Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä jätti 14 vuotiaan lentokentälle kun passi ei ollut voimassa. Lähti itse matkalle.

Vierailija
09.07.2022 |

https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/3870da77-3d59-4853-a770-993cdd230…

"Miehellä on 14-vuotias tytär edellisestä suhteesta sekä 9- ja 11-vuotiaat lapset nykyisen vaimonsa kanssa. Miehen oli tarkoitus lähteä koko perheen voimin lomalla, ja hartaasti odotettua matkaa varten oli säästetty kauan rahaa.

Mies tarkisti ex-vaimoltaan, että vanhimman tyttären passi oli voimassa. Entinen puoliso vakuutteli, että voimassaoloaikaa on vielä vuosi jäljellä. Hän ei kuitenkaan suostunut näyttämään passia miehelle."

"Isän oli siis tehtävä raskas päätös: perutaanko koko matka, jota on odotettu hartaasti? Vai jätetäänkö vain 14-vuotias kyydistä?

Harkinnan jälkeen isä päätyi jälkimmäiseen ratkaisuun. Tyttö sai jäädä kentälle, muut lähtivät lomalle suunnitellusti. Matkaan kun oli uponnut paljon rahaa, joita ei takaisin saisi. Isoisä kuskasi kyynelehtivän teinin äidin luokse.

Loma on nyt takana, ja isä pähkäilee yhä oliko ratkaisu oikea. Hän on luvannut vanhimmalle tyttärelleen viedä tämän lomalle, kun tytön passiasiat ovat kunnossa."

"Tytär ei kuitenkaan suostu puhumaan isälleen ja äitipuolelleen. Häntä on myös kiusattu koulussa ja haukuttu valehtelijaksi, koska tyttö oli hehkuttanut kovasti lomaa, joka ei toteutunut.

Olen murtunut. Vain nuoremmat lapseni nauttivat matkasta - vaimoni ja minä olemme järkyttyneitä, koska tyttäreni ei puhu meille, kertoo isä.

Luulin silloin tekeväni suurimmalle osalle parhaan ratkaisun. Mutta nyt mietin vain, valitsinko sittenkin väärin?"

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä kukaan muu ole toiminut väärin kuin tytön äiti.

Vierailija
2/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolloo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

copypaste ilmiannettu. Ensi kerralla sitä omaa sisältöäkin mukaan.

MIKSI tästä pitäisi keskustella, MIKÄ on oma kantasi asiaan....

Vierailija
4/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä äiti, hänen vikansahan tämä oli. Halusi varmaan sabotoida ex-miehen lomamatkan ja onnistui. Tosin kärsijänä tässä on myös oma tytär.

Vierailija
5/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän passi pitää tarkistaa että se on ok hyvissä ajoin ennenku lähtee matkalle

Vierailija
6/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen minäminäminä. Kun itse ei saa pitää hauskaa, niin muutkaan ei saa. Äitikin saisi hävetä, nyt onnistui haluamassaan: sai huonot välit isälle ja tyttärelle.

Vierailija
7/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea ratkaisu. 14-vuotias ei ole enää mikään pikkulapsi. Matkan peruuttaminen, jos rahoja ei saa takaisin, olisi ollut todella ääliömäinen ratkaisu.

Isän vikahan tuo passi-juttu ei ollut.

Miksi jotain lomaa pitää hehkuttaa koulussa muuten?

Vierailija
8/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaikuttaa pahasti teinin itsetuntoon. Ex-vaimo teki väärin mutta miten ihmeessä tytön isä pystyi lähtemään matkalle ilman tytärtä? Omatunto soimasi vasta reissun jälkeen?

Tyttö ei puhunut isälle.. no mitä hän odotti? Haleja ja kehuja?

Vierailija
9/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut isän vika vaan äidin, hänen tehtävä oli tarkistaa passi. Eikä 14v yksin avuttomana kentälle jätetty, hänelle huolehdittiin kyyti, isoisä tuli hakemaan hänet.

Vierailija
10/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yksin kotona elokuva

Vierailija
11/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on tytön mielestä isän vika?

Vierailija
12/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko tuo äiti juonitellut tuon jutun? Huh huh.

Vierailija
13/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pikapassin saa aina, varsinkin kun vanhakin oli vielä 2 kk voimassa. Tai jos ei saanut heti niin eikö 14 v millään olisi päässyt perässä vaikka seuraavana päivänä?

Vierailija
14/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaikuttaa pahasti teinin itsetuntoon. Ex-vaimo teki väärin mutta miten ihmeessä tytön isä pystyi lähtemään matkalle ilman tytärtä? Omatunto soimasi vasta reissun jälkeen?

Hän on nyt muidenkin kuin tämän prinsessan isä.

Vierailija
15/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei pidä luottaa siihen mitä toinen sanoo

Vierailija
16/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko kyseessä elämänkoulu? 9.7 lapset on lomalla

Vierailija
17/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä ei itse tarkistanut passia ennen kentälle lähtöä?

Minun exä olisi halunnut lapsemme mukaan matkalle uuden perheensä kanssa. Sanoin että lapsi tottakai saa lähteä mukaan, mutta en maksa matkaa ja ehdotin että maksetaan lapselle passi puoliksi. Ei päässyt mukaan.... ajatuksena oli, että minä maksan matkan lapselle. En maksa sellaisia. Maksan ne matkat mitkä lapsi tekee minun perheen kanssa.

Vierailija
18/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olisi satuttanut tuon ikäisenä jos isä silti lähtisi ilman minua.

Vierailija
19/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostaa tytölle uuden iPhonen niin eiköhän asia kuittaannut sillä.

Vierailija
20/95 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koko perheen olisi pitänyt jättää matka välistä? Itsekästä odottaa että pikkusisarusten pitää pilata loma koska itse en pääse. Miten häntä olisi koulussa kiusattu sen enempää jos perhe olisi jäänyt kotiin, joka tapauksessa luokkakaverit (inhottavia) saivat syyn kiusata että ei päässyt reissuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä