Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei anopit? Miksi miniä alkaa lapsen myötä ärsyttää?

Vierailija
08.07.2022 |

Täällä puhutaan asiasta yleensä miniän näkökulmasta. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä anopeille oikein tapahtuu, kun miniä ja poika saavat lapsen. Oman anoppini suhtautuminen minuun muuttui ihan selvästi jännitteiseksi lapsen myötä. Olen pohtinut, kokeeko hän minut ikään kuin esteenä lapsenlapsen ja hänen välissä vai mikä ongelma oikein on.

Kommentit (1282)

Vierailija
1281/1282 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin äideille kuin anopeillekin saattaa tulla joku käsittämätön haikeus sitä ajankohtaa kun itse oli nuori, virilli, vastarakastunut, rakennettiin pesää, oltiin onnellisia ja saatiin yhteinen lapsi. Nyt se aika on reippasati takana, on ehkä tympääntynyt omaan elämään ja mieheensä ja kun sitten oma jälkikasvu on perheenperustamisiässä ja nautti vauvaonnesta, saattaa tulla hyvinkin katkeria ajatuksia ja ihan siis silkkaa kateellisuutta. Omaa käytöstä ei aina edes tajua, eikä ainakaan sen juurisyitä.

Sitten jotkut kuvittelee että nuoret ei osaa hoitaa vauvaa ja varsinkaan jos he eivät hoida sitä samalla tavalla kuin hän itse, nin he tekevät väärin. Sitten kun miniä ei olekaan vastaanottavainen tai ei tee niin kun anoppi (tai oma äiti) sanoo, on konflikti valmis. 

Suositteleisin meille kaikille anopeille tai äideille, että ei tuputeta niitä neuvoja vaan kysytään haluaisitko että kerron miten kannattaisi hoitaa xx tilanne tai

Kateus ja haukeus taitaa iskeä silloinkin, kun miniä synnyttää enemmän lapsia kuin mitä itse on tehnyt. On sitten viriilimpi, sikiävömpi, hedelmällisempi, äidillisempi. Tekee sen perheen, mitä itse anoppi ei työintonsa takia nuorena halunnut, ja vanhempana saanut. Sitten mukakauhistellaan niitä, joilla on enemmän kuin kaksi lasta, ettei vain poika suostuisi virlä enempään vaimonsa kanssa. Vaikkei isovanhemmille siitä mitään hoitotaakkaa koskaan ole tullut, eikä tule.

Vierailija
1282/1282 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniän on turhaa alkaa minun menoja säätään. Osaa niskan nakkelun jos huono päivä, tai muuten vaan.

Lastenlasten hyvinvointi on tärkeää, muuten antasin miniän olla omassa kuplassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä