Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko "onnistunut" voittamaan narsistia?

Vierailija
06.07.2022 |

Tuttavapiirissä on eräs narsisti, joka on onnistunut manipuloimaan ihmisiä ja kääntämään toisia toisiaan vastaan ja aiheuttanut paljon draamaa ja ikävyyksiä ihmisten välille. Nyt olen kuullut ja huomannut, että korttitalo alkaa pikku hiljaa romahtamaan ja yhä useampi on alkanut nähdä tuon hänen näytelmänsä läpi. Olen kieltämättä sisimmässäni iloinen, että moni on alkanut nähdä kaiken tuon esityksen läpi ja tämä narsisti on jäämässä kiinni valheistaan ja kaikesta aiheuttamastaan pahasta. Itsekin olin joskus uhrinsa, mutta tajusin todellisuuden aika pian ja pistin vastaan, sekös hänet suututti ja onnistui kääntämään muutaman "alaisensa" minua vastaan.

Oletko sinä koskaan onnistunut nujertamaan narsistin tai vaikka edes pääsemään eroon sellaisesta ja jos olet, niin mitä se vaati?

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään kosto ei tee narsistin juttuja tekemättömiksi. Paras kosto mun mielestä on ollut se, ettei mua kiinnosta narsisti ja sen jutut ja jatkan omaa kaunista ja yltäkylläistä elämääni ja narsisti rämpii omassa suossaan.

En kutsuisi tuota kostoksi, vaan omasta hyvinvoinnista huolehtimiseksi. Sen pitäisi olla kaikille prioriteetti, mutta ei vaan ole. Ja joskus se tarkoittaa kipeitä ja itsekkäitäkin valintoja, jos mielisairas ihminen vaikuttaa lähipiirissä.

Vierailija
142/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran narsistisia piirteitä on jokaisessa ihmisessä. Siis heissäkin, joilla ei ole varsinaista narsistista persoonallisuushäiriötä. Maallikon on varmasti joskus vaikea erottaa, kummasta on kyse.

No ihan varmasti on vaikeaa, koska ero voi olla hyvinkin pieni. Siksi on vaikea ymmärtää, miksi narsismista puhuminen loukkaa jotain ryhmää niin kovasti. Minä olen naimisissa narsistin kanssa, moni teistä saattaa tuntea hänet mutta taatusti teille ei tulisi mieleenkään narsismi. Hänhän on mukava, hauska ja charmikas perheenisä.

Jatkan vielä tässä sen verran, että olen samaa mieltä kuin tuolla aiemmin oltiin: jos sinulla on tarve voittaa narsisti, et ole yhtään häntä parempi. Siinähän osoitat, että sinullekin tämä elämä on kilpailua ja pelien pelaamista.

Ymmärrän kantasi ja oen hieman tavalaan myös samaa mietä. Kuitenkin on tilanteita, joissa olisi erityisen tärkeää "voittaa" narsisti. Esim. silloin jos on yhteisiä lapsia, niin olisi tärkeää että huoltajuusjutut ratkeasisi ei-narsistisen terveesti kasvattavan ja rakastavan vanhemman eduksi. Monesti tätä väännetään myös oikeudessa, milloin olisi tärkeä ns. voittaa. Tai esim. jos työpaikalla narsisti kiusaa ja vaehtelee, niin olisi hyvä "voitto" että narsistille laitetaan ylempää rajat ja nähdään haitallinen toiminta ja puututaan siihen asianmukaisesti.

Näissä tapauksissa voittamisella tarkoitetaan lähinnä sitä, että oikeudenmukaisuus tapahtuisi edes suurinpiirtein eikä lisää vahinkoa aiheutuisi narsistin toiminnasta ja narsisti joutuu lopettamaan jonkun haitalisen tekemisen. Muissakin asioissa, kuten esim. saada vainoaminen tai muu kiusanteko loppumaan, voittamisesksi voi kutsua sitä että saa narsistin ruotuun jollain konstilla ja lopettamaan haitallisen toimintansa. tähän kuuuu joskus myös se, että saadaan myös totuus julki, jotta asiat saadaan oikaistua raiteilleenja narsistin vaheet ja manipuaatio paljastuu. Silloin narsisti ns.häviää, kun mielellään jatkaisi rajatonta itsekeskeistä toisia kiusaavaa ja jopa tuhoavaa puuhaansa. Että kyllä mun mielestä voi puhua tavallaan voittamisesta tällaisissa asioissa. Ennen kaikkea se on myös oikeudenmukaisuuden voitto. Oikeudemukaisuuden puolesta (kun joku tekee selvästi väärin ja aiheuttaa pahaa), voi taistella ja voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, grey rock ollut alusta asti käytössä eli mulla ei ole mitään annettavaa mutta silti tuo narsku palaa aina kokeilemaan, siihen voi mennä vaikka monta vuotta välissä niin yhtäkkiä hän lähestyy taas.

Ollaan alun alkaen seurusteltu (ja erottu) yli 20 vuotta sitten.

Muhun otti kiusaajapomo tänään yhteyttä 1,5 vuoden jälkeen. En aio vastata mitään.

Lisäys: odottelen, ketkä entisen työpaikan pomon lemmikit ja flying monkeys ottaa ensi viikolla yhteyttä "muuten vain".

*Popcornit esiin* 🍿

Mitä ENTINEN pomo vielä sinusta halusi?

Hänen sanansa: "Olen yhä hämmentynyt ja satutettu kun lähdit. Haluaisitko jutella, olen valmis kuuntelemaan jos olet vihainen jostakin."

Totuus: hän pelkää vanhojen skandaalien nousevan esille (tyyliin Boris Johnson ja Rydman) ja käy nyt kierroksen läpi ihmisille jotka ovat "jättäneet". Yrittää esittää ystävää ja "valmis kuuntelemaan", jotta lähteneet eivät nosta julkista älämölöä vaan puhuisivat hänen kanssaan suljettujen ovien takana, jolloin hän voi puhua ympäri ja kiistää kaiken.

Sekin aika kuvaavaa, jos kuvittelee olevansa yhtä merkittävä ja kiinnostava kuin Boris Johnson 🤣

Vierailija
144/145 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko silloin voittanut, kun edes kosto ei kiinnosta? Tai jos ei enää kiinnosta kun narsku anelee takaisin (työpaikka kyseessä)?

Vierailija
145/145 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vahva tunne, että mummuni miesystävä on narsisti. Mummu ja hänen miesystävä eivät asu yhdessä.Myös siskoni sekä meidän äiti epäilee asiaa. Myös mummuni sisko on meidän kanssa samaa mieltä, joten emme varmaan kaikki voi olla väärässä? Tässä muutamia esimerkkejä:

- Mummuni ei koskaan saisi olla "meidän" (tarkoitan minun, siskoni, äitimme) kanssa yhdessä. Jos vietämme aikaa yhdessä, mummun miesystävä soittaa jatkuvasti mummulle kysyäkseen, missä hän on ja koska tulee kotiin. Tähän on aina joku veruke, kuten "niin päästään yhdessä kauppaan", "päästään yhdessä lähteen mökille" tms. Miesystävä saattaa soittaa yhden illan aikana jopa 4-5 kertaa!

- Kun olemme mummulla, niin tämä miesystävä käy ajamassa parkkipaikalla, aivan kuin tarkastaakseen ketkä ovat mummulassa. Miesystävä saattaa siis tulla autolla vastaan parkkipaikalla ja sitten vain lähtee pois. Mummulle kun asiasta sanomme, hän puolustelee miesystäväänsä. Esimerkiksi "tuli varmaan vain ohikulkumatkalla käymään". Toisaaltaan mummu on viime aikoina hieman ihmetellyt tätä asiaa.

- Miesystävä "omii" mummua itselleen. Jos mummu sopii meidän kanssa näkemistä, miesystävän pitää aina sillon juuri lähteä mummun kanssa johonkin. Milloin mihinkin. Miesystävällä on myös tarkat ajat, milloin lähdön on tapahduttava. Jos lapsemme (eli mummun lapsen, lapsen, lapset) ovat hoidossa/käymässä niin jos miesystävä sanoo että klo 12 on lähtö johonkin mummun kanssa, niin kauhea meteli, jos lapsia ei olla haettu mummulasta pois tasan klo 12.

- Miesystävä puhuu meistä ikävään sävyyn mummullemme. Esimerkiksi, että käytämme mummua vain lastenhoitoapuna. Tämä ei millään tavalla pidä paikkansa. Mummu on meille tärkeä ja rakas ja haluamme vain viettää aikaa yhdessä. Toki välillä mummu on lastemme kanssa, jos meillä on jokin meno, johon lapsia ei välttämättä saa otettua mukaan. 

- Miesystävä ei pidä kenestäkään mummun läheisestä!

- Mummu ei voi vastata puhelimeen, jos on miesystävän kanssa. 

... nämä tuli äkkiseltään mieleen. En ole ennen tästä kirjoittanut mihinkään, mutta nyt osui niin sopiva ketju, että haluaisin kuulla teidän mielipiteitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi