Kävin kokeilemassa kuntoportaita
Osuin kuntoportaiden kohdalle, niin kävin ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilemassa, että jaksanko ylös ja alas. Jaksoin kyllä. Mutta seuraus oli se, että pohkeet menivät järkyttävän jumiin viikoksi, reidet tulivat vähän kipeiksi, pakaroissa ei tuntunut tippaakaan. Mikä meni pieleen?
Kommentit (12)
Ei välttämättä mikään vaan treeni oli yksinkertaisesti tehokas. Yleensä raskas harjoittelusessio kannattaa aloittaa kevyesti ja lämmitellä hyvin.
Alkaako se joskus tuntua pepussa? Vai ei kuulukaan siellä tuntua?
Alkulämmittelyä oli kyllä, koska menin kävellen sinne. Kokeillaan noita venyttelyjä lisäksi.
Ap
Porrastreeni ei välttämättä käy pakaroihin ollenkaan.
Itselläkin etureidet ja pohkeet tekee kaiken työn.
Meinaatko ettei pakaroihin ottanut ollenkaan?
No oliko yllätys, että treenaamattomat paikat kipeytyvät?
Vierailija kirjoitti:
Alkaako se joskus tuntua pepussa? Vai ei kuulukaan siellä tuntua?
Alkulämmittelyä oli kyllä, koska menin kävellen sinne. Kokeillaan noita venyttelyjä lisäksi.
Ap
Kävelet esim 1-4-2-3 -välityksin (porrasta-yhdellä-askeleella) noita portaita seuraavaks, selkä suorana, ikään kuin kantaisit pään päällä vesiruukkua.
Venyttelyt liittyy vammojen ehkäisemiseen ja palautumisen nopeuttamiseen.
Mut on tohon pakaraan ns. suorakin rasitus, nimittäin kyykky variaatioineen. Menet jollekin pumppausfoorumille ja luet sieltä. Pakkotoisto.com on omasta mielestäni asiallinen.
Peppu tulee kipeäksi jos tekee jotain etukumarassa.
Vierailija kirjoitti:
No ei ottanut tippaakaan. Ja mulla ei todellakaan ole treenatut pakarat vaan ihan lättänät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ottanut tippaakaan. Ja mulla ei todellakaan ole treenatut pakarat vaan ihan lättänät.
Ap
Alaspäin tulo olisi pitänyt ottaa pakaralihaksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaan miksiköhän ei ottanut? Mikä meni pieleen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaan miksiköhän ei ottanut? Mikä meni pieleen?
Ap
Kyl se otti.
Ei mikään. Seuraavaks kevyt alkulämmittely, kevyt venyttely ennen ja jälkeen ja max 1 päivän lepo ennen seuraavaa kertaa.