Deitin tulotaso?
Paljonko deittikumppanisi on tienattava kuukaudessa, että teillä on mitään edellytyksiä parisuhteeseen? Tonnien tarkkuus riittää. Rehellisiä vastauksia, please! Mitään "raha ei merkitse mitään" vastauksia ei tarvitse esittää, koska ei täällä AV-palstalla miljonäärit päivystä. Kyse on siis sitä minkälaista elintasoa odotat parisuhteessa.
Kommentit (209)
Brutto 10000 euroa. Pitää siis pystyä elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Nettona 2000. En etsi luksuselämää, mutta mihinkään penninvenyttäiseen en rahattoman miehen kanssa enää ole valmis. N53
Voittehan te elää sinun tuloillasi. Hommaat vain sivuduunin.
Ite tienaan noin 5 tonnia brutto/kk, kumppani sais olla samassa tuloluokassa tai ylempänä.
Olen ollut pitkässä suhteessa sellaisen kanssa, joka tienaa puolet tuosta. Kyllähän sillä elää, mutta on se toisaalta kurjaa kun kaikki "extra" elämässä, matkat, isot hankinnat yms nojautuu käytännössä minun lompakkooni.
Deitin tulotaso yhdentekevä myös silloin jos parisuhteeseen mennään.
Ainoa mikä merkitsee on se, että hän kykenee mukisematta maksamaan oman osuutensa yhteisitä menoista. Kaikista yhteisitä menoista.
Jos jotain jää yli se on hänen itsensä päätettävissä mihin käyttää, samoin minun rahani ovat minun päätettävissäni.
Elätettävää ja siivelläeläjää en ota enkä katsele.
Tuppaa vain olemaan niin että miehille on kova pala jos ja kun nainen tienaa paremmin. Usein se sitten jääkin siihen kun raha-asioista tulee puhe että katkerana haihtuvat menemän. Varsinkin kun vielä selviää sekin että kenenkään elämää en kustanna. Siksi mieluiten tapailenkin saman tai korkeamman tulotason omaavaa.
Se nyt vain on niin että omilla ansioillani ja sisullani tähän asemaan olen työelämässä päässyt missä olen. En ole siitä kenellekään velkaa, pankille vielä vähän opintolainan muodossa mutta se alkaa olla jo loppusuoralla sekin.
Ennen rakkaus ratkaisi.
Nyt raha määrittelee rakkauden.
Kun raha loppuu, loppuu rakkauskin.
Ei ennen vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä DEITIN tulotasolla on. Vaikka menis suhteen asteellekin, niin se elintaso toteutetaan OMILLA tuloilla, ei toisen.
No jos itse omistaa esim oman kämpän ym, ja toinen ei mitään, niin kyllä se nyt vaikuttaa. Tai ei ehkä silloin jos on kaksi p-aukista joiden ajatuksenakin on elää koko ikänsä vuokralla. En minä ainakaan halua vuokra-asujaksi, ja jos toisen omaisuus on lähtöjään suht nolla, niin tympeä tilanne siinä on ruveta esim yhteistä kämppää katselemaan.
Kyllä itse voin hyvin asua vuokralla ja sijoittaa rahat paremmin tuottaviin kohteisiin. Se, että vuokralaiset leimataan luusereiksi on mennyttä maailmaa.
Huutonaurua. Vai että ihan muualta tienaa paremmin sijoittamalla, kuin että kannattaisi ostaa oma asunto vuokrakämpän sijaan 😂 Joo..o. Seuraavaksi varmaan satu Punahilkasta ja susihukkasesta 🤣
Ensinnäkin jotta saat huomattavan isoja tuloja sijoituksille nopealla aikataululla, niin sinun pitää toimia isolla rahalla tässä ja nyt-aikataululla koko ajan ostaen ja myyden sijoituksia, ja niiden kauppojen pitää myös todellakin osua maaliinsa. Kaikki, jotka tällaista voivat harrastaa, ovat satavarmasti sen verran varakkaita, etteivät asu missään vuokrakämpässä. Jos taas tuhnutat jotain pitkän kaavan sijoitusta tasaisella muodollisella plussatuloksella, niin se ei todellakaan rahallisesti kannata tuoton puolesta verrattuna siihen, että paljonko kuset vuokraa vieraaseen taskuun vs. oma kämppä vuosien aikana.
Olet aika kapeakatseinen ja hölmö ihminen noin väitteidesi ja mielipiteinesi. Ja veikkaanpa, että pk-seudulta vielä kaiken lisäksi....
Minä en ostin oman asunnon vaikka tiesin, että se ei ollut järjellä ajateltuna mikään hyvä sijoitus. Se oli hyvin pitkälti tunteella tehty ostos, että tiedostan sen äysin itsekin. Ennemmin nekin kaikki rahat olisi kannattanut laittaa niihin hyvin tuottaneisiin rahoistoihin, joita mulla on.
Ei se asunnon omistaminen itsessään ole mikään meriitti. Ja vuokralla asuvan on hyvin helppo alkaa katsoa yhteistä omistusasuntoa. En ymmärrä mikä ongelma se joillekin omistusasuville on...
-eriMiksi koet, että vuosikymmeniä vuokralla asuminen on hyvä sijoitus verrattuna omaan asuntoon? Esim 600 euron kuukausivuokra tekee 30 vuodessa 216 tuhatta euroa. Sillä saat todella hyvän luokan asunnon pk-seudun ulkopuolelta, joka on lopulta velaton, mutta vuokraa maksat ikuisesti.
Minähän sanoin:
"Ja vuokralla asuvan on hyvin helppo alkaa katsoa yhteistä omistusasuntoa. "
En ole väittänyt, että vuosikymmeniä vuokralla asuminen olisi mitenkään hyvä sijoitus.
Ja monella se ensiasunto ei ole se lopullinen asunto tai edes 10 vuoden asunto. Ja monissa kunnissa asuntojen hinnat ovat laskeneet niin, että myydessä ei saakaan enää niitä omiaan pois. Eli kyllä, silloin se vuokralla asuminen on kannattavampaa kuin ostaminen.
Entä jos mies on varakas/rikas mutta ei ole työelämässä lainkaan?
Haluan rikkaan miehen! Sinkku N34
Vierailija kirjoitti:
Eli tekisi mitä? Olisi kuin työtön tai eläkeläinen? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näistä jaksetaan jankuttaa ja silti kukaan mies ei usko siihen, ettei raha ratkaise kuin gold diggereillä jotka ovat hyvin, hyvin, hyvin selkeässä vähemmistössä.
Mikä ihmeen tarve tietyillä ihmisillä on vetää itkupotkuraivarit siitä tosiasiasta että rahaa tarvitaan elämässä ja sen käyttöä haluaa suunnitella jos on parikin toimivaa aivosolua? Missä todellisuudessa nämä ikuiset lapset elävät?
Kumpaan nyt viittaat "ikuisilla lapsilla". TOISEN tulot ei pitäisi merkitä mitään koska lähtökohtaisesti (myös parisuhteessa) jokainen maksaa omat menonsa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan makoilee sohvalla, niin ei kiinnosta. Jos harrastaa jotain aktiivisesti, tekee jotain kaikella luppoajallaan niin sitten ihan fine. Mielestäni työllä on kaksi merkitystä - saada sen verran rahaa, että pystyy elämään toivomaansa elämää ja antaa jotain tekemistä ja ryhtiä päiviin.
Esim itse olin "työttömänä" pari vuotta, jolloin harrastin aktiivisesti sijoittamista ja flippasin asuntoja. Virallisesti ei ollut mitään duunia, mutta rahaa tuli silti ja tekemistä riitti.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian nuori seurustelemaan tai parisuhteeseen eläkeläisen kanssa.
Vaikka miehellä - tai naisella sen puoleen - olisi rahaa, pitäisin kyllä itsestäänselvyytenä että hän kuitenkin jotain työksi laskettavaa tekisi, jos ei siis olisi eläkkeellä.
Laiskamatoa sohvalla en jaksaisi katsella vaikka rahassa kylpisi. Ei herätä positiivisia tunteita minussa ainakaan, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä DEITIN tulotasolla on. Vaikka menis suhteen asteellekin, niin se elintaso toteutetaan OMILLA tuloilla, ei toisen.
No jos itse omistaa esim oman kämpän ym, ja toinen ei mitään, niin kyllä se nyt vaikuttaa. Tai ei ehkä silloin jos on kaksi p-aukista joiden ajatuksenakin on elää koko ikänsä vuokralla. En minä ainakaan halua vuokra-asujaksi, ja jos toisen omaisuus on lähtöjään suht nolla, niin tympeä tilanne siinä on ruveta esim yhteistä kämppää katselemaan.
Kyllä itse voin hyvin asua vuokralla ja sijoittaa rahat paremmin tuottaviin kohteisiin. Se, että vuokralaiset leimataan luusereiksi on mennyttä maailmaa.
Huutonaurua. Vai että ihan muualta tienaa paremmin sijoittamalla, kuin että kannattaisi ostaa oma asunto vuokrakämpän sijaan 😂 Joo..o. Seuraavaksi varmaan satu Punahilkasta ja susihukkasesta 🤣
Ensinnäkin jotta saat huomattavan isoja tuloja sijoituksille nopealla aikataululla, niin sinun pitää toimia isolla rahalla tässä ja nyt-aikataululla koko ajan ostaen ja myyden sijoituksia, ja niiden kauppojen pitää myös todellakin osua maaliinsa. Kaikki, jotka tällaista voivat harrastaa, ovat satavarmasti sen verran varakkaita, etteivät asu missään vuokrakämpässä. Jos taas tuhnutat jotain pitkän kaavan sijoitusta tasaisella muodollisella plussatuloksella, niin se ei todellakaan rahallisesti kannata tuoton puolesta verrattuna siihen, että paljonko kuset vuokraa vieraaseen taskuun vs. oma kämppä vuosien aikana.
Olet aika kapeakatseinen ja hölmö ihminen noin väitteidesi ja mielipiteinesi. Ja veikkaanpa, että pk-seudulta vielä kaiken lisäksi....
Minä en ostin oman asunnon vaikka tiesin, että se ei ollut järjellä ajateltuna mikään hyvä sijoitus. Se oli hyvin pitkälti tunteella tehty ostos, että tiedostan sen äysin itsekin. Ennemmin nekin kaikki rahat olisi kannattanut laittaa niihin hyvin tuottaneisiin rahoistoihin, joita mulla on.
Ei se asunnon omistaminen itsessään ole mikään meriitti. Ja vuokralla asuvan on hyvin helppo alkaa katsoa yhteistä omistusasuntoa. En ymmärrä mikä ongelma se joillekin omistusasuville on...
-eriMiksi koet, että vuosikymmeniä vuokralla asuminen on hyvä sijoitus verrattuna omaan asuntoon? Esim 600 euron kuukausivuokra tekee 30 vuodessa 216 tuhatta euroa. Sillä saat todella hyvän luokan asunnon pk-seudun ulkopuolelta, joka on lopulta velaton, mutta vuokraa maksat ikuisesti.
Minähän sanoin:
"Ja vuokralla asuvan on hyvin helppo alkaa katsoa yhteistä omistusasuntoa. "En ole väittänyt, että vuosikymmeniä vuokralla asuminen olisi mitenkään hyvä sijoitus.
Ja monella se ensiasunto ei ole se lopullinen asunto tai edes 10 vuoden asunto. Ja monissa kunnissa asuntojen hinnat ovat laskeneet niin, että myydessä ei saakaan enää niitä omiaan pois. Eli kyllä, silloin se vuokralla asuminen on kannattavampaa kuin ostaminen.
Tyhmähän ei asunnon ostossa pidäkään olla, vaan ostaa asunto jolla arvo säilyy eri tilanteissa.
En tiedä vieläkään deittini tulotasoa, vaikka ollaan oltu yhdessä yli kolme vuotta ja kihlauduttukin. Kumpikin huolehtii omasta taloudestaan ja maksaa omat menonsa. Se riittää minulle, että pystymme harrastamaan yhdessä molemmille mieluisia asioita. Tämä on toteutunut.
Tärkeintä suhteessa on se, että kumpikin tuntee olonsa hyväksi, arvostetuksi ja rakastetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ennen rakkaus ratkaisi.
Nyt raha määrittelee rakkauden.
Kun raha loppuu, loppuu rakkauskin.
Ei ennen vaan...
Et ole sitten kuullut suomalaiskansallista sananlaskua "kun köyhyys tulee ovesta sisään, lähtee rakkaus ikkunasta ulos"
Deittikumppanin tulotasolta olen odottanut suunnilleen samaa kuin itseltäni. Kokeilin rakastua rikkaaseen, ei onnistunut.
Joten kun löysin diplomi-insinöörin, joka jakoi samat arvot ja tienaa itse rahansa niin otin semmosen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näistä jaksetaan jankuttaa ja silti kukaan mies ei usko siihen, ettei raha ratkaise kuin gold diggereillä jotka ovat hyvin, hyvin, hyvin selkeässä vähemmistössä.
Mikä ihmeen tarve tietyillä ihmisillä on vetää itkupotkuraivarit siitä tosiasiasta että rahaa tarvitaan elämässä ja sen käyttöä haluaa suunnitella jos on parikin toimivaa aivosolua? Missä todellisuudessa nämä ikuiset lapset elävät?
Ah, miten kauniisti puhut! Tahallaanko ymmärrät viestejä väärin?
Rahasta puhuminen ja esimerkiksi yhteisen elämän ja taloudellisten vastuiden suunnittelu ei tarkoita, että deittailuvaiheessa pitää vaatia verotietoja ja tiliotteita ja asettaa (ja ilmoittaa) tulorajoja potentiaalisille kumppaneille jo kättelyssä. Se on tökeröä ja moukkamaista. Aikuiset ihmiset osaavat keskustella taloudestaan ihan ilman tuollaisia vaatimuksia. Ja aikuiset myös tietävät, ettei sen toisen tuloilla ole deittailussa väliä, kunhan asian ovat selvitetty YHTEISYMMÄRRYKSESSÄ JA AIKUISMAISESTI ennen kuin elämät yhtyvät niin paljon, että toisen käyttäytyminen vaikuttaa omiin tuloihin ja varallisuuteen.
Kukaan ei ole vaatinut kenenkään verotietoja deittaillessa.
Silti on täysin normaalia miettiä, millaisen tulevaisuuden haluaa. Tulevaisuuteen puolestaan vaikuttaa se, minkä verran rahaa on käytössä. Eipä sitä deittaillessa tarvitse miettiä jos ei halua yhteistä tulevaisuutta. Mutta se, että joku kitisee ja uhriutuu siitä kun muut suunnittelevat tulevaisuutta, on sekä lapsellista että typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän sanoin:
"Ja vuokralla asuvan on hyvin helppo alkaa katsoa yhteistä omistusasuntoa. "En ole väittänyt, että vuosikymmeniä vuokralla asuminen olisi mitenkään hyvä sijoitus.
Ja monella se ensiasunto ei ole se lopullinen asunto tai edes 10 vuoden asunto. Ja monissa kunnissa asuntojen hinnat ovat laskeneet niin, että myydessä ei saakaan enää niitä omiaan pois. Eli kyllä, silloin se vuokralla asuminen on kannattavampaa kuin ostaminen.Tyhmähän ei asunnon ostossa pidäkään olla, vaan ostaa asunto jolla arvo säilyy eri tilanteissa.
Niinpä niin... tuollaiseksi sitten heittäydyit. Siihen asuinpaikan valintaan, kun vaikuttaa pikkasen muutkin asiat kuin vain mahdollisen omistusasunnon arvo. Ja fakta, kun on se, että aina ei ole kannatavampaa asua omassa kuin vuokralla.
Miksi koet, että vuosikymmeniä vuokralla asuminen on hyvä sijoitus verrattuna omaan asuntoon? Esim 600 euron kuukausivuokra tekee 30 vuodessa 216 tuhatta euroa. Sillä saat todella hyvän luokan asunnon pk-seudun ulkopuolelta, joka on lopulta velaton, mutta vuokraa maksat ikuisesti.