Miksi ahdistaa aina kun tietty ystävä laittaa viestiä?
Mitä syitä voi olla? Mitä en itse tiedosta nyt? Kannattaako lopettaa yhteydenpito kun näin käy? Hänen kanssa käy näin ainoastaan.
Ainoa syy jonka keksin on hänen kilpailuhenkisyys. Tahtoo olla aina ystävistä paras. Puhuu myös muiden sanat ominaan.
Kommentit (23)
Peilaat sellaisia asioita mitä et voi hyväksyä itsessäsi.
Onko sulla sitten joku toinen paras kaveri ylitse muiden? Mietin vaan tuleeko tyhjästä mustasukkaisuus vai ei
Vai tarkoititko että paras kaikessa muussa esim. harrastuksissa
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Ykkönen
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hölynpölyä. Jos joku ihminen on raskas, niin ei siinä tarvii mitään peilailla.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että yrittää olla ns. paras kaikessa (talo, parisuhde, auto, työpaikka ja muut). Jos joku kaveriporukasta on ostanut esim. uuden puhelimen, hän ostaa ns. paremman.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Ykkönen
Usein toisessa ihmisessä ärsyttää asiat joita itsessään kokee ristiriitaisina, heikkouksinaan. Silloin toisen sellainen käytös joka tuo ne näkyviksi, aiheuttaa epämukavuutta.
Eteenpäin vaan. Elämä on muutenkin niin raskasta ja ärsyttävää eikä sitä kannata vaikeuttaa olemalla "ystävä" sellaisten kanssa, jotka ahdistaa. Ystävyyden kuuluu olla mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että yrittää olla ns. paras kaikessa (talo, parisuhde, auto, työpaikka ja muut). Jos joku kaveriporukasta on ostanut esim. uuden puhelimen, hän ostaa ns. paremman.
ap
Tiedätkö miksi ihminen toimii noin?
Koska ei ole tyytyväinen omaan elämään. Kateellinen muille.
Minulla oli aikoinaan samanlainen kaveri. Lopetin ystävyyssuhteen kun kävi itselleni todella raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No ihmetyttää lähinnä miten ei ole jo entinen ystävä.
No tuollainen kilpailuhenkisyys tai tarve pönkittää itseään materialla sais mutkin tuntemaan ahdistusta. Ehkä koet ettei ole lainkaan kyse vastavuoroisesta ystävyyssuhteesta? Vai mitä siis tästä suhteesta saat? Ystäväsi ilmeisesti saa sitä, että voi kokea itsensä paremmaksi kuin muut?
Ei vaan ole sulle sopiva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Ykkönen
Usein toisessa ihmisessä ärsyttää asiat joita itsessään kokee ristiriitaisina, heikkouksinaan. Silloin toisen sellainen käytös joka tuo ne näkyviksi, aiheuttaa epämukavuutta.
Eli ap:n tapauksessa: kenties hän pitää vaatimattomuutta hyveenä ja kokee röyhkeäksi sen ettei toinen näin tee.
Ehkä ap haluaisi itsekin kerskailla, mutta vaatimattomuuden hyve estää häntä, jolloin toisen teennäisyys/itsekehu ärsyttää.
Tai sitten ap:n kaveri(ystävyyteen ei kuulu anonyyminä purnaaminen) on vain keskenkasvuinen, mutta mikä siinä sitten ärsyttää?
Saman olen itse kokenut. Ei olla enää kovin läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
No tuollainen kilpailuhenkisyys tai tarve pönkittää itseään materialla sais mutkin tuntemaan ahdistusta. Ehkä koet ettei ole lainkaan kyse vastavuoroisesta ystävyyssuhteesta? Vai mitä siis tästä suhteesta saat? Ystäväsi ilmeisesti saa sitä, että voi kokea itsensä paremmaksi kuin muut?
Tämä on hyvin sanottu.
Mulla oli opiskelukaveri joka uteli aina mitä sain kokeesta tai mitä aion tehdä seuraavaksi työelämässä jne. En osaa sanoa miksi tuo oli ahdistavaa. Periaatteessahan tuo on vain keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko se sulle jotenkin kipeä asia jos joku "pärjää paremmin" kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole ap, mutta kommentoin aiemmin että sama. Itse olen ainakin onnellinen aidosti ystävieni ja läheisiäni menestymisestä, mutta tuon oman yhden ystävän kanssa, en osaa samalla tavalla nauttia. Johtuu ehkä siitä, että kun hänelle kerron omista asioistani ja onnistumisistani, en saa onnitteluja tai onnittelu on lyhyt, teennäinen, jonka jälkeen asia kääntyy häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En ole ap, mutta kommentoin aiemmin että sama. Itse olen ainakin onnellinen aidosti ystävieni ja läheisiäni menestymisestä, mutta tuon oman yhden ystävän kanssa, en osaa samalla tavalla nauttia. Johtuu ehkä siitä, että kun hänelle kerron omista asioistani ja onnistumisistani, en saa onnitteluja tai onnittelu on lyhyt, teennäinen, jonka jälkeen asia kääntyy häneen.
Siinä se syy on!
Sama!!
Olen ottanut etäisyyttä.