Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei ole varaa matkustaa"

08.07.2022 |

Eräs Mikkeliläinen nuori, joka valitti taannoin bensa hinnan kallistumisesta lehdessä, alkoi ihan hävettää hänen puolestaan, kun kovin valitti, että ei rahat riitä matkusteluun ja joutuu nyt pakon alla asumaan kaupungissa kesän kiinni.... Minulla ei ole koko 27 vuoden aikana ollut ajolorttia, eikä autoa, hyvin pystyy matkustamaan.. Junat ovat aika halpoja ja bussit...
Aina pystyy matkustamaan, turhaa nillitystä bensanhinnoista, kun junat ja bussit kulkee. Ymmärrän kyllä, että mökille on niillä vaikea päästä, mutta sitten pitää luopua jostain, että saa kokoon bensa rahat sitä varten...

Mutta ei ole pakko viettää Mikkelissä kesää, kun junilla ja busseillakin pääsee reilusti matkustelemaan ja on halvempaakin, kuin auto.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että "aina pystyy matkustamaan"? Jos sulla on siihen aina varaa, ei se tarkoita että kaikilla on.

Vierailija
2/6 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjuuden kurjuus jos joutuu kotona olemaan eikä pääse bilettämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä "kansan ääntä"

Vierailija
4/6 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että "aina pystyy matkustamaan"? Jos sulla on siihen aina varaa, ei se tarkoita että kaikilla on.

Mikä ihmeen subjektiivinen oikeus matkustaminen on? Varsinkaan nuorella? Jos rahaa ei ole, niin sitten tehdään töitä ja säästetään, kunnes on varaa johonkin (matkustamiseen).

Suomessa on tullut kummallinen asenneilmasto, että kaikki persaukisetkin olisivat oikeutettuja keskiluokkaiseen elämäntapaan.

5/6 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kuukausitulot on 1000e luokkaa,että ei olisi varaa, mutta luovun aina jostain,että pääsee matkustamaan ja ennen kuin kukaan sanoo, teen 2 osa-aikatyötä päälekkäin.

Kyse oli siitä, että hän ei edes voinut harkita muuta matkustus muotoa, kuin oman auton ja nillitti, kun se tuli liian kalliiksi. Ei voinut harkita halvempaa junaa tai bussia. Eli hänellä olisi varaa, mutta ei omaan autoon ja siksi ei voi matkustaa.

Vierailija
6/6 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni piippunen asia. Riippuu ihan siitä, mitkä ovat arjen menot. Osa meistä pärjää hyvin vähällä, osalla menee enemmän. Lisäksi minkälaiset ovat omat rahankäyttötaidot ja tottumukset.

Itse kausityöttömänä matkustelen paljon. Säästän rahaa todella paljon sinä aikana kun töitä piisaa. Saan kritiikkiä lähipiiristä, kuinka joskus voisi myös ajatella muutakin ja lähteä ulos juhlimaan. Loma-aikoina (ja työttömyyspätkillä) minulla kuitenkin onnsäästössä sen verran paljon rahaa, että voin mennä ja tulla kuinka huvittaa. Toki silloinkin suosin yöpymispaikoissa hostelleita, liikun julkisilla ja kävellen. Nytkin olen varannut matkan Eurooppaan, missä ajattelin käydä 3-4 maassa kuukauden aikana. Reissun jälkeen taas töitä on tiedossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan