Deitin tulotaso?
Paljonko deittikumppanisi on tienattava kuukaudessa, että teillä on mitään edellytyksiä parisuhteeseen? Tonnien tarkkuus riittää. Rehellisiä vastauksia, please! Mitään "raha ei merkitse mitään" vastauksia ei tarvitse esittää, koska ei täällä AV-palstalla miljonäärit päivystä. Kyse on siis sitä minkälaista elintasoa odotat parisuhteessa.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeaa rakkautta niin tulotasolla ei ole väliä ja kaikki temput tehdään makuuhuoneen puolella.
Ei tulotasolla rakkautta yritetäkään varmistaa vaan vuosikymmeniä kestävää ja toimivaa yhteistä arkea.
Kokemukseni mukaan se ei riitä vaikka olisi samat tulot, jos toisen odotukset on sellaisesta elintasosta, johon palaa kaikki rahat. Useinhan naiset ovat tällaisia materialisteja, joiden pitää vaikka väkisin saada paremmat puitteet ja elämäntyyli kuin naapureiden. Ei siis kaikki naiset, mutta omassa ympäristössäni naiset ovat ne jotka tätä kierrettä pahentaa.
6 000 brutto vähintään ja mielellään saisi olla ok-talo missä poreamme. Ja pihiä kumppania en siedä vaan hänen pitää muistaa minua syntymäpäivänäni.
Kaverini kyselevät jopa ensitreffeillä naisten tuloista, itse pidän sitä moukkamaisena. On hienovaraisempiakin keinoja, kuten verotietojen haku verotoimistosta. Itse teen sen ihan rutiinilla ennen treffejä. Tällä hetkellä deittailen mukavaa naista jonka tulot lähes 7 000. M21
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on hassu. Kuka nyt deitin tuloja kyselee? Se selviää yleensä vasta parisuhteessa.
Noin 3 000 brutto olisi sopiva, koska uskon parisuhteen toimivan parhaiten kun molemmat tienaavat suunnilleen yhtä paljon.
Jokainen kyselee deitin ammattia, koulutusta ja työpaikkaa. Nämä kyllä paljastavat melko selkeästi tulotason. Myös vierailu deitin asunnolla paljastaa saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeaa rakkautta niin tulotasolla ei ole väliä ja kaikki temput tehdään makuuhuoneen puolella.
Ei tulotasolla rakkautta yritetäkään varmistaa vaan vuosikymmeniä kestävää ja toimivaa yhteistä arkea.
Kokemukseni mukaan se ei riitä vaikka olisi samat tulot, jos toisen odotukset on sellaisesta elintasosta, johon palaa kaikki rahat. Useinhan naiset ovat tällaisia materialisteja, joiden pitää vaikka väkisin saada paremmat puitteet ja elämäntyyli kuin naapureiden. Ei siis kaikki naiset, mutta omassa ympäristössäni naiset ovat ne jotka tätä kierrettä pahentaa.
Pelkurimaista että syytät naisia omasta materialismistasi. En jaksa näitä "mikään ei ole mun syytä" vinkujia.
Me ollaan seurustelu vuosia eikä kumpikaan tiedä toisensa palkkaa tarkalleen. Asutaan erillään. Kaikki yhteiset jutut maksetaan puoliksi. En tiedä yhdenkään ystäväni palkkaa myöskään. Jotenkin tuntuu että voi puhua kaikesta muusta, mutta raha-asiat on todella henkilökohtaisia.
Joku kertoi, että kun monessa deittipalvelussa kysytään tulotasoa, sen saisi jollain keinoa selville. Onkohan totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on hassu. Kuka nyt deitin tuloja kyselee? Se selviää yleensä vasta parisuhteessa.
Noin 3 000 brutto olisi sopiva, koska uskon parisuhteen toimivan parhaiten kun molemmat tienaavat suunnilleen yhtä paljon.
Jokainen kyselee deitin ammattia, koulutusta ja työpaikkaa. Nämä kyllä paljastavat melko selkeästi tulotason. Myös vierailu deitin asunnolla paljastaa saman.
Minulla ainakaan ei ole päässäni luetteloa siitä mitä eri ammateissa tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulotaso ei ole niin olennainen, rahankäyttötottumukset kylläkin. Jos potentiaalinen seurustelukumppani elää jatkuvasti yli varojensa, pelkään sen olevan deal-breaker. Ei siksi, että arvostaisin rahaa yli kaiken, mutta se kertoo hyvin usein yleisestä elämänhallinnan puutteesta. Voi kuulostaa vähäpätöiseltä asialta, mutta pienemmästäkin vältellään yhteenmuuttoa, esim. siisteyskäsitykset.
Exäni eli ali varojensa ja se vasta tuskaa olikin. Elokuviin ei voinut mennä, koska telkkarista näki ilmaiseksi. Taksia ei voinut käyttää koskaan, kun ihan helposti pääsi julkisilla kahdella vaihdolla, kun kulutti tunnin ylimääräistä. Ravintolassa käynti oli sitä, että haettiin euron juustoja mäkkäristä ja syötiin kotona. Elämänhallinta oli aivan täydellistä. Ei koskaan pienintäkään lipsahdusta tai "tyhmää" valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan seurustelu vuosia eikä kumpikaan tiedä toisensa palkkaa tarkalleen. Asutaan erillään. Kaikki yhteiset jutut maksetaan puoliksi. En tiedä yhdenkään ystäväni palkkaa myöskään. Jotenkin tuntuu että voi puhua kaikesta muusta, mutta raha-asiat on todella henkilökohtaisia.
Mulle kävi ihan oikeasti, että ei ollut kumppanin kanssa puhuttu tuloista ja kun sitten tuli vähän tiukempaa ja naiselle selvisi kuinka pienillä tuloilla sinnittelin, tuli heti ero. Hän vielä kertoi, että piti pettämisenä sitä että en ollut hänelle pienistä tuloistani kertonut. Täytyy sanoa, että vaikka en ole materialisti, tuo syytös kävi itsetunnon päälle.
Keskitulo eli n. 3500 egeä kuussa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua kiinnostaa, että mitä se vastapuoli omistaa. Ennemmin valitsen sen jolla on omistusasunto ja esim auto, ja joka tienaa 2000€/kk, kuin 4000€/kk tienaavan vuokra-asujan.
Itse en ole toisen omaisuuden perään vaan haluan elää tässä ja nyt.
Toisin sanoen et suunnittele yhteistä tulevaisuutta. Eikä siinä mitään pahaa ole tietenkään. Mutta sellainen joka suunnittelee yhteistä elämää jopa 30 vuoden päähän ja ylikin, joutuu miettimään vähän useampia arkielämän tosiasioita kuin sellainen jolla ei ole mitään suunnitelmia.
Minä ajattelin ihan samoin kuin sinä. Rakastuin päätä pahkaa työttömään mieheen ilman mitään suunnitelmia että ikinä muutan yhteen kenenkään kanssa. Nyt olemme olleet yhdessä monta vuotta, hän on töissä, asumme yhteisessä talossa ja ajattelemme samoin rahankäytöstä. Mutta oli puhdas sattuma että kaikki meni noin hyvin ilman suunnittelua. Olisi voinut käydä toisinkin. Siksi en yhtään paheksu heitä jotka suunnittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa makuuhuoneen puoli, jos itse on se ainainen maksaja muussa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi, että kun monessa deittipalvelussa kysytään tulotasoa, sen saisi jollain keinoa selville. Onkohan totta?
No sen saa selville kun lukee siitä deittiprofiilista. Jos henkilö on halunnut sen ilmoittaa.
Rehellinen vastaus, että tuloja on oltava sen verran että elättää itsensä. Toki on sellaisia jotka tarvitsee elämiseen sen jahdin ja rolexeja ja urheiluautoja, minä en nyt puhu niistä.
Bruttona päälle 2000 euroa. En halua, että jokainen euro on kaupassa käydessä laskettava ja no, muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi ihan oikeasti, että ei ollut kumppanin kanssa puhuttu tuloista ja kun sitten tuli vähän tiukempaa ja naiselle selvisi kuinka pienillä tuloilla sinnittelin, tuli heti ero. Hän vielä kertoi, että piti pettämisenä sitä että en ollut hänelle pienistä tuloistani kertonut. Täytyy sanoa, että vaikka en ole materialisti, tuo syytös kävi itsetunnon päälle.
Tuloista kannattaa aina puhua jos suhde muuttuu vakavaksi. Raha ei ole mikään sivuseikka kun mietitään, mitä elämässä haluaa tehdä.
Aina näistä jaksetaan jankuttaa ja silti kukaan mies ei usko siihen, ettei raha ratkaise kuin gold diggereillä jotka ovat hyvin, hyvin, hyvin selkeässä vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuloista kannattaa aina puhua jos suhde muuttuu vakavaksi. Raha ei ole mikään sivuseikka kun mietitään, mitä elämässä haluaa tehdä.
Olen ehdottomasti samaa mieltä! Mutta on ihan eri asia jutella tuloista esimerkiksi suhteen muuttuessa vakavammiksi, kuin että vaatii verotiedot näkyville ekoilla treffeillä. On myös suuri ero siinä, miten asiasta keskustellaan. Itse en koskaan udellut mieheno tuloista, vaan aloitin keskustelun tuomalla esille oman vakavaraisuuteni, miten itse hoidan talouttani ja kyselin sitä kautta myös miten hän hoitaa talouttaan. Ihan eri kun keskustelu kattaa molemmat osapuolet, eikä vain iske pöytään jotain tulovaatimusta.
"En ole rahanahne. :) Miehen luonne menee hänen palkkansa edelle." :)
En tiedä puolen vuoden jälkeenkään, ei kiinnostakaan, kun ei ole missään lähitulevaisuudessa ainakaan yhteenmuuttosuunnitelmia. Köyhänpuoleinen, siinä käsityksessä olen. Meillä on yhteneväiset käsitykset ajanvietosta ja rahankäytöstä, se riittää.