Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jestas kun lentoyhtiöt heittäytyivät koronan jälkeen röyhkeiksi, HEL-MUC-HEL heinäkuussa melkein 800 euroa turistiluokassa!

Vierailija
07.07.2022 |

Päiviä vaihtelemalla saa hintaa tietysti hieman hilattua alaspäin, mutta ei paljoa! Eikä koske nyt vain Finnairia, vaan kaikkia muitakin!

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihis halpislennot kadonneet?

Olennaista nyt valita yhtiö joka vaatii maskit eli ei finnairia.

Kyllä sä saat maskia pitää Finskin koneessa, ei sitä kukaan kiellä.

Virusten välttämisen kannalta suuri merkitys on myös sillä, kuinka kanssaihmiset toimivat. Jos vain itse pitää maskia, se parantaa tilannetta, mutta riski on merkittävästi suurempi verrattuna tilanteeseen, jossa kaikilla on maski päällä.

Koska voit muuttaa vain omaa toimintaasi, suosittelen että vedät verhot kiinni, ovi takalukkoon ja sikiöasentoon peiton alle loppuelämäksi. Kai kuitenkin ymmärrät, että vaikka kaksi tuntia samassa tilassa, vaikka kuinka kaikilla olisi maskit oikein käytettynä ja säännöllisesti vaihdettuna, jos paikalla on yksi taudinkantaja, kaikki altistuu?

Ei kannata turhaan kärjistää asiaa. Olin juuri lomalla ja käytin maskia lentojen aikana, suurin osa ei käyttänyt. En tehnyt eikä minulla ole tarkoitus tehdä asiasta nyt suurempaa numeroa, mutta pointtini oli tuo, että ymmärrän joidenkin huolen, jos maskin käyttö on vapaaehtoista, koska se lisää kaikkien riskiä kun osa ei käytä. Lentokoneessa tosin käsittääkseni ilmanvaihto pelaa hyvin verrattuna moneen muuhun paikkaan. 

En aio vetäytyä sikiöasentoon peiton alle, vaan aion korona-aikana jatkossakin käyttää maskia sisätiloissa ja toivon muidenkin tekevän niin. Hyvää kesänjatkoa ja leppoisampaa asennetta sinullekin, ei meidän tarvitse vihoitella, vaikka mielipiteet eivät olisikaan yhteneväisiä.:)

Vierailija
82/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän toivot. Minä en maskia enään käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa pitempi matka, sanotaan vaikka Saksaan tai Puolaan voi maksaa sen 300€. Se mitä en hyväksy, on lentolippu Ruotsiin tai vaikkapa Viroon joka maksaa 300€.

Näin lyhyillä lentoreiteillä bisnes-luokka on muutenkin täysin turha, eli sitä ei kannata edes ostaa.

Vierailija
84/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä koronan jälkeen?!? Uutta epidemiaa koko ajan päällä mm. Kiinassa ja porukat reissaa ympäri maailmaa!

Nyt jo thl tiedottaa, että syksyllä Suomessa uusi korona-aalto päällä!

Tyhmät reissaa ulkomaille!

Eikös nytkin ole joku korona-aalto Suomessa menossa? Ja koronaa on lähes kaikkialla maailmassa, samahan se on taas matkustella.

Vierailija
85/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aiempi kommentoija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virusten välttämisen kannalta suuri merkitys on myös sillä, kuinka kanssaihmiset toimivat. Jos vain itse pitää maskia, se parantaa tilannetta, mutta riski on merkittävästi suurempi verrattuna tilanteeseen, jossa kaikilla on maski päällä.

Koska voit muuttaa vain omaa toimintaasi, suosittelen että vedät verhot kiinni, ovi takalukkoon ja sikiöasentoon peiton alle loppuelämäksi. Kai kuitenkin ymmärrät, että vaikka kaksi tuntia samassa tilassa, vaikka kuinka kaikilla olisi maskit oikein käytettynä ja säännöllisesti vaihdettuna, jos paikalla on yksi taudinkantaja, kaikki altistuu?

Ei kannata turhaan kärjistää asiaa. Olin juuri lomalla ja käytin maskia lentojen aikana, suurin osa ei käyttänyt. En tehnyt eikä minulla ole tarkoitus tehdä asiasta nyt suurempaa numeroa, mutta pointtini oli tuo, että ymmärrän joidenkin huolen, jos maskin käyttö on vapaaehtoista, koska se lisää kaikkien riskiä kun osa ei käytä. Lentokoneessa tosin käsittääkseni ilmanvaihto pelaa hyvin verrattuna moneen muuhun paikkaan. 

En aio vetäytyä sikiöasentoon peiton alle, vaan aion korona-aikana jatkossakin käyttää maskia sisätiloissa ja toivon muidenkin tekevän niin. Hyvää kesänjatkoa ja leppoisampaa asennetta sinullekin, ei meidän tarvitse vihoitella, vaikka mielipiteet eivät olisikaan yhteneväisiä.:)

Ihan ohiksena kommnetti: Lentokoneessa ei ilma vaihdu yhtään, vaan se sama ilma kiertää puhdistettuna koko lennon.

Vierailija
86/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaahan se vielä on. Hintoja voisi nostaa reilusti.

Vierailija
87/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se aiempi kommentoija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena kommnetti: Lentokoneessa ei ilma vaihdu yhtään, vaan se sama ilma kiertää puhdistettuna koko lennon.

Eli jos pieren niin kaikki hengittää sitä mun pierua?

Vierailija
88/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne maksaa, jos nyt viime tingassa on ostamassa. Ostin liput maaliskuussa heinäkuulle eikä maksanut paljon. 

Mä ostin kanssa lipun maaliskuussa. Eilen tuli sitten sähköpostia lentoyhtiöltä (KLM), että maaliskuussa ostetut liput ei ole enää voimassa. Saan rahani takaisin lipusta, tai vaihtoehtoisesti jos haluan pitää lippuni vielä voimassa, niin pitää maksaa kohonneiden kustannusten vuoksi 180 euroa lisää. Että sellainen kiva yllätys. 

Olen maksanut määränpäässä olevan majoituksen jo, joten matkaan lähden ja maksan tuon 180 euroa lisää hammasta purren. 

Kai nuo yhtiöt saa sitten toimia noin? Ehkä ne saa, kun korvaisivat maksetun hinnan takaisin täysimääräisenä. 

Voitko kopioida tänne mitä siinä sähköpostissa lukee tarkalleen? Mistä osoitteesta se on lähetetty?

Onko tuossa jotain epäselvää? Ei minun mielestä!

Vierailija
89/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin qatar airwaysilta hel-tac filppuihin januaryna ja hinta 803€

Vierailija
90/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin lennosta kaksinkertaisesti sen mitä ennen olisi pitänyt eikä siihen kuulunut edes ruumaan meneviä matkatavaroita. Lisäksi siinä luki tyyliin "syy miksi voimme pitää lentomme näin halpoina on se että mikään ei kuulu hintaan". Halpoina.

Vierailija
91/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän toivot. Minä en maskia enään käytä.

Kiitos Venäjän jo aiemmin pitkät lennot ovat minimissään kaksi kertaa pidempiä. Kiva istua maski naamalla lentokoneessa 27 tuntia.

Vierailija
92/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla Hollannissa on selviä ongelmia. Tänään tarjotaan mahdollisuutta muuttaa KLM:n lentojen ajankohtaa toiseen. Tässä kopsaus KLM:n sivuilta: 

We’re currently facing operational issues for flights departing from Amsterdam Airport Schiphol. These issues mainly occur during the security check. Unfortunately, the queues at the security check are much longer than usual, which strongly impacts the waiting time.

We advise reading our up-to-date overview with more information and tips on what you can do

Change your travel plans

If you prefer not to travel because of this, you can reschedule your travel plans following the below guidelines.

If you have booked a flight to, from, or via Amsterdam departing on 1 July up to and including 10 July 2022, you can see below what rebook and refund options we can offer you. These options are only valid if you have a ticket originally issued before or on 1 July 2022.

Vierailija
93/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tämä ole vielä mitään, lentojen hinnat tulevat nousemaan vithusti, ja ja.ns superhalvat lennot Euroopan sisällä ovat historiaa, lopullisesti

Vierailija
94/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä matkustaminen maksaa. Jos se on 700 euroa tai 2500 euroa, niin sitten se on niin. Kun matkakuume iskee, ei siihen ole muuta lääkettä kuin lähteä reissuun.

Samahan se on autokuumeen kanssa. Se lähtee vain autoa vaihtamalla. 

Vierailija
95/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Skyscannerin mukaan löytyy halvempia lentoja.

https://www.skyscanner.net/transport/flights/hel/muc/?adults=1&adultsv2…

Vierailija
96/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentämisen potäisi olla niin kallista, ettei tavikset voisi sitä harrastaa ollenkaan.

Turismi ja turha lentely on maapallon syöpä. Ei ole mikään ihmisoikeus kulkea lentokoneella yhtään minnekään, turha vonkua.

Vierailija
97/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hinnat nousee niin pilviin että vain rikkaat voivat lennellä turhanpäiväisesti.

Vierailija
98/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei ole kohta varaa bensaan tai asumiseen ja te kitisette jostain lentolippujen hinnoista. Täysin turhaa ylellisyyttä. 

Itse olen käynyt ulkomailla v. 2009 ja ihan hyvin selvinnyt. Ei ole ollut varaa matkustaa, mutta on onneksi varaa ruokaan ja asumiseen. Siitä olen kiitollinen kuitenkin.

Vierailija
99/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole kohta varaa bensaan tai asumiseen ja te kitisette jostain lentolippujen hinnoista. Täysin turhaa ylellisyyttä. 

Itse olen käynyt ulkomailla v. 2009 ja ihan hyvin selvinnyt. Ei ole ollut varaa matkustaa, mutta on onneksi varaa ruokaan ja asumiseen. Siitä olen kiitollinen kuitenkin.

"Kun minä en matkusta niin ei muutkaan saa."

Vierailija
100/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Skyscannerin mukaan löytyy halvempia lentoja.

https://www.skyscanner.net/transport/flights/hel/muc/?adults=1&adultsv2…

Yritin varata lippua toiseen kohteeseen, mutta kun olin viimeistelemässä varausta tuli viesti ettei lentoa enää saa sillä hinnalla, jos nyt koskaan oikeasti saikaan. Lisäksi tulee muita kuluja jotka eivät tuossa alkuperäisessä hinnassa näy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä