Jestas kun lentoyhtiöt heittäytyivät koronan jälkeen röyhkeiksi, HEL-MUC-HEL heinäkuussa melkein 800 euroa turistiluokassa!
Päiviä vaihtelemalla saa hintaa tietysti hieman hilattua alaspäin, mutta ei paljoa! Eikä koske nyt vain Finnairia, vaan kaikkia muitakin!
Kommentit (145)
Elokuussa noi hinnat on vielä korkeammat, kun katsoin paria eri vaihtoehtoa. Halvemmaksi tulisi, jos lentäisi vaikka Berliiniin, ja sieltä jatkaisi junalla, jolla muuten pääsee lähes kaikkialle Euroopan kohteisiin.
Kai ne maksaa, jos nyt viime tingassa on ostamassa. Ostin liput maaliskuussa heinäkuulle eikä maksanut paljon.
Niin, mites se ilmastonmuitos ja huoli luonnosta, ja yhteiskuntavastuu, ekologisuus ym. Ai niin, ne kuuluu vaan ihanteisiin, ei toimintaperiaatteisiin. Juhlapuheet ja arki on eri asia. Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko lentää.
Minä yritin lähteä kesälomalla junalla Keski-Eurooppaan. Ei mitään jakoa saada paikkoja, kun kuukautta ennen katsoin junalippuja. Lapsen kanssa olin lähdössä, niin liiat seikkailut halusin jättää väliin.
Hulluinta oli se, että vaikka lapsi olisi matkustanut junassa ilmaiseksi, niin junamatkat olisivat tulleet kalliimmaksi kuin lennot.
Huvittaa tämä ilmaisu "koronan jälkeen". Eniten koskaan on kavereissa/työkavereissakin ollut koronaa tänä vuonna loppukevään ja kesän aikana. Kahtena edellisenä vuonna vain harvalla.
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa noi hinnat on vielä korkeammat, kun katsoin paria eri vaihtoehtoa. Halvemmaksi tulisi, jos lentäisi vaikka Berliiniin, ja sieltä jatkaisi junalla, jolla muuten pääsee lähes kaikkialle Euroopan kohteisiin.
Elokuu on yleinen lomakuukausi Euroopassa. Ihmisiä on enemmän liikkeellä => matkat on kalliimpia. Ihan yksinkertaista. Halvimmat kuukaudet ovat yleensä marras-, touko- ja syyskuu.
No haloo hei, ainahan hinnat on korkeat jos varaa lähellä lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä et joku lähtee kesällä ulkomaille. Kotimaassa on hyvä. Sinne ulkomaan ruuhkiin, rahaa kuluu, lennot kalliita, kuuma ym. Miten porukalla on tohon varaa?
Mulla on neljä kesälomareissua Euroopaan tänä kesänä, yhteensä aikaa menee 5,5 viikkoa.
Täällä Suomen tylsissä maisemissa en lomiani vietä.
Vierailija kirjoitti:
Elokuun hintaa selittää se, että keski-Euroopassa elokuu on lomakuu ja on hiton kuuma ja hiostava.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä et joku lähtee kesällä ulkomaille. Kotimaassa on hyvä. Sinne ulkomaan ruuhkiin, rahaa kuluu, lennot kalliita, kuuma ym. Miten porukalla on tohon varaa?
Mihin ruuhkiin? Olemme viimeisimmät 10 ulkomaanreissua suunnanneet välimeren eri kohteisiin maaseudulle. Ei ruuhkia missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihis halpislennot kadonneet?
Olennaista nyt valita yhtiö joka vaatii maskit eli ei finnairia.
Kyllä sä saat maskia pitää Finskin koneessa, ei sitä kukaan kiellä.
Minä pidän FFP2-maskia Finskin tai ihan minkä vaan koneessa. Sen verran älyä löytyy omasta päästäni, että haluan olla lomallani terve sekä saapua lomaltani terveenä takas.
Vierailija kirjoitti:
Kai ne maksaa, jos nyt viime tingassa on ostamassa. Ostin liput maaliskuussa heinäkuulle eikä maksanut paljon.
Mä ostin kanssa lipun maaliskuussa. Eilen tuli sitten sähköpostia lentoyhtiöltä (KLM), että maaliskuussa ostetut liput ei ole enää voimassa. Saan rahani takaisin lipusta, tai vaihtoehtoisesti jos haluan pitää lippuni vielä voimassa, niin pitää maksaa kohonneiden kustannusten vuoksi 180 euroa lisää. Että sellainen kiva yllätys.
Olen maksanut määränpäässä olevan majoituksen jo, joten matkaan lähden ja maksan tuon 180 euroa lisää hammasta purren.
Kai nuo yhtiöt saa sitten toimia noin? Ehkä ne saa, kun korvaisivat maksetun hinnan takaisin täysimääräisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ruuhkiin? Olemme viimeisimmät 10 ulkomaanreissua suunnanneet välimeren eri kohteisiin maaseudulle. Ei ruuhkia missään.
Ehkä joitakin ei pellot kiinnosta, kun niitä näkee Suomessakin. Itseä kiinnostavat hiljaiset merenrantakylät, joita löytyy esim. Italin eteläosista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joitakin ei pellot kiinnosta, kun niitä näkee Suomessakin. Itseä kiinnostavat hiljaiset merenrantakylät, joita löytyy esim. Italin eteläosista.
Eivätkö kylät eivät ole aika määritelmällisesti maaseudulla?
Oon matkustamassa ens kuussa neljäksi päiväksi Krakovaan mun vanhimman isosiskon ja äidin kanssa ja lennot maksoivat yhteensä vain jotai 190 €. Miten Saksaan voi olla noin kalliit lennot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, en tiennytkään, että Suomesta löytyy esimerkiksi mangopuupeltoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mites se ilmastonmuitos ja huoli luonnosta, ja yhteiskuntavastuu, ekologisuus ym. Ai niin, ne kuuluu vaan ihanteisiin, ei toimintaperiaatteisiin. Juhlapuheet ja arki on eri asia. Aivan.
Ethän omista autoa, ethän osta pikamuotia, ei kai sinulla luoja paratkoon ole lapsia? Pidäthän lämmityksen 16 asteessa talvella. Ekojeesustelijat on kyllä vajaata sakkia, kunnon projektiot. Minä matkustan kaikki lomat. Olen lapseton, autoton, asun 20m2 asunnossa eli aivan varmasti olen ekologisempi kuin sinä. Mutta lentämisestä on kiva syntipukki saatu kun pitäisi keskittyä olennaisiin ongelmiin eli väkimäärään ja teollisuuteen.
Itse ainakin valitsin kohteen sen mukaan, että en mennyt sinne, minne lennot olivat liian kalliit. Löysin mukavan kohteen, minne hinnat puolet halvemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin kanssa lipun maaliskuussa. Eilen tuli sitten sähköpostia lentoyhtiöltä (KLM), että maaliskuussa ostetut liput ei ole enää voimassa. Saan rahani takaisin lipusta, tai vaihtoehtoisesti jos haluan pitää lippuni vielä voimassa, niin pitää maksaa kohonneiden kustannusten vuoksi 180 euroa lisää. Että sellainen kiva yllätys.
Olen maksanut määränpäässä olevan majoituksen jo, joten matkaan lähden ja maksan tuon 180 euroa lisää hammasta purren.
Kai nuo yhtiöt saa sitten toimia noin? Ehkä ne saa, kun korvaisivat maksetun hinnan takaisin täysimääräisenä.
Jätät nyt jotain kertomatta. Oli miten oli, ne ehdot kannattaa lukea, kun lippua ostaa. Edullisissa lipuissa on yleensä tiukat ehdot. Ja vakuutuskin on hyvä olla olemassa.
Kyllä sä saat maskia pitää Finskin koneessa, ei sitä kukaan kiellä.