Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko "onnistunut" voittamaan narsistia?

Vierailija
06.07.2022 |

Tuttavapiirissä on eräs narsisti, joka on onnistunut manipuloimaan ihmisiä ja kääntämään toisia toisiaan vastaan ja aiheuttanut paljon draamaa ja ikävyyksiä ihmisten välille. Nyt olen kuullut ja huomannut, että korttitalo alkaa pikku hiljaa romahtamaan ja yhä useampi on alkanut nähdä tuon hänen näytelmänsä läpi. Olen kieltämättä sisimmässäni iloinen, että moni on alkanut nähdä kaiken tuon esityksen läpi ja tämä narsisti on jäämässä kiinni valheistaan ja kaikesta aiheuttamastaan pahasta. Itsekin olin joskus uhrinsa, mutta tajusin todellisuuden aika pian ja pistin vastaan, sekös hänet suututti ja onnistui kääntämään muutaman "alaisensa" minua vastaan.

Oletko sinä koskaan onnistunut nujertamaan narsistin tai vaikka edes pääsemään eroon sellaisesta ja jos olet, niin mitä se vaati?

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan itsekin häiriöinen miettii jotain voittamisia ja nujertamisia. Normaali ihminen välttelee vahingollisia tyyppejä, jos suinkin pystyy.

Juuri näin.

Vierailija
62/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitin, mutta sain maksaa siitä kalliisti. Menetin asunnon hänen takiaan. Onneksi hän ei tiedä missä asun nykyään. Kostaisi varmaan lisääkin jos saisi tietää olinpaikkani.

Voitit? Millä tavalla? Menetit asunnon, ei se ole voittamista. Ja myönsit vie että kostaisi jos tietäisi osoitteesi. Ei narsistia pysty voittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt narsistiin ainakaan niin, että olisin tutustunut häneen. Heitä on tilastojen mukaan 0,5 -3 % väestöstä. Jos joku on elämänsä aikana useammankin kanssa ollut tekemisissä, niin siinä on kyllä peiliinkatsomisen paikka itsekkäänkin.

Eiköhän jokainen tunne vähintään 100 hlöä, jolloin joukosta löytyy keskim. 2 narsistia. Eli katso itse peiliin jos et pysty sataa tuntemaasi ihmisen nimeä kirjoittamaan. Itsellä jo suvussa yli 150 kun lasketaan puolisot ja lapset mukaan, eikä olla mitään lestadiolaisia.

Ohis, mutta tässä maassa on aika paljon yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät todellakaan pysty nimeämään sataa ihmistä eikä se ole mikään ihmettelyn aihe. Minulla esim. on vain parikymmentä sukulaista, ja olen nähnyt heistä vain pari kolme viimeisen 20 vuoden aikana. Ei ole aavistustakaan, voisiko joku heistä olla narsisti. Viimeiset 15 vuotta olen ollut omalla työpaikallani ainoa työntekijä, joten sitä kauttakaan en tunne ihmisiä. 

On kyllä tosi outoa. Luulisi jo peruskoulun aikana tulevan sata täyteen.

Mutta joo, luonnollisesti se, että tuntee erittäin vähän ihmisiä, laskee todennäköisyyksiä. Voi siellä harvojenkin joukossa olla narsisti. Vauva tuntee pari ihmistä ja vanhemmista toinen tai molemmat voi olla narsisteja.

Vierailija
64/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan itsekin häiriöinen miettii jotain voittamisia ja nujertamisia. Normaali ihminen välttelee vahingollisia tyyppejä, jos suinkin pystyy.

Työpaikalla ei esimerkiksi pysty. Narsisti pystyy manipuloimaan ympärilleen hovin. Jos narsistin kelkkaan ei lähde, hän tekee kaikkensa, että saa nujerrettua ihmisen, joka kyseenalaistaa hänen toimintaansa. Narsisti kerää ympärilleen heikot ja tahtoo tappaa vahvat. 

Kyllä pystyy. Ei vaan lähde ja piste. Tekee omat hommansa ja osoittaa että elämää on muuallakin kuin töissä. Narsisti ei jaksa yrittää tällaisen kanssa, koska sellainen on liian tasapainoinen ja vaikea. Hänellä on kuitenkin oma hovinsa ja uhrinsa, jotka ovat hänen vaikutuspiirissään, joten itsenäinen ja omillaan pärjäävä saa olla kyllä rauhassa, kun ei sotkeudu noiden idioottien valtapeleihin. Minulla on kokemusta ihan sairaasta työyhteisöstä, jossa yksi narsisti oli sairastuttanut koko porukan ja pomo oli täysin alistettu. Huomasin sen heti kun tulin uutena tuohon työhön. Ei mennyt pitkään kun alkoi "tunnustelu" minua kohtaan, eli yritettiin selvittää mihin blokkiin tulen liittymään. Mutta minä en ottanut mitään kantaa heidän juttuihinsa, tein työni ja lähdin kohtiin ja osoitin että muutakin elämää on. Joten minusta ei saanut otetta ja sain olla rauhassa. Tiedän kyllä että olen psykkisesti vahva enkä ole riippuvainen laumasta tai huomiosta, kuten moni on, joten siltä osinkin helppoa. 

Vierailija
65/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olen koskaan edes kohdannut narsistia. Heitähän on huomattavasti vähemmän (0,5 - maksimissaan 3 %) väestöstä kuin esimerkiksi alkoholisteja tai mielenterveysongelmaisia.

Vttumaisia ihmisiä olen kyllä kohdannut, mutta en usko, että kukaan olisi saanut narsismidiagnoosia.

Jokainen on elämässään kohdannut narsistin ja monta kertaa. Kohtaathan murhan tehneen ihmisenkin muutaman kerran elämässäsi. Ja sinun nuo lukusi on aikalailla alakanttiin. Noin 12% väestöstä täyttää jonkun määritelmän psykopaatti, sosiopaatti tai narsisti.

Mitä tarkoitat murhaajan kohtaamisella? Voin uskoa, että jossain samassa tilassa, esim. kauppakeskuksessa on voinut olla murhaaja samaan aikaan kuin minä, mutta enpä ole vielä 5-kympin ikään ehtiessä jutellut sellaisen ihmisen kanssa. 

Jos mielestäsi olen, niin kerro kenet olen tavannut ja missä. 

Ehkä et vain tiedä.

Oon ollut samalla luokalla tuplatappajan kanssa. Sekä raiskaajan. Oon jutellut pedofiilipsykopaatin kanssa ja ollut insestirikollisen kotona.

Vierailija
66/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olen koskaan edes kohdannut narsistia. Heitähän on huomattavasti vähemmän (0,5 - maksimissaan 3 %) väestöstä kuin esimerkiksi alkoholisteja tai mielenterveysongelmaisia.

Vttumaisia ihmisiä olen kyllä kohdannut, mutta en usko, että kukaan olisi saanut narsismidiagnoosia.

Jokainen on elämässään kohdannut narsistin ja monta kertaa. Kohtaathan murhan tehneen ihmisenkin muutaman kerran elämässäsi. Ja sinun nuo lukusi on aikalailla alakanttiin. Noin 12% väestöstä täyttää jonkun määritelmän psykopaatti, sosiopaatti tai narsisti.

Mitä tarkoitat murhaajan kohtaamisella? Voin uskoa, että jossain samassa tilassa, esim. kauppakeskuksessa on voinut olla murhaaja samaan aikaan kuin minä, mutta enpä ole vielä 5-kympin ikään ehtiessä jutellut sellaisen ihmisen kanssa. 

Jos mielestäsi olen, niin kerro kenet olen tavannut ja missä. 

Ehkä et vain tiedä.

Oon ollut samalla luokalla tuplatappajan kanssa. Sekä raiskaajan. Oon jutellut pedofiilipsykopaatin kanssa ja ollut insestirikollisen kotona.

Mitä merkitystä sillä on, jos 40 vuotta sitten samassa koulussa oli tyyppi, josta 30 vuotta myöhemmin tuli murhaaja?

Vierailija
67/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni hankalat tyypit yleensä liukastuvat suihkussa saippuaan.

Vierailija
68/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt narsistiin ainakaan niin, että olisin tutustunut häneen. Heitä on tilastojen mukaan 0,5 -3 % väestöstä. Jos joku on elämänsä aikana useammankin kanssa ollut tekemisissä, niin siinä on kyllä peiliinkatsomisen paikka itsekkäänkin.

Eiköhän jokainen tunne vähintään 100 hlöä, jolloin joukosta löytyy keskim. 2 narsistia. Eli katso itse peiliin jos et pysty sataa tuntemaasi ihmisen nimeä kirjoittamaan. Itsellä jo suvussa yli 150 kun lasketaan puolisot ja lapset mukaan, eikä olla mitään lestadiolaisia.

Ohis, mutta tässä maassa on aika paljon yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät todellakaan pysty nimeämään sataa ihmistä eikä se ole mikään ihmettelyn aihe. Minulla esim. on vain parikymmentä sukulaista, ja olen nähnyt heistä vain pari kolme viimeisen 20 vuoden aikana. Ei ole aavistustakaan, voisiko joku heistä olla narsisti. Viimeiset 15 vuotta olen ollut omalla työpaikallani ainoa työntekijä, joten sitä kauttakaan en tunne ihmisiä. 

On kyllä tosi outoa. Luulisi jo peruskoulun aikana tulevan sata täyteen.

Mutta joo, luonnollisesti se, että tuntee erittäin vähän ihmisiä, laskee todennäköisyyksiä. Voi siellä harvojenkin joukossa olla narsisti. Vauva tuntee pari ihmistä ja vanhemmista toinen tai molemmat voi olla narsisteja.

Jos siis koululuokassani 70-luvulla oli joku lapsi, jonka kanssa en edes jutellut, vaikka nimen tiesinkin, ja hänestä kuoriutui narsisti aikuisena, niin minun pitäisi sanoa, että olen tuntenut narsistin? Minusta tuo on tarttumista epäolennaisuuksiin. 

Ehkä te suurin hovin ympärillenne koonneet ja koko ajan uusiin ihmisiin tutustujat ette tosiaan pysty näkemään asioita toisten kannalta. Teille on jotenkin niin itsestäänselvää, että jatkuvasti on tekemisissä monen ihmisen kanssa, jotka tuntee nimeltä ja joiden narsistisen kohtelun uhriksi voi joutua. Minulle on ainakin ihan yhdentekevää, jos lähikauppani kassa on narsisti. 

Vierailija
69/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nykyihminen kohtaa elämänsä aikana tuhansia kanssaeläjiä, ellei asu jossain viidakossa tai etelänavalla.

Vierailija
70/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan onnistunut työpaikalla saamaan manipuloijanarsistia aisoihin?

Me saatiin. Oli ehtinyt puhua meidät, pienen työryhmänsä toisiaan vastaan, kunnes hänen poissaollessaan sattumalta joku juttu selvisi valheeksi. Aloimme jutella aina, kun hän ei ollut paikalla ja selvisi kunnon valheiden ja manipulaation verkosto. Kun oli tarpeeksi tietoa, menimme puhumaan esimiehelle. Kerroimme myös muille. Tehtiin mahdottomaksi valehtelu ja manipulointi. Lopulta tämä siirtyi muualle esimiehen avittamana.

Vierailija
71/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just cut the cord

No more harm

Vierailija
72/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaiset ovatnarsisteja ja pahanpuhumisen mestareita. Pelkkiä myrkynkylväjiä.

Vierailija
73/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin työpaikan narsistista eroon sillä, että tämä narsisti vaihtoi työpaikkaa. Jos ei olisi vaihtanut, olisin itse lähtenyt muualle. Onneksi narsistit ovat monesti niin kovia kiipijöitä, että haluavat edetä urallaan ja vaihtavat vaikka sitten työpaikkaa, jos ei pomon nuoleskelu auta. Monesti he myös kyllästyvät tai tylsistyvät nopeasti, jolloin eivät kauaa viihdy samassa paikassa.

Vierailija
74/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nykyihminen kohtaa elämänsä aikana tuhansia kanssaeläjiä, ellei asu jossain viidakossa tai etelänavalla.

Kyse oli käsittääkseni tunteeko narsistin, ei siitä, tuleeko jollain työväenopiston kurssilla vastaan ihminen, jonka nimeä ei tiedä, mutta jonka kanssa vaihtaa muodollisen tervehdyksen kerran viikossa. En edelleenkään tiedä, miten minun elämääni vaikuttaisi, jos hän on narsisti. 

Vierailija
75/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala asteen opet kirurgit ym lakityypit papit

Vierailija
76/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli käsittääkseni tunteeko narsistin, ei siitä, tuleeko jollain työväenopiston kurssilla vastaan ihminen, jonka nimeä ei tiedä, mutta jonka kanssa vaihtaa muodollisen tervehdyksen kerran viikossa. En edelleenkään tiedä, miten minun elämääni vaikuttaisi, jos hän on narsisti. 

Tämä on todellakin oleellista. Osa ihmisistä viehättyy narsisitisista piirteistä, osa kokee ne vaistomaisesti hyvin vastenmielisinä ja täten on epätodennäköisempää, että narsistinen ihminen pääsee edes kaveritasolle.  

Vierailija
77/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyy luonnevikaisten sukulaisten kanssa ja kavereita on ollut ilkeitä ja persoonallisuushäriöisiä...

En tiedä olenko ollut tekemisissä aidon narsistin kanssa, mutta näiden edellä mainittujen kanssa mulla on napsahtanut päässä ja olen ollut todella pelottava heitä kohtaan ja uhkaileva. Joidenkin kanssa vaan katkaissut välit seinään, kaikki keinot ovat toimineet. Onneksi olen luonteeltani tämän kaltainen, kiltti ihminen ei pärjäisi.

Vierailija
78/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran rakastuin oppikirjanarsistiin, joka sanoi itsekin olevansa narsisti. Täytti kaikki tuntomerkit siitä lähtien, ett hehkutti minua maasta taivaisiin ja haukkui kaikkia eksiään hulluiksi, harjoitti emotionaalista manipulointia eikä kestänyt ollenkaan itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. Kertoi outoja inhottavia juttuja mitä oli tehnyt eksilleen.

Suhde loppui lyhyeen, koska narsisti ei kiinnostunut minusta 😄 Alkoi vältellä mua ja ei enää vastannut viesteihin. Silloin se harmitti todella paljon koska olin erittäin ihastunut, mutta myöhemmin tajusin miehen olleen ehkä narsisti tai sitten muuten vaan ihan sekoboltsi.

En tiedä miksi narsku ei jäänyt olemaan minun kanssani. Ehkä olin liian helppo? Tai sitten en osoittanut tarpeeksi palvontaa häntä kohtaan kun yritin olla cool? 😄

Vierailija
79/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran narsistisia piirteitä on jokaisessa ihmisessä. Siis heissäkin, joilla ei ole varsinaista narsistista persoonallisuushäiriötä. Maallikon on varmasti joskus vaikea erottaa, kummasta on kyse.

Vierailija
80/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran narsistisia piirteitä on jokaisessa ihmisessä. Siis heissäkin, joilla ei ole varsinaista narsistista persoonallisuushäiriötä. Maallikon on varmasti joskus vaikea erottaa, kummasta on kyse.

No ihan varmasti on vaikeaa, koska ero voi olla hyvinkin pieni. Siksi on vaikea ymmärtää, miksi narsismista puhuminen loukkaa jotain ryhmää niin kovasti. Minä olen naimisissa narsistin kanssa, moni teistä saattaa tuntea hänet mutta taatusti teille ei tulisi mieleenkään narsismi. Hänhän on mukava, hauska ja charmikas perheenisä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan