Jestas kun lentoyhtiöt heittäytyivät koronan jälkeen röyhkeiksi, HEL-MUC-HEL heinäkuussa melkein 800 euroa turistiluokassa!
Päiviä vaihtelemalla saa hintaa tietysti hieman hilattua alaspäin, mutta ei paljoa! Eikä koske nyt vain Finnairia, vaan kaikkia muitakin!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Jep, Kroatian lennot "tarjouksessa": 400 e. Huh huh.
Ei todellakaan mikään kallis, ilmaiseksiko sinne pitäisi päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne maksaa, jos nyt viime tingassa on ostamassa. Ostin liput maaliskuussa heinäkuulle eikä maksanut paljon.
Mä ostin kanssa lipun maaliskuussa. Eilen tuli sitten sähköpostia lentoyhtiöltä (KLM), että maaliskuussa ostetut liput ei ole enää voimassa. Saan rahani takaisin lipusta, tai vaihtoehtoisesti jos haluan pitää lippuni vielä voimassa, niin pitää maksaa kohonneiden kustannusten vuoksi 180 euroa lisää. Että sellainen kiva yllätys.
Olen maksanut määränpäässä olevan majoituksen jo, joten matkaan lähden ja maksan tuon 180 euroa lisää hammasta purren.
Kai nuo yhtiöt saa sitten toimia noin? Ehkä ne saa, kun korvaisivat maksetun hinnan takaisin täysimääräisenä.
Miten niin eivät ole voimassa? Jos lippuja on myyty ajankohdalle X, niiden on oltava voimassa ja sillä hinnalla. Oletko varma, ettei kyseessä ole huijaus KLM:n nimissä?
Hinta on se, mikä se on ostettaessa ollut. Jälkikäteen ei voi periä extraa.
1500e pitäisi olla minimihinta yhden suunnan lentolipulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne maksaa, jos nyt viime tingassa on ostamassa. Ostin liput maaliskuussa heinäkuulle eikä maksanut paljon.
Mä ostin kanssa lipun maaliskuussa. Eilen tuli sitten sähköpostia lentoyhtiöltä (KLM), että maaliskuussa ostetut liput ei ole enää voimassa. Saan rahani takaisin lipusta, tai vaihtoehtoisesti jos haluan pitää lippuni vielä voimassa, niin pitää maksaa kohonneiden kustannusten vuoksi 180 euroa lisää. Että sellainen kiva yllätys.
Olen maksanut määränpäässä olevan majoituksen jo, joten matkaan lähden ja maksan tuon 180 euroa lisää hammasta purren.
Kai nuo yhtiöt saa sitten toimia noin? Ehkä ne saa, kun korvaisivat maksetun hinnan takaisin täysimääräisenä.
Miten niin eivät ole voimassa? Jos lippuja on myyty ajankohdalle X, niiden on oltava voimassa ja sillä hinnalla. Oletko varma, ettei kyseessä ole huijaus KLM:n nimissä?
Hinta on se, mikä se on ostettaessa ollut. Jälkikäteen ei voi periä extraa.
Mullekin tuli mieleen, ettei vain olisi joku huijausviesti.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mites se ilmastonmuitos ja huoli luonnosta, ja yhteiskuntavastuu, ekologisuus ym. Ai niin, ne kuuluu vaan ihanteisiin, ei toimintaperiaatteisiin. Juhlapuheet ja arki on eri asia. Aivan.
Ethän omista autoa, ethän osta pikamuotia, ei kai sinulla luoja paratkoon ole lapsia? Pidäthän lämmityksen 16 asteessa talvella. Ekojeesustelijat on kyllä vajaata sakkia, kunnon projektiot. Minä matkustan kaikki lomat. Olen lapseton, autoton, asun 20m2 asunnossa eli aivan varmasti olen ekologisempi kuin sinä. Mutta lentämisestä on kiva syntipukki saatu kun pitäisi keskittyä olennaisiin ongelmiin eli väkimäärään ja teollisuuteen.
Jos harrastat lentoturismia ei mikään muu valinta kompensoi haitallisia päästöjä :(
ohis
Jos haluat lentää silloin kun kaikki muutkin niin kalliiksi tulee. Toki jos loman ajankohtaan ei voi vaikuttaa niin sitten ei auta kuin maksaa, siinä tapauksessa halvimmalla yleensä pääsee kun ostaa liput puoli vuotta etukäteen.
Hyvä vain, että nousee lippujen hinnat. Onhan ne olleet ihan älyttömän edullisia. Tällä tavalla saadaan kirittyä lentoasemien ruuhkaa kiinni kun siellä ei ole joka jeppe sohimassa ja sekoittamassa pakkaa. Mikään ei ole ollut inhottavampaa tänä keväänä ja kesänä kuin lentoasemilla typerät ihmiset, jotka ovat unohtaneet käytöstavat ja sen, että on olemassa muitakin ihmisiä. Järkyttävää ollut työn vuoksi matkustaminen. Kaksi vuotta kun oli ilman työtapaamisia niin kyllä, minun on ollut pakko käydä asiakkaita tapaamassa ja siksi lentää. Heidän tuotantolaitokset ovat pyörineet niin ja näin viimeiset pari vuotta.
Pelkästään Lufthansa on perunut henkilöstöpulan takia heinäkuussa ainakin 900 lentoa (toisin sanoen koronan aikana potkittiin jengiä pihalle eikä ketään ole enää palkattu tilalle eikä kapasiteetti riitä).
Jo tämä vaikuttaa todella paljon Euroopan lentojen tilanteeseen, sillä ihmiset joutuvat etsimään korvaavia lentoja ja reittejä ja ruuhkat kasaantuvat sitten muillekin lentoyhtiöille.
MUC on bisneskaupunki ja vaurastua seutua Saksassa. Miksi sinne pitäisi päästä halpalennoilla? Ei lentäminen ole ihmisoikeus niin paljon kuin olisin itsekin toivonut herääväni tänäaamuna jossain kivassa Euroopan kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä et joku lähtee kesällä ulkomaille. Kotimaassa on hyvä. Sinne ulkomaan ruuhkiin, rahaa kuluu, lennot kalliita, kuuma ym. Miten porukalla on tohon varaa?
Mihin ruuhkiin? Olemme viimeisimmät 10 ulkomaanreissua suunnanneet välimeren eri kohteisiin maaseudulle. Ei ruuhkia missään.
Ehkä joitakin ei pellot kiinnosta, kun niitä näkee Suomessakin. Itseä kiinnostavat hiljaiset merenrantakylät, joita löytyy esim. Italin eteläosista.
Eivätkö kylät eivät ole aika määritelmällisesti maaseudulla?
Eivät ole. Niitä on hyvin paljon myös merenrannalla eikä missään jumalan selän takana tylsien peltojen keskellä.
Vierailija kirjoitti:
MUC on bisneskaupunki ja vaurastua seutua Saksassa. Miksi sinne pitäisi päästä halpalennoilla? Ei lentäminen ole ihmisoikeus niin paljon kuin olisin itsekin toivonut herääväni tänäaamuna jossain kivassa Euroopan kaupungissa.
Kiva kun köyhät valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lennot pitää ostaa ajoissa. Muutamaa kuukautta ennen, niin hinta on se parhain.
Niinpä. Suora lento Lontoo-Teneriffa meno-paluu 2/10.11 38€/nuppi. Onko kallista?
Helsingistä easyjet Berliiniin ja junalla loput, tai airbaltic vaihtaen Riikassa.
Tampereelta airbaltic suoraan Müncheniin.
Turusta airbaltic Riikan kautta taittamalla.
Ole hyvä.
High season hinnat heinäkuussa. Meeppä kattoon vaikka loka- tai helmikuun hintoja.
Itse ostin elokuulle saman lennon ja 130 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä et joku lähtee kesällä ulkomaille. Kotimaassa on hyvä. Sinne ulkomaan ruuhkiin, rahaa kuluu, lennot kalliita, kuuma ym. Miten porukalla on tohon varaa?
Koska siellä on jotakin mitä kotimaa ei voi tarjota, koska sitä ei täällä ole, siksi siis sinne.
Tämä on varmasti normaalia suunnilleen kaikessa turismissa, halu nähdä ja kokea erilaista, päästä irti arjesta. Olimme juuri parin viikon perhelomalla Suomessa, ja erityisesti ulkomaalainen vaimoni oli haikeana, kun kesäinen Suomi jäi taakse. Hänestä Suomi on niin mahtava maa ja hän viihtyisi siellä paljon enemmänkin. Ihminen kaipaa usein erilaista, ja kotimaa, jossa arkeaan elää, tuntuu tylsältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mites se ilmastonmuitos ja huoli luonnosta, ja yhteiskuntavastuu, ekologisuus ym. Ai niin, ne kuuluu vaan ihanteisiin, ei toimintaperiaatteisiin. Juhlapuheet ja arki on eri asia. Aivan.
Ethän omista autoa, ethän osta pikamuotia, ei kai sinulla luoja paratkoon ole lapsia? Pidäthän lämmityksen 16 asteessa talvella. Ekojeesustelijat on kyllä vajaata sakkia, kunnon projektiot. Minä matkustan kaikki lomat. Olen lapseton, autoton, asun 20m2 asunnossa eli aivan varmasti olen ekologisempi kuin sinä. Mutta lentämisestä on kiva syntipukki saatu kun pitäisi keskittyä olennaisiin ongelmiin eli väkimäärään ja teollisuuteen.
Jos harrastat lentoturismia ei mikään muu valinta kompensoi haitallisia päästöjä :(
ohis
Lento ei ole haitallinen silloin kun tuo matkustajalle edes hetken onnellisen tilan. Suomessa ei tuollaista tilaa voi saavuttaa kuten sinunkin katkeruudestasi voidaan todeta.
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa noi hinnat on vielä korkeammat, kun katsoin paria eri vaihtoehtoa. Halvemmaksi tulisi, jos lentäisi vaikka Berliiniin, ja sieltä jatkaisi junalla, jolla muuten pääsee lähes kaikkialle Euroopan kohteisiin.
Ai viikossako hinnat ovat nousseet kolminkertaiseksi sillä todella ostin elokuulle Meno-paluu Hki-muc-Hki Lufthansalla 130 e?
Eli katsot, että juuri sinun valitsemasi elämäntapa on ainoa oikea.