Deitin tulotaso?
Paljonko deittikumppanisi on tienattava kuukaudessa, että teillä on mitään edellytyksiä parisuhteeseen? Tonnien tarkkuus riittää. Rehellisiä vastauksia, please! Mitään "raha ei merkitse mitään" vastauksia ei tarvitse esittää, koska ei täällä AV-palstalla miljonäärit päivystä. Kyse on siis sitä minkälaista elintasoa odotat parisuhteessa.
Kommentit (209)
Kunhan tulee omillaan toimeen eikä ole älyttömästi velkaa.
mitä väliä DEITIN tulotasolla on. Vaikka menis suhteen asteellekin, niin se elintaso toteutetaan OMILLA tuloilla, ei toisen.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin pahasti pettynyt miesten selityksiin "omillaan toimeen tulemisesta" etten enää usko vähääkään niitä. En enää voisi ajatellakaan yhteen muuttoa ennen kuin olen nähnyt miehen veroilmoituksen tai palkkakuitin.
Enemmän minua kiinnostaa, että mitä se vastapuoli omistaa. Ennemmin valitsen sen jolla on omistusasunto ja esim auto, ja joka tienaa 2000€/kk, kuin 4000€/kk tienaavan vuokra-asujan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin pahasti pettynyt miesten selityksiin "omillaan toimeen tulemisesta" etten enää usko vähääkään niitä. En enää voisi ajatellakaan yhteen muuttoa ennen kuin olen nähnyt miehen veroilmoituksen tai palkkakuitin.
Minun palkkakuittini/veroilmoitukseni ei millekään deiteille kuulu. En ala niitä toiselle näyttelemään, jos kiinnostaa niin saa etsiä lehdestä nimeni. Kuitenkin tuloni ovat minun tulojani ja en mitään lompakkoloisia alkaisi elättämään.
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä DEITIN tulotasolla on. Vaikka menis suhteen asteellekin, niin se elintaso toteutetaan OMILLA tuloilla, ei toisen.
Siis deitinkin, jos hänellä on paljon pienemmät tulot. Itse lähtisin lomareissulle ja toinen istuisi kotona, jos hänellä ei ole rahaa. Idealistista, ei vaan toimi oikeassa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis deitinkin, jos hänellä on paljon pienemmät tulot. Itse lähtisin lomareissulle ja toinen istuisi kotona, jos hänellä ei ole rahaa. Idealistista, ei vaan toimi oikeassa maailmassa.
Tämä. Iso osa parisuhteista kaatuu rahan epätasaisuuteen. Sitä vaan ei kehdata sanoa syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti millainen suhde on etsinnässä. Jos haluaa asua, matkustaa ja harrastaa jotain yhdessä, joutuu maksamaan toisen puolesta jos tällä ei ole varaa.
Esim jos voit ottaa 200 000 asuntolainan ja toinen voi myös, asutte 400 000 talossa. Jos toinen elääkin työmarkkinatuella, maksat asunnon yksin ja asutte 200 000 kerrostalokämpässä.
Kunhan on vakavarainen. Eli ei tarvitse olla varakas, mutta joka kuukausi pitää tulla toimeen ilman, että rahat loppuu kesken tai elää luotolla. Lainoja saa toki olla, mutta mielellään ei kulutusluottoja vaan fiksuja lainoja. Ja niidenkin lyhennykset pitää pystyä hoitamaan. Usein sellaiset 2000e nettona riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua kiinnostaa, että mitä se vastapuoli omistaa. Ennemmin valitsen sen jolla on omistusasunto ja esim auto, ja joka tienaa 2000€/kk, kuin 4000€/kk tienaavan vuokra-asujan.
Itse en ole toisen omaisuuden perään vaan haluan elää tässä ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on vakavarainen. Eli ei tarvitse olla varakas, mutta joka kuukausi pitää tulla toimeen ilman, että rahat loppuu kesken tai elää luotolla. Lainoja saa toki olla, mutta mielellään ei kulutusluottoja vaan fiksuja lainoja. Ja niidenkin lyhennykset pitää pystyä hoitamaan. Usein sellaiset 2000e nettona riittää hyvin.
Lisään vielä, että eihän tätä tietenkään millään deiteillä tai ennen sitä aleta kyselemään. Muutenkaan en ymmärrä, mitä rahalla on tekemistä deitin kanssa. Suhde on eri asia.
Joten itse asiassa deitille riittää, että pystyy itse maksamaan oman kahvinsa.
Tulotasolla ei ole väliä. Tärkeämpää on, että tekee jotain eikä vain loikoile työttömänä tai toimeentulotuella 10 vuotta. Toki tilapäinen muutama kuukausi työttömyyttä syystä tai toisesta on ok, mutta ei jatkuva tekemättömyys.
Eli joko opiskelee alaa, jolla aikoo myös työskennellä tulevaisuudessa tai on sitten työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun palkkakuittini/veroilmoitukseni ei millekään deiteille kuulu. En ala niitä toiselle näyttelemään, jos kiinnostaa niin saa etsiä lehdestä nimeni. Kuitenkin tuloni ovat minun tulojani ja en mitään lompakkoloisia alkaisi elättämään.
Miksi suunnittelet yhteenmuuttoa vaikka suhde on vasta deittailua? - eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Iso osa parisuhteista kaatuu rahan epätasaisuuteen. Sitä vaan ei kehdata sanoa syyksi.
Ei pidä paikkaansa. Moni parisuhde kaatuu siihen, että rahan käyttötottumukset ovat eri. Loppupeleissä niillä summilla on aika vähän väliä, ja enemmän merkkaa esimerkiksi säästäväisyys vs holtittomuus rahankäytössä.
Itse tienaan nettona 2600€/kk.
Toivoisin kumppanini tienaavan vähintään yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti millainen suhde on etsinnässä. Jos haluaa asua, matkustaa ja harrastaa jotain yhdessä, joutuu maksamaan toisen puolesta jos tällä ei ole varaa.
Esim jos voit ottaa 200 000 asuntolainan ja toinen voi myös, asutte 400 000 talossa. Jos toinen elääkin työmarkkinatuella, maksat asunnon yksin ja asutte 200 000 kerrostalokämpässä.
Ei ikinä enää tällaista elätettävää miestä. Ei minusta ole nykypäivänä mitään väärää siinä, että selvittää potentiaalisen parisuhde-ehdokkaan taloudellisen tilanteen tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että eihän tätä tietenkään millään deiteillä tai ennen sitä aleta kyselemään. Muutenkaan en ymmärrä, mitä rahalla on tekemistä deitin kanssa. Suhde on eri asia.
Joten itse asiassa deitille riittää, että pystyy itse maksamaan oman kahvinsa.
Etkö tosiaan selvitä deitin tuloja lainkaan!
Vierailija kirjoitti:
No jos itse omistaa esim oman kämpän ym, ja toinen ei mitään, niin kyllä se nyt vaikuttaa. Tai ei ehkä silloin jos on kaksi p-aukista joiden ajatuksenakin on elää koko ikänsä vuokralla. En minä ainakaan halua vuokra-asujaksi, ja jos toisen omaisuus on lähtöjään suht nolla, niin tympeä tilanne siinä on ruveta esim yhteistä kämppää katselemaan.
Nettona 2000. En etsi luksuselämää, mutta mihinkään penninvenyttäiseen en rahattoman miehen kanssa enää ole valmis. N53