Hei anopit? Miksi miniä alkaa lapsen myötä ärsyttää?
Täällä puhutaan asiasta yleensä miniän näkökulmasta. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä anopeille oikein tapahtuu, kun miniä ja poika saavat lapsen. Oman anoppini suhtautuminen minuun muuttui ihan selvästi jännitteiseksi lapsen myötä. Olen pohtinut, kokeeko hän minut ikään kuin esteenä lapsenlapsen ja hänen välissä vai mikä ongelma oikein on.
Kommentit (1282)
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on kaksinaamainen
Sanoo tyyppi, joka ei vastaa ketjun kysymykseen, ja puhuu paskaa anopistaan selän takana 🤣🤣🤣
No varmaan ne tyttäret on tärkeämpiä
Vierailija kirjoitti:
No varmaan ne tyttäret on tärkeämpiä
Ei kannata varmaan valittaa, jos välit katkeavat kokonaan oman pojan perheeseen ja apua on turha tulla pyytämään, kun se aika koittaa.
Meillä myös anoppi suosii tyttäriään räikeästi.
Ei se minua haittaa tai minulle kuulu muuten kuin että minusta on törkeää että omia lapsia ei kohdella tasapuolisesti sukupuolesta riippumatta.
Minut anoppi muistaa ainoastaan silloin, kun haluaa minulta jotain. Tai haluaa tyttärilleen jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole miniöillä helppoa. Itselläni on niin hankala anoppi, että oksat pois. Anoppi juoksee useita kertoja viikossa oman tyttärensä kotona katsomassa lapsenlapsia. Käyvät puistossa porukalla ja kävelyillä ym. Minun ja mieheni kotona ei käy kylässä katsomassa pojanpoikaa. Emme käy yhdessä kävelyillä tms. Poikakin on aika surullinen ja mies samoiten.
Anoppi on itse sanonut minulle suoraan, että jos tulette hänen luona käymään vaikka päiväkäynnille niin velvollisuuteni miniänä on siivota anopin koti. No siellä ei käydä kylässä ollenkaan, koska anopin koti ei ole minun vastuullani. Enkä todellakaan hae anopin hyväksyntää toimimalla hänen apulaisenaan.
Koska siellä ei siis käydä niin anoppi kokee ettei hänen tarvitse käydä meillä. Ikinä ei ole pyydetty apua mihinkään ja ovi on avoinna, jos haluaa tavata pojanpoikaa, mutta ei.
Omaa tytärtään ei ole vaatinut taloustöihin kertaakaan. Koen olevani kakkosluokan kansalainen, mutta kuitenkin onnellinen että oma aviomies tukee minua tässä asiassa.
Siis ihan oikeasti sinun pitäisi siivota hänen koti!? 😂 ymmärrän, että omat lapset voisivat auttaa siivoamisessa eli miehesi ja tämän sisko, mutta että sinun...
Alkuperäinen kirjoittaja vastaa.
Tämä on ihan totisinta totta. Kertoo aika hyvin mikä se minun asema perheessä oikein on. Ei varmaan ketään käy kateeksi? En ikinä toimi samoin oman lapseni miniän kohdalla, jos sellainen minulle suodaan.
Soitettiin tossa anopille ja pyydelty parina kertana yhteiselle kesäretkelle. Ei koskaan sovi. Nyt on sitten ollut taas tyttären perheen kanssa reissaamassa. Meille ei ole lainkaan aikaa koskaan . Emme pyydä edes hoitoavuksi koskaan, vaan aina ihan kylään , että lapset edes tietäisi kuka on hänen mummo.
Kertokaa te anopit, miksi ne tyttären lapset menee aina edelle?
Anopin kalenteri menee ihan hänen tyttären mukaan. Meitä näkee joskus vain 2 kk välein vaikka asumme lähekkäin. Tyttären luona käy joka viikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole miniöillä helppoa. Itselläni on niin hankala anoppi, että oksat pois. Anoppi juoksee useita kertoja viikossa oman tyttärensä kotona katsomassa lapsenlapsia. Käyvät puistossa porukalla ja kävelyillä ym. Minun ja mieheni kotona ei käy kylässä katsomassa pojanpoikaa. Emme käy yhdessä kävelyillä tms. Poikakin on aika surullinen ja mies samoiten.
Anoppi on itse sanonut minulle suoraan, että jos tulette hänen luona käymään vaikka päiväkäynnille niin velvollisuuteni miniänä on siivota anopin koti. No siellä ei käydä kylässä ollenkaan, koska anopin koti ei ole minun vastuullani. Enkä todellakaan hae anopin hyväksyntää toimimalla hänen apulaisenaan.
Koska siellä ei siis käydä niin anoppi kokee ettei hänen tarvitse käydä meillä. Ikinä ei ole pyydetty apua mihinkään ja ovi on avoinna, jos haluaa tavata pojanpoikaa, mutta ei.
Omaa tytärtään ei ole vaatinut taloustöihin kertaakaan. Koen olevani kakkosluokan kansalainen, mutta kuitenkin onnellinen että oma aviomies tukee minua tässä asiassa.
Siis ihan oikeasti sinun pitäisi siivota hänen koti!? 😂 ymmärrän, että omat lapset voisivat auttaa siivoamisessa eli miehesi ja tämän sisko, mutta että sinun...
Tämä on ihan normaali ajattelumalli ainakin niiden anoppien kohdalla, jotka ovat kasvaneet maalla ja eläneet siellä ikänsä.
Minäkin olen huomannut, että maalla on vallalla ajattelumaailma, että omien lasten puolisoineen pitää palvella talon "emäntää" tai edes lahjoa häntä. Kohtelu on tylyä ja kylmää, jos kehtaa mennä käymään vain omana itsenäsi tarjoamatta palveluksia tai lahjuksia. Ja emäntää pitää nöyristellä kuin olisi kuningattaren edessä. Kaikki rentous loistaa poissaolollaan.
Siis viedä tuomisia vai lahjoa? Musta kylään mennessä aina pitäisi viedä jotain mennessään, ainakin jos kahvia aikoo ottaa. Kyllä musta myös on normaalia tarjoutua keittämään kahvia / kattamaan pöytä / imuroimaan, jos toisella on käsi kipeä tms. En nyt kuitenkaan ehkä joka kerta suostuisi siivoamaan lattiasta kattoon, jos on terve ihminen kyseessä tai tuoda jotain isoja lahjoja.
Meille anoppi soittaa vaan silloin kun pitäs joku lamppu vaihtaa
Vierailija kirjoitti:
Olen tältä palstalta joskus lukenut, että kuulemma tyttären lapset on varmasti omia lapsenlapsia.
Eihän tuohon voi muuta ihmetellä, kuin että minkähänlainen jakorasia kys. anoppi sitten on ollut, ja onko hänenkään lapset miehensä lapsia?
Toivottavasti tuonlainen ajattelutapa ei ole kovin yleinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tältä palstalta joskus lukenut, että kuulemma tyttären lapset on varmasti omia lapsenlapsia.
Eihän tuohon voi muuta ihmetellä, kuin että minkähänlainen jakorasia kys. anoppi sitten on ollut, ja onko hänenkään lapset miehensä lapsia?
Toivottavasti tuonlainen ajattelutapa ei ole kovin yleinen..
Tän mäkin olen kuullut, mutta toivottavasti ei meidän kohdalla pidä paikkaansa. Anoppi aina sanonut kyllä, että lapsemme muistuttavat myös hänen poikaa. En tiedä miksi välttelee meitä.
Miniäni on 24v nuori nainen, ihan mukava ei siinä. Mutta voi jestas sitö vauvan hoitoa. Kuvittelee tietävänsä kaiken kun tekee pienten lasten kanssa töitä. Loukkaantuu myös jos yritän ystävälliseen sävyyn neuvoa miten kannattaa toimia. Miniä ja poikani luulevat 59 vuotiaan olevan ikäloppu! "Ei noin tehdä nykyään."
Noh miniän myötä poika on sentään ottanut useimmin yhteyttä, tulevat kahville siis ennen lasta jopa ja kutsuvat kylään. Sapettaa kyllä kieltämättä tuo vähättely! 3 mukulaa on olen kasvattanut aikuisiksi ihmisiksi!
Miniän tulee hyväksyä ihan luonnollisena asiana, että hän on arvoasteikossa se nuorempi naaras.
Päinvastoin, miniät ovat muuttuneet huomattavasti siedettävimmiksi synnytettyään minulle lapsen lapsen :D
Vierailija kirjoitti:
Miniäni on 24v nuori nainen, ihan mukava ei siinä. Mutta voi jestas sitö vauvan hoitoa. Kuvittelee tietävänsä kaiken kun tekee pienten lasten kanssa töitä. Loukkaantuu myös jos yritän ystävälliseen sävyyn neuvoa miten kannattaa toimia. Miniä ja poikani luulevat 59 vuotiaan olevan ikäloppu! "Ei noin tehdä nykyään."
Noh miniän myötä poika on sentään ottanut useimmin yhteyttä, tulevat kahville siis ennen lasta jopa ja kutsuvat kylään. Sapettaa kyllä kieltämättä tuo vähättely! 3 mukulaa on olen kasvattanut aikuisiksi ihmisiksi!
Tämän täytyy olla vitsi.
🤔😳😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaa.
Tämä on ihan totisinta totta. Kertoo aika hyvin mikä se minun asema perheessä oikein on. Ei varmaan ketään käy kateeksi? En ikinä toimi samoin oman lapseni miniän kohdalla, jos sellainen minulle suodaan.
Oisko vähän väritetty tarina? Vai oisko niin, että anoppi toivoo miniänsä ottavan osaa talon töihin kuten tyttärensäkin tekevät? Ja miniä vetänyt tästä herneet nokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla vitsi.
🤔😳😲
No voi kun olisikin! Miniä hössöttää kaikesta! Vauvan maha-asennosta/kuinka pitkään ja usein, myös vauvalla on kaiken maailman pehmeitä kirjoja mitä kuvia vauva toi katsella ja siinä on vielä peili! Leluja erityisesti koska hän haluaa pikkuhiljaa "harjoittaa tytön motorisia taitoja."
Liikaa aktiviteettejä vauvalle järjestää jatkuvasti. Pieni tyttöhän väsyy jatkuvasta toiminnasta. Eniten hänellä on mennyt tunteisiin kun puhuttiin imettämisestä. Hän ei imetä vaan yrittää pumpata tai antaa korviketta. Kaikkein parasta lapselle olisi 100% imetys. Kumman kun poikani ei sano tähän mitään, menee vaa miniän neuvojen mukaan. Hän on kyllä paljon enemmän läsnä kuin oma isänsä oli aikoinaan
No ehkä hän on vielä niin nuori ja kokematon äiti
Vierailija kirjoitti:
No mitä miniä tekee väärin vauvanhoidossa? Missä asioissa olet halunnut neuvoa?
Meidänkin lapset olivat miniän lapsia, ei koskaan autettu, tyttären lapset olivat eri maata.