Hei anopit? Miksi miniä alkaa lapsen myötä ärsyttää?
Täällä puhutaan asiasta yleensä miniän näkökulmasta. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä anopeille oikein tapahtuu, kun miniä ja poika saavat lapsen. Oman anoppini suhtautuminen minuun muuttui ihan selvästi jännitteiseksi lapsen myötä. Olen pohtinut, kokeeko hän minut ikään kuin esteenä lapsenlapsen ja hänen välissä vai mikä ongelma oikein on.
Kommentit (1304)
Miniän on turhaa alkaa minun menoja säätään. Osaa niskan nakkelun jos huono päivä, tai muuten vaan.
Lastenlasten hyvinvointi on tärkeää, muuten antasin miniän olla omassa kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Miniän on turhaa alkaa minun menoja säätään. Osaa niskan nakkelun jos huono päivä, tai muuten vaan.
Lastenlasten hyvinvointi on tärkeää, muuten antasin miniän olla omassa kuplassa.
Sullahan on hyvä miniä jos noin on. Työkaverin miniä pitää itteään niin erinomaisena että mummu ei saa tehdä mitään lapsille. Miniä itte irvistelee vauvalle (!?!).
Hyvät miniät joiden kanssa tulee juttuun on tavallisesti hyvästä perheestä.
On hyviä miniöitä ja niitä mistä ei halua edes puhua, niillä on joku valuvika.
Olin parempi äiti lapselle kuin miniä joka ei oikeesti osaa mitään. Ei viitti pestä lasta, antaa ruokaa, hoitaa yleensäkin kuten lasta pitää.
Anoppi-kokelaille täytyy heti kättelyssä pistää luu kurkkuun, tsemppiä vaan kaikille naisille jotka menevät ekaa kertaa "näytille"! Ilkeyteen voi vastata "takamyrkyllä", kuulin tämän sanan vanhalta työkaveriltani jolla oli kanssa vaikea anoppi-suhde!
Vierailija kirjoitti:
Anoppi-kokelaille täytyy heti kättelyssä pistää luu kurkkuun, tsemppiä vaan kaikille naisille jotka menevät ekaa kertaa "näytille"! Ilkeyteen voi vastata "takamyrkyllä", kuulin tämän sanan vanhalta työkaveriltani jolla oli kanssa vaikea anoppi-suhde!
Sitähän tässä ei kysytty. Etkö osaa lukea. Vaikutat kitkerältä.
En olisi uskonut että poika raahaa meille oikein riemuvoiton. Hyi mikä ihmisen irvikuva.
Minun harmiksi ja pettymykseksi tuli hirviöminiä. Kaikista kamalin ja rumin.
Mulla meni myös anopin kanssa sukset ristiin lasten syntymän jälkeen. Meillä oli sitä ennen todella hyvät välit.
Kun lapsey sitten syntyivät, anoppi alkoi halveksua tapaani olla äiti. Hän alkoi arvostella sellaisia asioita kuin että pitääkö lapsi illalla kylvettää vai syöttää ensin, pitääkö vauvan hiukset leikata jne. Kaikista ihan pienistä jutuista tuli ihme kommenttia ja varsinkin juuri se yleinen asenne oli todella ikävä. Joskus esim. juhlissa tapasin anopin ystäviä, ja heidänkin puheestaan ja asenteestaan huomasin, että anoppi oli arvostellut minua heille. Se tuntui nuoresta äidistä todella pahalle. Yksi anopin kavereista antoi lapselle lahjaksi kuvakirjan, jossa pikkukarhu opetettiin nukkumaan yksin omassa sängyssä. Olikohan hän sattumalta arvannut, että meillä lapset saivat nukkua vanhempien vieressä? Miten tämä asia kuului anoppini ystävälle? Miksi olisin halunnut anopin ystävältä neuvoja asiaan, joka ei ollut minulle ja perheelleno ongelma?
Monta vuotta siedin tuota sanomatta vastaan, mutta nyt kun lapset ovat teinejä, en kerta kaikkiaan kestä enää tavata anoppia. Valitettavasti kuitenkin välillä niin joutuu tekemään, mutta pyrin pitämään mahdollisimman paljon etäisyyttä häneen ja puhumaan hänen kanssaan mahdollisimman vähän. Noiden vuosien jälkeen välejä ei ole mahdollista enää parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni myös anopin kanssa sukset ristiin lasten syntymän jälkeen. Meillä oli sitä ennen todella hyvät välit.
Kun lapsey sitten syntyivät, anoppi alkoi halveksua tapaani olla äiti. Hän alkoi arvostella sellaisia asioita kuin että pitääkö lapsi illalla kylvettää vai syöttää ensin, pitääkö vauvan hiukset leikata jne. Kaikista ihan pienistä jutuista tuli ihme kommenttia ja varsinkin juuri se yleinen asenne oli todella ikävä. Joskus esim. juhlissa tapasin anopin ystäviä, ja heidänkin puheestaan ja asenteestaan huomasin, että anoppi oli arvostellut minua heille. Se tuntui nuoresta äidistä todella pahalle. Yksi anopin kavereista antoi lapselle lahjaksi kuvakirjan, jossa pikkukarhu opetettiin nukkumaan yksin omassa sängyssä. Olikohan hän sattumalta arvannut, että meillä lapset saivat nukkua vanhempien vieressä? Miten tämä asia kuului anoppini ystävälle? Miksi olisin halunnut anopin ystävältä neuvoja asiaan, joka ei ollut minull
Ymmärrän jos sulla on vaikeeta kun et osaa edes aloitusta tulkita. Palsta on tarkoitettu anopeille ei miniöille.
Vierailija kirjoitti:
Valuvikaa on monenlaista!
Yhtä monta valuvikaa kun on miniöitä.
Minulle miniä tuli entistä tärkeämmäksi kun synnytti minulle lapsenlapsen. Enkä yritä omia lasta, mutta hoidan tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun miniä yrittää omia meidän suvun lapsen
Tarkoittaako "meidän suku" tässä apen vai anopin sukua?
Onnellisissa oloissa appi ja anoppi eivät ole sukua keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että osaisit paremmin hoitaa niitä lapsenlapsiasi kuin miniä, heidän äitinsä?
- Et osaisi. Normaalitilanteessa oma äiti on lapsensa hoidon paras asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että osaisit paremmin hoitaa niitä lapsenlapsiasi kuin miniä, heidän äitinsä?
- Et osaisi. Normaalitilanteessa oma äiti on lapsensa hoidon paras asiantuntija.
Niin jos hoitaa. Tiedän että on myös äitejä jotka ei oikeesti viitti ja välitä.
On paljon myös epärehellisiä pelurinaisia jotka hommaa lapsia pelinappuloiksi pitääkseen miehen ja sen omaisuuden. Mutta lapsesta ei välitetä. Ikävä kyllä olen tämän nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
On paljon myös epärehellisiä pelurinaisia jotka hommaa lapsia pelinappuloiksi pitääkseen miehen ja sen omaisuuden. Mutta lapsesta ei välitetä. Ikävä kyllä olen tämän nähnyt.
Onhan näitä. Yhdellä typeryksellä kävi huono tuuri kun jäi ilman rahoja.
Kateus ja haukeus taitaa iskeä silloinkin, kun miniä synnyttää enemmän lapsia kuin mitä itse on tehnyt. On sitten viriilimpi, sikiävömpi, hedelmällisempi, äidillisempi. Tekee sen perheen, mitä itse anoppi ei työintonsa takia nuorena halunnut, ja vanhempana saanut. Sitten mukakauhistellaan niitä, joilla on enemmän kuin kaksi lasta, ettei vain poika suostuisi virlä enempään vaimonsa kanssa. Vaikkei isovanhemmille siitä mitään hoitotaakkaa koskaan ole tullut, eikä tule.