Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko "onnistunut" voittamaan narsistia?

Vierailija
06.07.2022 |

Tuttavapiirissä on eräs narsisti, joka on onnistunut manipuloimaan ihmisiä ja kääntämään toisia toisiaan vastaan ja aiheuttanut paljon draamaa ja ikävyyksiä ihmisten välille. Nyt olen kuullut ja huomannut, että korttitalo alkaa pikku hiljaa romahtamaan ja yhä useampi on alkanut nähdä tuon hänen näytelmänsä läpi. Olen kieltämättä sisimmässäni iloinen, että moni on alkanut nähdä kaiken tuon esityksen läpi ja tämä narsisti on jäämässä kiinni valheistaan ja kaikesta aiheuttamastaan pahasta. Itsekin olin joskus uhrinsa, mutta tajusin todellisuuden aika pian ja pistin vastaan, sekös hänet suututti ja onnistui kääntämään muutaman "alaisensa" minua vastaan.

Oletko sinä koskaan onnistunut nujertamaan narsistin tai vaikka edes pääsemään eroon sellaisesta ja jos olet, niin mitä se vaati?

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt narsistiin ainakaan niin, että olisin tutustunut häneen. Heitä on tilastojen mukaan 0,5 -3 % väestöstä. Jos joku on elämänsä aikana useammankin kanssa ollut tekemisissä, niin siinä on kyllä peiliinkatsomisen paikka itsekkäänkin.

Eiköhän jokainen tunne vähintään 100 hlöä, jolloin joukosta löytyy keskim. 2 narsistia. Eli katso itse peiliin jos et pysty sataa tuntemaasi ihmisen nimeä kirjoittamaan. Itsellä jo suvussa yli 150 kun lasketaan puolisot ja lapset mukaan, eikä olla mitään lestadiolaisia.

Ohis, mutta tässä maassa on aika paljon yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät todellakaan pysty nimeämään sataa ihmistä eikä se ole mikään ihmettelyn aihe. Minulla esim. on vain parikymmentä sukulaista, ja olen nähnyt heistä vain pari kolme viimeisen 20 vuoden aikana. Ei ole aavistustakaan, voisiko joku heistä olla narsisti. Viimeiset 15 vuotta olen ollut omalla työpaikallani ainoa työntekijä, joten sitä kauttakaan en tunne ihmisiä. 

Vierailija
42/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Valehtelee niin paljon, ettei edes muista kuinka paljon on valehdellut :)

Silti: viikolla muistelin hänen hyviä neuvojaan: pysyttele erossa huumeista, näki skönärinä, kun tyokaveri meni sekasin.

Eli ei ihan paha ihminen, ja muutenkin: tykkäsi meidän kissasta ja koirasta.

Mikä on skönäri?

Merimies, matruusi.

Oikeasti on mun setä, isän ainoa elossa oleva veli.

Isällä kanssa niitä narsismiin viittaavia piirteitä, papalla? - Jossain määrin. Minä`?- Jossain määrin.

Olen se suvun kiltti jännis :) (mulle vaan aina sattuu kaikenlaista, ei väkivaltaa, känniääliöintiä vaan

...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olen koskaan edes kohdannut narsistia. Heitähän on huomattavasti vähemmän (0,5 - maksimissaan 3 %) väestöstä kuin esimerkiksi alkoholisteja tai mielenterveysongelmaisia.

Vttumaisia ihmisiä olen kyllä kohdannut, mutta en usko, että kukaan olisi saanut narsismidiagnoosia.

Jokainen on elämässään kohdannut narsistin ja monta kertaa. Kohtaathan murhan tehneen ihmisenkin muutaman kerran elämässäsi. Ja sinun nuo lukusi on aikalailla alakanttiin. Noin 12% väestöstä täyttää jonkun määritelmän psykopaatti, sosiopaatti tai narsisti.

Mitä tarkoitat murhaajan kohtaamisella? Voin uskoa, että jossain samassa tilassa, esim. kauppakeskuksessa on voinut olla murhaaja samaan aikaan kuin minä, mutta enpä ole vielä 5-kympin ikään ehtiessä jutellut sellaisen ihmisen kanssa. 

Jos mielestäsi olen, niin kerro kenet olen tavannut ja missä. 

Vierailija
44/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan itsekin häiriöinen miettii jotain voittamisia ja nujertamisia. Normaali ihminen välttelee vahingollisia tyyppejä, jos suinkin pystyy.

Voittamisella tarkoitettiin kai sitä, että on päässyt moisesta kiusaajasta, riippakivestä eroon. Narsistista kun on tunnetusti vaikeaa päästä eroon, löytää usein tiensä takaisin häiritsemään. Siinä ei aina välttely riitä, sillä he kyllä vainoavat vaikka loppuun asti jos mieli tekee.

Vierailija
45/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun narsistia ei ole huomaavinaankaan, se on narsistin kryptoniittiä. Narsistin voi voittaa vain sillä, että katoaa ikuisiksi ajoiksi, jolloin et ole enää narsismin lähde. Kannattaa lukea narsismista, että ymmärtää.

Entinen pomoni ja lyhytaikainen miesystävänsä täytti useita kriteereitä.

Olen huomannut tämän. Ja narsistihan sitten tekee kaikkensa, että hänet huomaisi. Sitä on rattoisaa seurailla.

Vierailija
46/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjännyt puolustuksessani. Otin eron, koska ainut vaihtoehto. Kiertäkää kaukaa. Narsisti ei muuksi muutu.

Vierailija
47/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaminen kuulostaa aika oudolta, että kuin olisi itse jotenkin luonnehäiriöinen jos pitää voittaa toinen.

Vierailija
48/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroamalla.

Jännä miten ne on aina vielä monen vuoden jälkeen yksin.

Ja itsellä ihana normaalimies.

Oikeasti narsisti ei ole yksin. Hän pystyy hurmaamaan ja halutessaan piilottamaan todellisen minänsä.

Vierailija
49/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Valehtelee niin paljon, ettei edes muista kuinka paljon on valehdellut :)

Silti: viikolla muistelin hänen hyviä neuvojaan: pysyttele erossa huumeista, näki skönärinä, kun tyokaveri meni sekasin.

Eli ei ihan paha ihminen, ja muutenkin: tykkäsi meidän kissasta ja koirasta.

Mikä on skönäri?

Merimies, matruusi.

Oikeasti on mun setä, isän ainoa elossa oleva veli.

Isällä kanssa niitä narsismiin viittaavia piirteitä, papalla? - Jossain määrin. Minä`?- Jossain määrin.

Olen se suvun kiltti jännis :) (mulle vaan aina sattuu kaikenlaista, ei väkivaltaa, känniääliöintiä vaan

...)

Sama jatkaa:

Kerroin siinä narsismi-ketjussa, et miten setä aina voitti mut korttipelissä. Oikeasti luulin, et merkattu pakka: tuskinpa. Osas vaan (tosi hyvin) lukea minua,, kasvon ilmeitä tms. 

Vierailija
50/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansako voi diagnosoida narsistin? Jos diagnosoikin väärin, voiko saada syytteen kunnianloukkauksesta?

Vierailija
51/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Sain hänen sekoittamansa välit kuntoon. Rikosilmoitus on sitäpaitsi vetämässä.

Vielä kun saisi hätistettyä yhden astetta lievemmän herhiläisen pois lähimmäisen kimpusta.

Vierailija
52/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittaminen kuulostaa aika oudolta, että kuin olisi itse jotenkin luonnehäiriöinen jos pitää voittaa toinen.

Et ole siis koskaan tuntenut narsistia.

Vierailija
53/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt eroon. Vaati paljon hyvää tuuria, mahdollisuus muuttaa useita kertoja sekä se, että narsisti löysi uuden uhrin.

Tai muuttaa tarpeeksi kauas ja kuvittelee voittaneensa uhrin.

Vierailija
54/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansako voi diagnosoida narsistin? Jos diagnosoikin väärin, voiko saada syytteen kunnianloukkauksesta?

Kun kerran narsistiin tutustuu, tietää kyllä tutustuneensa.

Vierailija
55/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistia ei voi voittaa koskA hänen tekemisilään ei ole rajoja, empatiakykyisellä tulee rajat vastaan. Etäisyyden ottaminen on ainoa keino.

Vierailija
56/145 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroamalla.

Jännä miten ne on aina vielä monen vuoden jälkeen yksin.

Ja itsellä ihana normaalimies.

Oikeasti narsisti ei ole yksin. Hän pystyy hurmaamaan ja halutessaan piilottamaan todellisen minänsä.

Siihen ne ke  ha  rit ei ikinä pysty

Vierailija
57/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon työpaikkaa vaihtamalla. Otin riskin ja kerroin seuraajalleni kaiken tapahtuneen. Jännä juttu, että narsisti teki tismalleen samat temput toistamiseen, mutta uusi työntekijä osasi varoa ja oli valmistautunut. Ei ollut ihan pieniä juttuja. Oli lavastanut papereita piilottamalla minut syylliseksi aika suureen virheeseen.

Vierailija
58/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille harvemmin pärjää kukaan muu kuin epävakaa. Epävakaa on narsistille liikaa; hän on valmis ylittämään kaikki rajat, pilaamaan statuksen ja sosiaalisen maineen. Sitä narsisti ei sitten enää kestäkään.

Vierailija
59/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, grey rock ollut alusta asti käytössä eli mulla ei ole mitään annettavaa mutta silti tuo narsku palaa aina kokeilemaan, siihen voi mennä vaikka monta vuotta välissä niin yhtäkkiä hän lähestyy taas.

Ollaan alun alkaen seurusteltu (ja erottu) yli 20 vuotta sitten.

Muhun otti kiusaajapomo tänään yhteyttä 1,5 vuoden jälkeen. En aio vastata mitään.

Lisäys: odottelen, ketkä entisen työpaikan pomon lemmikit ja flying monkeys ottaa ensi viikolla yhteyttä "muuten vain".

*Popcornit esiin* 🍿

Tämä on ainoa asenne, jolla pärjää

Vierailija
60/145 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, grey rock ollut alusta asti käytössä eli mulla ei ole mitään annettavaa mutta silti tuo narsku palaa aina kokeilemaan, siihen voi mennä vaikka monta vuotta välissä niin yhtäkkiä hän lähestyy taas.

Ollaan alun alkaen seurusteltu (ja erottu) yli 20 vuotta sitten.

Muhun otti kiusaajapomo tänään yhteyttä 1,5 vuoden jälkeen. En aio vastata mitään.

Lisäys: odottelen, ketkä entisen työpaikan pomon lemmikit ja flying monkeys ottaa ensi viikolla yhteyttä "muuten vain".

*Popcornit esiin* 🍿

Mitä ENTINEN pomo vielä sinusta halusi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä