***LOKAKUISET torstaihin***
Kommentit (37)
Täällä kanssa yksi levottomasti nukuttu yö takana. Valitettavasti vain syynä on flunssa eikä supparit :(
Pää on täynnä räkää ja yskittää koko ajan. Ja toi yskiminen ja tihetynyt virtsaamistarve ei ole hyvä yhdistelmä.
Jaaha, jos koittais saada vielä hetkeksi silmät kiinni.
Jestas mikä aamu =O
Koko yön alapäätä jomotti ja poltteli ja koko maha on ihan hellänä..Illalla supisteli jo ihan hyvin, TAAS kerran nosti vähän toiveita...Mutta lopahti sitten taas...Paska!
Aamulla ekana poika pissasi lattialle kun ei kerennyt vessaan. Sitten laittoi cdlevyn soittimeen, mutta jotenkin ihmeesti koko levy supsahti sinne sisälle. Nyt on sitten levyn luukku auki ja levy siellä sisällä. Taitaa koko mankka olla entinen, mikä harmittaa ihan sikana. Sillä on jo tunnearvoa kun ekoista postinjakopalkoista olen osamaksulla mankan joskus aikanaan ostanut :/
Laskettuaika olisi tänään, huomenna neuvola jonne en enää aikonut mennä. Pahimmassa tapauksessa menee vielä pari viikkoa ennen kun mahasta eroon pääsen. Esikoisesta meni 15 päivää!!
Onnea kaikille vauvaantuneille, joita on jo TOSI paljon!!
Nyt ei jaksa kun ottaa tuo tenava niin aivoon..
Camelot 40 (olipas hienoa kirjoittaa nuo luvut!)
Toivottavasti monella on ollut lähtö laitokselle yöllä, niin hiljaista on täällä nyt.
Raputyttö, joo tiedän ton tunteen, kun flunssa päällä. Mulla yskiminen sattuu aika pirusti jo mahaan, kun vatsa niin hellänä supisteluista ja vauvan pää painaa jo alhaalla..
Eilen supisteluja tuli tihenevästi, välillä välit jopa 3 min, mut sitten ne lopahti..nyt vain hankala istua jo ja supistelee edelleen, mutta kivuttomasti. kirjoitin turhautuneen viestin eilen illalla, kun olin jo niiiiiiin sopeutunut ajatukseen, että lähtö tulee, kun niin lupaavalta näytti, MUTTA SITTEN!...grrrrr. tää on ärsyttävää. Kun ei pysty oikeen nukkumaankaan kunnolla..
Valivalivali...mut tätähän tää on.
Toivottavasti Raputyttö (ja muut flunssaa potevat) parantuvat pikaisesti!
Torstai on toivoa täynnä,
Jualianne 40+0
..ollaan aika samoissa vaiheissakin vissiin. Tullako vai eikö tulla? Ymmärrän turhautumisen tunteen, kun ekaks toiveet herää ja sitten..ei mitään!! Mä olin niin tilannut synnytyksen viime yölle, mutt ....pikkukaveri tais muuttaa mielensä viime hetkellä :)
tosi väsy olo......taas pitää kahlata läpi tää päivä..
Toivottavasti Camelot saat tunnearvomankan taas toimimaan ja jumahtaneen levyn ulos :O)
Julianne ja se maaginen 40+0..( mut taitaa mennä täälläkin yli..)
...sitä lajia on näköjään vieläkin luvassa meikäläiselle. Vauveli tuntuu viihtyvän erittäin hyvin ahtaassa olintilassaan. Eilen äitiyspoliklinikalla todettiin että kaikki on vauvalla hyvin eikä siis ole syytä käynnistellä vielä, kun omakin kuntoni on ok. Vasta ensi viikon alussa aletaan sitten tehdä jotain aktiivista jollei tule mitään yllättäviä takapakkeja ennen sitä. Vielä mennään kuitenkin normaalien aikarajojen sisällä, todellakin kohdallani olisi kannattanut puhua enemmän lasketusta kuukaudesta kuin lasketusta päivästä!!
Toivon niin kovasti että synnytys käynnistyisi itsestään, ja pieniä toiveita siitä on, oli kohdunkaula kuitenkin pehmentynyt ja hieman auennut. Mutta niitä kunnollisia lähestyvän synnytyksen merkkejä vain on kovin vähän... Joten täytyy vain yrittää jaksaa odottaa. Flunssa alkaa onneksi vähän helpottaa. Kokoarvion tekeminen osoittautui vaikeaksi, kun vauvan selkä oli edessä, mutta vauva on varmaan lähellä neljää kiloa mutta ei ehkä sittenkään sen yli. Edellinen kokoarvio oli ehkä yläkanttiin, silloinkin oli jo ylin arvio lähellä neljää kiloa.
Luin vasta nyt eilistä ja edellistä pinoa. Je_Nille suuret sympatiat vauvan alkuvaikeuksien vuoksi; on varmasti ollut rankkaa jättää vauva sairaalaan. Toivotaan että vauva-arki ihanan pienen kanssa lähtee nyt sitten hyvin käyntiin kun hän pääsee kotiin. Ja valtavasti onnea kaikille vauvautuneille, onpa teitä jo paljon!!
t. Sirita + pikkupomo 41+4
Siellä olikin mielenkiintosta. Mulla oli tullu painoa 3500g viikossa, huhheijakkaa! No, oikeesti mulla oli viimeksi päällä vaan t-paita ja nyt oli sitten poolo ja paksu neulepusero (seliseli ;) Ja turvotusta on IHAN JÄRKYTTÄVÄSTI, nilkat on ku jalkapallot. Verenpaine oli kuitenki hyvä 122/77 ja pissa puhdas. Hemppa oli tippunu 125->118, mutta johtuu kai tuosta turvotuksesta. Th sano vaan, että synnytyksen jälkeen vois syödä 2 vkoa 2 tabl/pvä rautaa, niin tilanne korjaantuu.
Sitten terkka tutki kohdunsuun ja se on kuulemma semmosen 5cm auki ja tosi pehmeä, mutta kanavaa on vielä 1cm. Ja vauvan pää painaa ihan, ihan alas, mikä selittää sen " on kuin perse repiäis" -tunteen, josta yks päivä valittelin. Terkka pyöritteli kovasti kohdunsuuta, että alkas supparit ja kävi ihan sairaan kipeää. Nyt vain toivotaan ja ootellaan..
Lisäksi mulla on alkanu pikkasen hirvittää vauvan koko, kun se ultralla oli tässä taannoin 3600g, mutta th:n mielestä vois olla hieman isompi. Meidän tähän asti isoin vauva paino syntyessään 3410g ja jäi hartioista kiinni & solisluu murtui, joten ei oo mitään hinkua alkaa vääntämään jotain 4-kiloista maailmaan. Joten, PIENI KILTTI POITSU, VOISITKO SYNTYÄ VAIKKA TÄNÄÄN!!??
Lopuksi lähettelen voimia ja jaksuja kaikille supistusten kanssa taisteleville. Minä toivon kovasti, että synnytys alkas vesien menolla, niin ei tarvis laskea ja arpoa, että millon sitä lähtis...
Mianni 39+5
Ja väsynyttä sellaista, mutta onnellista.
Meille syntyi poika 11.10. klo 19.16. Strategiset mitat 3945g ja 52cm, py 33,5 muistaakseni. Ihana sileäihoinen tummatukkainen kaveri, jonka silmät alkavat jo seurata ja jolla on ensivierailijoiden kommenttien mukaan " lakimiehen otsa" ja " tarmokas leuka" .
Menetin aika paljon verta ja " Into" oli aluksi tarkkailussa, kun raskausaikana heräsi epäilys, että sydämessä saattaisi olla vikaa. Lisäksi hän oli aika keltainen. Sunnuntaina päästiin kuitenkin kotiin ja tiistaina käytiin vielä sekä Naisten- että Lastenklinikalla kontrollikäynillä. Tulos: keltaisuus vähentynyt, paino lähtenyt nousuun ja sydän ihan terve. :-)
Yövalvomiset on vielä raskaampia kuin mitä osasin odottaa, kun kaveri tuntuu olevan virkeimmillään öisin ja välillä syöttö-, seurustelu ja vaipanvaihtosessio vie kolmekin tuntia. Kaikesta huolimatta ehkä maailman palkitsevimpaa työtä - nyt alan olla sen verran rauhoittunut, etten enää ala kyynelehtiä onnesta joka kerran kun katson pientä naamaa.
Laitan synnytyskertomusta toiselle puolelle jahka kerkiän. Pinoja en ole lukenut viikkoon, hurjasti tsemppiä kaikille jotka vielä mahaansa kanniskelee! Lokakuu on sen verran pitkällä, että voi varmaan toivoa suht pikaista synnytystä joka iikalle.
Ketsup + Into 1 vko
Onnea ketsup!
Täällä myös edelleen odotellaan. Eilinen pieni verinen lima ei siis mullakaan tällä kertaa tarkoittanut synnytyksen alkamista. Supistelikin kyllä pitkin iltaa, mutta väliä oli jotain 20 min eli ihan liikaa. Ja niinkuin arvelin, niin yöllä taas tyssäsivät.
Anoppi tulee tosiaan iltapäivällä ja on viikonlopun yli, joten nyt tänne kaikki supistukset!! Pakko saada viimeistään viikonloppuna syntymään, että ei tarvi erikseen hommata hoitajaa. Meinaa tulla vähän paineita.
Eilen muuten alkoi se soitto ja tekstaritulva, että eikö vieläkään? Eikö vielä edes mitään merkkejä?
Miehellä tänään vapaapäivä ja lapsillakin syysloma. Jos sitä viettäis sitä tärkeää laatuaikaa perheen kesken.
Eipä tässä nyt oikein muuta..aamut aina vähän masentaa..
Pixelina rv 40+2
huhhuh...empä ois uskonnu, että täällä vielä tässä vaiheessa kiikun. mitään merkkejä ei synnytyksen suhteen oo ollut pariin päivään, joten toivo alkaa hiipua. ei se synny koskaan! huomenna ois miehen synttärit ja se ois toivonnu kovasti vaavia synttärilahjaksi. no, onha tässä vielä vähän aikaa...jospa...ainiin, meiän pitää jannun kans askarrella kortti vielä ennen päikkäreitä, et varmasti keretää.
eli leikkaa-liimaa-hommiin...palaillaa ja tsemiä kaikille! yritetään jaksaa!
-rual 40+0-
... niinkun moni muukin.
Mutta ihanasti nukuttu yö takana, nukuin siis tosi makeesti, vain pari vessareissua.
ONNEA KETSUP, hyvä kuulla että vauvalla on sydän kunnossa, ja kaikki muukin on jo ok.
Jaksamisia uuden vauvelin kanssa... puolen vuoden päästä viimeistään alkaa helpottamaan ;)
Mä niin kuvittelin että olisin saanut tänään vauvan syliin, muttei toivoakaan. Mies sanoi että sunnutai lapsi olisi tulossa.
Mutta kun se meijän äitinkin on huomenna tänne tulossa viikonlopuksi, ja nyt se ei ehkä näekkään vielä vauvelia :(
Syntyy taatusti just sillon kun ne lähtee kotiin.
Mulla kanssa puhelin piipittää ja soi taukoomatta. Ihmiset kyselee että vieläkö olet kotona... täällähän minä....
Täällä on NIIIIIN TYLSÄÄ.
Sanoin aamulla miehelle sängyssä, etten nousisi sängystä kun vasta sitten kun pitää lähtee synnyttämään.
Mut oli vaan pakko nousta :(
Zimppu 40+2
ei tarvinnu sitte illalla onneksi lähtä synnärille kun vauva sen verran liikkuin ettei tarvinu huolissaan olla. Nyt vaan päivittäin pitää muistaa tarkasti seurata ja laskea liikkeitä, että jos tapahtuu taantumista niin heti ponkasta sinne laitokselle tutkimuksiin. No, parempi näin että liikkuu. Tosin, mulla on kokoajan takaraivossa sellanen ajatus, että entä JOS se istukka ei toimikaan enää täydellisesti, ja tämä meijän toinenki vauva joutuu heti syntymän jälkeen sokeritippaan enkä TAASKAAN saa vauvaa heti viereen :( Siinä mielessä tekis mieli mennä laitokselle, mutta tuntuu että jos nyt menisin niin kätilöt siellä aattelis että :taas yks hysteerinen äiti..
Mutta ku oli tosiaan tuolla esikoisella se ongelma, ettei saanu tarpeeksi ravintoa, niin tuntuu kurjalta jos se taas toistuu :( No, pitää nyt seurata...ja toisaalta toivon, että olis sellanen pvä että vähemmän taas liikkeitä, niin olis hyvä syy mennä sinne tutkittavaksi.
Yö meni suht hyvin, saan nykyään paremmin nukuttua ku joku aika sitte. Olo on mitä mainioin, lukuunottamatta turvotusta ja sitä että ku nousee sängystä niin vihloo hirveesti tohon häpyluuhun, vauva siihen painaa. Mutta muuta vikaa ei oo :) Päivä päivältä olo paranee, josko tässä vedetään raskaana seuraavat 9kk vielä lisäksi?? Toiv. ei!
Esikoinen tuli taas flunssaan, tosi mukavaa :/ Tässähän onki reilu vko oltu terveenä..huoh. No, ei auta ku toista vaan koittaa lääkitä.
Mutta nyt vaatteiden vaihtoon ja ulos.
ainiin, ja onnea tietenkin kaikille jotka oli taas vauvan saanu!
jÄÄSYDÄN RV 38+2
Aloitan tänään eilen vannomani positiivisuuden! Käytän huutomerkkiä joka lauseen päätteeksi! Niin!
Eiku ihan totta... :)
Lupasin eilen että en enää valita vaikka kuinka olisin kipeä, niin en nyt sitten myöskään valita. Totean vaan että jostain syystä olen hurjan väsynyt, vaikka yöllä nukuin yli kahdeksan tuntia. Huijasin tuossa 1v7kk:n katsomaan Teletappia mun viereen sohvalle niin että pystyin ovelasti olemaan puolihorroksessa kun tiesin että " herään" heti jos se lähtee :) No, " uni" olikin tosi hyvää kun typy vuoroin potki selkään ja vuoroin suukotteli poskelle että äiti herääpäs nyt :D
(.) - Ei merkkejä etenemisestä, mutta kun kerran päätin että ihan sama niin olkoon sitten ihan sama. Menkää te muut ekana, mä voin olla vaikka se ihka viimeinen joka lähtee sitten...
Nyt pitäis vielä kaksi tuntia kuluttaa ennen kuin voin panna tytön päikkäreille ja itsekin ajatella nukkumista, melkein pakko on kun en varmasti muuten jaksa illalla tehdä töitä. On jotenkin kauheen pöllämystynyt olo eikä ajatus tahdo kulkea.
Tekisinkö ruokaa vai mentäiskö vaunulenkille? Ehkä teen molempia, mutta kumpaa ensin...
Hyvää torstaita kaikille! Mä kohdistan toiveeni iltaan ja Housen tuloon, sitten enää yks päivä ja sitten onkin jo viikonloppu :)
Coe rv 39+4
P.S. Ja KETSUPILLE onnea ja hienoa että vauva on terve!! :) Mietinkin eilen että on varmaan tullut käsky synnärille kun ei ole näkynyt.
Oikein paljon onne Ketsupille vauvautumisesta ja voimia yövalvomisiin!
Viime yö meni taas hiukan pyöriessä ja muutama tosi kipeä supistuskin herätteli! Alamaha on ihan sairaalloisen kipeä, rupesin tuossa miettimään ettei siellä vaan mitään tulehdusta olisi!! Vai voiko tuo kipu vaan johtua noista kipeistä supistuksista? Mieskin tuossa aamulla tuumasi, että taitaa olla sitten jo kiire, kun rupeaa oikeasti vauva tulemaan, kun tähänkään asti ei ole sairaalassa keretty olemaan kahta tuntia pitempään ja ennen ei ole ollut tälläisiä ennakoivia kipeitä supistuksia edes! Tää uskomaton liman määrä alkaa kans tympimään, sitä vaan tulee ja tulee...
Mummo tulee tänään meille ja on ainakin viikonlopun yli, niin että vauvelikin voisi ilmaantua vaikka jo ensi yönä, ei tarvitsisi panikoida lastenhoidon suhteen.
Mutta nyt päivän askareisiin taas!
neljäs 39+5
Oli taas moni hakenut vauvansa..:) Upeeta, Onnittelut!
Itsellä ei mitään merkkiä vielä. Sellaista jännää vihlomista oli kohdunsuulla aina kun lähti liikkeelle. Kävelemässä kävin kyllä jo aamupäivästä, silloin ei onneksi vihlonut. Mitähän tuokin oli - ei varmaan niitä sukkapuikkoja vielä..? Ehkä vain kypsymistä / limakalvojen aristusta.
Pikaisesti tulin vain lukemaan kuulumisia, mutta pakko kysäistä taas noista supistuksista...JULIANNE: Mistä tiesit, etteivät ole vielä NIITÄ supistuksia, jos koko ajan alle 10 min ja välillä alle 5 min välein ja kestivät koko illan..?
Mä kun oon ekakertalainen ja olen ajatellut, että tod.näk. en malta odottaa edes sitä ohjeistettua kahta tuntia ennen kuin lähden synnärille (matkaa kun sinne on vielä n. 45 min.).
Vinkkejä ekakertalaiselle, pliis..! :)
T: Peggy-75 rv 38+2
En itse asiassa sitä voi tietääkään, mitä supistuksia ne eiliset oli. Mulla myös ensimmäinen synnytys, joten ei oikein tiedä, mitä pitäisi odottaa..Mutta en tuntenut itseäni mitenkään sietämättömän kipeäksi ja vauva kuitenkin liikkui välillä. Mutta jos kipu ei olisi loppunut tai hiipunut, niin toki olisin sitten lähtenyt. Kuitenkin olen käsittänyt, että supistukset yleensä ainakin tulevat kipeämmiksi mitä enemmän paikat aukeavat, joten ehkä jäin vain odottelemaan, että ne voimistuvat..
Mutta jos tässä nyt alkaa tulla päivällä uudestaan tollanen kivuliaampi(säteilee selvästi alaselkään ja alavatsassa tuntuu) jakso suppareita ja niitä tulee jatkuvasti niin sitten kyl jo soitan, että voiko tulla tarkistuttamaan tilanteen. Ehkä on liikaa jäänyt takaraivoon kaikkien sanoma lause, että:" kyllä sä sitten sen tunnet, kun ne on niitä oikeita supistuksia että synnytys on käynnissä" Tästä mulle on jäänyt siis johtopäätös, että niitten täytyy olla kipeitä. .Monet taas synnytyskertomuksissaankin sanoo, etteivät tunteneet olevansa kauhean kipeitä vielä, pakkailivat rauhassa tavaroita jne (ei luulisi pystyvän tekemään mitään jos ihan sietämättömiä kivut)... ja silti olivat auki...Tämä pistää nyt minutkin ajattelemaan, että mitäs jos olenkin jo hyvinkin auki? Kipukokemus on kuitenkin niin subjektiivinen, että se just hankaloitaa, kun ei ole mihin verrata. Pitäisi osata kuunnella ja tulkita omaa kehoa asiassa, josta ei ole kokemusta.
Hmmm...nyt seuraan tilannetta ja soitan heti, jos mua alkaa epäilyttämään. Onhan se hyvä tarkistaa tilanne, ettei tuu mitään ongelmia..
Julianne 40+0
COEn tavoin minäkin päätin eilen nousta uudelle tasolle ja koittaa ajatella, että päivä kerrallaan ja en kuulostele merkkejä, enkä valita. Eihän se laskettu aikakaan täällä vileä ole käsillä.
ONNEA ensinnäkin Ketsupille ja ihanaa, että saitte hyviä uutisia sydämen suhteen.
Kuinkas monta palstalaista meitä on enää täällä jäljellä??? Nyt kaikki taustailijatkin aktiivisesti kirjoittelemaan, koska ainakin itsellä tässä voi tosiaan mennä sinne marraskuulle pitkällekin ...
Täälläkin oltu aamulla neuvolassa. kaikki kohdallaan, verenpaine hyvä ei turvotusta, paino noussut 8 päivässä 300g, nyt yhteensä noin 12 kg, . Vauva on ihan alhalla kiinnittyneenä ja nyt toista päivää jatkuva " menkkajomotus" ,. joka tuntuu myös alaselässä. Neuvolan jälkeen taaperrettiin taaperon kera tunnin lenkki ja vileä jaksoin hetken seistä puistossa. Koha koittta onneksi päiväuniaika ja minäkin pääsen omien juttujen pariin.
Mitäköhän GALLUPIA sitä keksisi. VOi olla toistoa, mutta laitetaan kutienkin:
G: HALUAISITKO VIERAITA HETI SAIRAALAAN SYNNYTYKSEN JÄLKEEN JA KETÄ ON TULOSSA PAIKALLE ?
Meillä varmasti isovanhemmat ja sisarukset tulevat heti visiitille, kun vain annan luvan. Olen kuitenkin jo päättänyt, että esikoinen on se, jonka isä hakee ihan ensimmäisenä sairaalaan ja saamme hetken olla kaikki ihan nelisteen, ennen kuin mummit paikalle. Jos kaikki menee normaalisti, myös lähiyStävät ovat tervetulleita ja luulisin heitä tulevan noin 4-5 pariskuntaa mahdollisine lapsineen. Loput tulkoon sittten meille kotiin jossain vaiheessa. nO, ainahan sitä voi suunnitella, kaikki riippuu tietenkin myös omasta ja vauvan olosta. Tästä tulikin mieleeni, että toivottavasti JE_ni saa pikkuisäntänstä huomenna kotiin !!!!!!
Jolla 39+1
...meillä on matkaa laitokselle vain 5-10 min ajomatka riippuen kuskista ja kiireestä :) eli matka aika lyhyt, joten vaikka oliskin aika kipeet supparit niin luulisin kestäväni tuollaisen matkan. tietty sekin tuntuu pitkältä jos kiemurtelee tuskissaan. täytyy toivoa että lähtö tulis yöllä ni ei olis liikennettä paljoa hidastamassa. :)
Julianne
nyt on kortti askarreltu ja kyllä tuli hieno. jannu(1v9kk) liimas ainaki kymmenen autotarraa lähes päällekkäin ja piirsi jos jonkin moista kiemuraa kaiken värisillä tusseilla. kyllä äiti loisti ylpeydestä =)
meille tulee yllärivieraita. jannun kummitäti tuolta itäsuomesta on täällä sukuloimassa ja ilmoitti tuossa ohi mennen, että saapuu kylään tänään klo 12.00, jos mää en oo vielä synnärillä =) ihan kiva kun tulee, mut oisha tuota voinu ilmottaa pikkasen aikasemmin. piti sitten paniikissa kipittää siwaan(matkaa tulee 3km eestaas) pullanhakureissulle ja arvatkaapas onko nyt alapää pikkasen hellänä. sukkapuikkoja satelee, vaan ei supparin suppparia. mää olin varmaa aika vinha näky tuola kylänraitilla, kun lykkäsin jannua rattaissa ja aina välillä sätkin sielä, kun vihlas niin ikävästi. muutenkin tuo kävely välillä semmosta vaappumista =)
juups, vaan tosiaan. pitää lähtä raivaa keittiöön tilaa, että pystyy kahvittaan vieraat. palaillaan taas...
-rual-
...ainiin...en tiiä oonko muistannu mainita täälä, mutta...meku on hypätty sielä ultrassa kontrollis sen lapsiveen vähyyen takia. niin mua on tosissaa ruvennu jänskää, että kumpi sieltä on tulossa. ennen aina sanovat et ois poika. toissa kerralla vettä sitten oli niin vähä, että lääkäri ei tienny ollenkaa. ja viimeksi sielä oli kaks lääkäriä ja molemmat meinas, että olis tyttö =) jänskää! no, ihan sama kumpon. kuhan kaikki on hyvin.
Vähän paremmalla ja positiivisemmalla mielellä täälläkin. Tuleva viikonloppu piristää, kun mieskin on remmissä mukana. Olen myös yrittänyt laittaa takaraivolle kaikki jossittelut, eli oma pelkoni on nopea synnytys, eli se, ettei kunnolla ehditä sairaalaan. Kuitenkin kivuliaitakin supistuksia on ollut, menkkajomotusta, harjoitussuppareita alituiseen yms. Ja meidän neuvolaterkka ei katso alapään tilannetta. Ja matkaa sairaalaan on 45 min. Noh, olen nyt yrittänyt asennoitua siihen, että katsotaan vaan, niin synnytys kestää tällä kertaa vuorokauden, kun nopeutta pelkään.
Gallupiin: Esikoinen on ihan ehdoton ensimmäinen vieras, sitten sairaalassa käyvät luultavasti isovanhemmista osa ja sisarukseni. Ehkä muutama tuttavapariskunta, riippuen omasta voinnistani ja siitä, että kuinka kauan sairaalassa olen. Kaikki vieraat ovat sellaisia, joille voi sanoa suoraan, jos ei jaksa vastaanottaa.
Vauveli on alhaalla, muttei kiinnittynyt. Huomenna tosiaan taas neuvolaan, sitten seuraava aika on maanantaille ja torstaina yliaikakontrolli sairaalassa. Ja todellakin toivon, ettei sinne asti nyt ainakaan tarvitsisi odotella. Miehellä on huomenna synttärit (jonkun muunkin miehellä oli) ja en ole tehnyt yhtään mitään niiden eteen. Olen vain niin keskittynyt tähän vauvan odottamiseen. Ihan huono omatunto tuli, kun en ole edes lahjaa hänelle ostanut.
Positiivista torstaita kaikille, jaksellaan!
K& pikku-pippuri rv 40+3
*Syvä haukotus..
Oon nukkunu kaks tuntia ja enää ei tuu uni silmään. Olo on ku zombiella, väsyttäs kyllä, mutta on tosi outo olo..vatsa on pinkee ku potkupallo koko ajan. Uni tuntuu lähinnä sellaselta koiranunelta, ihan ku toisella silmällä vahtis koko ajan, että liikkuuko vauva, tuleeko supistus, jne....ja silti pitäis koittaa nukkua ja kerätä voimia.
Tuntuu, että synnytys olis lähellä jo, mutta mene ja tiedä..Tänäänhän on LA ! jee. oli merkkejä ilmassa tossa illalla, mutta ne merkit hiipu sitten olemattomiks vatsan kiristyksiksi vain. . On tää outoa. Vatsanahka alkaa kiristää jo niin, etten tiedä miten se kestää. Öljyä oon siihen hölvänny melko ahkeraan, eikä ainakaan vielä ole tullut raskausarpia, hyvä niiin.
Mua varmaan pelottaakin vähän toi synnytys ja sen käynnistyminen, etten ehkä sikskään saa unta. *hoooohhhoijaa
pitää koittaa ummistaa ees se toinen silmä hetkeks..
yökukkuja julianne 40+0