Deitin tulotaso?
Paljonko deittikumppanisi on tienattava kuukaudessa, että teillä on mitään edellytyksiä parisuhteeseen? Tonnien tarkkuus riittää. Rehellisiä vastauksia, please! Mitään "raha ei merkitse mitään" vastauksia ei tarvitse esittää, koska ei täällä AV-palstalla miljonäärit päivystä. Kyse on siis sitä minkälaista elintasoa odotat parisuhteessa.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä DEITIN tulotasolla on. Vaikka menis suhteen asteellekin, niin se elintaso toteutetaan OMILLA tuloilla, ei toisen.
Siis deitinkin, jos hänellä on paljon pienemmät tulot. Itse lähtisin lomareissulle ja toinen istuisi kotona, jos hänellä ei ole rahaa. Idealistista, ei vaan toimi oikeassa maailmassa.
Matkustelevilla ehkä noin, mutta itse laitan kaikki ylimääräiset rahani taidehankintoihin. Sama siis, vaikka se toinen olisi työtön, koska samat pihistelyt ne ovat itsellänikin muussa arjessa. Kotona möllötettäisiin molemmat ja katseltaisiin taidetta.
Vierailija kirjoitti:
Aina näistä jaksetaan jankuttaa ja silti kukaan mies ei usko siihen, ettei raha ratkaise kuin gold diggereillä jotka ovat hyvin, hyvin, hyvin selkeässä vähemmistössä.
Mikä ihmeen tarve tietyillä ihmisillä on vetää itkupotkuraivarit siitä tosiasiasta että rahaa tarvitaan elämässä ja sen käyttöä haluaa suunnitella jos on parikin toimivaa aivosolua? Missä todellisuudessa nämä ikuiset lapset elävät?
Nainen saa olla vaikka elämäntapatyötön. Naiset eivät eivät pysty samaan! Eli tyytyisivät köyhään mieheen. Naisille luonne ei ole tärkeää, vaan palkka. M24
Vierailija kirjoitti:
Mielummin olen vapaaehtoisesti sinkku kuin näiden rahanahneiden hyväksikäyttäjien kotiorja. M27
Olen kade nuorille miehille, kun he eivät tuhlaa elämäänsä naisten kotiorjina. M63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan seurustelu vuosia eikä kumpikaan tiedä toisensa palkkaa tarkalleen. Asutaan erillään. Kaikki yhteiset jutut maksetaan puoliksi. En tiedä yhdenkään ystäväni palkkaa myöskään. Jotenkin tuntuu että voi puhua kaikesta muusta, mutta raha-asiat on todella henkilökohtaisia.
Mulle kävi ihan oikeasti, että ei ollut kumppanin kanssa puhuttu tuloista ja kun sitten tuli vähän tiukempaa ja naiselle selvisi kuinka pienillä tuloilla sinnittelin, tuli heti ero. Hän vielä kertoi, että piti pettämisenä sitä että en ollut hänelle pienistä tuloistani kertonut. Täytyy sanoa, että vaikka en ole materialisti, tuo syytös kävi itsetunnon päälle.
Tuloista kannattaa aina puhua jos suhde muuttuu vakavaksi. Raha ei ole mikään sivuseikka kun mietitään, mitä elämässä haluaa tehdä.
Olen ehdottomasti samaa mieltä! Mutta on ihan eri asia jutella tuloista esimerkiksi suhteen muuttuessa vakavammiksi, kuin että vaatii verotiedot näkyville ekoilla treffeillä. On myös suuri ero siinä, miten asiasta keskustellaan. Itse en koskaan udellut mieheno tuloista, vaan aloitin keskustelun tuomalla esille oman vakavaraisuuteni, miten itse hoidan talouttani ja kyselin sitä kautta myös miten hän hoitaa talouttaan. Ihan eri kun keskustelu kattaa molemmat osapuolet, eikä vain iske pöytään jotain tulovaatimusta.
Ap:n typerän otsikoinnin vuoksi näköjään se on jo muuttunut faktaksi että jotkut kyselevät tulotiedot ensitreffeillä ihan oikeasti.
Tapailin kerran opiskelijamiestä (27v), joka eli rikkaiden vanhempiensa rahoilla, vanhemmat maksoivat hänelle 2000e kuussa. Ei tienannut itse varsinaisesti mitään ja jopa halveksi kesät töissä käyviä opiskelijoita.
Omat vanhempani taas olivat toimeentulotuella eläviä köyhiä ja itse tuilla elävä opiskelija (26v). Minua hävetti jatkuvasti köyhyyyteni, itse myin tavaroitani kun tarvitsin rahaa vuokraan. Hän osteli uusia sähkökitaroita ja matkusteli yksin Aasiaan.
Lopetin lopulta tapailu, koska HÄPESIN itseäni. Seuraavaksi haluan miehen, joka on ehkäpä vähän pienemmän elintason omaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä DEITIN tulotasolla on. Vaikka menis suhteen asteellekin, niin se elintaso toteutetaan OMILLA tuloilla, ei toisen.
Siis deitinkin, jos hänellä on paljon pienemmät tulot. Itse lähtisin lomareissulle ja toinen istuisi kotona, jos hänellä ei ole rahaa. Idealistista, ei vaan toimi oikeassa maailmassa.
Matkustelevilla ehkä noin, mutta itse laitan kaikki ylimääräiset rahani taidehankintoihin. Sama siis, vaikka se toinen olisi työtön, koska samat pihistelyt ne ovat itsellänikin muussa arjessa. Kotona möllötettäisiin molemmat ja katseltaisiin taidetta.
Itse taas en matkustele, mutta tykkään siitä, että kaupassa voin ostaa mitä mieli tekee, siis ilman, että tarvii elää seuraavaa viikkoa vain puurolla. Mitähän siitäkin tulisi yhteisillä ruokaostoksilla, jos toisella olisi rahaa vain välttämättömään.... en halua edes kuvitella moista tilannetta ja vielä jatkuvana. Tulisi vain turhia ylimääräisiä ongelmia ihan arkipäiväisiin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on hassu. Kuka nyt deitin tuloja kyselee? Se selviää yleensä vasta parisuhteessa.
Noin 3 000 brutto olisi sopiva, koska uskon parisuhteen toimivan parhaiten kun molemmat tienaavat suunnilleen yhtä paljon.
Jokainen kyselee deitin ammattia, koulutusta ja työpaikkaa. Nämä kyllä paljastavat melko selkeästi tulotason. Myös vierailu deitin asunnolla paljastaa saman.
Yli varojen voi helposti elää, case Olli Saarela.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin kerran opiskelijamiestä (27v), joka eli rikkaiden vanhempiensa rahoilla, vanhemmat maksoivat hänelle 2000e kuussa. Ei tienannut itse varsinaisesti mitään ja jopa halveksi kesät töissä käyviä opiskelijoita.
Omat vanhempani taas olivat toimeentulotuella eläviä köyhiä ja itse tuilla elävä opiskelija (26v). Minua hävetti jatkuvasti köyhyyyteni, itse myin tavaroitani kun tarvitsin rahaa vuokraan. Hän osteli uusia sähkökitaroita ja matkusteli yksin Aasiaan.
Lopetin lopulta tapailu, koska HÄPESIN itseäni. Seuraavaksi haluan miehen, joka on ehkäpä vähän pienemmän elintason omaava.
Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten tulotasolla ei ole väliä, vaan sillä rahankäytöllä. Olisitko hävennyt itseäsi, jos mies olisi saanut saman verran rahaa kuussa, mutta säästänyt/sijoittanut fiksusti, ei tekisi typeriä ostopäätöksiä ja arvostaisi työtä tekeviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos itse omistaa esim oman kämpän ym, ja toinen ei mitään, niin kyllä se nyt vaikuttaa. Tai ei ehkä silloin jos on kaksi p-aukista joiden ajatuksenakin on elää koko ikänsä vuokralla. En minä ainakaan halua vuokra-asujaksi, ja jos toisen omaisuus on lähtöjään suht nolla, niin tympeä tilanne siinä on ruveta esim yhteistä kämppää katselemaan.
Kyllä itse voin hyvin asua vuokralla ja sijoittaa rahat paremmin tuottaviin kohteisiin. Se, että vuokralaiset leimataan luusereiksi on mennyttä maailmaa.
Huutonaurua. Vai että ihan muualta tienaa paremmin sijoittamalla, kuin että kannattaisi ostaa oma asunto vuokrakämpän sijaan 😂 Joo..o. Seuraavaksi varmaan satu Punahilkasta ja susihukkasesta 🤣
Ensinnäkin jotta saat huomattavan isoja tuloja sijoituksille nopealla aikataululla, niin sinun pitää toimia isolla rahalla tässä ja nyt-aikataululla koko ajan ostaen ja myyden sijoituksia, ja niiden kauppojen pitää myös todellakin osua maaliinsa. Kaikki, jotka tällaista voivat harrastaa, ovat satavarmasti sen verran varakkaita, etteivät asu missään vuokrakämpässä. Jos taas tuhnutat jotain pitkän kaavan sijoitusta tasaisella muodollisella plussatuloksella, niin se ei todellakaan rahallisesti kannata tuoton puolesta verrattuna siihen, että paljonko kuset vuokraa vieraaseen taskuun vs. oma kämppä vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa olla vaikka elämäntapatyötön. Naiset eivät eivät pysty samaan! Eli tyytyisivät köyhään mieheen. Naisille luonne ei ole tärkeää, vaan palkka. M24
Sanoo mies, joka kieriskelee yksinäisessä katkeruudessaan ja sivuuttaa KAIKKI ne lukuisat kommentit tässäkin ketjussa, jossa naiset todistettavasti sanovat tyytyvänsä köyhäänkin mieheen, kunhan on järkeä päässä. Onnea vaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeaa rakkautta niin tulotasolla ei ole väliä ja kaikki temput tehdään makuuhuoneen puolella.
Ei voisi vähempää kiinnostaa makuuhuoneen puoli, jos itse on se ainainen maksaja muussa elämässä.
Eli rakastut rahaan, et ihmiseen. Et ole oikeaa rakkautta kokenutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näistä jaksetaan jankuttaa ja silti kukaan mies ei usko siihen, ettei raha ratkaise kuin gold diggereillä jotka ovat hyvin, hyvin, hyvin selkeässä vähemmistössä.
Mikä ihmeen tarve tietyillä ihmisillä on vetää itkupotkuraivarit siitä tosiasiasta että rahaa tarvitaan elämässä ja sen käyttöä haluaa suunnitella jos on parikin toimivaa aivosolua? Missä todellisuudessa nämä ikuiset lapset elävät?
Ah, miten kauniisti puhut! Tahallaanko ymmärrät viestejä väärin?
Rahasta puhuminen ja esimerkiksi yhteisen elämän ja taloudellisten vastuiden suunnittelu ei tarkoita, että deittailuvaiheessa pitää vaatia verotietoja ja tiliotteita ja asettaa (ja ilmoittaa) tulorajoja potentiaalisille kumppaneille jo kättelyssä. Se on tökeröä ja moukkamaista. Aikuiset ihmiset osaavat keskustella taloudestaan ihan ilman tuollaisia vaatimuksia. Ja aikuiset myös tietävät, ettei sen toisen tuloilla ole deittailussa väliä, kunhan asian ovat selvitetty YHTEISYMMÄRRYKSESSÄ JA AIKUISMAISESTI ennen kuin elämät yhtyvät niin paljon, että toisen käyttäytyminen vaikuttaa omiin tuloihin ja varallisuuteen.
Näin keski-ikäisenä miehenä sanoisin, että riittävästi omiin tarpeisiinsa. Parasta on se, kun molemmat tienaavat riittävästi elääkseen haluamaansa elämää.
Yleensä tämä summa on noin 2000€ nettona tai enemmän. Riippuen omista tarpeista ja unelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeaa rakkautta niin tulotasolla ei ole väliä ja kaikki temput tehdään makuuhuoneen puolella.
Ei voisi vähempää kiinnostaa makuuhuoneen puoli, jos itse on se ainainen maksaja muussa elämässä.
Eli rakastut rahaan, et ihmiseen. Et ole oikeaa rakkautta kokenutkaan.
Lokki ei minua rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos itse omistaa esim oman kämpän ym, ja toinen ei mitään, niin kyllä se nyt vaikuttaa. Tai ei ehkä silloin jos on kaksi p-aukista joiden ajatuksenakin on elää koko ikänsä vuokralla. En minä ainakaan halua vuokra-asujaksi, ja jos toisen omaisuus on lähtöjään suht nolla, niin tympeä tilanne siinä on ruveta esim yhteistä kämppää katselemaan.
Kyllä itse voin hyvin asua vuokralla ja sijoittaa rahat paremmin tuottaviin kohteisiin. Se, että vuokralaiset leimataan luusereiksi on mennyttä maailmaa.
Huutonaurua. Vai että ihan muualta tienaa paremmin sijoittamalla, kuin että kannattaisi ostaa oma asunto vuokrakämpän sijaan 😂 Joo..o. Seuraavaksi varmaan satu Punahilkasta ja susihukkasesta 🤣
Ensinnäkin jotta saat huomattavan isoja tuloja sijoituksille nopealla aikataululla, niin sinun pitää toimia isolla rahalla tässä ja nyt-aikataululla koko ajan ostaen ja myyden sijoituksia, ja niiden kauppojen pitää myös todellakin osua maaliinsa. Kaikki, jotka tällaista voivat harrastaa, ovat satavarmasti sen verran varakkaita, etteivät asu missään vuokrakämpässä. Jos taas tuhnutat jotain pitkän kaavan sijoitusta tasaisella muodollisella plussatuloksella, niin se ei todellakaan rahallisesti kannata tuoton puolesta verrattuna siihen, että paljonko kuset vuokraa vieraaseen taskuun vs. oma kämppä vuosien aikana.
Olet aika kapeakatseinen ja hölmö ihminen noin väitteidesi ja mielipiteinesi. Ja veikkaanpa, että pk-seudulta vielä kaiken lisäksi....
Minä en ostin oman asunnon vaikka tiesin, että se ei ollut järjellä ajateltuna mikään hyvä sijoitus. Se oli hyvin pitkälti tunteella tehty ostos, että tiedostan sen äysin itsekin. Ennemmin nekin kaikki rahat olisi kannattanut laittaa niihin hyvin tuottaneisiin rahoistoihin, joita mulla on.
Ei se asunnon omistaminen itsessään ole mikään meriitti. Ja vuokralla asuvan on hyvin helppo alkaa katsoa yhteistä omistusasuntoa. En ymmärrä mikä ongelma se joillekin omistusasuville on...
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aika kapeakatseinen ja hölmö ihminen noin väitteidesi ja mielipiteinesi. Ja veikkaanpa, että pk-seudulta vielä kaiken lisäksi....
Minä en ostin oman asunnon vaikka tiesin, että se ei ollut järjellä ajateltuna mikään hyvä sijoitus. Se oli hyvin pitkälti tunteella tehty ostos, että tiedostan sen äysin itsekin. Ennemmin nekin kaikki rahat olisi kannattanut laittaa niihin hyvin tuottaneisiin rahoistoihin, joita mulla on.
Ei se asunnon omistaminen itsessään ole mikään meriitti. Ja vuokralla asuvan on hyvin helppo alkaa katsoa yhteistä omistusasuntoa. En ymmärrä mikä ongelma se joillekin omistusasuville on...
-eri
Äh... pirskatin autocorrect, mutta ehkä tuosta nyt sen pointti saa. Eli minä esim ostin... jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää voi pitää paikkaansa jos olet tarkkaan valinnut omistusasuntosi ja ostat ja myyt sen oikeaan aikaan. Olen myös omistusasuja, ja olen tullut siihen tulokseen että suurin osa maksaa asumisestaan yhtä paljon kun vuokralla asujat kun pitkässä juoksussa lasketaan. Korjausvelkaa tulee koko ajan myös omakotitaloon. Vuokralla voit vaihtaa asuntoa kun se menee huonoon kuntoon maksamatta siitä mitään. Kerrostalossa joudut maksamaan muiden päättämistä remonteista, joita harvemmin on edes kilpailutettu kunnolla.
Itse olen peruspäivärahalla, välillä tulee karensseja. Deitin tienattava vähintään 5000e/kk että saan ansaitsemani elintason.
Mielummin olen vapaaehtoisesti sinkku kuin näiden rahanahneiden hyväksikäyttäjien kotiorja. M27