Luin juuri netistä että me karjalaiset olemme vähemmistöryhmä
Silti en näe paljoa meteliä siitä kuinka karjalaisia perinteitä kunnioitetaan tänä päivänä. Ja karjalaisten lukumäärä ei (varsinkin kun vanha sukupolvi häviää) ole enää kuin koko ajan pienenemään päin.
Kaikkea ollaan muuttamassa. Olen nuori, karjalaiset sukujuuret omaava nainen. Asun Espoossa, mutta isäni suku on Parikkalasta ja äitini Lemiltä. Olen sydämeltäni hyvin karjalainen.
Meidän suomalaisten pitäisi muistaa pitää vanhat perinteemme ja juuremme aina elossa🙏🏽
Kommentit (116)
Kuka lasketaan karjajalaiseksi? Mun molemmat mummit on evakkoja Karjalasta, mutta en mä siellä ole edes käynyt. Olenko nyt karjajalainen?
Kyllä me savolaiset ollaan sorrettu vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Kuka lasketaan karjajalaiseksi? Mun molemmat mummit on evakkoja Karjalasta, mutta en mä siellä ole edes käynyt. Olenko nyt karjajalainen?
No olet.
En tajua tästä aloituksesta oikein mitään. Meitä evakkojen jälkeläisiä on ympäri maata ja samoin on karjala-seuroja jne, joissa kyllä pidetään perinteitä elossa.
Ei kai karjalaiset hävitä voi, veri vain sekoittuu muihin heimoihin.
Onko olla karjalainen joku cool juttu tai miten eroaa esim helsinkiläisestä?
Vierailija kirjoitti:
Karjalaiset on suomalaisia.
Eikö perussuomalaiset sanoneet että karjalaiset ei ole suomalaisia eli pohjois ja etelä karjalan väestö?
Ja me enemmistö riistetään teitä, ollaan omittu karjalanpiirakat ja karjalanpaisti. Itse olen metsäsaamelaisten jälkeläinen, sorrettua vähemmistöä myös.
Pappa Viipurista ja mummo Simpeleeltä. Minä olen karjalainen. Jeeee!!!
Varoitus! Karjalaisuutta yritetään sahata irti suomalaisuudesta! Venäjän propagandakoneisto toimii aktiivisesti taustalla. Tavoitteena on väittää, että aito karjalaisuus on itse asiassa Venäjällä ja karjalaisuus on osa venäläisyyttä. Venäjä on täten aina omistanut koko Karjalan!
Vierailija kirjoitti:
Varoitus! Karjalaisuutta yritetään sahata irti suomalaisuudesta! Venäjän propagandakoneisto toimii aktiivisesti taustalla. Tavoitteena on väittää, että aito karjalaisuus on itse asiassa Venäjällä ja karjalaisuus on osa venäläisyyttä. Venäjä on täten aina omistanut koko Karjalan!
Saapi yrittää. Historiaa lukemalla voi sitten itseään sivistää tyhmempikin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa länsi suomalaistenkin lopettaa se itä suomalaisten mollaaminen.
Pidätte sellaista meteliä itsestänne, että ette kyllä vähemmistöltä tunnu.
Miun mummoin ol Raudusta.
Olen ylpiä sukujuurista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me savolaiset ollaan sorrettu vähemmistö.
Ei taida olla ihan alkuperäiskansaksi luettavaa eikä muutkaan heimot vaikka kaikkia on vähän. Eikä karjalaisetkaan, tausta sekottunut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidätte sellaista meteliä itsestänne, että ette kyllä vähemmistöltä tunnu.
Ilo pintaan vaikka sydän märkänis.
Ketkä mahtavat olla Suomen enemmistö?
Vierailija kirjoitti:
Ja me enemmistö riistetään teitä, ollaan omittu karjalanpiirakat ja karjalanpaisti. Itse olen metsäsaamelaisten jälkeläinen, sorrettua vähemmistöä myös.
Eiköhän ne pakkauksissa ole jo hyvän aikaa olleet riisipiirakoita, mitkä ei ole karjalanpiirakkaa nähnytkään
Onko Karjalassa oma kieli? Onko teillä jotenkin muista suomalaisista eroava ulkonäkö? Ihan mielenkiinnosta kysyn, en ilkeyttäni.
Karjalaiset luetaan myös alkuperäiskansaksi.