Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa
Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.
Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.
Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.
No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?
Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Kommentit (1874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha valloillaan! Ihmeen ripustautuvia naisia täällä.
Häistä on tiedetty hyvin pitkään ja että sellaiset on tulossa ja mies on niihin menossa. Ikävä juttu että ap ja vauva sairastui just , mutta silloin täytyy keksiä suunnitelma b ja c. Ei toista (miestä) hyppyytetä mielivaltaisesti oman tahdon mukaan.
Asia järjestetään niin, että tarvittaessa on joku sukulainen tai kaveri auttamassa, jääkaapissa ruokaa jne.
Häät on ihan eri asia, kuin perua joku poikien baarireissu!
Miehelle teki kuitenkin tiukkaa järjestää sinne jääkaappiin ruokaa? Ei tainnut myöskään järjestää sukulaisia tai kavereita auttamaan - tosin harva haluaa kotiinsa mitään tauteja. Miestä myös paapottiin miesflunssassa sänkyyn. Kyllä vihaan juurikin itsekkäitä miehiä.
Oletko sinä ollut kärpäsenä katossa vai mistä tiedät kuinka ap:m tilanne on mennyt, millainen mies hänellä on ja ennenkaikkea millainen ap itse on?
Voisin hyvin kuvitella, että ap on aloittanut aggressiivisen riidan ja yrittänyt estää miehensä pääsyn häihin. Jossain kohtaa oli myös mainittu että mies on käynyt kaupassa, mutta tämä(kään) ei ollut aloittajaa miellyttänyt, koska ilmeisesti ruokaa ei ollut ostettu riittävästi (hänen mielestään).
Voisin hyvin kuvitella oman mieheni tähän tilanteeseen, eikä ikipäivänä tulisi mieleenkään kieltää menemästä sinne häihin.
Olen myös 16 vuoden suhteen aikana oppinut, että miesten aivot on erilaiset kuin meidän naisten. Koska ne on miehiä.
Tarkat ohjeet saa oman matkaan laittaa edelleenkin kun kauppaan lähtee ja SANOITTAA selvällä suomen kielellä mitä tahdon ja haluan.
Ei me miehetkään ole mitään ajatusten lukijoita.
Ja korostan edelleen, että mies oli käynyt kaupassa.
On myös aika kohtuullista , että auton ottaa hän joka lähtee 400 kilometrin päähän häihin. Yhden viikonlopun pärjää kyllä kotona vauvan kanssa ilmankin ja hätätilanteessa sitten voi turvautua vaikka niihin julkisiin tai siihen taksiin.
Nyt jäitä hattuun.
Taas tätä, että miehiä pitää ymmärtää, kun ne nyt on vaan niin erilaisia... Voi v**tu sentään! Päätä nyt jo, että oletko sinä mies vai nainen 😂
Vierailija kirjoitti:
Tuleepa tästä mieleen esikoisen vauvavuosi, kun lapsi oli noin puolen vuoden ikäinen. Aloin marraskuun alussa sairastella samaan aikaan kuin lapsikin. Minulle tuli flunssa, poskiontelontulehdus, keuhkoputkentulehdus, silmätulehdus ja korvatulehdus, olikohan vielä jotain muuta. Sairastelin noin kaksi kuukautta, kuumejaksoja oli useita. Välillä yritin nukkua istualtani, kun makuulla yskitti niin pahoin. En ole koskaan oikein osannut nukkua kuumeessa vaan torkuin öisinkin pikkupätkiä. Muutamaan otteeseen katselin ikkunasta auton perävaloja, kun mies lähti viikonlopun viettoon.
Uutenavuonna mies oli poikkeuksellisesti kotona. Uudenvuoden iltana kuume laski ja olo alkoi olla, että nyt tämä loppuu. Asunto oli kuin kaatopaikka. Rupesin puolenyön aikaan tiskaamaan, mutta mies kiukutteli, miksen tule ikkunaan katsomaan ilotulitusta. Joku naapuri ampui muutaman raketin ja niitä olisi miehen kanssa pitänyt ihastella. Kyllä tuollaiset särön jättää suhteeseen.
Prioriteettien mukaan kannatta elää. Ole tyytyväinen, että mies ei sinulle räksyttänyt siivottomasta asunnosta. Kyllä sait pehmeän ja hyvän miehen kunei moiti likaisista tiskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400 km autolla täytyy kyetä ajamaan rauhassa, eikä vihapäissä siten, että vaimo räksyttää kotona yksinäisyyttään ja avuttomuuttaan. Hermostuneena ajaminen on vaaraksi koko liikenteelle ja tielläkulkijoille. Tähän on Ap osasyyllinen jos jotain yllättävää sattuu.
Ap tilatkoon ruokaa kännykällä, kyllä se onnistuu nykyaikaisilta naisilta. Soittakoon tuttavilleen. Ehkä hävettää pyytää apua läheisiltä kun vaiva ei liioin suuri ole ollut.
Kiinnostavaa millaisen riehumisen Ap nyt järjestää kun on saanut vauvapalstaltas ihan väärää tukea, älä men heittämään miestä ulos. Kyllä asiat selviävät puhumalla. Sinä olt kateellinen kun luulet olevasi yksin unohdettuna. Lääkärit kyllä auttavat jos on pahempaa asiaa, ja itsenäinen ja flunssasta toipunut kyllä selviää yksinkin tasa-arvon nimissä.
Miksi se mies ei voinut hommata sitä ruokaa kotiin? Siis sehän oli hänen tehtävä, kun vei autonkin mennessään. No, onneksi itsellä on aivan upea ja empaattinen aviomies ja isä lapselle, joten ei ole kokemusta tuollaisista tilanteista.
Muutama klikkaus kännykällä ja ruokaa tuodaan kotiin, jos on hätä niin apua kyllä löytyy. Ap on dramatisoinut koko tarinan, siis täysin avutonta ja velttoa toimintaa. Notkunut täällä palstalla kun saa vettä myllyyn typeriltä puolustajilta.
Ei ole nytAp annetut neuvot oikeita. Ole ystävällinen miehellesi ja pisä itsekin perheesi koossa 3 päivää elämästä ei vaadi riehumista eikä eroamist.
Järki käteen ihan oikeesti.
Jos olisi niin päin, että ap olisi se, joka lähtee viikonlopuksi reissuun jättäen kotiin ilman autoa puolikuntoisen miehen ja vauvan, niin olisiko tällaista järki käteen -meininkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häistä on tiedetty hyvin pitkään ja että sellaiset on tulossa ja mies on niihin menossa. Ikävä juttu että ap ja vauva sairastui just , mutta silloin täytyy keksiä suunnitelma b ja c. Ei toista (miestä) hyppyytetä mielivaltaisesti oman tahdon mukaan.
Asia järjestetään niin, että tarvittaessa on joku sukulainen tai kaveri auttamassa, jääkaapissa ruokaa jne.
Miehelle teki kuitenkin tiukkaa järjestää sinne jääkaappiin ruokaa? Ei tainnut myöskään järjestää sukulaisia tai kavereita auttamaan - tosin harva haluaa kotiinsa mitään tauteja. Miestä myös paapottiin miesflunssassa sänkyyn. Kyllä vihaan juurikin itsekkäitä miehiä.
Oletko sinä ollut kärpäsenä katossa vai mistä tiedät kuinka ap:m tilanne on mennyt, millainen mies hänellä on ja ennenkaikkea millainen ap itse on?
Voisin hyvin kuvitella, että ap on aloittanut aggressiivisen riidan ja yrittänyt estää miehensä pääsyn häihin. Jossain kohtaa oli myös mainittu että mies on käynyt kaupassa, mutta tämä(kään) ei ollut aloittajaa miellyttänyt, koska ilmeisesti ruokaa ei ollut ostettu riittävästi (hänen mielestään).
Voisin hyvin kuvitella oman mieheni tähän tilanteeseen, eikä ikipäivänä tulisi mieleenkään kieltää menemästä sinne häihin.
Olen myös 16 vuoden suhteen aikana oppinut, että miesten aivot on erilaiset kuin meidän naisten. Koska ne on miehiä.
Tarkat ohjeet saa oman matkaan laittaa edelleenkin kun kauppaan lähtee ja SANOITTAA selvällä suomen kielellä mitä tahdon ja haluan.
On myös aika kohtuullista , että auton ottaa hän joka lähtee 400 kilometrin päähän häihin. Yhden viikonlopun pärjää kyllä kotona vauvan kanssa ilmankin ja hätätilanteessa sitten voi turvautua vaikka niihin julkisiin tai siihen taksiin.
Nyt jäitä hattuun.
Tuleeko pataan, jos kiellät menemästä?
Ja tiedätkö, on olemassa myös aikuisia miehiä ja perheenisiä, joita ei tarvitse ohjeistaa menemään kauppaan kuin jotain lasta ja vajaakykyistä. Eikä pyytää/rukoilla jäämään kotiin, kun kotona tarvitaan isää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vaatia ihan tuommoista symbioosia kenenkään kanssa. Edes sen oman miehen. Ei kuulostaa terveeltä olla noin riippuvainen , kuin moni täällä.
Mun mielestä useimmat täällä kertoo eronneensa tuollaisista miehistä. Eli eivät ole ripustautuneet ja kun miehestä tulee lähinnä negatiivisia vaikutuksia, laitetaan mies pihalle. Tottakai pärjää paremmin, kun ei ole riippuvainen kenestäkään.
Parisuhteissa vaan mies saattaa hyvinkin lupailla yleisesti olevansa mukana hommassa ja käytettävissä, jolloin ei järjestetä muuta lastenhoitorinkiä, ja sitten käytännössä tuo ei toteudukaan, vaan äiti jää nopealla varoitusajalla yksin (häät oli tiedossa etukäteen, mutta sairastuminen ei). Yh:lla on aina kaapit täynnä helppoa ruokaa tuollaisten varalle ja mahdollisesti ulkopuolisia hoitajia (tosin heinäkuisena lauantai-iltana on kyllä vaikea saada ketään paikalle sairastavaan perheeseen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin ilman muuta päästänyt miehen lähtemään. Tottakai, ainutlaatuinen juttu, flunssia tulee ja menee. Olisimme toki suunnitelleet planB:n valmiiksi: kuka lähipiiristä pääsee tulemaan lyhyelläkin varotusajalla lasta ja minua hoitamaan. Vai olisko jo varmuudeksi soitettu sisko, serkku tai anoppi paikalle?
p.s. töistä ei voi palkallisesti olla poissa jos kotona lasta hoitava puoliso on kipeä. Miehen täytyisi ottaa palkatonta vapaata silloin. Usein vaan tulee halvemmaksi palkata 9,5€/h lastenvahti MML:stä kun miehen ottaa palkatonta. En siis ymmärrä miksei mikään muu kelpaa kun se, että mies on kotona.
No miksi mies ei soittanut ap:lle apuja? Esim omat vanhempansa, jotka varmasti vapaaehtoisesti mielellään olisivat tulleet tuon flunssan itselleenkin hakemaan, että poika pääsee rimpsalle.
Miksi ap ei soittanut itselleen apua? Kai hän on oikeustoimikelpoinen?
Eihän kukaan ulkopuolinen nyt tule auttamaan sairastunutta perhettä näinä aikoina. Varsinkaan siitä syystä, että taudin jo sairastaneen lapsen huoltajan tarvii päästä bilettämään. Meinaat, että joku hoitaja haluis itelleen taudin hakea siitä syystä? Ap:n kaveri lupasi kuitenkin tulla (vaikka hänelläkin pienet lapset, jotka olisivat taudin sitten saaneet), mutta ei tarvittu, kun ap ja vauva jäivät sairaalaan yöksi.
Vaikka tuota miten kääntelee, niin kyllä sen isän olisi pitänyt hoitaa hommansa, eli tukea ja hoitaa sairastavaa perhettään. Isähän sen taudin oli perheeseen tuonutkin, kun ekana sairasti.Ap:n mies ei mennyt bilettämään vaan todistamaan hyvän ystävänsä vihkimistä.
Miksi oletetaan, että isän on pakko pysyä vauvakuplassa äidin kanssa, miksi hänen tulee katkaista kaikki ihmissuhteensa vain siksi, että äiti ei suostu hoitamaan vauvaa kuin 8h/vrk? Jos lähtökohtana on se, että miehellä ei saa olla ystäviä eikä näiden kanssa saa olla, niin ei ihme, että iso osa miehistä ei halua perhettä.
Ap:n sairaudesta ei ole olemassa edes diagnoosia, migreenin voi kehittää itselleen ihan vain haluamalla kuten monia muitakin oireita.
Minusta ap:n paikka olisi jossain ensikodissa, jossa aikuiset opettaisivat, miten vauvaa hoidetaan ja miten tässä maailmassa selvitään hengissä.
Hö? Minun mielestä isän kuuluisi käydä siellä ensikodissa oppimassa vastuuntuntoa isänä. Ensin lapsi ja lapsen terveys ja sen jälkeen tulee muut asiat. Jos haluttaa niin kovasti bilettää ja olla kavereiden kanssa ja antaa vaimon hoitaa kodin ja vauvan niin miksi edes hankkia niitä. Jääköön poikamieheksi. Ja vielä tyhmempi kommenttisi: äiti ei suostu hoitamaan vauvaa kuin 8 h/vrk? . Montako tuntia isä hoitaa kun bilettää töiden jälkeen ja tapaa kavereitaan: 0 tuntia. Oikea vuoden isä vai?
Tässä on täysimetetty vauva kyseessä, että eiköhän se perhevapaalla oleva äiti hoida sitä ihan 24/7. Äiti on myös valvonut kaikki yöt. Mies on olevinaan joku sankari, jos joskus voi tunnin verran katsoa lasta (kun se nukkuu) ja äiti saa tunnin omaa aikaa. Oikeasti, vauvavuodet on kyllä olleet mun elämäni helvetillisintä aikaa ja erohan siitä tuli. Sellaisesta katkeruudesta pääse ikinä yli.
Ja munkin ex ihan tosissaan halusi sälyttää kaiken vastuun lapsista mulle. Eron jälkeen hän ei halua lapsia ollenkaan arkena (vaikka asuu lähellä), vaan hän haluaa ainoastaan joka toisen viikonlopun. Kertoo kaiken hänen arvomaailmastaan ja voin sanoa, että miehen arvostus ropisi kyllä hänen kavereidensakin keskuudessa tuosta hyvästä. Mutta mun ex oli siis vauvavuosina hyvin samankaltainen ymmärtämätön, empatiakyvytön ja vastuuntunnoton, kuin miltä ap:nkin mies kuulostaa.
Mulla oli vastuuntuntoinen isä lapsella vauvavuotena ja se oli silti ihan helvettiä. Tosin, koska olen kokenut muitakin rankkoja asioita elämässäni osasin suhtautua siihen, että tämä kestää aikansa. Teini-ikä on muuten paljon kamalampaa. Ap:n tilanteessa mies olisi ehdottomasti lähtenyt ja olisin antanut mennä juurikin asenteella, että kävipä pjaska tuuri että sairastumiset osuivat samalle viikolle. Mitä enemmän siitä vauvakuplasta pääsee pois, sitä paremmin sen kestää. Ja Ap:lla ei tosiaan ole ollut mitään muuta hätää kun kiukku miestä kohtaan.
Pääsitkö sinäkin tasapuolisesti paljon pois siitä vauvakuplasta? Jos olisi ollut niin päin, että sinun ystäväsi häät, niin miehelle olisi ollut ihan fine, että olisit vaan lähtenyt? Ap:n tilanteesta tulee mieleen, ettei tuo mies kykene huolehtimaan edes itsestään sairaana, niin ei hän olisi jäänyt kotiin kipeänä kipeän vauvan kanssa ilman autoa, jos ap olisi lähtenyt juhlimaan.
Pääsin ja olisin mennyt. En edes olisi miettinyt miten mies pärjää. Aikuinen ihminen, figure it out.
Ap:n tilanne taitaa kuitenkin olla erilainen. Hänen miehensä tuskin olisi pärjännyt, kun ei pystynyt edes itseään hoitamaan sairaana.
No ihan varmasti olisi kyennyt. Ap valitsi passata. Ap ei ole kertonut, että mies olisi mitään tällaista vaatinut. Kiva tietty, mutta ei se Kerro siitä ettei mies olisi pärjännyt.
Tuskin olisi pärjännyt! Luultavasti sitä tyypillistä miesflunssan voihkimista ja valitusta sängynpohjalla. Ei varmasti hoitanut esimerkiksi vauvaa siinä ohessa.
Miksi olisi hoitanut kun toinen silloin vielä terve? Eikö koko perheelle ole parasta, että saadaan yksi tolpilleen mahdollisimman pian?
Hah 😂 se ei kuitenkaan päde toisinpäin? Ap ei ollut vielä kunnolla tolpillaan eikä varsinkaan vauva, kun mies päätti lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Tuleepa tästä mieleen esikoisen vauvavuosi, kun lapsi oli noin puolen vuoden ikäinen. Aloin marraskuun alussa sairastella samaan aikaan kuin lapsikin. Minulle tuli flunssa, poskiontelontulehdus, keuhkoputkentulehdus, silmätulehdus ja korvatulehdus, olikohan vielä jotain muuta. Sairastelin noin kaksi kuukautta, kuumejaksoja oli useita. Välillä yritin nukkua istualtani, kun makuulla yskitti niin pahoin. En ole koskaan oikein osannut nukkua kuumeessa vaan torkuin öisinkin pikkupätkiä. Muutamaan otteeseen katselin ikkunasta auton perävaloja, kun mies lähti viikonlopun viettoon.
Uutenavuonna mies oli poikkeuksellisesti kotona. Uudenvuoden iltana kuume laski ja olo alkoi olla, että nyt tämä loppuu. Asunto oli kuin kaatopaikka. Rupesin puolenyön aikaan tiskaamaan, mutta mies kiukutteli, miksen tule ikkunaan katsomaan ilotulitusta. Joku naapuri ampui muutaman raketin ja niitä olisi miehen kanssa pitänyt ihastella. Kyllä tuollaiset särön jättää suhteeseen.
No tuo onkin törkeää ja sikamaista.
Mutta ei liity mitenkään ap:n tilanteeseen, saati mieheen.
Olen ollut monta kertaa vastaavassa tilanteessa. Kolme lasta, jotka kaikki jo aikuisia. Naimisissa saman miehen kanssa edelleen.
Mies on mukavuudenhaluinen ja hänen on vaikea asettua toisen asemaan. Lisäksi asettuu vastahankaan heti, jos kokee, että häntä pomotetaan.
Tässä ymmärrän miestäsi siinä, että pitkään odotettuja häitä ei halua perua.
Kovin hyviä neuvoja minulla ei ole. Empaattista ja avuliasta miestä hänestä tuskin tulee. Riitely vain pahentaa tilannetta. Kerro rauhallisena aikana, miltä sinusta tuntuu. Kysy mitä mies ajattelee tilanteesta. Voit yllättyä. Meillä mies kertoi jälkikäteen kokeneensa ulkopuolisuutta suhteessa minuun ja lapseen. No ihmekös tuo. Vähän sama juttu, jos kaikki pelaavat jalkapalloa, sinua pyydetään mukaan, mutta et halua pelata.
Vierailija kirjoitti:
Melko tuore isä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon töihinmenon paineen, mutta nuo häät mies olisi ihan hyvin voinut jättää väliin huolehtiakseen perheestään.
En edes ymmärrä, miten mies pystyisi mitenkään nauttimaan juhlista tietäessään vaimonsa ja lapsensa olevan samaan aikaan hankalassa tilanteessa. Vai menikö hän juhliin jostakin velvollisuuden tunteesta, muiden takia ja sosiaalisen paineen vuoksi, vaikka olisi mieluummin ollut kotona?
Mies meni sinne todennäköisesti siksi, että vaimo oli rakentanut vahvan vauvavankilan eikä mies enää jaksanut olla siinä. Tämä on kunnolliselle miehelle ainoa asia, jota hän on pitkään toivonut ja vaimo on 6 kk ajan tehnyt kaikkensa, että se ei onnistu, koska silloinhan vaimo joutuu hoitamaan vauvaa. Ap:n kertoman mukaan mies on huolehtinut vauvasta 2/3 ja lapsen äiti vain 1/3, joten ottaahan se naista päähän, kun palvelija onkin omapäinen.
Kun on 6 kk ajan kuunnellut valitusta siitä, että onko sun kaverit meitä tärkeämpiä (eikä mies ole koko aikana saanut tietenkään kavareita edes tavata, ettei vauva sairastu), niin ehkä tämä oli epätoivoisen miehen viimeinen yritys saada itselleen oma elämä. Aika moni tuore aviomies joutuu tekemään vastaavaa, koska ei jaksa vaimon vaatimuksia maksaa kaikki, tehdä kaikki ja kuunnella vielä valitusta siihen päälle.
Luulisi, että naisen tavat tulevat edes jotenkin ilmi ennen avioitumista, mutta näköjään aika moni tuore aviomies huomaa vasta avioitumisen jälkeen, millaisen mulkun onkaan vaimoksi saanut. Ehkä kannattaisi katsoa naisesta muutakin kuin ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäitä hattuun.
Ja tiedätkö, on olemassa myös aikuisia miehiä ja perheenisiä, joita ei tarvitse ohjeistaa menemään kauppaan kuin jotain lasta ja vajaakykyistä. Eikä pyytää/rukoilla jäämään kotiin, kun kotona tarvitaan isää.
Jep juuri näin! Itse en todellakaan allekirjoita sitä, että ne miehet automaattisesti olisivat niin h**vetin avuttomia ja erilaisia, että tarvitsisi erikseen ohjeistaa miten kaupassa käydään... Huhhuh... Eipä ole tarvinnut sellaista miettiä oman miehen kanssa tässä 15 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäitä hattuun.
Ei tule pataan. Meidän suhteessa ei ole koskaan ollut väkivaltaa tai päihdeongelmaa tai tullut riitaa sovituista juhlimisista.
Käydään niin harvoin missään, että olisi ihan älytöntä kieltää lapsuusystävän häät oikeastaan mistään syystä.
Vierailija kirjoitti:
400 km autolla täytyy kyetä ajamaan rauhassa, eikä vihapäissä siten, että vaimo räksyttää kotona yksinäisyyttään ja avuttomuuttaan. Hermostuneena ajaminen on vaaraksi koko liikenteelle ja tielläkulkijoille. Tähän on Ap osasyyllinen jos jotain yllättävää sattuu.
Ap tilatkoon ruokaa kännykällä, kyllä se onnistuu nykyaikaisilta naisilta. Soittakoon tuttavilleen. Ehkä hävettää pyytää apua läheisiltä kun vaiva ei liioin suuri ole ollut.
Kiinnostavaa millaisen riehumisen Ap nyt järjestää kun on saanut vauvapalstaltas ihan väärää tukea, älä men heittämään miestä ulos. Kyllä asiat selviävät puhumalla. Sinä olt kateellinen kun luulet olevasi yksin unohdettuna. Lääkärit kyllä auttavat jos on pahempaa asiaa, ja itsenäinen ja flunssasta toipunut kyllä selviää yksinkin tasa-arvon nimissä.
Olisi mennyt mies julkisilla (edes lähemmäs juhlapaikkaa, juhlapaikkakunnalla olisi varmasti saanut joltain kyydin asemalta). Muutenkin tuossa tilanteessa jätetään se auto, jossa turvaistuin vauvalle paikallaan, äidille, eikä oleteta, että äiti sairaana saa luvan säätää sairaan vauvan turvaistuimia takseihin.
Hyvä pointti, ettei miehenkään ole hyvää ajaa autoa, varsinkin kun on varmaan darrassa tänään, mutta piti kuitenkin se autokin viedä mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mennyt mies julkisilla (edes lähemmäs juhlapaikkaa, juhlapaikkakunnalla olisi varmasti saanut joltain kyydin asemalta). Muutenkin tuossa tilanteessa jätetään se auto, jossa turvaistuin vauvalle paikallaan, äidille, eikä oleteta, että äiti sairaana saa luvan säätää sairaan vauvan turvaistuimia takseihin.
Hyvä pointti, ettei miehenkään ole hyvää ajaa autoa, varsinkin kun on varmaan darrassa tänään, mutta piti kuitenkin se autokin viedä mennessään.
Ei tämä Ap olisi kyennyt autollakaan lähtemään kun on niin avuton. Edes muuten älyä tutuille soittaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäitä hattuun.
Ehkä mies ei vain tajua mitä pitäisi ostaa kaupasta viikonloppua varten? Minun oma mies soitti, että kävi asioilla ja samalla ruokakaupassa. No onneksi tajusin kysyä, että mitä ostit. Vastaus oli tyyliä maitopurkin, ruisleivän ja kinkkua. Jep. Hän kuitenkin syö kotona jogurttia, mysliä, jonkun lämpimän ruoan + salaattia... Mutta onhan se kiva, että on maitoa ja leipää. Yritän vain kertoa, että kaikkien miehet ei ole ruokakaupassa omalla osaamusalueellaan...
Vierailija kirjoitti:
Miehet on sellaisia millaisiksi heidät koulutetaan.
Minä en usko tuohon koulutus-fantasiaan.
Ensinnäkään parisuhde ei ole sotaväki tai ammattikoulu, missä vastuu koulutuksesta on puolisolla. Kun jättää sairaat läheiset pulaan, on ongelma paljon syvempi kuin mikään tasa-arvoon liittyvä epäkohta.
Kyllähän lakikin velvoittaa, että omaa lastaan, puolisoaan tai edes tuntematonta ihmistä ei saa jättää heitteille. Iso osa ihmisistä, äideistä ja isistä ymmärtää tämän ilman mitään koulutusta. Vaimon vastuulla ei ole aikuisen miesoletetun koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäitä hattuun.
Jep juuri näin! Itse en todellakaan allekirjoita sitä, että ne miehet automaattisesti olisivat niin h**vetin avuttomia ja erilaisia, että tarvitsisi erikseen ohjeistaa miten kaupassa käydään... Huhhuh... Eipä ole tarvinnut sellaista miettiä oman miehen kanssa tässä 15 vuoden aikana.
Ap ei kykene itse tilaamaan kaupasta. Pullikoi vaan täällä palstalla ja herkuttelee näistä puolustajista.
Jotain on Ap itsessään pahasti vialla.
On olemassa a- luokan parisuhteita ja b-luokan.
Muistakaa kun luette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäitä hattuun.
Ei tule pataan. Meidän suhteessa ei ole koskaan ollut väkivaltaa tai päihdeongelmaa tai tullut riitaa sovituista juhlimisista.
Käydään niin harvoin missään, että olisi ihan älytöntä kieltää lapsuusystävän häät oikeastaan mistään syystä.
Oikeastaan mistään syystä? No, on kuitenkin sellaisia syitä, joissa ei tarvitse todellakaan kenenkään kieltää, vaan omalla järjellä ajateltuna peruu ihan itse omasta halusta. Jos nyt mietin tilannetta, että kotona olisi puolikuntoinen mies ja niin kovassa flunssassa oleva vauva, että tarvitsee sairaalahoitoa, niin en todellakaan äitinä olisi lähtenyt minnekään. Ja mieheni on myös samanlainen empaattinen ja ajatteleva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monta kertaa vastaavassa tilanteessa. Kolme lasta, jotka kaikki jo aikuisia. Naimisissa saman miehen kanssa edelleen.
Mies on mukavuudenhaluinen ja hänen on vaikea asettua toisen asemaan. Lisäksi asettuu vastahankaan heti, jos kokee, että häntä pomotetaan.
Tässä ymmärrän miestäsi siinä, että pitkään odotettuja häitä ei halua perua.
Kovin hyviä neuvoja minulla ei ole. Empaattista ja avuliasta miestä hänestä tuskin tulee. Riitely vain pahentaa tilannetta. Kerro rauhallisena aikana, miltä sinusta tuntuu. Kysy mitä mies ajattelee tilanteesta. Voit yllättyä. Meillä mies kertoi jälkikäteen kokeneensa ulkopuolisuutta suhteessa minuun ja lapseen. No ihmekös tuo. Vähän sama juttu, jos kaikki pelaavat jalkapalloa, sinua pyydetään mukaan, mutta et halua pelata.
Täh? Miehesi ei siis ole edes halunnut perhettä? Vai on halunnut perheen, kunhan itse saa elää ihan niin kuin haluuaa? Nyt en ihan tajua.
Kommentoijat orojisoi omaa vihaa ja omia epäonnistuneita mirssuhteutaan nyt tähän ketjuun. Niillä ei ole mitään tekemistä ao: n kanssa.
Tämä kannattaa muistaa. Jokainen reagoi omista kokemuksistaan käsin .
Hyviä miehiäkin on, ei lurjuksia, paskiaisia ja vastuunpakoilijoita vaikka vastaavanlainen tilanne tulisi elämässä. Muistakaa tämä