Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin töistä kotiin ja sohvalla oli syömässä armeijaan maanantaina lähtenyt poikani!

Vierailija
07.07.2022 |

Aluksi ihmettelin, että nytkö se jo pääsi lomalle, mutta keskeyttänythän se oli. Ei ollut kuulemma huvittanut. En voi mitään, olen pettynyt. Luulin, että poika pärjää kun seurasi netissä niin innokkaasti Ukrainan sotaa ja oli kovasti Ukrainan puolella, taisipa visailla että haluaisi sinne vapaaehtoisesti. Ja ei pärjännyt kolmea päivää pidemään?

Kommentit (355)

Vierailija
181/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika meni 1/22 erässä eli vapautui viime jouluna kun vuoden oli. Vieläkin puhuu kuinka mielellään menisi takaisin ja rauhanturvaajapaperit on pistetty sisäänkin, pääsi heti siihen toimintavalmiustilaan tms mikä se on kun voivat koska vaan kutsua koulutukseen.

Vierailija
182/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.m,.m,. kirjoitti:

Minä kyllä naisena haluan intin käyneen miehen. Serkkuni jätti kesken ja on karmea esimerkki "miehestä". Ymmärrän kyllä, jos on diabetes tms sairaus, mutta en muuten. Suurta osaa vähän jännittää aloittaa intti ja osalle se on oman mukavuusalueen ulkopuolella olemista, mutta heiltä löytyy sen verran sitkeyttä, että hoitavat asiallisesti homman. Tällaiseen mieheen voi luottaa myös perheen isänä ja aviomiehena paremmin. Vähän sama kuin itselläni ensimmäinen kesätyö. Osoittautui karmivaksi kokemukseksi, mutta läpi kahlattiin, kun muutakaan ei ollut saatavilla. Sitkeyttä kamut, ei luovuteta heti :).

Ja minä miehenä haluan intin käyneen naisen, sillä sellainen todennäköisesti ei ole draamaileva pikkuasioista nillittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika meni 1/22 erässä eli vapautui viime jouluna kun vuoden oli. Vieläkin puhuu kuinka mielellään menisi takaisin ja rauhanturvaajapaperit on pistetty sisäänkin, pääsi heti siihen toimintavalmiustilaan tms mikä se on kun voivat koska vaan kutsua koulutukseen.

Äh, 1/21 erässä tietenkin. Mistä tuo 22 lipsahti :)

Vierailija
184/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei keskeytä inttiä kolmessa päivässä.

Silloin ei vielä edes tiedä koko hommeleista yhtään mitään.

Että voi olla typerä provo, ap:lla ei taatusti,ole korvien välissä aivoja, ainostaan mädännyttä sahajauhoa.

Kyllä keskeyttää. Oma veljeni oli juuri tuon kolme päivää ja teki hakemuksen sivariin ja lähti. Syy: ei pää kestänyt.

Mitä asiaa niiden päät ei kestä?

Liittyykö tämä jotenkin siihen ettei lapset enää käy kesäisin leireillä ja totu olemaan porukassa 24/7?

Vierailija
185/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky nuoriso, ei kestä muutamaa kuukautta koulutuksessa, säälittävää.

No suurin osa naisista ei edes mene armeijaan. Ne vasta luusereita on

Vierailija
186/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet oo teille mitään velkaa. Huhhuh mitä ulinaa koko foorumi täynnä

Vierailija
187/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lopettaminen ei käynyt koskaan edes mielessä vaikka tervanjuontia se oli. Tupakavereista puolet jätti kesken erilaisista syistä. Lopettaneiden joukossa oli jopa alikersantteja jotka vaihtoivat sivariin 11 kuukauden palveluksen jälkeen.

Vierailija
188/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin koottu tästä viestisekamelskasta tämä aloitus. Useampi aihe saatu kytkettyä yhteen aloitukseen ja kansa naksahtaa 'arvioimaan'. 😅

Kuka nyt katsoisi oikeasti tuota pelleilyä jälkikasvultaan.

Vierailija
189/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisesta karkuruudesta täytyisi jonkinlainen rangaistus langettaa. Kuvat ja tiedot tissiposkigalleriaan nyt ainakin.

Vierailija
190/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika tuli myös eilen takaisin.  Sanoi,että lääkäri lähetti keväällä saadun masennusdiagnoosin vuoksi, itse olisi voinut jäädäkin.

En sit tiiä...

Vierailija
191/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intissä viihtyvät vain sotahullut ja sotaa ihannoivat

Ennen menen rauhanjunalla festareille

Nainen 51

Pidän sotaa mitä suurimpana hulluutena ja itseäni pasifistina, mutta silti olen käynyt armeijan, koska ääritilanteissa (esim. Putinin hyökkäys) eivät ideologiat auta, vaan on puolustauduttava, jos haluaa demokraattisen ja vapaan Suomen pysyvän maailman kartalla. Asia on vähän kuin poliisillakin, että parempi toki, jos poliiseja ei tarvittaisi ollenkaan ja kaikki käyttäytyisivät fiksusti, mutta ei sellaista maailmaa ole olemassakaan. Rauha on mahtava juttu, mutta joskus sitä voi joutua puolustamaan aseellisesti, toivottavasti kuitenkin Suomi tältä välttyy. Myös itse armeijaa käymätön pasifistisetäni on kääntynyt Naton kannalle, todeten sen välttämättömäksi. Putin on liian arvaamaton ja epälooginen, ja häntä eivät puheet rauhasta kiinnosta, vaan jonkun on asetettava hänelle rajat, joita hän ei uskalla ylittää.

T. Suunnilleen samanikäinen mies

Vierailija
192/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intissä viihtyvät vain sotahullut ja sotaa ihannoivat

Ennen menen rauhanjunalla festareille

Nainen 51

No menehän sinä naisena esiintyvä poju ihan rauhassa höpöheinä huulessa festareille.

Olen nainen ja halveksin sotahulluja

Ei terve sotaa ihannoi. Make love not war

Aika äärimmäisen harva sotaa ihannoi, vaikka onkin valmis ääritilanteessa puolustamaan Suomen säilymistä itsenäisenä valtiona.

Vierailija
193/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksin sotahulluja.

Niin minäkin, ja samoin halveksin myös ilman hyvää syytä asevelvollisuutta vältteleviä, en niitä, joilla on oikea lääketieteellinen tms. peruste. 

Vierailija
194/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolloloo, idiootti

Vierailija
195/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yleinen asevelvollisuus miehillä, nyt ja tulevaisuudessa. Naton suurin merkitys Suomelle on kalusto- ja tarviketäydennykset sotatilanteessa. Suomalaiset reservin miehet ovat jatkossakin kuitenkin ne, jotka tätä maata aseellisesti puolustavat. Armeijan reserviin ei kannata kouluttaa miehiä, joista ei ole mihinkään tosipaikan tullen. Maanpuolustusvelvollisuus säilyy silti, se on jokaisella Suomen kansalaisella, myös naisilla.

Vierailija
196/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaakohan siellä se kuntokulutus liian jyrkällä käyrällä, kun moni tulee ihan täydellisessä sohvakunnossa sinne. Sitten tulee heti se tunne, etten voi selvitä tästä. Pitäisikö sitä kuntoa kasvattaa vähän maltillisemmin aluksi? Ennen vanhaan kaikki olivat jo kotona tottuneet pelto- ja metsähommiin ja pitkiin matkoihin kävellen ja polkupyörällä, siitä on aika paljon helpompi päästä vauhtiin.

Vierailija
197/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Toivottavasti ap itse ei lukeudu veteläpöksyvanhemmiksi, joka vain voivottelee ja sitten silittelee "poikarassuaan". Kerran intin keskeytti jaksamattomuuteen/huvittamattomuuteen vedoten, niin sitten alkaa kotona armeijaopetus. Sälli pian töihin tai koulunpenkille, kotona vetelehtimistä ei katsota. Mieluusti poika saisi muuttaa samantein omilleen pärjäämään "miehenä". Jos nyt sattuu kotona pyörimään, niin töitä saa jokatapauksessa tehdä. Ilmaiseksi ei kustanneta ruokaa, vaatehuoltoa, kännykän käyttöä, mahd. bensa- ja huvittelurahoja. Tuommoisen vetelän "ei mua huvita" - jälkikasvun on aika tajuta, että prinsessakin joutuu itse persiinsä pyyhkimään. Ellei sitten vanhemmatkin ole samaa vetelää sakkia, silloin paskassa makaaminen on jo saavutettu etu.

Vierailija
198/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaakohan siellä se kuntokulutus liian jyrkällä käyrällä, kun moni tulee ihan täydellisessä sohvakunnossa sinne. Sitten tulee heti se tunne, etten voi selvitä tästä. Pitäisikö sitä kuntoa kasvattaa vähän maltillisemmin aluksi? Ennen vanhaan kaikki olivat jo kotona tottuneet pelto- ja metsähommiin ja pitkiin matkoihin kävellen ja polkupyörällä, siitä on aika paljon helpompi päästä vauhtiin.

Eiköhän PV itse tiedä paremmin miten tekevät kuin satunnaiset palsta mammat...

Vierailija
199/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sotahulluudesta ole hyötyä varusmiehelle. Koulutus on aika pintapuolista joten oikea sotahullu tietää enemmän kuin kouluttajat mistä seuraa aina vain ongelmia. Fyysiset ongelmat mahdollisia mutta suurin osa lopettaa koska tietää ettei tule sopeutumaan laitoselämään missä ei ole mitään yksityisyyttä eikä vapaata tahtoa. Oman ikäluokan edustajat pompottelee miten tahtoo.

Vierailija
200/355 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä häpeä on edessä 20 prosentilla aloittaneiden alokkaiden vanhemmilla.

Aina se 20 prosenttia on se joka aiheuttaa ongelmia.

Se ei käy armeijaa, se ei äänestä, se ei ota rokotteita, se ei noudata turvavälejä.

Huoh.

Ja sitten vielä erilaiset riippuvuudet. Moni tajuaa olevansa addicti vasta, kun todellakin joutuu eroon aineista. Sen minkä kuvitteli olevan vapaaehtoista, onkin jotain ihan muuta.

Ja mihin ihmeeseen se epäsosiaalisuuskaan katoaisi. Moni elänyt koko elämänsä omassa huoneessa ja tottunut tekemään ihan mitä vaan muun perheen sitten kiltisti sopeutuessa hänen tahtoonsa ja vaatimuksiinsa.