos kuukautiset on, ne kivut menee ohi. Kerro miten miestäsi avitat? Pesetkö vaikka auton ja imuroit sisältä?

En ole tuo jolta kysyit mutta oikeastikko kuvittelet että tasa-arvoisessa onnellisessa parisuhteessa miehen vastuulla on vaan joku auton siivous?

Miestä voi auttaa vaikka tekemällä hänelle mieliruokaa, tai auttamalla miestä lasten nukuttamisessa. Ihan samanlaisissa asioissa kuin naistakin.

No auton imurointi onkin jo vaativa asia ja siinä pitää kovasti kyyristellä ja joskus hikoilla. Sinulla on kovasti lyhyt näkemys. Sen aikana kun sinä puhdistat auton voi mies ottaa nokkaunet ja sitten lähdette yhdessä ostoksille, mutta kauppalistan kanssa. Kaikilla on hyvä mieli.

Vierailija
1353/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai aloittaja on jo ymmärtänyt, että mies ei vain saa olla töistä pois sen takia, että puoliso on sairas. Kurja juttu, mutta raivon voi kohdistaa miehen työnantajaan ja Suomen työlainsäädäntöön. Itse olen hoitanut kaksi oksentavaa lasta, vauvan ja taaperon, oksennustaudissa itsekin, ja tästäkin selvittiin.

Ja jos oli todella läheisen ystävän häät, niin ymmärrän, että mies lähti sinne.

N39

Tämähän on ihan potaskaa. Suomessa saa jäädä mies saikulle hoitamaan lasta, jos esim vanhempainvapaalla oleva äiti ei pysty lapsesta huolehtimaan oman sairastumisen vuoksi.

Voi jäädä kotiin pakottavasta perhesyystä, mutta se on palkaton

Palkaton: myös potaskaa. Sairaan lapsen takia kotiin jääminen ei ole palkatonta. Tällöin sitä on ainoa vanhempi, joka voi lapsesta huolehtia.

Lapsen ensisijainen hoitaja on kotona oleva vanhempi ja sairaus ei ole este hoitaa lasta ellei ole sairaalahoidossa. Eli syy on pakottava perhesyy ja se on palkaton. Osalle työnantajista tämä menee läpi lapsen sairautena, mutta oikeasti se ei ole niin. Osa pyytää toisen työnantajan tiedot, jotta voi varmistaa että toinen on töissä eli ei hoideta sairasta lasta kahden aikuisen voimin ja vedetä palkkaa.

https://yle.fi/uutiset/3-10695563

Tuolta voitte vaikka katsoa että tämä on fakta kun ette näytä tietävän.

Vierailija
1354/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen varmaankin tosi vanhanaikainen kun en osannut edes ajatella, että "mies osallistuu imetykseen" . Itse minä tissini omistan ja vauvani ruokin. Toki jos en ollut kotona niin pumppasin maitoa tai annettiin korviketta.

Antakaa niiden miesten olla miehiä, se on oikein hieno rooli ja luonto niin tarkoittanut.

Sinäkö et koskaan pyydä miestä tuomaan itsellesi mitään keittiöstä, kun mies lähtee käymään siellä? Tai haet itsellesi kupin teetä etkä edes kysy mieheltä haluaako hän? Teillä ei tosiaan toista vaivata.

Vierailija
1355/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akat valittaa kun mies on mies ja haluavat muokata täysin tahdottoman nyhverön. Sitten valitetaan kun se mies on liian kiltti.

Joo luin kirjan, jossa mies huitaisi vaimoa kämmenellä, siitä vaimo heti avioeroon. Ensin oli nyhveröksi ja akkamaiseksi haukkunut miehensä, ihan säälitti. Mies laittoi ruuat siivosi ja paistoi pullat. Nainenpa halusi karskia miestä, joka kävisi kavereitten kanssa ulkona ja esiintyisi puku päällä.

Vierailija
1356/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et koskaan pyydä miestä tuomaan itsellesi mitään keittiöstä, kun mies lähtee käymään siellä? Tai haet itsellesi kupin teetä etkä edes kysy mieheltä haluaako hän? Teillä ei tosiaan toista vaivata.

Ai näin sen pitää mennä. Meillä ei kysytä kun molemmat hakee mieleisensä juotavat ja välipalat. Ei meille kumpaisellekaan kelpaisi edes toisen tekemä mehu, joko liian makeeta tai laimeaa. Ihan itse haetaan.

Vierailija
1357/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä vieläkin muistelen lämmöllä, miten mies siivosi kolmevuotiaan lapsen oksennukset lattialta, kun itse makasin sairaana sängyssä. Parisuhde kestää, kun kummallakin on olo, miten tässä ollaan yhdessä samassa veneessä.

Vierailija
1358/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai aloittaja on jo ymmärtänyt, että mies ei vain saa olla töistä pois sen takia, että puoliso on sairas. Kurja juttu, mutta raivon voi kohdistaa miehen työnantajaan ja Suomen työlainsäädäntöön. Itse olen hoitanut kaksi oksentavaa lasta, vauvan ja taaperon, oksennustaudissa itsekin, ja tästäkin selvittiin.

Ja jos oli todella läheisen ystävän häät, niin ymmärrän, että mies lähti sinne.

N39

Tämähän on ihan potaskaa. Suomessa saa jäädä mies saikulle hoitamaan lasta, jos esim vanhempainvapaalla oleva äiti ei pysty lapsesta huolehtimaan oman sairastumisen vuoksi.

Voi jäädä kotiin pakottavasta perhesyystä, mutta se on palkaton

Palkaton: myös potaskaa. Sairaan lapsen takia kotiin jääminen ei ole palkatonta. Tällöin sitä on ainoa vanhempi, joka voi lapsesta huolehtia.

Olen rivien välistä tulkinnut, että ap:n mies on ylempi toimihenkilö, jolla joustavat työajat ja mahdollisuus etätöihin. Silloin tuollaiset osapäiväiset poissaolot vain vähennetään flexeistä, eikä suurimmalle osalle tuollaisten pomoista tarvitse edes ilmoittaa poissaolosta. Jos pomo soittaa, puhelimeen voi vastata, vaikka olisikin jo kotona (ja kertoa siinä, että pidän vähän flexejä, kun iski tuolle vauvaa hoitavalle vaimolle migreeni). No big deal. Mies voi tehdä ne tunnit sisään kotoa käsin vaikka sunnuntai-iltana tai ihan milloin vaan.

Vierailija
1359/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on karski äijä, huitelee poikien illoissa ja viettää paljon omaa aikaa. Mutta hädän hetkellä on aina perheensä tukena, juuri koska on mies. Ja hätä on tilanne, jossa me koemme tarvitsevamme häntä, ei jonkun ulkopuolisen määrittelemä normi.

Vierailija
1360/1874 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ketjussa kirjoittajilla ole kerrottavana miehensä/vaimonsa hyviä puolia, siis hieman luettelomaisesti?

Kun on hyvä tehdä johtopäätökset, siis eroaikeet, sen mukaan onko hyvää kuitenkin enemmän kuin huonoa.