Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo oli pakannut laukut ja häipyi kylmästi eilen

Vierailija
06.07.2022 |

Puskista tuli vaimon lähtö ja sekin olisi jäänyt näkemättä ellen olisi tullut tuntia aiemmin kotiin. Onko tämä lopullinen ero? Sanokaa naiset että ei ole. Olen aivan rikki ja murrettu. Kahdeksan vuoden avioliitossa ei ole ollut suurempia allikoita, on ollut hyvät puhevälit, rakastettu ja annettu anteeksi. Minä en halua erota, en koska rakastan vaimoa todella paljon ja olen luvannut olla hänen kanssaan kunnes kuolema erottaa eikä vaimokaan ole laittanut eroa vireille. Eilenkään ei maininnut sanallakaan että laittaisi eropaperit vetämään mutta sen verran päättäväisesti lähti ja sanoi vain ettei ole muita (ei ole pettänyt) mutta haluaa aikalisän. Pelkään pahinta mutta miten saan vaimoni palaamaan takaisin? Somesta on poistanut kaikki kuvat eikä vastaa viesteihin. Ei kertonut mihin lähti kun kysyin. Lapsia ei ole, mutta eihän kukaan voi noin vain lähteä. Olen huolissani. Annanko nyt aikaa ja kuinka kauan? Viime yö meni valvoessa ja asioita vatvoessa kun en halua erota vaimosta. Viimeisin viesti jonka vaimolle lähetin oli iltayhdeksän jälkeen mutta en ole sen jälkeen enää tavoitellut. En ole pettänyt enkä kohdellut kaltoin vaimoa mutta toinen vaan lähtee noin vain. Neuvoja kaipaisin.

Kommentit (299)

Vierailija
141/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimo kadonnut miehen toimien takia ja mies hakee täältä mukatodistetta ettei ole syypää katoamiseen?

Vierailija
142/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistän puskan takaa tulleista eroista johtuu siitä, että kuvioissa on toinen mies tai nainen.

Jos tämä on tilanne ap:n keississä, niin älä vaan ota sitä eukkoa takaisin siinä vaiheessa kun sillä menee hommat puihin uuden sussun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä oli parempaa kiikarissa, sellaisia naisten kiintymys on kuin tuuliviiri. Itsellä kävi samoin 5 vuoden jälkeen ilmoitti että muuttaa pois ilman mitään varoituksia. Ilman riitelyä tai että olisi kertonut mitään syytä. Noin vain.

Ex ukkoni teki samat. Työpaikalta löytyi joku vosu, yhteiset tuttavat tiesi kertoa.

Vierailija
144/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko supermustasukkainen?

Olen keskusteleva, en mustasukkainen. Huolestun herkästi. Ap

Miten ilmaiset ja viestit toisille huolestumista?

Kumpikaan meistä ei ole suora ja olemme vuosien aikana oppineet sen ettemme voi lukea toistemme ajatuksia vaan asioista on keskusteltava. "Pahimmat" riidat ovat ilmenneet sulkeutumisena ja tilanteesta poistumisena ilman huutamista mutta mitään tällaista ei ole vuoden aikana ollut ja näistäkin on päästy yli keskustelemalla kahdestaan. En tukahduta toista vaan kuuntelen ja ilmaisen huoleni halaamalla vaimoa, laittamalla viestiä ja milloin mitenkin. En kuitenkaan kyttää ja meillä on yhteiset sovitut säännöt pettämisen suhteen. Viimeksi eilen illalla laitoin vaimolle viestiä ja ilmaisen että olen huolissani hänestä ja haluan puhua kunhan vaimo on valmis. Ap

Ettei vaan olisi käynyt niin, että diskuteeraamalla olet väsymättömästi vääntänyt asiat sinulle mieluisiksi. Vaimosi on joutunut taipumaan ja pitkine tuntosarvineen joutunut vastaamaan aina niin, että sinä et "huolestuisi".

Ihan vaan mietin, että kuinka paljon vaimo on joutunut kaventamaan omaa elintilaansa sillä, että sinä "huolestut" tai haluat keskustella asioista (jotta asiat olisivat sinun mielesi mukaan). Kuinka monta asiaa on jäänyt vaimolta tekemättä, kuinka monta kivaa asiaa on lipunut ohitse, kuinka monta ovea on sulkeutunut tai jäänyt ulottumattomiin, ihan vain koska sinä huolestut. Asiat voivat olla yllättävänkin pieniä, ja varsin viattomia, mutta kasaantuessaan varmasti katkaisevat kamelin selän. Jos vaimo on joutunut olemaan joka helvetin asiasta selitysvelvollinen ja joutuu täydellisen aukottomasti selittämään joitain asioita sinulle, vaikka vaimo ei olisi edes voinut asiaan vaikuttaa. 

Ihan vaikka jo tällainen skenaario: normaalisti vaimolla ruokakaupassa kestää x minuuttia. Kaupassa vaimo näkee kivan paidan, mutta hän ei voi sovittaa sitä, koska aikataulu pettää. Hän ei halua enää, eikä jaksa enää selitellä ja vakuutella sitä, että miksi reissulla kesti. Sitä hän ei koskaan saa tietää, että olisiko paita ollut kiva vai ei. Vaate roikkuu aikansa rekissä, sitten alerekissä, kunnes sitä ei enää ole. Jonkun mielestä vaimon kokema mielipaha on varmasti aika mitätön, ja tuskin vaimostakaan mikään järin suuri. Mutta jos sama teema jatkuu jatkumattomana lankana joka asiassa, alkaa vuosien mittaan väsyä siihen ja alkaa oma elämä kummasti houkuttamaan. Jos jonain päivänä hän voisi itse päättää, mitä tekee. 

Lähtiessään tuskin jäisi enää hirveästi keskustelemaan.

Mielestäni en ole väsyttänyt vaimoani enkä itseäni. Vaimo on saanut rauhassa käydä katselemassa vaatteita ja muuta, joskus olen ollut mukana enkä ole koskaan hoputtanut. En arvostele vaan keskustelen ja kannustan vaimoa. Ap

Vierailija
145/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos se lähti lomalle? on kesä.

Ei ole vaimon tapaista lähteä lomalle noin kylmäkiskoisesti. Olen miettinyt mikä vaimon mieltä voisi mahdollisesti painaa, mutta lähdön hetkellä vältteli katsekontaktia muuten paitsi sanoessaan että tarvitsee aikalisän eikä ole pettänyt. Ap

Tää on hyvä Ap. Vielä pari kommenttia ja sit toteat, että vaimo on joskus ollut uskoton jne. ja sitten ketju jatkuukin hyvänä naisten haukkumisketjuna 👍

Vaimo ei ole ollut uskoton enkä sen puoliin minäkään. Ap

Sinähän et voi faktapohjalta puhua kenenkään muun, kuin itsesi uskottomuudesta yhtään mitään. Kaikki muu on pelkkää arvailua.

Luotan kuitenkin vaimoni sanaan kun sanoi ettei ole avioliiton ulkopuolisia. Ap

Vierailija
146/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo lähti päivää ennen joulua. Oli lappu pöydällä, että rakastunut toiseen. Oli eropaperit jättänyt. Allekirjoitin jne. Laitoin viestin hänelle, että kiitos vuosista ja olis kai tänkin asian voinut paremmin hoitaa. En tehnyt numeroa, kun en voi voinut asialle mitään ja turha ruikuttaa perään, koska ei se asia muutu. Nyt kun sitten en tehnyt numeroa erosta mitä en alulle pistänyt, niin vaimo se alotti veetuilun kylmyydestäni. Olis pitänyt sitten ruikuttaa perään jne jn. Olin kylmä ihminen. Sanoin, että sullahan on nyt uusi rakkaus ja toiv onnistut. Paperit allekirjotettu jne jne ja muut asuntoasiat hoidettu ja rahaliikenne siirretty.

Musta silmäinen exä ilmestyy ovelle ja vinkuu, kun uusi rakas tuhlaa hänen osuuttaa asunnostamme minkä maksoin hänelle. Olin ok, noh mitäs se mulle kuuluu. Minä hoidin asiat niinku piti ja sait osuutesi ja lunastin asunnon itelleni. Jos siedät väkivaltaa ja annat rahojesi mennä, niin soita poliisille vaikka. Ei ole minun ongelma, etkä ole minun ongelma. En mä sua takas ota. Sinä lähdit varkain en minä. Ex anoppi soitti ja haukkui mut pystyyn ja sanoi, että kylläpäs eroat helposti. OLIN  OK. Vappuna tapasin kivan naisen ja pidetty yhtä nyt siitä asti. Exäni ei kestä sitä. Ottanu facebookissa yhteyttä ihme viesteillä tähän nykyiseen kumppaniin. Suolas mut kunnolla. Näytin nykyiselle miten hän lähti.

Exä saa ottaa osumaa niin paljon sietää ja mitäs vaihto huonompaa mieheen.

Vierailija
147/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko supermustasukkainen?

Olen keskusteleva, en mustasukkainen. Huolestun herkästi. Ap

Miten ilmaiset ja viestit toisille huolestumista?

Kumpikaan meistä ei ole suora ja olemme vuosien aikana oppineet sen ettemme voi lukea toistemme ajatuksia vaan asioista on keskusteltava. "Pahimmat" riidat ovat ilmenneet sulkeutumisena ja tilanteesta poistumisena ilman huutamista mutta mitään tällaista ei ole vuoden aikana ollut ja näistäkin on päästy yli keskustelemalla kahdestaan. En tukahduta toista vaan kuuntelen ja ilmaisen huoleni halaamalla vaimoa, laittamalla viestiä ja milloin mitenkin. En kuitenkaan kyttää ja meillä on yhteiset sovitut säännöt pettämisen suhteen. Viimeksi eilen illalla laitoin vaimolle viestiä ja ilmaisen että olen huolissani hänestä ja haluan puhua kunhan vaimo on valmis. Ap

Ettei vaan olisi käynyt niin, että diskuteeraamalla olet väsymättömästi vääntänyt asiat sinulle mieluisiksi. Vaimosi on joutunut taipumaan ja pitkine tuntosarvineen joutunut vastaamaan aina niin, että sinä et "huolestuisi".

Ihan vaan mietin, että kuinka paljon vaimo on joutunut kaventamaan omaa elintilaansa sillä, että sinä "huolestut" tai haluat keskustella asioista (jotta asiat olisivat sinun mielesi mukaan). Kuinka monta asiaa on jäänyt vaimolta tekemättä, kuinka monta kivaa asiaa on lipunut ohitse, kuinka monta ovea on sulkeutunut tai jäänyt ulottumattomiin, ihan vain koska sinä huolestut. Asiat voivat olla yllättävänkin pieniä, ja varsin viattomia, mutta kasaantuessaan varmasti katkaisevat kamelin selän. Jos vaimo on joutunut olemaan joka helvetin asiasta selitysvelvollinen ja joutuu täydellisen aukottomasti selittämään joitain asioita sinulle, vaikka vaimo ei olisi edes voinut asiaan vaikuttaa. 

Ihan vaikka jo tällainen skenaario: normaalisti vaimolla ruokakaupassa kestää x minuuttia. Kaupassa vaimo näkee kivan paidan, mutta hän ei voi sovittaa sitä, koska aikataulu pettää. Hän ei halua enää, eikä jaksa enää selitellä ja vakuutella sitä, että miksi reissulla kesti. Sitä hän ei koskaan saa tietää, että olisiko paita ollut kiva vai ei. Vaate roikkuu aikansa rekissä, sitten alerekissä, kunnes sitä ei enää ole. Jonkun mielestä vaimon kokema mielipaha on varmasti aika mitätön, ja tuskin vaimostakaan mikään järin suuri. Mutta jos sama teema jatkuu jatkumattomana lankana joka asiassa, alkaa vuosien mittaan väsyä siihen ja alkaa oma elämä kummasti houkuttamaan. Jos jonain päivänä hän voisi itse päättää, mitä tekee. 

Lähtiessään tuskin jäisi enää hirveästi keskustelemaan.

Kirjoitit ja laitoit 1950-luvun kotirouvan nykyaikaan.

Vierailija
148/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä. Kuule, kyllä ihan oikeasti on ihmisellä oikeus lähteä "noin vaan". Tiedän että on yllättävän paljon niin miehiä kuin naisiakin jotka ei sitä tajua, joilla jotenkin vaan sakkaa päässä siinä kohtaa kun pitäisi tajuta että muut ihmiset, myös se puoliso, on ihan oikea ihminen omine tarpeineen ja haluineen, ja ennenkaikkea saa ja voi tehdä omalla elämällään ihan mitä haluaa. Vaikka kävellä ulos avioliitosta kun se ei enää kiinnosta.

Sinä voit huutaa vaikka maailman tappiin asti että se on väärin ja näin ei voi tehdä, mutta sillä ei ole käytännössä mitään väliä. Kun toinen päättää lähteä, ainoa mitä sinä voit tehdä on se että alat järjestellä elämääsi sen mukaan että se on nyt lähtenyt ja sen mukaan mennään.

Mulkkuja on aina, se on totta. Suhteesta saa tottakai lähteä, mutta kyllä se tulee tehdä toista osapuolta kunnioittavalla tavalla. Jätetty haluaa yleensä syyn ja on sivistynyttä kertoa se hänelle. Syystä voi olla eri mieltä, mutta sitä ei voi kiistää, se on lähtijän subjektiivinen mielipide. Jos ei sitä osaa, kannattaa pyytää apua ammattilaiselta. Jos ei siitäkään välitä, laitahan rehellisesti leima otsaasi, jotta he, jotka eivät tuollaista halua, voivat olla aloittamatta suhdetta kanssasi ollenkaan. Kaikki eivät ole tuollaisia.

Väkivaltatapaukset, jossa on pakko paeta henkensä uhalla on erikseen.

Vierailija
149/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli puskista vai. En usko. Kerro tänne, mistä aiheista vaimosi on halunnut puhua/motkottaa viimeisen kuukauden aikana, niin me täällä osaamme kertoa, miksi lähti. Sä kun et näytä asiaa tajuavan.

Ei vaimo ole motkottanut mistään ja puhevälit on olleet hyvät siksi tämä lähtö todellakin tuli puskista. Käytöksessä en ole huomannut mitään eroa tavalliseen kunnes nyt ja kolmatta pyörää ei ole. Kyllähän sitä herää iso kysymys että mikä vikana kun toinen noin kylmästi pakkaa laukkuja ja tekee lähtöä. Ap

Kyllä.

Puhumattomuus?

Onko teillä rakkaus?

Joku henkilökohtainen väsyminen kaikkeen?

Pari päivää sitten halasin vaimoa ja sanoin että rakastan tätä todella paljon ja vaimo vastasi samoin minulle. Ihan vilpittömältä ja rakastuneelta näytti eikä poislähtemisestä ollut tietoakaan. Jotain puhumatonta vaimolla on sisällään kun noin vain lähti. Ap

Vierailija
150/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä oli puhevälit, osaat sanoa, mistä aiheesta te olette viimeiseksi jutelleet. Se voi toimia vihjeenä vaimosi lähdölle. Kerro siis meille.

Toissapäivänä puhuttiin vihkivalojen uusimisesta ja kysyin haluaako vaimo uuden sormuksen nykyisen rinnalle, mutta ei kuulemma halunnut ja odotti innoissaan valojen uusimista. Sitten vaan pakkasi laukut ja lähti kylmästi. Ap

Väkivaltainen suhde tullut päätökseen. Vaimo joutunut valehtelemaan, että AP ei sekoa.

Nyt stoppi valheelliselle juoruilulle. En ole enkä ole koskaan ollut väkivaltainen. Rakastan, kunnioitan ja kuuntelen vaimoani. Vaimolla on ilmeisesti jäänyt sanomatta jokin painava asia ja ajatteli että on helpompaa olla muualla kuin kotona. Annan nyt vaimolle aikaa vaikka olen huolissani. Ap

Vierailija
151/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli puskista vai. En usko. Kerro tänne, mistä aiheista vaimosi on halunnut puhua/motkottaa viimeisen kuukauden aikana, niin me täällä osaamme kertoa, miksi lähti. Sä kun et näytä asiaa tajuavan.

Ei vaimo ole motkottanut mistään ja puhevälit on olleet hyvät siksi tämä lähtö todellakin tuli puskista. Käytöksessä en ole huomannut mitään eroa tavalliseen kunnes nyt ja kolmatta pyörää ei ole. Kyllähän sitä herää iso kysymys että mikä vikana kun toinen noin kylmästi pakkaa laukkuja ja tekee lähtöä. Ap

Kyllä.

Puhumattomuus?

Onko teillä rakkaus?

Joku henkilökohtainen väsyminen kaikkeen?

Pari päivää sitten halasin vaimoa ja sanoin että rakastan tätä todella paljon ja vaimo vastasi samoin minulle. Ihan vilpittömältä ja rakastuneelta näytti eikä poislähtemisestä ollut tietoakaan. Jotain puhumatonta vaimolla on sisällään kun noin vain lähti. Ap

Totta, sitten laulettiin yhdessä: Sinua, sinua vain yli kaiken mä rakastan. Katsoimme yhdessä auringon laskua ja enkeliparvi liihotteli päidemme ympärillä.

Vaimo

Et ole vaimoni joten lopeta hyvän sään aikana. Vaimoni ei ole noin lapsellinen kuin sinä olet. Ap

Vierailija
152/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus riivaa taikka olet ylihuolehtiva. Vaimosi ei saanut enää happea.

Niin, tulee helposti ajatus, että toinen on kontrolloiva ja siksi toinen lähtee noin. Painottaa ettei ole pettänyt. Että vain aikalisä. Miksi siis mies viestittää vaimolle, että on huolissaan? 

Ihanko tosissasi kysyt miksi olen huolissani? Et voi olla tosissasi tai sitten et rakasta ketään etkä ymmärrä huolta omasta rakkaasta. Tietenkin olen huolissani kun vaimo ei vastannut eilen viesteihin eikä soittoihin enkä tiedä missä on. Ap

Vierailija
153/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin voinut aloittaa aika vastaavanlaisen ketjun reilu kymmenen vuotta sitten, samoilla argumenteilla. Vaimo lähti yllättäen. En ymmärrä kuinka nyt näin. Rakastan häntä yli kaiken (no niin rakastinkin) ja jaadijaadijaa.

Päivät, viikot, kuukaudet vierivät, vaimo ei tullut takaisin. Ero konkretisoitui kun ostin häneltä osuutensa kodistamme. 

Vuosien päästä vasta ymmärsin miten kuralla suhteemme oli ollut jo pitkään, miten exvaimo varmasti voi siinä huonosti ja minäkin voin, mutta elin denialismissa ja sokeassa toivossa paremmasta sen suhteen. En ollut hyvä kumppani, minulla oli stressiä ja hermo kireällä, äksyilin enkä arvostanut toista. Oli myös suuria eroja kiinnostuksien kohteissa jotka vain kasvoivat ajan mittaan, lähtien lapsien hankinnasta aina lemmikkeihin asti.

Se on rankka polkku, ja jos AP ei ole provo hänellä on omansa edessä, mutta jos se mitään lohduttaa niin moni muukin sen polun on kulkenut ja sen lopussa ihminen tuntee omat vahvuutensa, heikkoutensa, hyvät ja huonot puolensa paremmin, ja pystyy paremmin välttämään entisiä virheitä.

t. M55

Vierailija
154/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtee ilman syytä 🤣

Niinhän ne aina. Jätettyjen mielestä.

Vierailija
155/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran teet kotitöitä? Miten huomioit vaimoasi? Hän on miettinyt tätä pitkään.

50/50 on kotityöt mutta viime kuukauden aikana minä olen tehnyt enemmän ja vaimo on hoitanut imuroinnit. En ole nalkuttanut kun ei ole tapana ja loppujen lopuksi kummatkin teemme kotitöitä. Halailen usein ja viime viikolla piristin vaimoa kukilla mistä vaimo oli erittäin mielissään. Ap

Vierailija
156/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti naiselle tehty kun näin jättää. Sinulle aivan oikein.

Vierailija
157/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt yhtään ottaa silmän käteen ja analysoi noita Ap:n vastauksia niin tää ketju on pelkkä hillitty provo. Jokaiseen väittämään ja kysymykseen "täysin oikea" vastaus.

Vierailija
158/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna vaimolle tilaa miettiä. Ottaa myöhemmin yhteyttä, jos tulee ikävä/halu korjata liittonne. Jos painostat ja pommitat nyt vaimoasi viesteillä, paluuta yhteen ei ole.

Jos toinen on noin törkeä, että lähtee mitään sanomatta niin en jäisi odottelemaan milloin hänelle passaa keskustella.

Vierailija
159/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus riivaa taikka olet ylihuolehtiva. Vaimosi ei saanut enää happea.

Niin, tulee helposti ajatus, että toinen on kontrolloiva ja siksi toinen lähtee noin. Painottaa ettei ole pettänyt. Että vain aikalisä. Miksi siis mies viestittää vaimolle, että on huolissaan? 

Ihanko tosissasi kysyt miksi olen huolissani? Et voi olla tosissasi tai sitten et rakasta ketään etkä ymmärrä huolta omasta rakkaasta. Tietenkin olen huolissani kun vaimo ei vastannut eilen viesteihin eikä soittoihin enkä tiedä missä on. Ap

Jos on jo sanottu, että haluaa/tarvitsee aikalisän, niin silloin ollaan aikuisia ja luotetaan siihen, että toinenkin on aikuinen. En itse alkaisi todellakaan heti "huolestumaan".

Vierailija
160/299 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti täällä vauvapalstalla on joutunut miettimään onko jonkun ap:n huoli, kertomus tai kysymys aito? Mistä nuo tietää? On tasan kaksi vaihtoehtoa: kyllä tai ei.

Jos tämä tarina on tosi, niin mulle tuli naisena heti mieleen joko vaimon ihastuminen toiseen (voi olla nainenkin) tai että joku on mustamaalannut ap:a vaimolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme