Sinä introvertti, joka et juhlissa avaa keskustelua: mitä toivot kanssaihmisiltä?
Kiinnostaisi tietää mitä keskustelunaloitukseen kykenemätön introvertti toivoo kanssaihmisiltä sosiaalisissa tilanteissa, kuten juhlissa? Sanotaan, että sinut on istutettu häissä pöytään, jossa et tunne muita kuin ehkä mahdollisen puolisosi. Et itse aloita keskustelua, koska et osaa /jaksa. Mitä toivot muilta ihmisiltä ko. pöydässä?
a) että joku aloittaisi keskustelun esim. kysymällä miten tunnet juhlien järjestäjän? Tästä hän johdattelisi keskustelun sujuvasti seuraaviin aiheisiin.
b) että kaikki istuisivat hiljaa ja keskittyisivät ruokailuun, toistensa tarkkailuun tai kännykän selailuun.
c) jotain muuta?
Aidosti kiinnostaa tietää.
T. Se keskustelun yleensä avaava ekstrovertti
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Toistan yllä jo annetun neuvon: avaa keskustelu kertomalla jotain hauskaa tai kiinnostavaa. Älä utelemalla muiden asioita.
Tämä! Mä kyllä voin kertoa itsestäni ja yksityiselämästäni ystävilleni, mutta en tuntemattomille tai puolitutuille. Kannattaa valita sellainen aihe, joka ei liity kenenkään keskustelussa olevan henkilökohtaiseen elämään.
Rakas ap!
Minä en halua keskustella tuntemattomien kanssa. Se ei johdu sinusta eikä ole henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan, vaan minä haluan juhlissa olla omassa kuplassani ja keskittyä nauttimaan juhlan tapahtumista.
En puhu tuntemattomien kanssa omista asioistani, esim. lapsistani. Työasioista en halua puhua vapaa-ajalla, joten sekään ei ole hyvä keskustelunaihe. En katso televisiota, joten siitäkään ei saa neutraalia keskustelunaihetta.
Rupatellaan siis juhlasäästä ja juhlan kauniista emännästä. Sen jälkeen voidaan olla hiljaa, paitsi kun sinä olet sosiaalisesti niin kujalla, ettet ymmärrä yhtään, milloin joku ei ole kiinnostunut jatkamaan keskustelua kanssasi.
Keskustelun aiheita: uudet esitykset elokuvissa, teattereissa, uudet lukemadi kirjat , joita suosittelet tai et, urheilu, sähköpyörä vai tavallinen, lintujen äänet ja esiintyvyys,,. Aiheita riittää mistä voi saada jutunjuurta.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt kovasti kun poikkean stereotypiastasi jota olet epäilemättä hellästi vaalinut.
Olen introvertti ja hikoilen henkisesti kun joudun keskustelemaan tuntemattomien kanssa. Silti olen yleensä se joka aloittaa keskustelun. Se ekstrovertti saattaa mölistä samalla hetkellä omiaan jollekin tutulleen tai heittää puheenaiheen johon ei voi monikaan osallistua.
Keskustelun aloittaa yleensä kohteliain ja hyvätapaisin, ei ekstro-tai introvertti.
Tämä on muuten ihan totta. Varsinkin kun joukko tuntemattomia ihmisiä kohtaa, introvertit ottavat ensimmäisinä kontaktia ja sitten jossain kohtaa extrovertit pääsevät vauhtiin ja introvertit vetäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Meeppä ap Etelä-Eurooppaan niin ei oo tuota ongelmaa. Suomalaiset tuppisuut ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja juhlatilanteissa. Italiassa jo pieni lapsi oppii kysymään kuulumisia muilta.
Miksi yli sata alapeukkua kun on täysin totta. Suomalaiset 95% ei osaa keskustella.
Toivon, että lopetat ihmisten luokittelun ja varsinkin näin harhaisten stereotypioiden ruokkimisen. Ihmiset ihmisinä ilman mitään "sinä olet introvertti, joten tarvitse erityiskohtelua" paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meeppä ap Etelä-Eurooppaan niin ei oo tuota ongelmaa. Suomalaiset tuppisuut ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja juhlatilanteissa. Italiassa jo pieni lapsi oppii kysymään kuulumisia muilta.
Miksi yli sata alapeukkua kun on täysin totta. Suomalaiset 95% ei osaa keskustella.
Osaa, kun haluaa osata. Aina ei vaan tarvitse olla äänessä. Hiljaisuuskin voi olla kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä kuullut sellaisesta kuin kulttuuri? Ei se ole käytöstapojen puutetta, jos toimii oman kulttuurisen normistonsa mukaisesti eikä matki muita kulttuureja. Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu tyhjänpäiväinen small talk.
keskustella= jauhaa joutavaa small talk- pskaa. Ei osaa= ei halua eikä tunne tarvetta.
Anteeksi nyt kovasti kun poikkean stereotypiastasi jota olet epäilemättä hellästi vaalinut.
Olen introvertti ja hikoilen henkisesti kun joudun keskustelemaan tuntemattomien kanssa. Silti olen yleensä se joka aloittaa keskustelun. Se ekstrovertti saattaa mölistä samalla hetkellä omiaan jollekin tutulleen tai heittää puheenaiheen johon ei voi monikaan osallistua.
Keskustelun aloittaa yleensä kohteliain ja hyvätapaisin, ei ekstro-tai introvertti.