Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla

Vierailija
04.07.2022 |

Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.

Kommentit (2046)

Vierailija
1041/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako teitä porvareita päähän kun nykyään ihmisillä on vapaus päättää tekeekö töitä vai ei? Te porvarit suurilla palkoillanne voisitte itse mennä töihin sillä 2000e kuukaudessa niin katsotaan sitten onko teidän porvareiden hymy hyytynyt kun huomaatte että olette köyhiä.

Aloitin kokopäivätyön määräaikaisena vuonna 2003. Tuolloin kuukausipalkkani oli 1650 €/brutto. 2000 €:n kuukausipalkoille pääsin muistaakseni vuonna 2008. Ihan hyvin pärjäsin, kun katsoin tarkkaan mihin rahaa käytän. Myöhemmin suoritin loppuun keskenjääneen korkeakoulututkinnon ja työllistyin paremminpalkattuihin hommiin, koulutustani vastaavaan työhön. Väitän, että Suomessa jokaisella on mahdollisuus samaan.

t. hyväpalkkainen porvari

Vierailija
1042/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmiä avaava ketju. Alle vuorokaudessa toista tuhatta viestiä, joista iso osa on tekosyiden keksimistä sille, miksi juuri itse ei voi mennä töihin. Toki ymmärrän, että av:lla on yliedustettuna se pahnanpohjimmainen ihmiskuona mitä Suomesta löytyy, mutta silti melko kylmäävää luettavaa. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monella tämä loisiminen on jo ylisukupolvista, ts. sellaisia, joiden vanhemmat ja kenties isovanhemmatkin jo olivat tuillaeläjiä?

Kokonaisveroaste 70%, aika moni tässäpellevaltiossa elää toisten rahoilla. Esim.koko julkinen hallinto

Niin!  Kaikkien pitäisi lopettaa veron maksu että saataisiin kaadettua toi korruptoitunut lois valtio.     

Diktaattorikin olisi rehellisempi kuin suomen huijareiden pyörittämä mikä lie sekasikiö mitä sanotaan jostain syystä demokratiaksi.                Ja eurosto liitto viel kirsikkana kakun päällä mahdollistaa noi korruptio jutut kun sen keskuspankki mukana niissä tukemassa suomen kp:tä.

Ok, ehkä ihan kaikki ei tosiaan ole työkykyisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako teitä porvareita päähän kun nykyään ihmisillä on vapaus päättää tekeekö töitä vai ei? Te porvarit suurilla palkoillanne voisitte itse mennä töihin sillä 2000e kuukaudessa niin katsotaan sitten onko teidän porvareiden hymy hyytynyt kun huomaatte että olette köyhiä.

Aloitin kokopäivätyön määräaikaisena vuonna 2003. Tuolloin kuukausipalkkani oli 1650 €/brutto. 2000 €:n kuukausipalkoille pääsin muistaakseni vuonna 2008. Ihan hyvin pärjäsin, kun katsoin tarkkaan mihin rahaa käytän. Myöhemmin suoritin loppuun keskenjääneen korkeakoulututkinnon ja työllistyin paremminpalkattuihin hommiin, koulutustani vastaavaan työhön. Väitän, että Suomessa jokaisella on mahdollisuus samaan.

Ei kaikilla ole älyä opiskella.

Vierailija
1044/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja auta näitten tekosyittrn keksijöiden kanssa.

En voi tehdä sitä ja tätä ja tuota, kun minulla on sen viisisataa erilaista vaivaa ja sairautta.

Hyvänen aika sentään, tuoko se on ihmisarvoista elämää? Saatteko mitään apua ja hoitoa sairauksiin ne?

Mitä olette itse tehneet että terveys olisi parempi?

Hoitajat pitävät tunnin kahvitauot sairaalassa ja on muka kiire.

Laitoshuoltajat siivoavat ja vievät ruoat potilaille.

Pesula pesee pyykit.

Seli, seli ja vali vali kyllä kuuluu

Toivottavasti et tuolla ajattelun tasolla ole kovin vaativissa töissä (hoitajakommentt.

Laitoshuoltaja siivoaa? Älä huijaa:D

Niin, ne pyykkijutut on hoitajilla keksittyjä. Sairaalassa pesularekka hakee pyykit pestäväksi ja on logistiikka henkilöstö joka ottaa puhtaat pyykit vastaan, huolehtii osastojen varastojen tarvikkeista jne.

Sairaaloissa se toimii just noin. Hoitokodeissa ja asumispalveluissa ei aina ole laitoshuoltajia, vaan henkilökunta on pääasiassa lähihoitajia. En ole vielä pitkän urani aikana ollut sellaisessa työpaikassa, missä on tunnin kahvitaukoja, mutta ehkä se kansliassa tehtävä työ näyttäytyy jollekin taukona. 

Hoitajat olivat tunnin joka tauko kahvihuoneessa, sen lisäksi olivat sitten toimistossa koneilla kirjaamassa.

Kerro mullekin, missä on hoitoalalla tunnin taukoja (ja vielä monta kertaa päivässä?), niin haen heti sinne töihin. 

Julkisella ja menepäs synnärille osastolle, aina hoitajat kahvilla vaikka kulkisit 100 kertaa päivässä kahvihuoneen ohi, ei ole tietokoneita edes heillä lähellä eli eivät kirjaa mitään.

Tiedätkö paljonko työntekijöitä sairaalassa on? Aina siellä joitakin on kahvihuoneessa pitämässä taukoa.

Voitko edes kuvitella kuinka kiireistä työ kyseisissä paikoissa on? Olet käynyt kaksi viikkoa työharjoittelussa siivoamassa?

Synnytin lapsen ja oli aikaa seurailla.

Eli istuit hoitajien kahvihuoneessa hoitajien kanssa ja vastasit kellon kanssa? Jännä äiti, kun mieluummin kyllästynyt hoitajia, kun olit oman vastasyntyneen vauvasi kanssa.

Vierailija
1045/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on 170 cm pikkumiehiä, ei ole pituutta.

Vierailija
1046/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ihminen kirjoitti:

Hain yhtenä viikkona 25 eri työpaikkaan. Työpaikat jotka valitti työvoimapulaa. No eipä tullut kutsuja edes haastatteluun. Ja täysin pätevä olin jokaiseen työhön. Rakennusalan koulutus itsellä. 3 tutkintoa, 12 kursseja ja työkokemustakin 18 vuotta rakennus alalta ja muista töistä. Niin missä se työvoimapula on kun ei kutsuta töitä tekemään.

Lähetitkö video cv:n ja linkin youtube-kanavallesi?

Vierailija
1047/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Minä siivosin, jaoin postia ja istuin uimavalvojana opiskelijana 80-luvun lopulla. Valmistuin maisteriksi, tein oman alani töitä 2010-luvun puoliväliin saakka, jäin työttömäksi, suoritin tutkinnon ja yhden ammattiluvan ja olen edelleen työtön. Sinullakin on mahdollisuus samaan, vaikka et takuulla usko sitä, ennen kuin kolahtaa.

Vierailija
1048/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi tehdä sitä ja tätä ja tuota, kun minulla on sen viisisataa erilaista vaivaa ja sairautta.

Hyvänen aika sentään, tuoko se on ihmisarvoista elämää? Saatteko mitään apua ja hoitoa sairauksiin ne?

Pesula pesee pyykit.

Toivottavasti et tuolla ajattelun tasolla ole kovin vaativissa töissä (hoitajakommentt.

Niin, ne pyykkijutut on hoitajilla keksittyjä. Sairaalassa pesularekka hakee pyykit pestäväksi ja on logistiikka henkilöstö joka ottaa puhtaat pyykit vastaan, huolehtii osastojen varastojen tarvikkeista jne.

Sairaaloissa se toimii just noin. Hoitokodeissa ja asumispalveluissa ei aina ole laitoshuoltajia, vaan henkilökunta on pääasiassa lähihoitajia. En ole vielä pitkän urani aikana ollut sellaisessa työpaikassa, missä on tunnin kahvitaukoja, mutta ehkä se kansliassa tehtävä työ näyttäytyy jollekin taukona. 

Hoitajat olivat tunnin joka tauko kahvihuoneessa, sen lisäksi olivat sitten toimistossa koneilla kirjaamassa.

Kerro mullekin, missä on hoitoalalla tunnin taukoja (ja vielä monta kertaa päivässä?), niin haen heti sinne töihin. 

Julkisella ja menepäs synnärille osastolle, aina hoitajat kahvilla vaikka kulkisit 100 kertaa päivässä kahvihuoneen ohi, ei ole tietokoneita edes heillä lähellä eli eivät kirjaa mitään.

Tiedätkö paljonko työntekijöitä sairaalassa on? Aina siellä joitakin on kahvihuoneessa pitämässä taukoa.

Voitko edes kuvitella kuinka kiireistä työ kyseisissä paikoissa on? Olet käynyt kaksi viikkoa työharjoittelussa siivoamassa?

Eli istuit hoitajien kahvihuoneessa hoitajien kanssa ja vastasit kellon kanssa? Jännä äiti, kun mieluummin kyllästynyt hoitajia, kun olit oman vastasyntyneen vauvasi kanssa.

Kyllä siinä käytävällä ehtii vauvan kanssa liikkua senkin laiska hoitaja.

Vierailija
1049/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on 170 cm pikkumiehiä, ei ole pituutta.

170 cm pikkumies 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
1050/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ilman älyä pärjää jopa monilla yliopistoaloilla.

Vierailija
1051/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi helteet loppuivat vaikka kansa ihailee tappavaa kuumuutta onneksi se päätyy ja toivottavasti ei tule enää takaisin

Vierailija
1052/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä työttömyysketjuissa eniten kimpaantuu nämä sairaat ja vanhat. Lopettakaa. Teillä on oikeat syyt ja olette työuranne jo tehnyt.

Se ketä täältä puuttuu kommentoimasta on he, joita ei yksinkertaisesti vaan kiinnosta. Syrjäytyneet.

Me sairaat, osatyökykyiset kimpaannumme, sillä emme identifioidu sairaiksi, vaan ihan tavallisiksi ihmisiksi. Me haluamme elää normaalia elämää ja tehdä töitä sen verran mitä terveys kestää. Ikävä vaan että sitä työtä on vaikea saada lainkaan. 

Kun ensin saa työhakemuksiin monet EI-vastaukset ja sen päälle alkaa kuulumaan valitusta tukieläteistä, niin sehän osuu siihen kaikkein arimpaan paikkaan.

Vierailija
1053/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nythän voidaan työpaikoilla arvostella lyhyitä miehiå, kun arvostellaan työttömiä.

Eikö ole hyvä aihe kahvitauoilla kysyä lyhyiden miesten pituus ja sitten voidaan arvostella heitä.

Kehtaako joku myöntää seurustelevansa pikkumiehen kanssa?

Vierailija
1054/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Minä siivosin, jaoin postia ja istuin uimavalvojana opiskelijana 80-luvun lopulla. Valmistuin maisteriksi, tein oman alani töitä 2010-luvun puoliväliin saakka, jäin työttömäksi, suoritin tutkinnon ja yhden ammattiluvan ja olen edelleen työtön. Sinullakin on mahdollisuus samaan, vaikka et takuulla usko sitä, ennen kuin kolahtaa.

Miksi et lähtenyt vaikka siivoojaksi?

Vierailija
1055/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, että hoitajilla on kaksoisolento, joka siellä kahvihuoneessa istuu?

Synnärillä vauvalle vaihdetaan vaipat itse ja imetetään itse. Sänkyyn vaihdetaan lakanat itse, ne haetaan välinevarastosta. Suihkussa käydään yksin ja syömässä yhteisissä tiloissa. Lämpö mitataan itse ja merkataan käytävällä olevaan vihkoon huoneen numeron ja vuodepaikan kohdalle ja kuumemittari densinfioidaan itse. Jos tarvitsee särkylääkettä niin se käydään pyytämässä hoitajien kahvihuoneessa, missä he istuvat kaikki pöydän äärellä.

Vanhustenhoidossa on sama. Kun mummoa meni tapaamaan, kaikki hoitajat olivat kahvilla. Kun mummoa tuli tapaamasta, kaikki hoitajat olivat kahvilla. Vuorovaikutus vanhusten kanssa ei ilmeisesti kuulunut toimenkuvaan. Onkohan päiväkodeissa ja kouluissa nykyään samanlaista?

Olen entinen lähihoitaja Helsingin kaupungilta. Muistan kun omaiset olivat valittaneet pomolleni, että kun hoitajat ei vietä aikaa vanhusten kanssa. Pomoni vastasi, että palkka ei tule seurustelusta, se on omaisten hommaa.

Työnkuvaan kuului kyllä erilaisten virikehetkien järjestäminen ja mahdollistaminen, mutta siinä se. Jotenkin hassua, että omaiset ajattelevat, että kun sen mummon tyrkkää laitokseen asumaan, niin ei tarvitse sen kanssa enää olla. Todella, todella harvalle kelpasi esim. kuukausittaiset taksikyydit. Yli 30-paikkainen osasto ja vain kaksi käytti näitä säännöllisesti ja jouluna tai muuna juhlapäivänä muutama lisää. Muita omaisia ei kiinnostanut.

Meni ohi aiheen, pahoittelut siitä.

Vierailija
1056/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä neuvotaan. Jospa me neuvomme työpaikoilla lyhyitä miehiä esim. miten naisen saa.

Vierailija
1057/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lähtenyt vaikka siivoojaksi?

Selkä hajosi sen verran, että siivoaminen ja lapiotyöt eivät onnistu.

Vierailija
1058/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet miehet työpaikoilla näyttävät siltä, että tarvitsevat neuvoa.

Vierailija
1059/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hyvä sos.turva.

Vierailija
1060/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesula pesee pyykit.

Kyllä siinä käytävällä ehtii vauvan kanssa liikkua senkin laiska hoitaja.

Eli osui ja upposi! Nykyään näitä äippiä kiinnosta puhelimen pärjääminen enemmän, kuin se oma vauva. Niille pitää sanoa, että nyt kommunikoit sen vauvasi kanssa, etkä sitä puhelintasi plärää. Tämmöisiä on nämä äipät. Edelleen, kahvihuoneen ovi on kiinni, joten sinä varmaan sitten olet työksesi siellä kyylannyt hoitajia