Hei anopit? Miksi miniä alkaa lapsen myötä ärsyttää?
Täällä puhutaan asiasta yleensä miniän näkökulmasta. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä anopeille oikein tapahtuu, kun miniä ja poika saavat lapsen. Oman anoppini suhtautuminen minuun muuttui ihan selvästi jännitteiseksi lapsen myötä. Olen pohtinut, kokeeko hän minut ikään kuin esteenä lapsenlapsen ja hänen välissä vai mikä ongelma oikein on.
Kommentit (1282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua ärsytti miniä jo kun ensimmäisen kerran tavattiin. Ei muuttanut lapset asiaa suuntaan eikä toiseen. Olemme kuin yö ja päivä ja olisin toivonut pojalleni eri naista vaikka ei olekaan minun asia. Ovat olleet yhdessä kyllä jo 15 vuotta. Tavallaan hävettää omat tunteet kun poika on onnellinen, mutta en vain pidä ko ihmisestä. Pitäisi varmaan mennä itse terapiaan.
Ehkä poikasi sitten syystä x valitsi itselleen täysin erilaisen naisen kuin äitinsä...
Valitettavasti tulee huono kuva miniöistä, kun on ketju jossa kysytään anopeilta näkemystä, niin sekin vallataan ja tullaan vattuilemaan
Täytyy sanoa, että joidenkin näiden anoppien näkemykset on aika eriskummallisia... Esimerkiksi juuri tuo, että miniä ärsyttää ensinäkemältä sen takia, ettei ole samanlainen kuin anoppi ja oli nyt sitten pojalta huono valinta 😂 joku siinä sitten on, että poika haluaa vaimokseen äitinsä vastakohdan...
Yleinen käsitys ei tue tuota. On ihan tunnettu tosiasia, että mies valitsee helposti itselleen vaimon, joka on samaa tyyppiä kuin äitinsä.
Ja myös tyttäret ottaa usein miehen, joka on samanlainen kuin tyttären oma isä.
Näitä piirteitä ei vaan tajua itsekään heti, koska ne menee alitajunnan piikkiin. Jokin siinä miehessä tai naisessa vetää puoleensa tietynlaisen tuttuuden vuoksi.
Siksi esim. moni alkoholistin tytär menee naimisiin alkoholistin kanssa. Vaikka tässä aviopuolisossa ei se alkoholismi vielä selkeästi tai ei yhtään olisi havaittavissakaan, siinä miehen olemuksessa on kuitenkin jotain sellaista itselle tuttua ja turvallista, kuin olisi sitä omaa väkeä, joka tuntuu hyvältä ja johon osaa suhtautua. Karu totuus paljastuu myöhemmin. Sitähän ei varsinaisesti kuitenkaan haettu, sitä alkoholismia, vaan jotain muuta itselle kovin tuttua ja sopivaa.
Ja moni topakan äidin poika ottaa itselleen samanlaisen topakan vaimon, josta sitten myöhemmin paljastuu niitä samoja piirteitä, jotka äidissä ärsytti, mutta tyttöystävässä ensin vain viehätti ja tuntui sopivalta ja kotoisalta.
Joskus se näkyy samanlaisessa tai samantyyppisessä ulkomuodossakin. Veljelläni oli aikanaan selkeä haku päällä ruskeasilmäisiin ja tummiin tyttöihin, koska sekä äiti että sisko (eli minä) olimme niitä. Hän ihastui aina ruskeasilmäisiin ja tummatukkaisiin naisiin ja nyt on sellainen vaimo ja sellainen tytärkin hänellä. Itse hän on vaaleampi ja sinisilmäinen isän tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
so simple kirjoitti:
Mitä tästä opimme: Ei kakkuja, ei mansikoita, ei yhtikäs mitään, ettei miniä saa raivokohtausta ja lapset ala pelosta itkemään.😂
Ei kysymättä yhtään mitään. En minä halua että kukaan raahaa tänne mitään ylimääräistä kysymättä sopiiko se, oli kyse sitten isästä, äidistä, kaverista, naapurista, tai anopista. Jos jotakin on pakko tuoda, niin tuokoon sitten sen perinteisin kahvipaketin. Jotain mikä ei vaadi hirveästi tilaa tai tuntikausien vaivannäköä, ja minkä saa helposti pois nurkista pyörimästä.
Voi hyvää päivää kun elämästä voi tekee noin vaikeaa! Teet niin tai näin, alkaa miniöiden ulina. Ei saa tuoda edes mansikoita kesällä, mutta rahaa ollaan vailla. Näin pilalle hemmoteltua ja kiittämätöntä sukupolvea ei ole ennen nähtykään!
En minä ole kyllä anopilta rahaakaan koko elämäni aikana pyytänyt, ihan tullaan omillamme toimeen. Enkä minä raahaa anopille pyytämättä yhtään mitään, sen enempää kuin anoppi meille. Kyse on ihan yksinkertaisesta periaatteesta jota minä noudatan aina. Selvitän mitä toivotaan tai tarvitaan, ja vien sitä. Jos en pysty jostakin syystä asiaa selvittämään, vien jotakin mitä varmasti tiedän että perhe käyttää (kahvi, kiva käsisaippua, whatever). Olen vienyt ekologista tiskiainetta mökille viemisiksi, kun ei ole viemäröintiä ja jäteveden käsittelyä. Mikä ikinä niille ihmisille sopii, keille viemiset menee. Ja mikä ei jää nurkissa pyörimään tai vie sohvan verran tilaa. Ei sen pitäisi nyt niin kauhean vaikeaa olla aikuiselle ihmiselle.
No eikös juuri ne mansikat sovi tuohon kategoriaan - syötävää, kelpaa kaikille, eikä jää nurkkiin pyörimään? Siitäkin pitää täällä valittaa 🙄
10 kiloa? Ihan tuosta noin vaan pistelee poskeensa ennen kuin menee huonoksi? Ei onnistu kyllä meidän perheeltä, ei syödä edes vuodessa 10 kiloa mansikkaa.
Ja tietenkään et tunne ketään toista ihmistä tai perhettä, jolle ylijäävät marjat voisi viedä?? Ei siis ole todellista kuinka vaikeeta voi tehdä yksinkertaisista asioista 🙄 First world problem indeed!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua ärsytti miniä jo kun ensimmäisen kerran tavattiin. Ei muuttanut lapset asiaa suuntaan eikä toiseen. Olemme kuin yö ja päivä ja olisin toivonut pojalleni eri naista vaikka ei olekaan minun asia. Ovat olleet yhdessä kyllä jo 15 vuotta. Tavallaan hävettää omat tunteet kun poika on onnellinen, mutta en vain pidä ko ihmisestä. Pitäisi varmaan mennä itse terapiaan.
Ehkä poikasi sitten syystä x valitsi itselleen täysin erilaisen naisen kuin äitinsä...
Valitettavasti tulee huono kuva miniöistä, kun on ketju jossa kysytään anopeilta näkemystä, niin sekin vallataan ja tullaan vattuilemaan
Täytyy sanoa, että joidenkin näiden anoppien näkemykset on aika eriskummallisia... Esimerkiksi juuri tuo, että miniä ärsyttää ensinäkemältä sen takia, ettei ole samanlainen kuin anoppi ja oli nyt sitten pojalta huono valinta 😂 joku siinä sitten on, että poika haluaa vaimokseen äitinsä vastakohdan...
Tämän ketjun anoppien mielipiteet ovat vielä aika rauhallisia - oletko sattunut lukemaan niitä kymmeniä anoppienhaukkumisketjuja täällä palstalla? Ne ovat täynnä niin järkyttävää tekstiä, suoraa valehtelua ja uhkailua, että yököttää! Se, että haluttiin pitää yksi ketju anopeille, oli kuitenkin mahdotonta näille raivomammoille 🙄 tännekin piti tulla "purkautumaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niitä anoppeja ei juurikaan ole näkynyt tässä kertomassa näkemyksiään.
Eihän tänne sekaan mahdu ja uskalla tavalliset ihmiset, kun heti kaikki väännellään ja käännellään kirkuen oudoksi stooriksi. Näin raivohulluja mammoja ei taida olla muualla kuin tällä palstalla - toivottavasti 🤞🤞🤞 Niin ja tietenkin busseissa, joissa ajetaan lapset ulos, jotta päästään itse ilmaiseksi kyytiin 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei saisi ihmetellä? Ainahan ajat muuttuu. Kyllä se teillekin tulee aika, jolloin kummastelette mitä ne nuoret oikein syö, sellaista mitä teidän aikananne ei ole käytetty. Uusia asioita tulee jokaiselle eteen.
Muuttuvassa yhteiskunnassa tekin elätte ettekä takuuvarmasti pysy kaikessa perässä, mitä vanhemmaksi tulette. Se on luonnon laki.Saa ihmetellä, kysellä, keskustella.... Mutta sellainen tuomitseva paasaaminen isoon ääneen häiriten syömään opettelevat lapsen ruokarauhaa, se ei ole ok. Siihen vielä yököttely päälle.
Ei tarvitse mummun maistaa, mutta käytöstavat voisi muistaa kuitenkin.
Ai samanlaiset käytöstavat kuin täällä riehuvilla ja kaikki haukkuvilla tankkiäipillä? Älä viitsi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo se mansikoista jankkaaminen, tai perustakaa sille vaikka oma ketju! Mansikat ei ollut aihe.
No, joillain anoppien ja miniöiden välejä hiersi mansikat. Anoppia alkoi ärsyttämään, kun miniä ei ottanut vastaan 10 kg mansikoita. Tosin tämä taisi olla joku kaverin puolesta juttu...
Taisi olla niin että jotain anoppia liippasi keskustelu liian läheltä ja veti herneet, vaihtoi puheenaiheen mansikoihin, kirjotteli ja vastaili itse itselleen.
Täällä oli yksi marttyyrimamma, joka valitti elämänsä suurimmasta tragediasta, kun oli mummi tuonut 10 kg mansikoita - tämän jakoi yksi anoppi, ja sen jälkeen täällä on uhriuduttu urakalla mansikoista 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei saisi ihmetellä? Ainahan ajat muuttuu. Kyllä se teillekin tulee aika, jolloin kummastelette mitä ne nuoret oikein syö, sellaista mitä teidän aikananne ei ole käytetty. Uusia asioita tulee jokaiselle eteen.
Muuttuvassa yhteiskunnassa tekin elätte ettekä takuuvarmasti pysy kaikessa perässä, mitä vanhemmaksi tulette. Se on luonnon laki.Saa ihmetellä, kysellä, keskustella.... Mutta sellainen tuomitseva paasaaminen isoon ääneen häiriten syömään opettelevat lapsen ruokarauhaa, se ei ole ok. Siihen vielä yököttely päälle.
Ai samanlaiset käytöstavat kuin täällä riehuvilla ja kaikki haukkuvilla tankkiäipillä? Älä viitsi 🙄
Tankkiäippä? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei miniät? Miksi anoppi alkaa lapsen myötä ärsyttää?
Tässä muutama omasta elämästä
- kiinteitä opettelevan vauvan ruokaan olisi pitänyt laittaa suolaa ja voita, koska "eihän se peruna muuten maistu miltään". Kiellosta huolimatta niitä oltiin lisäämässä vauvan ruokaan, kun selkäni käänsin. Tämä tapahtui monta kertaa.
- samoin sokeria olisi pitänyt antaa vauvalle. Kerran kuusi kuukautta vanha vauvani imeskeli mummin kädestä karamellia.
- purkkiruokien käyttämistä paheksuttiin kovasti ääneen. Paremmin ne säilyi tuntikausia kesällä autossa mitä itse tehdyt soseet
- vauvoja ei olisi saanut kuljettaa turvaistuimessa, kun se on pahasta vauvan selälle. Vauvaa säälittiin ihan itku silmässä.
- sitten mielestäni pahin: lapset oli jo isoja, toinen koulussa ja toinen vähän nuorempi. Kummallekin lapselle oli määrätty lääkitys ja mummo tiesi tämän. Hän voivotteli lapsille, miten raukat "joutuvat syömään myrkkyjä". Kotona oli lasten kanssa tekemistä saada heidät syömään lääkkeitä, kun ne on myrkkyjä. Lapset tiesi, että myrkky on vaarallista eikä sitä saa syödä.
Ketjun kysymys oli anopeille, jos et osaa lukea. Mene niihin kymmeniin anopinhaukkumisketjuihin riehumaan ja uhriutumaan! Nuo samat sadut olet jo kirjoittanut tänne moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset 3, 5, 8 v. osaavat kaikki ihan itse nyppästä sen mansikan kannan pois ja pistää marjan suuhunsa.
Täällä on kauhea haloo kun uusavuton mamma joutuu PERKAAMAAN valmiiksi kerätyt mansikat. Lapsista tulee sitten samanlaisia nössöjä. Pienintäkään askaretta ei osata/viitsitä tehdä.Niin? Meinaat, että 10 kg pistetään vaan suuhun? Toki, jos lapset voivat tulla heilumaan siihen puukon kanssa ja laittamaan rasioihin ja pakkaseen...
Kuinka avuton voi ihminen olla, ettei osaa käsitellä tai vaikka lahjoittaa eteenpäin yksiä mansikoita? Onko tämä nyt sitä kuuluisaa uusavuttomuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tankkiäippä? 🙄
Rattaat kuin tankki ja niillä työnnetään kaikki kivet, männynkävyt ja lapset pois tieltä ja bussista, kun äitylit astuu lavalle draamailemaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
so simple kirjoitti:
Mitä tästä opimme: Ei kakkuja, ei mansikoita, ei yhtikäs mitään, ettei miniä saa raivokohtausta ja lapset ala pelosta itkemään.😂
Ei kysymättä yhtään mitään. En minä halua että kukaan raahaa tänne mitään ylimääräistä kysymättä sopiiko se, oli kyse sitten isästä, äidistä, kaverista, naapurista, tai anopista. Jos jotakin on pakko tuoda, niin tuokoon sitten sen perinteisin kahvipaketin. Jotain mikä ei vaadi hirveästi tilaa tai tuntikausien vaivannäköä, ja minkä saa helposti pois nurkista pyörimästä.
Voi hyvää päivää kun elämästä voi tekee noin vaikeaa! Teet niin tai näin, alkaa miniöiden ulina. Ei saa tuoda edes mansikoita kesällä, mutta rahaa ollaan vailla. Näin pilalle hemmoteltua ja kiittämätöntä sukupolvea ei ole ennen nähtykään!
En minä ole kyllä anopilta rahaakaan koko elämäni aikana pyytänyt, ihan tullaan omillamme toimeen. Enkä minä raahaa anopille pyytämättä yhtään mitään, sen enempää kuin anoppi meille. Kyse on ihan yksinkertaisesta periaatteesta jota minä noudatan aina. Selvitän mitä toivotaan tai tarvitaan, ja vien sitä. Jos en pysty jostakin syystä asiaa selvittämään, vien jotakin mitä varmasti tiedän että perhe käyttää (kahvi, kiva käsisaippua, whatever). Olen vienyt ekologista tiskiainetta mökille viemisiksi, kun ei ole viemäröintiä ja jäteveden käsittelyä. Mikä ikinä niille ihmisille sopii, keille viemiset menee. Ja mikä ei jää nurkissa pyörimään tai vie sohvan verran tilaa. Ei sen pitäisi nyt niin kauhean vaikeaa olla aikuiselle ihmiselle.
No eikös juuri ne mansikat sovi tuohon kategoriaan - syötävää, kelpaa kaikille, eikä jää nurkkiin pyörimään? Siitäkin pitää täällä valittaa 🙄
10 kiloa? Ihan tuosta noin vaan pistelee poskeensa ennen kuin menee huonoksi? Ei onnistu kyllä meidän perheeltä, ei syödä edes vuodessa 10 kiloa mansikkaa.
Ja tietenkään et tunne ketään toista ihmistä tai perhettä, jolle ylijäävät marjat voisi viedä?? Ei siis ole todellista kuinka vaikeeta voi tehdä yksinkertaisista asioista 🙄 First world problem indeed!
Ei. Kenelläkään ei ole velvollisuutta ottaa riesakseen mitään, mikä joku ulkopuolinen tuo kotiin. Vaivaa siitäkin on, jos pitää etsiä joku jolle esim mansikat antaa. No, mansikoille varmasti löytyisi koti, pistä se on kun tuodaan epäsopivia vaatteita tai jotain ihan itse tehtyjä sisustustekstiilejä.
Oikeesti, parasta jättää ylläriviemiset viemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun anoppien mielipiteet ovat vielä aika rauhallisia - oletko sattunut lukemaan niitä kymmeniä anoppienhaukkumisketjuja täällä palstalla? Ne ovat täynnä niin järkyttävää tekstiä, suoraa valehtelua ja uhkailua, että yököttää! Se, että haluttiin pitää yksi ketju anopeille, oli kuitenkin mahdotonta näille raivomammoille 🙄 tännekin piti tulla "purkautumaan".
Valehtelua ja uhkailua? No tuskimpa sentään.
Mutta anoppeja ja miniöitä on joka lähtöön; anoppeja jotka eivät usko pojan perheen sääntöjä, säätävät omiaan. Haukkuvat miniää selän takana ja joskus edessäkin.
Ja niitä miniöitä jotka ei halua anopin kanssa yhtään mitään vaikka anoppi tekee kaiken niinkuin nuori perhe haluaa, ei millään pääse samalle aaltopituudelle. Keskustelua ei saa syntymään, korkeintaan päivän säästä pari sanaa. Ja toisenlaisia miniöitä jotka ovat heti kuin oma tytär tai paras kaveri, kaikki natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole hyvätuloinen perhe, vaan duunariperhe, missä rahat olleet välillä tiukilla. Joten sen mukaan olemme eläneet.
Yhden pojan vaimo arvostelee usein, kuinka meillä on vanha talo ja tyylitöntä ja kuinka pitäisi laittaa sitä ja tätä ja viedä lapsenlapset sinne ja tänne.
Yksinkertaisesti kun ei ole meillä varaa viedä lapsenlapsia ulkomaille ja tehdä kodistamme hienoa.
Jätämme muutaman vuoden päästä eläkkeelle ja eläke ei tule olemaan iso. Joten rahaa tulee olemaan vielä vähemmän.
Tunnen oloni usein vaikeaksi, kun poika tulee vaimonsa ja lastensa kanssa käymään. Emme me voi tämän rikkaammiksi muuttua.
Asumme maalla ja miniä on kaupungista kotoisin. Joten kaipa tälläkin on osuutta asiaan. Kotimme ei ole kerrostalo hienoine, laditettuine parvekkeineen, vaan vanha 70-luvun talo, mitä olemme remontoineet sen, mihin on ollut varaa.
Viimeksi tuhahti minulle, että eihän tästä talosta ja tontista saa edes mitään, kun kuolemme.
Tässä olis asiallinen anopin mielipide - ja mitä tekee mammelit - alapeukuttaa 🙄 Miksi meidän on pakko kestää niitä teidän loputtomia valituksia tässä ketjussa, mutta kun joku toinen kertoo huonosti käyttäytyvästä miniästä, heti kritisoidaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo se mansikoista jankkaaminen, tai perustakaa sille vaikka oma ketju! Mansikat ei ollut aihe.
No, joillain anoppien ja miniöiden välejä hiersi mansikat. Anoppia alkoi ärsyttämään, kun miniä ei ottanut vastaan 10 kg mansikoita. Tosin tämä taisi olla joku kaverin puolesta juttu...
Taisi olla niin että jotain anoppia liippasi keskustelu liian läheltä ja veti herneet, vaihtoi puheenaiheen mansikoihin, kirjotteli ja vastaili itse itselleen.
Täällä oli yksi marttyyrimamma, joka valitti elämänsä suurimmasta tragediasta, kun oli mummi tuonut 10 kg mansikoita - tämän jakoi yksi anoppi, ja sen jälkeen täällä on uhriuduttu urakalla mansikoista 🤣🤣🤣
Missä mainitaan, että kyseessä oli elämän suurin tragedia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole hyvätuloinen perhe, vaan duunariperhe, missä rahat olleet välillä tiukilla. Joten sen mukaan olemme eläneet.
Yhden pojan vaimo arvostelee usein, kuinka meillä on vanha talo ja tyylitöntä ja kuinka pitäisi laittaa sitä ja tätä ja viedä lapsenlapset sinne ja tänne.
Yksinkertaisesti kun ei ole meillä varaa viedä lapsenlapsia ulkomaille ja tehdä kodistamme hienoa.
Jätämme muutaman vuoden päästä eläkkeelle ja eläke ei tule olemaan iso. Joten rahaa tulee olemaan vielä vähemmän.
Tunnen oloni usein vaikeaksi, kun poika tulee vaimonsa ja lastensa kanssa käymään. Emme me voi tämän rikkaammiksi muuttua.
Asumme maalla ja miniä on kaupungista kotoisin. Joten kaipa tälläkin on osuutta asiaan. Kotimme ei ole kerrostalo hienoine, laditettuine parvekkeineen, vaan vanha 70-luvun talo, mitä olemme remontoineet sen, mihin on ollut varaa.
Viimeksi tuhahti minulle, että eihän tästä talosta ja tontista saa edes mitään, kun kuolemme.Niin siis ihan päin naamaa teille arvostelee teidän kotia!? Ihan oikeasti!? Eri juttu, jos asunto olisi ihan saastainen ja voisi olla jopa vaaraksi lapsille...
Täällä siis saa vain miniät satuilla naurettavia kauhukertomuksia, mutta kun anoppi kertoo oman kokemuksensa, se heti tyrmätään. Taisi osua kohti....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
so simple kirjoitti:
Ei, jos niitä tuodaan 10 litraa. 1 litra on ok ja menee ohimennen. Ei kaikki edes syö mansikoita ja moni on allerginenkin...
10 litraa mansikoita on vasta 5 kiloa, joten määrä oli tuplasti tuo.
Kuka tämä olikaan niin meille saa kiitos koska tahansa tuoda sen 2*5kg laatikon mansikoita !
ISO kiitos!
(Eli perheitä on erilaisia ja kyllä on "isot murheet" elämässä jos ne ovat luokkaa "anoppi tuo liikaa mansikoita"...)
No, kyllä se voi olla murhe, jos/kun niille ei ole aikaa tehdä mitään! 10 kg on todella paljon eikä sellaista määrää syödä muuten vaan. Ne pitää putsata ja pilkkoa pakastimeen... Kyllä se vie aikaa, jos on muutenkin kiirettä ja jos täytyisi lähteä vielä kauppaan hakemaan pakastusrasioita... Ja kaikki eivät todellakaan syö pakastemansikoita, että on se kiva täyttää pakastin sellaisella, jolle ei ole käyttöä...
Kiva ylläri voisi olla se 2 litraa heti syötäväksi.
En tiedä, millaisia tehopakastimia joillain on, mutta oman pakastimen ohjeessa sanotaan, että isoja määriä pakastettaessa pitää pakastin laittaa pakastusteholle vuorokautta aiemmin. Muuten pakastimen lämpötila nousee ja mansikat pakastuvat hitaasti. Lopputulemana on sulatettuina lötköjä mansikoita. Eron todella huomaa, kun tekee ohjeen mukaan. Meillä ei pakastimeen mahdu kymmentä kiloa mansikkaa eikä sen puoleen jääkaappiinkaan, jos en ole osannut varautua.
Siis oikeasti, onko joku näin avuton? Ensinnäkin kyseessä oli 10l eli 5 kg. Mansikat voi pakastaa vielä seuraavana päivänä, tai hillota tai lahjoittaa vaikka eteenpäin. Jos tuommoinen trauma ja ongelma tulee yksistä mansikoista, mitähän tapahtuisi kun vastaan tulisi oikea ongelma tai haaste? Ihan uskomatonta avuttomuutta 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä mainitaan, että kyseessä oli elämän suurin tragedia?
Kymmenien mansikkavalitusten jälkeen vaikuttaa siltä, että pahinta mitä voit tehdä lapsiperheille, on viedä lahjaksi 10l mansikoita 🤣🤣
Viikonloppuna tarkoitus vaimon kanssa suorittaa sukupuoliyhdyntä!
Terveisin liikunnanopettaja Tikkurila
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniöille tiedoksi, että anopit eivät ole ajatustenlukijoita. Heille voi puhua ihan normaalisti. Ei niin, että valitat puolisollesi hänen äitinsä käyttäytymisestä. Sanot vaan heti, kun tilanne on päällä, ei vuoden päästä. Ja täällä haukkuminenkaan ei auta yhtään mitään, päästät vaan uudestaan ja uudestaan negatiiviset tunteet valloilleen. Ajattele positiivisesti, elämä on mukavampaa ja pysyt terveempänä.
Itse yritin ensimmäiset vuodet sanoa anopille asioista. Ei vaikuttanut yhtään mihinkään. Mitään toivetta ei koskaan kuunneltu. Aina tehtiin oman pään mukaan. Väsyin siihen ja kokeiltiin auttaisiko, jos mies sanoo asioista. No ei auttanut sekään kyllä vaan sama käytös jatkui.
Näin se on. Sanoo miten kohteliaasti tahansa, niin loukkaannutaan. Kannetaan kaikenlaista kotiin ja sitten ystäville nuristaan marttyyrinä, kun sitä ja tätä sinne vein ja kiittämätön miniä ei käytä ja kehtasi kieltääkin tuomasta... Tätä on oikeasti paljon! Ja jos poikansa sanoo asiasta, niin sekin on miniän sanoittamaa.
Mä näen edelleen painajaisia, kuinka mummeli siinä vääntelee naamaansa kyyneleen vierähtämisen toivossa, kun sanottiin että ei tarvita jatkuvaa kritisointia (anopin mukaan neuvoja), romuja ja riepuja eikä varsinkaan tarvita vierailuja joka päivä.
Vai painajaisia 😂 ei ole todellista! Älä sitten itketä mummoa, niin saat nukuttua paremmin - helppoa, vai mitä? Näin pilalle hemmoteltuja marttyrimammoja ei ole ennen ollut eikä toivottavasti enää koskaan tule, kunhan tämä sukupolvi on tukehtunut niihin mansikoihinsa.
Kuinka sairasta olikaan se 4t-välein syöttäminen ja ihan faktaa oli. Itse viittasin kintaalla moiselle laille, sillä en minäkään ollut syömättä niin kauaa.