Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei anopit? Miksi miniä alkaa lapsen myötä ärsyttää?

Vierailija
08.07.2022 |

Täällä puhutaan asiasta yleensä miniän näkökulmasta. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä anopeille oikein tapahtuu, kun miniä ja poika saavat lapsen. Oman anoppini suhtautuminen minuun muuttui ihan selvästi jännitteiseksi lapsen myötä. Olen pohtinut, kokeeko hän minut ikään kuin esteenä lapsenlapsen ja hänen välissä vai mikä ongelma oikein on.

Kommentit (1282)

Vierailija
1241/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä tästä: miniä eli minä sanon anopille aina kun näemme, että tule käymään kahvilla, ollaan kotona joka päivä. Olisi kiva kun tulisit. Ja mitään ei tapahdu. Ei tule, ei laita viestiä.

Vierailija
1242/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä tästä: miniä eli minä sanon anopille aina kun näemme, että tule käymään kahvilla, ollaan kotona joka päivä. Olisi kiva kun tulisit. Ja mitään ei tapahdu. Ei tule, ei laita viestiä.

Joskus on niin, että nuori polvi enemmän kuvittelee ikäihmisten kaipaavan heidän jatkuvaa seuraansa :) anopilla voi olla ihan omia menoja ja aktiviteetteja. Mene toki itse (ilmoita etukäteen), soita. Muuten tuo on vaan tuollaista kohteliaisuuslätinää tyyliin Olisi kiva nähdä soitellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsen tuon yleiseksi kohteliaisuuslätinäksi ja odotan tarkempaa ja selkeämpää kutsua.

Vierailija
1244/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppia ei kiinnosta. Onko anopilla muita lapsia? Kenties tytär, joka kaipailee anopin jatkuvaa huomiota?

Vierailija
1245/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ennen lasta on äiti, joka perheen keskiössä äitinä. Miniän saatua lapsi, miniästä tulee nyt perheen äiti ja anoppi siirtyy syrjään.

Tässä hyvin tiivistettynä miksi anoppien käytös muuttuu lapsen syntymän myötä. 🙁

Todella surullista

On kyllä surullista, että on olemassa tollasia narsistianoppeja.

Mutta muistakaa, että se narsistianoppi on joskus ollut myös narsistiminiä.

Ja niitä narsistiminiöitä on yhtä lailla nykyäänkin ja heistä tulee narsistianoppeja.

Vierailija
1246/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ennen lasta on äiti, joka perheen keskiössä äitinä. Miniän saatua lapsi, miniästä tulee nyt perheen äiti ja anoppi siirtyy syrjään.

Tässä hyvin tiivistettynä miksi anoppien käytös muuttuu lapsen syntymän myötä. 🙁

Todella surullista

Ja niitä narsistiminiöitä on yhtä lailla nykyäänkin ja heistä tulee narsistianoppeja.

Ei ole vaan hän on ollut narsistiäiti ja nyt ei halua luopua asemastaan.

Miniät hyvin harvoib tunkee anopin elämään ja narsistit keskittyy kyllä omaan pwrheeseen ja omiin lapsiin.

Vierailija
1247/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsen tuon yleiseksi kohteliaisuuslätinäksi ja odotan tarkempaa ja selkeämpää kutsua.

Aivan. Pitää soittaa ja sanoa, että tule NYT.

Vierailija
1248/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista

Miniät hyvin harvoib tunkee anopin elämään ja narsistit keskittyy kyllä omaan pwrheeseen ja omiin lapsiin.

Narsismi on synnynnäistä, eli kyllä vaan narsistianoppi on ollut narsku jo lapsena ja kaikissa "olomuodoissaan" sen jälkeen. Eli on ollut narsisti myös ollessaan miniä.

Niin se menee.

Kenestäkään ei tule narsistia kesken elämänsä. Ei, se on olemassa heissä aivan alusta lähtien.

Vierailija
1249/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista

Narsismi on synnynnäistä, eli kyllä vaan narsistianoppi on ollut narsku jo lapsena ja kaikissa "olomuodoissaan" sen jälkeen. Eli on ollut narsisti myös ollessaan miniä.

Niin se menee.

Kenestäkään ei tule narsistia kesken elämänsä. Ei, se on olemassa heissä aivan alusta lähtien.

Narsistianoppi on ollut narsistiäiti, sen jatkumoahan tuo käytös on suoraan.

Ei se narsismi ole anoppiin kohdistunut kun eihän se nytkään kohdistu sinne haan edelleen siihen omaan lapseen ja tämän perheeseen.

Monesti narsisti on ulkopuolisille jopa hurmaava eikä nämä usko ollenkaan mitä hänestä perheenjäsenet kertoo.

Vierailija
1250/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista

Ohhoh. Et tiedä narsismista mitään. Hekö muka keskittyvät omaan perheeseensä ja omiin lapsiinsa!

Luepa narsismin määritelmät.

Täälläkin on monet kerrat kirjoitettu siitä, kuinka narsistivanhempi on pilannut lapsensa elämän. Järkyttävää luettavaa. Narsistihan ei oikeasti arvosta edes omaa lastaan, vaan asettaa itsensä kaiken edelle.

Vierailija
1251/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista

Ohhoh. Et tiedä narsismista mitään. Hekö muka keskittyvät omaan perheeseensä ja omiin lapsiinsa!

Luepa narsismin määritelmät.

Täälläkin on monet kerrat kirjoitettu siitä, kuinka narsistivanhempi on pilannut lapsensa elämän. Järkyttävää luettavaa. Narsistihan ei oikeasti arvosta edes omaa lastaan, vaan asettaa itsensä kaiken edelle.

Niin. Oman lapsensa. Kyllä.

Ei anoppinsa.

Niinhän minä juuri kirjoitin. Se narsistianoppi on ollut narsistiäiti joka ei narsistianoppinakaan halua oäästää otettaan vaan pyrkii pitämään otteessaan edelleen sen lapsensa ia sitä kautta myös lapsenlapset.

Häntä ei pätkän vertaa ole kiinnostanut mitä hänen anoppinsa häärää tai ei häärää.

Vierailija
1252/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mä vihaan niitä mammoja jotka kasvattaa pojastaan mammanpojan. Niistä tulee laiskoja ja itsekkäitä aviomiehiä ja kaupan päälle vaimo saa äksyilevän anopin.

Että mä vihaan niitä jotka syyllistää äitiä kaikesta. Miehen malli tulee isältä.

Tämä on totta. Katsokaa sitä miehen isää. Kun sitä miestä itsellenne valikoitte.

Ikävimpiä tapauksia on ns. isättö muumät pojat. Heitä on myös niissä, joilla periaatteessa on isä, mutta ei läsnäoleva. Näiden poikien sisällä on paljon purkautumatonta vihaa. Se voi tulla esiin joko aggressiivisuutena tai nössöytenä eli lannistumisena. Itse asiassa isillä on poikien kasvamiseen suurempi vaikutus kuin äideillä. Tätä ei vain ole tunnustettu, vaan aina haetaan vikaa äideistä.

Uskomatonta, että nuoret naisetkin edelleen viljelevät tätä äitisyyllistämistä. Vihaavatko naiset toisiaan niin paljon?

Vierailija
1253/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen myös ihan KUTSUNUT. mutta kun ei tule niin ei tule. Aina on jotain muuta. Ja juu tytär hänellä on ja tietysti siellä tärkeämmät lapset

Vierailija
1254/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen.

Ja anoppi miniää.

Vierailija
1255/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopeista parhainkin muuttuu hirviöksi ensimmäisen lapsenlapsensa syntyessä.

Vierailija
1256/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä ketju. Selkeästi osalla ihmisistä se kuva, että sukulaisten pitää pitää yhtä, vanhemmat ja isovanhemmat ovat kiinteä osa sukua josta hiolhditaan ja jos kaksi eri sukua yhdistyvät niin ovat he yhdenvertaisia.

Sitten taas toisilla on se ajatus, että perhe on omillaan ja sukulaisista - vanhemmista ja isovanhemmista - otetaan vain rusinat pullasta, eli lainaillaan niiden omaisuutta keillä on pras mökki yms., lapsi hoitoon sille jonka kanssa perheen pää haluaa enemmän olla tekemisissä, joulut vietetään useammin sen luona jolla parhaat fasiliteetit jne. muuten ei kaivata yhteyttä.

Maailmassa on kyllä lämpimiä, epäitsekkäitä ja kylmiä, itsekkäitä ihmisiä - hyvää tuuria jos sattuu sellaisen lämpimän kombon ilman miniä/anoppi -ongelmia haalimaan kasaan, toisaalta taas itsekkäitä nirppanokka-perheitä tuskin kiinnostaa lämminhenkiset sukuajatukset vaan luksusmökit ja -lomat ja jättiperinnöt.

Ja sitten on niitä lämpimiä ja empaattisia ihmisiä joilla on suuri suru, ettei voi olla kiinteä osa sukua, koska suku on sekopäistä.

Ja sitten on niitä ihan normaaleja ihmisiä jotka ovat omillaan koska suku on aina ollut etäistä. Jos ei jo lapsena ole kasvanut perheessä jossa pidetään tiivistä yhteyttä suvun kesken, aika vaikea niitä lämpimiä välejä on aikuisena luoda. Saati että niitä hirveästi kaipaisi kun ei ole sellaista ikinä kokenutkaan. Eikä se silti tarkoita sitä että perinnönkiilto silmissä mentäisiin isoimman hyödyn mukaan.

Aika paljon muitakin vaihtoehtoja näen kuin nuo kaksi esittämääsi.

Mulla on pieni suku, isovanhempia ei ole mun elinaikana elossa ollutkaan. Serkuista olen nuorin, lähes kaikki serkkuni olivat teini-ikäisiä kun synnyin. Ei siinä kovin lämpimiä välejä ollut, kun olin pikkulapsi kun muutamankin heistä viimeksi tapasin.

Mieheni suku on läheisempi minulle kuin oma, mutta on sielläkin ne omat hankalat tyyppinsä (anoppi ei ole yksi heistä).

Vierailija
1257/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa tosi musta-valkoisia kommentteja osa ja nimitellään ihmisiä.Ei miniän pidä sotkeutua toisten suhteisiin.Eikä anopin lapsen perheen asioihin.Molemmilla on omat kotinsa.Kyllä vanhemmat ja aikuiset lapset hoitavat asiansa ja viestittelevät jos tahtovat.Mitä se miniälle kuuluu?Ja päinvastoin ei ole anopin asia tungetella,autetaan jos pyydetään ja sattuu sopimaan.

Vierailija
1258/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos perehtyisit hieman enemmän esim kiintymyssujteisiin,on vähän eri kuin synnynnäinen

Vierailija
1259/1282 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopin kanssa vähän ristiriitaiset välit. Yhdistän myös miehen ja äitinsä ristiriitaiseen suhteeseen. Heidän perheen tytär on se lellikki, pojat kärsineet siitä. Kohdeltu epätasa-arvoisesti perheessä.

Se mistä olen harmissani, anoppi vie aina tyttärensä ja toisen miniän joka vuosi joulukirkkoon. Minä jään aina ulkopuolelle, ei ole pyydetty mukaan...

Vierailija
1260/1282 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen myös ihan KUTSUNUT. mutta kun ei tule niin ei tule. Aina on jotain muuta. Ja juu tytär hänellä on ja tietysti siellä tärkeämmät lapset

Taitaa olla aika yleistä tämä, että oma tytär perheineen menee kaiken edelle. Olen itsekin tässä jo monta kertaa itkenyt sitä, että lapsilla on tavallaan mummi, mutta mummi ei käy kylässä. Mummi pääsee kuitenkin oman tyttärensä luokse koska vain. Meille ei tule edes kutsusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi