Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
861/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No olisit sanonut sille, mitä sen pitää tuoda. Ei kai se ole mikään ajatustenlukija.

Taidat olla jo muidenkin epäilemä trolli, ei kukaan nyt noin nuija ole. Uli uli. Mitäköhän keksit seuraavaksi?

Hmm. Jostain syystä ainakin minun kumppani ymmärtää mitä kaupasta pitää tuoda, jos olen sairaana ja hän lähtee muualle. Tietää, että en todellakaan jaksa itse kokata mitään. Joko hän valmistaa ruuan valmiiksi TAI ostaa nopeaa ja helppoa syötävää. En tiedä, mutta ihan itsekin älyän tällaisia asioita, jos toinen on sairaana. Etkö sinä?

Jokaisen normaalin ihmisen, joka on joskus itse sairastanut tai seurannut vierestä sairastamista, luulisi ymmärtävän mitä kaupasta tuodaan. Samoin tässä tapauksessa miehen luulisi tietävän, millasta ruokaa ap syö.

Vierailija
862/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten itsekkyys on loputonta. En ole koskaan tavannut epäitsekästä miestä.

Sinkkuna parempi.

Mulla on. On erinomainen puoliso ja onnellinen liitto vielä perhevuosien jälkeenkin.

Olet todella onnekas.

Tiedän, ja osaan arvostaa ja näytän sen. Toisen hyvänä pitäminen on ilo, kun saa saman takaisin.

Optimistina en suostu uskomaan, että tämä on ihan yksisarvinen, pakko on olla muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella miehen työnantajan pitäisi tuo sairaslomailu kustantaa, jos mies on terve ja lapsella on toinen aikuinen kotona (ja ilmeisesti ei lääkärintodistusta kyvyttömyydestä hoitaa lasta)? Ei ainakaan meidän alan työsopimus tuohon taivu.

Mies varmasti voi soittaa pomolleen että tarvitsee PALKATONTA vapaata, koska tilanne sen vaatii. 

Se oli ainoa mikä tässä avauksessa stressasi, että ap piti miehen työnantajan maksuvelvollisuutta itsestäänselvyytenä. Kyllä tässä tapauksessa jos mies jää kotiin, niin sitten myös palkka joustaa tarvittavan määrän alaspäin.

Niin, kotona oli kyllä ap, mutta hän oli kyvytön hoitamaan lasta pahan migreenikohtauksen takia. Ymmärrätkö? Migreenikohtauksessa ei lähdetä lääkäriin hakemaan mitään todistuksia kun ei pysy edes pystyssä.

Ja mitenköhän sai sen kohtauksen aikaan? Veti tonkan punaviiniä? Vai videopelejä mutana tunti purken?

Levon puute on oivallinen keino saada migreeni.

Mikä esti lepäämästä? Mies hoiti vauvaa ja vaimoa. Vasta kun selvisi että pitää menoistaan kiinni tilanne kärjistyi ja lopputulena on tietysti jonkun mun syytä

Ai milloin mies hoito vauvaa ja vaimoa. Kertoman mukaan torstaina päivällä hoito vauvaa, kun vaimolla oli migreenikohtaus meneillään. Siitä tokenemosta tuskin voi levoksi laskea. Sen jälkeen (ml. to-pe yö) ap on taas hoitanut sairaana sairasta vauvaa ja pe aamupäivän mies oli töissä.

Vierailija
864/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko että ap ja mies on nyt kotona, lykännyt vauvan miehelle ja pitää dramaattista mykkäkoulua samalla kun buustaa kiukkuaan näillä vastauksilla. Yksi rikkinäinen perhe taas tulossa...

Vierailija
865/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaupassa käynnistä: Mies kävi siis kaupassa ennen lähtöään, mutta osti siis tyyliin jauhelihaa, kanaa ja vihanneksia joista mun olosi pitänyt pökkyrässä alkaa valmistamaan ateriaa. Mitään "pikaruokaa" eli helppoa syötävää, vaikka smoothieita ja jogurttia, ei tuonut.

Ap

No olisit sanonut sille, mitä sen pitää tuoda. Ei kai se ole mikään ajatustenlukija.

Taidat olla jo muidenkin epäilemä trolli, ei kukaan nyt noin nuija ole. Uli uli. Mitäköhän keksit seuraavaksi?

Hmm. Jostain syystä ainakin minun kumppani ymmärtää mitä kaupasta pitää tuoda, jos olen sairaana ja hän lähtee muualle. Tietää, että en todellakaan jaksa itse kokata mitään. Joko hän valmistaa ruuan valmiiksi TAI ostaa nopeaa ja helppoa syötävää. En tiedä, mutta ihan itsekin älyän tällaisia asioita, jos toinen on sairaana. Etkö sinä?

Jokaisen normaalin ihmisen, joka on joskus itse sairastanut tai seurannut vierestä sairastamista, luulisi ymmärtävän mitä kaupasta tuodaan. Samoin tässä tapauksessa miehen luulisi tietävän, millasta ruokaa ap syö.

Taatusti tiesi kun ovat samaa ruokakuntaa, nyt tosin olisi pitänyt kristallipallosta selvittää ettå muija haluaa valmis-smoothiet. Immeisesti ei osa itse tehdä eikä raaka-aineet löydy pihalta. On se elämä rankkaa

Vierailija
866/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten itsekkyys on loputonta. En ole koskaan tavannut epäitsekästä miestä.

Sinkkuna parempi.

Mulla on. On erinomainen puoliso ja onnellinen liitto vielä perhevuosien jälkeenkin.

Olet todella onnekas.

Tiedän, ja osaan arvostaa ja näytän sen. Toisen hyvänä pitäminen on ilo, kun saa saman takaisin.

Optimistina en suostu uskomaan, että tämä on ihan yksisarvinen, pakko on olla muitakin.

Hyvä juttu, kuulostaa ihanalta. :) Nauttikaa toisistanne ja elämästä.

Valitettavasti miehesi kaltaiset ovat hyvin harvassa. :(

Vierailija
867/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä hävettäisi olla mies, joka jättää oman perheensä sairaana kotiin ja lähtee 3 päiväksi juhlimaan kaverin häitä (perheen perustamista). Kummastuttaa muutoinkin, minkälainen mies odottaa kieli pitkällä jotain kaverin häitä. Ja anoppina hävettäisi silmät päästä, että tuommoisen vätyksen paskonut ja jättänyt kasvattamatta. Appenakin miettisin ja katsoisin tiiviisti peiliin, että minkälaisen miehen ja isän mallin sitä on tullut antaneeksi. Miniä kuumeessa ja migreenissä pienen kuumeisen vauvan kanssa ja mies lähtee aneluista huolimatta ovet paukkuen.. kaverin häihin. Siinä on kyllä perusarvot ai sitten ihan perusluonne kovasti pielessä.

Olisi itse asiassa kiva kuulla, että mitä mies on kertonut tilanteesta siellä häissä ja miten muut ovat suhtautuneet siellä. Varmaan mies kännissä itkenyt, että nyt on vauva ja vaimo sairaalassa ja muut on pyöritelleet silmiään, että mitä sä tänne tulit, jos olivat jo 3 vrk olleet kunnolla kipeänä. Nolo äijä.

Mies juhlapaikalla, vanha tuttava tulee juttelemaan.

Ai kiva Janne nähdä pitkästä aikaa! Mitäs Reetalle kuuluu? Olikos teillä jo

Joo syntyi talvella, Tuomas. Reetta ei päässyt, on kipeänä.

Niin olikin, Tuomas, onneksi olkoon! Ai kipeänä? Joku tauti iskenyt? No onpa harmi. Parempi levätä sitten.

Joo Reetta ja Tuomas molemmat kipeänä. Flunssaa ja Reetalla myös migreeni.

Tuttava katsoo pitkään ja hitaasti.

Molemmat kipeänä ja rouvalla migreeni? No sinua ei kaivattu kotijoukoissa?

Ei, kyllä emäntä pärjää. Sitäpaitsi halusin tulla Joken juhliin. Pelattiin pentuna futistakin samassa liigassa.

Just joo, futista, niin.

Myöhemmin illalla tulee viesti jossa todetaan että vauva otettu sairaalaan.

Ai katsos, Reetta laittoi että vauva tiputuksessa tämän yön. Oli mennyt niin huonoksi.

Ihan tosi? Onpa rankka tauti.

Joo. Oliskohan kohta jo jatkoille lähdön aika? Missäs ne pidettiinkään?

Vierailija
868/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko että ap ja mies on nyt kotona, lykännyt vauvan miehelle ja pitää dramaattista mykkäkoulua samalla kun buustaa kiukkuaan näillä vastauksilla. Yksi rikkinäinen perhe taas tulossa...

Eiköhän ap ole päikkäreillä, jos ovat kotiutuneet ja mies on tullut takaisin. Tuskin on kovin paljoa saanut sairaalassa nukuttua (outo paikka, siellä liikkuu ihmisiä yöllä ja imettävät äidit herää jokaiseen inahdukseen, koska hormonit, ja huoli sairaana olevasta vauvasta).

Vierailija
869/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se mies tuli häistä kotiin?

Taitaa olla vastaanotto nuiva...

Vierailija
870/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mies tuli kuin tulikin sairaalaan puolilta päivin. Oli tosiaan mennyt nukkumaan ajoissa ja lähtenyt aamulla aikaisin ajamaan. Oli todella huolissaan vauvasta. Vauvalla tulehdusarvot edelleen korkealla, ei ole syönyt niin paljon kuin olisi ollut hyvä ja joutuu jäämään vielä yöksi osastolle. Mitään kauheaa hätää ei onneksi ole, vauva toipuu kyllä. Henkilökunta sairaalassa on ollut aivan ihana! Lääkäri kysyi miten tähän pisteeseen päädyttiin että vauvan kunto ehti noinkin huonoksi. Kerroin pääpiirteittäin asiat niin kuin ovat. Meille suositeltiin neuvolan keskusteluapua.

Nyt mies jäi sairaalaan vauvan luo, pumppasin maitoa ja lähden nyt kotiin nukkumaan. Emme ole vielä puhuneet asiasta, en halunnut sairaalassa alkaa tästä keskustella. Ensin vauva kuntoon ja minun voimat takaisin, sitten voidaan miettiä miten tästä eteenpäin. Oman äitini kanssa sain puhuttua puhelimessa ja tällä hetkellä tuntuu, että menemme vauvan parannettua hänen luokseen joksikin aikaa. Haluan aikaa ja tällä hetkellä etäisyyttä mieheen. Vauva on vasta 4 kk ikäinen, pieni ikäisekseen, ollut syntymästä saakka, eli hänellä pienikin painon pudotus vaikuttaa pahasti. Painoa seurataan neuvolassa.

Kiitos tsemppiviesteistä!

Ap

Vierailija
871/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi luo meneminen on oikea ratkaisu! Sinä ja vauva tarvitsette aikaa toipua ja sinä tarvitset aikuisen ihmisen tukea. Miehesi ei ole aikuinen ihminen.

Vierailija
872/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap kun laitoit kuulumisia. Hyvä ajatus nyt levätä ja rauhoittua tilanteen kanssa. Toivottavasti mies ottaa keskusteluavun vastaan. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

Vierailija
873/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ja sinänootte kuumeisiä, sitten nukutte ja parannatte itseänne.

Ei siihen tarvita ketään viereen. Tissi suuhun ja pilttiä välillä.

Vauva nukkuu 2 h, nuku sinäkin 2 h.

Ei mies saa olla poissa kotoa, jos sinä olet kotona

Vierailija
874/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä ole mikään perhe jos mies ei vaimostaan ja lapsestaan tuon vertaa piittaa. Saipa ikimuistoiset juhlat.

Vierailija
875/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä pienten vauvojen äidit ovat kertakaikkiaan ihmeellistä porukkaa, kun ne ei tarvitse koskaan unta. Eiköhän se ole kuitenkin mies, joka nukkuu univelkojaan, kun piti bailata niin ankarasti koko viikonloppu. Jos tuo perhe pysyy yhdessä, mitä suuresti epäilen, niin se ei ole miehen ansiota.

Vierailija
876/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein että menet äidillesi. Kerro hänelle rehellisesti kaikki. Parempi että otat useamman päivän etäisyyttä ennen kuin avaat keskustelua. Vaikka mies yrittäisi puhua sinun ei ole pakko jaksaa vielä. On se kiva että mies on nyt huolissaan vauvasta kun vauva päätyi sairaalaan. Kuitenkaan ei vauva mennyt juhlinnan edelle ja paskat nakkasi teistä. Ei tuota voi antaa anteeksi.

Vierailija
877/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Jouduttiin lähtemään vauvan kanssa lääkäriin, ei syö tarpeeksi, nenä varmaan niin tukossa ja yleiskunto laskenut, kuumetta vauvalla. ja mulla maidon tulo heikentynyt väsymyksen ja sairastelun vuoksi. Jouduttiin ottamaan taksi ja nyt odotellaan päivystyksessä. Että tällaista tähän vielä. Mies varmaan parhaillaan nauttii illallista ja juhlii kavereiden kanssa. Voin sanoa, että olen todella katkera, vauvan kunto huolettaa, itsellä vielä heikko olo muutenkin. Onneksi kaverini lupasi tulla tartuntavaarasta huolimatta yöksi auttamaan, ellei vauva joudu jäämään osastolle yöksi. Kultaakin kalliimpi asia on hyvä ystävä. En näe miten suhde mieheen voi jatkua tämän jälkeen. Ystäväni, jolla on itsellä pienet lapset kotona, joutuu auttamaan kun vauvan isää ei kiinnosta.

Joo, niin varmaan. Sairaan lapsen kanssa päivystyksessä ja kirjoittelet vauvapalstalle. Nyt meni vähän överiksi, muuten kyllä olet onnistuneesti saanut uhriutuvat miestenvihaajat liikkeelle.

Oletko sä koskaan ollut päivystyksessä? Tiedätkö mitä siellä tapahtuu? Se on suureksi osaksi odottelua.

Vierailija
878/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Mies tuli kuin tulikin sairaalaan puolilta päivin. Oli tosiaan mennyt nukkumaan ajoissa ja lähtenyt aamulla aikaisin ajamaan. Oli todella huolissaan vauvasta. Vauvalla tulehdusarvot edelleen korkealla, ei ole syönyt niin paljon kuin olisi ollut hyvä ja joutuu jäämään vielä yöksi osastolle. Mitään kauheaa hätää ei onneksi ole, vauva toipuu kyllä. Henkilökunta sairaalassa on ollut aivan ihana! Lääkäri kysyi miten tähän pisteeseen päädyttiin että vauvan kunto ehti noinkin huonoksi. Kerroin pääpiirteittäin asiat niin kuin ovat. Meille suositeltiin neuvolan keskusteluapua.

Nyt mies jäi sairaalaan vauvan luo, pumppasin maitoa ja lähden nyt kotiin nukkumaan. Emme ole vielä puhuneet asiasta, en halunnut sairaalassa alkaa tästä keskustella. Ensin vauva kuntoon ja minun voimat takaisin, sitten voidaan miettiä miten tästä eteenpäin. Oman äitini kanssa sain puhuttua puhelimessa ja tällä hetkellä tuntuu, että menemme vauvan parannettua hänen luokseen joksikin aikaa. Haluan aikaa ja tällä hetkellä etäisyyttä mieheen. Vauva on vasta 4 kk ikäinen, pieni ikäisekseen, ollut syntymästä saakka, eli hänellä pienikin painon pudotus vaikuttaa pahasti. Painoa seurataan neuvolassa.

Kiitos tsemppiviesteistä!

Ap

Oon seurannut ketjua, kommentoinutkin paljon ja olen eronnut miehesi tavoin vuosia käyttäytyneestä lasteni isästä. Voin niin kuvitella, miltä susta tuntuu. Mulla tuli ihan itku silmään.

Tsemppiä! Hyvin sulle käy joka tapauksessa. Joko miehesi tsemppaa ja sovitte asian, tai sitten hän jatkaa tuollaista, ja eroatte. Jälkimmäisessä tapauksessa saat järjesteltyä elämäsi kyllä (vaikutat järkevältä) ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen lasten kanssa sinkkunakin. Lapset kasvaa ja yhteishuolto tietysti edelleen. Koita levätä ja askel kerrallaan. Ehkä antaisin anteeksi tuon, jos mies tuntuu tajuavan ja varsinkin jos suostuu johonkin keskusteluihin, eikä tee jatkossa muita itsekkäitä päätöksiä.

Sun pitää kuitenkin saada mies oikeasti tajuamaan, mitä tuossa tapahtui. Muuten ei tule muutosta. Eli se keskusteluapu ja etäisyyden ottaminen, että saat mietittyä, mitä sanot, on varmasti tarpeen.

Vierailija
879/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä mitä kermaper*e elämää ihmiset elää tämän ketjun perusteella. Tosiaan ennen koronaa perus flunssassa mentiin töihinkin. Itsekin migreeniä sairastavana tiedän, että tilanne on sen hetken akuutti, mutta en edellyttäisi mieheni jäävän hoivaamaan ja vahtimaan minua lapsuudenystävä häiden kustannuksella enää seuraavana päivänä.

3 vrk yli 38 asteen kuume ja olisit mennyt töihin? En usko. Sairaana oleva vauva täysimetyksessä, jolloin oletettavasti 0-6kk. Ja huonostihan tuossa kävikin. Äidin maidontulo ehtyi, vauva kuivui ja joutuivat sairaalaan. En ymmärrä tätä asian vähättelyä. Unohditko kokonaan, että kyseessä pienen vauvan imettävä äiti, ei vain itsestään huolehtiva aikuinen?

Ei se imettävä äiti ole mitenkään holhouksen tarpeessa. Aikuinen ihminen osaa ihan itse huolehtia omista tarpeistaan tai sanoittaa jollekin toiselle omat tarpeensa.

Olin oksennustaudissa viimeisillään raskaana. Siis siinä tilassa, että se lapsi tuntuu tulevan oksennuksen mukana kurkun kautta. Osasin kertoa, että nyt muuten peli poikki kaiken ei pakollisen kannalta ja tee tämä. Tässäkin tilanteessa miehen jääminen pois häistä ei olisi ollut vaihtoehto, vaan olisimme yhdessä selvittäneet kaiken mahdollisen avun ja helpotuksen.

Olin influenssassa kahden vanhemman ja vauvan kanssa. Mies kävi töissä ja kotona selviydyttiin sen aikaa. Siis ihan vaan että kaikki pysyvät hengissä, tyyli vapaa. Mies otti kopin kun tuli töistä, lapset sairastui, mies sairastui ja sitten se joka oli parhaimmassa kunnossa hoiti välttämättömät pakolliset. Sairaalaankin jouduttiin soittamaan ap:ta vastaavassa tilanteessa ja siellä kerrottiin, että huolehtikaa näistä ja näistä, selviytykää ja jos tilanne tämä niin ambulanssi. Jos mies olisi tässä tilanteessa ollut terve niin sama, oltaisiin yhdessä keskusteltu että miten me hoidamme tilanteen siten, että mies pääsee häihin.

Sulle ja miehellesi voi ehkä riittää, että kaikki pysyy jotenkuten hengissä. Moni kuitenkin välittää puolisostaan ja lapsestaan ja toivoo hiukan enemmän hyvinvointia heille.

Vierailija
880/1874 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kannattaa hylätä ja vaihtaa naiseen ongelma ratkaistu!