Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miehenä olen alkanut hautoa asioita

Vierailija
08.07.2022 |

sanotaan, että asioista pitää puhua ja olen puhunut. Mutta joka kerta kun puhun on lopputulos se, että asiat eivät menneet parempaan suuntaan tai toinen ei ymmärrä mitä tarkoitin.

Olen pitänyt kiinni lupauksesta puhua mutta se ei johda mihinkään, joten olen luovuttanut. Valitettavasti näyttää siltä että jotkut asiat ei vaan ratkea vaikka kaikkensa yrittäisi

En ole väkivaltainen enkä pettänyt, mutta tällä hetkellä olen onneton ja sulkeutunut. Huomaan hautovani eroa ja itsekseen olemista koko ajan; näiden ajatteleminen lisää onnellisuuden tunnettani. En haaveile muista, haaveilen että saisin olla itsekseni vaan

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista olet yrittänyt puhua? Kunnioitan muuten paljon haluasi puhumiseen, hyvä sinä!

Vierailija
2/2 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä ja olen nainen. Olen miettinyt, että miksi puhuminen ei onnistu ja olen päätynyt siihen, että kumppanilla on autistisia piirteitä. Ja ainoa vaihtoehto on, että joko hyväksyä tai sitten poistua hänen elämästä.

Onko teilläkin sellaista:

1.       aloitat keskustelun ja toinen välittömästi väärin ymmärtää tai juuttuu yhteen sanaan eikä anna tilaa selittää, mitä tarkoitit? Vaikuttaa silta, että hän ei näe, että toinen ihminen on erillinen ja kaikilla ei ole asioista samat käsitykset tai sitten ei tunnusta, että toiset ovat erilliset ja heillä on oikeus omiin ajatuksiin

2.       Ymmärrät, kun hän sanoo, että ymmärsi, ettei ole yhtään ymmärtänyt, eikä asettunut sinun asemaan

3.       tekee sinulle jotakin pientä kivaa, mitä itse haluaisi, mutta sinä ei, eikä koskaan kysyy, mitä sinä haluat. Ei pysty hahmottamaan toisten erillisyyttä.

4.       päättää puolestasi tai puhu puolestasi ja on ymmällään kun sanot, että sinä, et halua noin

5.       tulkitsee väärin tunteesi ja jos huomaa tunteen, poistuu omiin oloihin palautumaan.

6.       poistuu paikalta aina kun on mahdollinen ja viihtyy onnellisesti omissa oloissa

7.       puhu vain arkisista asioista

8.       ei aloita keskustelua muusta kun omasta kiinnostuskohteesta

9.       kun hänen mielestä ei ole ongelma, ei ole ongelma, ei ymmärrä, että se ei poista ongelmaa, ei ymmärrä sinun erillisyyttä

10.   ei aloita itse keskusteluja

11.   ei pitää yllä kaverisuhteita ja sanoo, että kumppani riittää

12.   jos kysyt jotakin, ei vastaa

13.   jos hänen mielestä on tyhmä kysymys, ei vasta

14.   pahastu puhumisesta, sanoo, että se on turha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla