Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla

Vierailija
04.07.2022 |

Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.

Kommentit (2046)

Vierailija
661/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lorvikatarri kirjoitti:

Ihmiset jotenkin kuvittelevat, että yhteiskunnan tehtävänä on elättää niitä, jotka eivät tuo yhteiseen pöytään mitään.

Jos on terve, työkykyinen työtön ja hänelle osoitetaan työpaikka mistä maksetaan tes-mukainen palkka niin mitään syytä ei pitäisi olla että sitä työpaikkaa ei otettaisi vastaan.

Se, että työstä jäisi vaikkapa 200-400€ enemmän kk. kun tuilla, niin ole mikään ongelma.

Ongelma on liian isot, vastikkeettomat korvaukset.

Ei ole mitään järkeä että työtä tekevät veronmaksajat elättävät joitakuita, joiden mielestä heidän ei tarvitse tehdä töitä, kun korvaus siintä työstä on liian pieni.

Jokainen joutuu ansaitsemaan paikkansa yhteiskunnassa, terveiden vapaamatkustajien aika käy vähiin.

Sairaat, työkyvyttömät ja vanhukset hoidetaan tietenkin.

Teet ahkerasti töitä, opiskelet, kehität itseäsi työntekijänä niin siintä se palkkakin karttuu.

Ootko miettiny, että tuo olis jo tosi selkeesti orjuuttamista? Pakko tehdä asioita mitä ei halua. Pakko ansaita paikka yhteiskunnassa, jonka osaksi ei missään välissä suostunut.

Orjuuttamista?

Katso historiaa hieman taaksepäin ja mieti milloin on ollut tälläinen tilanne.

Tilanne, jossa ei tarvitse tehdä töitä ettei kuolisi nälkään, janoon tai kylmyyteen.

Jep. Ei koskaan.

Kautta koko historian, yksilön on pitänyt ponnistella että saa leivän pöytään, vaatteet, koulutuksen, asumisen, jne.

Miksi tilanne olisi erilainen nykypäivänä?

Ei ne resurssit tule mistään maagisesta lähteestä nykypäivänäkään.

Katso vaikka toiselle puolelle maapalloa. Siellä ihmiset tonkivat kaatopaikkoja että saisivat syötävää.

Siellä kuollaan nälkään.

Täällä mietitään yhdentekeviä diipadaapoja. Ei mennä töihin kuin ei huvita.

Uskomatonta.

Eli pitäisikö kaikki tiet mielestäsi poistaa?No sitten poistetaan myös ilmainen koulutus ja lähes ilmainen terveydenhoito. Minulla ei ole lapsia miksi minun pitää kustantaa toisten ihmisten synnytykset,äitiysneuvolathoitovapsat,lasten koulut? En halua

Vierailija
662/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on erilaisia. Monella on korkea koulutus, mutta väärältä alalta, jonne on liikaa koulutettu ihmisiä: esim biologeja, historian tutkijoita, kielten opettajia, ekonomeja ja kirjastonhoitajia on liikaa. Suomi on iso maa pinta-alalta ja tilanteet vaihtelevat Kuhmosta Pietarsaareen jne. Asuntojen hinnat ja bensiinin hinta estävät muuttoa tai pitkiä työmatkoja. Ruuminrakenne tai sairaudet asettavat reunaehtoja ruumiilliselle työlle. Nuorille on luotu mielenterveysongelmia - ja huumeet vievät paljon porukkaa, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläminen on niin kallista, ettei kannata millään kympin tuntipalkalla mennä tekemään työmatkoineen yli 10 tuntista päivää.

Suomen ongelma on se, ettei tueta niitä pienituloisia jotka yrittävät hankkia elantonsa. Tuetaan vaan niitä, ketkä heittävät homman täysin läskiksi ja ovat tekemättä mitään.

Harva työnantajakaan haluaa töihin ihmistä, joka ennemmin veltostelee kuin tekee.

Tämä kertaa sata.

Liian hyvät tuet suhteessa matalimpiin palkkoihin.

Osa-aikaista Siivooja-Pirkkoa ei auta pätkääkään se että kunnan vuokrakasarmissa asuva Rane ajetaan kodittomaksi. Niistä "säästettyjä" rahoja ette te "kunnolliset köyhät" tule näkemään kuin lukiessanne iltapaskan juttua, missä poliitikot poseeraa ja nauravat matkalla pankkiin. Ootte niin tyhmiä että luulette olevanne vielä samaa pataa.

Vierailija
664/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä te-toimiston avoimet työpaikat vaan ovat käytännössä joko:

1. puhelinmyyntiä, toki nykyisin nimetään "asiakaskonsultaatioksi" tms. Palkka 2e/tunti + provisio, joka maksetaan jos maksetaan. Firmat vaihtaa nimeä ja omistajaa jatkuvasti, eikä kukaan joudu vastuuseen maksamattomista palkoista.

2. ala kevytyrittäjäksi myymään jotain huuhaafirman laihdutuspulveria, saat 30% tuotoista kun olet maksanut 1000e aloitusmaksun. Varma rikastuminen!

3. kansainvälinen yritys etsii asiantuntijaa, joka puhuu fluentisti suomea, englantia, kiinaa ja venäjää, ranska ja ruotsi plussaa. Vaaditaan seitsemän vuoden kokemus katalysaattorien suunnittelusta, maisterin paperit kansainvälisestä kaupasta ja viisi vuotta vastuullisia johtotehtäviä.

4. hoitoalan työt

Kävin katsomassa työmarkkinatoria sinun innoittamana ja se näytti ihan erilaiselle kun mitä sinä olit kuvannut.

Vierailija
665/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on mahdotonta ymmärtää, että oikeasti meillä on porukkaa, jotka loisii tarkoituksella? Olen itsekin ollut työtön ja ei se tarkoita, että minua sillä tarkoitettiin, kun puhuttiin työhaluttomista työttömistä. Jokainen tietää omalla kohdallaan totuuden ja turha siitä on loukkaantua, jos asiasta puhutaan.

Tää yhteiskunta vaan ei voi toimia näin, että sosiaalituet on kilpailukykyinen vaihtoehto työnteolle. Viimeksi pari päivää sitten sukulaispoika (23v., ei koskaan töissä) kertoi, että työnhakuvelvotteen voi hoitaa hakemalla samaa hommaa neljä kertaa tai laittamalla vaikka lääkärin työpaikkoihin hakemuksia. Kysyin suoraan, että olisiko vaihtoehto, että hakisi oikeasti töitä. Vastaus: "En mä mitään paskaduunia ala tehdä". Vastasin siihen, että "mutta ne toiset tekee ja elättää sua sillä, että miten koet oikeudeksesi vaan olla ja nauttia toisten työnteosta". Alkoi selittämään, että ei hänen työttömyytensä maksa per suomalainen kuin muutaman sentin vuodessa. Haistakoon huilun.

Jos luet keskusteluja, ml. tämä hyvin yleisesti kaikki työttömät taustoista,riippumatta halutaan lokeroida samaan työhaluttomien ryhmään, johon oikeasti kuuluu vain pieni osa. Myös erittäin monet työllistyneet entiset työttömät itse pitävät itseään poikkeustapauksina ja ajattelevat samoin.

Vierailija
666/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... Jos työntekijää ei löydy niin eikö silloin kannattaisi sen yrittäjän tehdä asian eteen jotain?

Jos yrittäjä oikeasti tarvitsee työntekijää niin miksi se ei laita ilmoitusta jossa kerrotaan palkka suoraan ja sen palkan on oltava hyvä siinä ilmoituksessa eikä mikään 15e/h tai 2400e/kk vaan 20e/h tai 3000e/kk.

Vierailija
667/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukihullu mene pois. Älä ala taas spämmää. Mene muki kädessä Stockan eteen niin heitän sulle pari kolikkoa, voit käydä kaffella.

Ottaako koville tietää ettei lapsesi tarhatäti olekaan vakituisella sopimuksella vaan palkkatuella?

Ei, vaan ottaa päähän kun copypastetat saman viestilitanian jokaiseen keskusteluun. Tylsää lukea keskustelua, kun sivutolkulla on sellaista tekstiä, jonka olet laittanut jo kymmeniä kertoja aiemmin. Keskusteletko livenäkin ihmisten kanssa sillä tavalla, että toistelet joka keskustelussa täsmälleen samoja asioita?

Ohis

Vierailija
668/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Maksakaa oikeaa palkkaa jolla tulee toimeen.

2. Kohdelkaa työntekijöitä inhimillisesti. Kukaan ei tule duuniin jossa työilmapiiri on huono, työympäristö jopa vaarallinen, ja yhden työntekijän tehtävänä on 2-3 työntekijän duunit (esim. suuressa ravintolan kassatyöntekijä onkin myös kokki, tarjoilija ja siivooja) täysin epärealistisessa ajassa.

Korjatkaa nämä niin työntekijöitä löytyy.

Tehtäisiinkö niin että otat velkaa, pistät omaisuutesi kaniin ja ryhdyt yrittäjäksi ja samalla palkkaat itsellesi yhden tai useamman työntekijän. Maksa oikein kunnolla ja ole hyvä esimies, niin olet mukana ratkaisemassa ongelmaa.

Vierailija
669/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahnehdein itselleni omakotitalon ja mökin, haukuin ilmaiseksi töitä tekeviä. Tuhosin matkustamisella maapalloa muilta sukupolvilta. Olin kuin uhmaikäinen pieni lapsi, joka halusi ulkomaanmatkoja enkä pystynyt hillitsemään itseäni.

Vierailija
670/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yrittäjiksi vaan, niin loppuu valitus. Jokaiselle velvollisuus itse itsensä elättää, sillä se hoituu.

Minä olin 20 vuotta palkkatöissä ja 10 vuotta yrittäjänä. Vuosia meni ihan kivasti ammatinharjoittajana, mutta sitten työt valuivat jättiyrityksille. Tein vääriä valintoja, kun yritin välttää työttömäksi joutumista viimeiseen asti. Nyt ei iän ja menetetyn maineen vuoksi ole mitään muuta mahdollisuutta säilyä hengissä kuin tuilla eläminen.

Mitä ehdotat? Uuniin?

Mikähän oikeuttaa sut mielestäsi puhumaan minusta kuin jostain murhaajasta? Olenko minä jotenkin paha ihminen, kun elätän itseni ja perheeni ja kunnioitan ihmisiä, odotan heiltä siis myös jotain? Ei minun lähimmäisillä ole mitään hätää, joten miten minä olen syyllinen kaikkien muiden ongelmiin?

No, OK, ei siis uuniin. Mitä muuta ideanpoikasta sinulla on tarjota?

Tee mitä lystäät..? En koskaan ota kantaa toisten asioihin.

Minua kiinnostaa vain miten valtio käyttää minun rahoja, ei mikään muu.

No minäpä lystään sitten elää tukien varassa loppuikäni.

Sinulla muuten on aika ailahtelevainen luonne: ihmiseksi, joka ei koskaan ota kantaa toisten asioihin, olet kovin kärkkäästi puuttumassa toisten mahdollisuuksiin pysyä hengissä.

Nyt pitää ihan toivoa, että sinun lähimmäisilläsi, joita siis sinä elätät ja joilla ei ole hätää, pääsevät kokemaan hätää. Sinäkin opit sitten pitämään valtavaa suutasi soukemmalla. :)

Otan kantaa vain omiin rahoihini. Nimitä vaikka Bidenilaiseksi.

Ymmärrät varmaan tahallaan väärin, en voi estää meteoriittia putoamasta äitini päähän, mutta voin vakuuttaa, etteivät lähimmäiseni seiso leipäjonoissa, sillä minä eivätkä toki hekään kuvittele, että valtio on heidän lähiomaisensa. Meillä opetetaan myös lapsia ottamaan vastuu omasta elämästään ja lähimmäisistään. Samaa suosittelen niille, joilla on krooninen hätätilanne päällä.

Arvostan myös kolmatta sektoria kuten vaikka kirkkoa. Itse en tosin ole jäsen. Mutta kyllä sen pitäisi olla normaalia, että ihmistä autetaan. Jos ihminen ei ihmisten keskellä pysy hengissä, kuten dramaattisesti kirjoitit, ilman jotain valtion väkivaltaista verotuskoneistoa pitäisi varmaan miettiä missä vika.

Onpa ympäripyöreää turinaa. Sinun kirkkojuttusi ja lastenkasvatuksesi eivät kuulu tähän millään tavalla.

Kerro nyt suuressa viisaudessasi, mitä tekee ihminen, joka ei pääse töihin eikä pysty ryhtymään yrittäjäksi.

Meillä se tehdään niin, että työkyvytön tekee sen mitä pystyy ja työtätekevä elättää häntä. Ainut ero on se, että sponssaaminen on vapaaehtoista ja sponssaajan ehdoilla.

Ei vinguta itsekkäästi jossain omassa asunnossa toisen kustannuksella, että ei huvita, vaan muutetaan tasan siihen mihin työssäkäyvä määrää ja ollaan kiitollisia siitä, että joku toinen rakastaa niin paljon, että näkee vaivaa sinun eteen. Kyllä se on läpi historian ja aina vaan ihan winwin-tilanne.

Vierailija
671/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on mahdotonta ymmärtää, että oikeasti meillä on porukkaa, jotka loisii tarkoituksella? Olen itsekin ollut työtön ja ei se tarkoita, että minua sillä tarkoitettiin, kun puhuttiin työhaluttomista työttömistä. Jokainen tietää omalla kohdallaan totuuden ja turha siitä on loukkaantua, jos asiasta puhutaan.

Tää yhteiskunta vaan ei voi toimia näin, että sosiaalituet on kilpailukykyinen vaihtoehto työnteolle. Viimeksi pari päivää sitten sukulaispoika (23v., ei koskaan töissä) kertoi, että työnhakuvelvotteen voi hoitaa hakemalla samaa hommaa neljä kertaa tai laittamalla vaikka lääkärin työpaikkoihin hakemuksia. Kysyin suoraan, että olisiko vaihtoehto, että hakisi oikeasti töitä. Vastaus: "En mä mitään paskaduunia ala tehdä". Vastasin siihen, että "mutta ne toiset tekee ja elättää sua sillä, että miten koet oikeudeksesi vaan olla ja nauttia toisten työnteosta". Alkoi selittämään, että ei hänen työttömyytensä maksa per suomalainen kuin muutaman sentin vuodessa. Haistakoon huilun.

Jos luet keskusteluja, ml. tämä hyvin yleisesti kaikki työttömät taustoista,riippumatta halutaan lokeroida samaan työhaluttomien ryhmään, johon oikeasti kuuluu vain pieni osa. Myös erittäin monet työllistyneet entiset työttömät itse pitävät itseään poikkeustapauksina ja ajattelevat samoin.

Ehkä se johtuu siitä että tässäkin ketjussa on niitä elämäntapatyöttömiä, joiden mielipiteet ärsyttävät monia. 

- Eri

Vierailija
672/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläminen on niin kallista, ettei kannata millään kympin tuntipalkalla mennä tekemään työmatkoineen yli 10 tuntista päivää.

Suomen ongelma on se, ettei tueta niitä pienituloisia jotka yrittävät hankkia elantonsa. Tuetaan vaan niitä, ketkä heittävät homman täysin läskiksi ja ovat tekemättä mitään.

Harva työnantajakaan haluaa töihin ihmistä, joka ennemmin veltostelee kuin tekee.

Miksiköhän eläminen on niin kallista? Johtuisikohan veroista?

Miksi verot ovat niin korkeat? ESittäkää oikeita kysymyksiä.

Vierailija
673/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukihullu mene pois. Älä ala taas spämmää. Mene muki kädessä Stockan eteen niin heitän sulle pari kolikkoa, voit käydä kaffella.

Ottaako koville tietää ettei lapsesi tarhatäti olekaan vakituisella sopimuksella vaan palkkatuella?

Ei, vaan ottaa päähän kun copypastetat saman viestilitanian jokaiseen keskusteluun. Tylsää lukea keskustelua, kun sivutolkulla on sellaista tekstiä, jonka olet laittanut jo kymmeniä kertoja aiemmin. Keskusteletko livenäkin ihmisten kanssa sillä tavalla, että toistelet joka keskustelussa täsmälleen samoja asioita?

Ohis

Ja sinä ajattelet vai itseäsi. Ei tiedä saadaanko Ukrainasta viljaa ja sinä matkustamisella tuhoat Italiankin viljasatoja.

Senkin itsekäs ihminen.

Vierailija
674/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerää, kun kaikki tietävät, että palkka on se motivaattori, jolla niitä tekijöitä saa.

Liian pieni palkka.

Sosiaalityöntekijänä teen nykyään työssäni paljon yhteistyötä te-palvelujen kanssa. Kuten uusi hallitus edellyttää.

Kokemuksena asiakkaista voin sanoa että työstä tarjotun palkan ja työmotivaation välillä ei ole mitään yhteyttä.

Yhä enemmän löytyy työikäisiä ihmisiä joille riittää se vaatimaton peruselintaso. Kunhan vaan ei tarvitse laittaa ns. tikkua ristiin missään vaiheessa.

Näin on asiat todellisuudessa. Mielikuvat ja toiveet varmasti jotain muuta.

Mitähän tuo sinun yhteistyösi oikein mahtaa tarkoittaa, kun et tee yhteistyötä asiakaasikasn kanssa. Tosiaan, kunhan ei tarvitse laittaa tikkua ristiin, niinhän se meni ja taitavat ne sinunkin puheesi yhteistyöstä olla nimenomaan niitä omia mielikuvasi. Totuus on toinen. Olet vain kunnan elättämän valehteleva viranomainen. Et ole ihminen.

No kyllä olen ihan ihminen. Ja teen töitä palkkani eteen.

Yhteistyötä tehdään erityisesti te-palvelujen kanssa kuten hallituksen työllisyysohjelmassa on mainittu. Toki yhteistyötä tehdään myös asiakkaiden kanssa. Väliin se on kuitenkin aika haasteellista kun parhaassa työiässä olevat kertovat suoraan että sen enempää ansiotyö kuin ammattiin kouluttautuminenkaan eivät kiinnosta. 

Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta on aina perustunut sille että työikäiset huolehtivat niistä jotka eivät ikänsä tai sairautensa vuoksi eivät osallistu työelämään; vanhukset, lapset ja sairaat työkyvyttömät.

Mutta että yhä useampi työikäinen ja -kykyinen haluaa heittäytyä toisten työikäisten elätettäväksi on aika kestämätön yhdistelmä. Jos nimittäin tästä hyvinvointiyhteiskunnasta halutaan pitää kiinni. Ja tämä on totuus mikä ei vääntelemällä miksikään muutu.

Se on sinun totuutesi ja ottaen huomioon että edustat viranomaistahoa, jonka tulisi auttaa ja olla hekompiosaisten puolella, vain mokaroit ja lyttäät heitä entisestään. Teet yhteiskunnalle vain haittaa kammottavalla ja epäinhimisellä asenteellasi, joka ajaa ihmisiä vain yhä syvempään ahdinkoon. Ei. Et ole ihminen.

Sinun tekstisi ei ole miellyttävää luettavaa. Ulkopuolisena väittäisin että tällä kertaa viranomainen on oikeassa ja sinä et.

Minua ei kiinnosta, onko tekstini miellyttävä, se on vain hyvin suprasukainen vastaus ei-niin miellyttävään sosiaalityöntekijän asenteeseen. Miksi ylipäätään luulet että kenelläkään olisi tarvetta miellyttää sinua. Mikä tekee sinusta niin spesiaalin?

Et ehkä ymmärrä kuinka huonosti käyttäydyt toisia kohtaan. Minua sinun ei tarvitse miellyttää, mutta sinulla voisi mennä paremmin, jos ymmärtäisit käyttäytyä vähän asiallisemmin.

Miten niin paremmin? Missä asiassa? Ethän sinä voi ihmistä näkemårtä kenenkään käytöstä arvostella. Me emme tiettävästi tunne toisiamme, vai tunnemmeko sittenkin? Kommenttisi onnkaikin puolin melko erikoinen. Lisäksi voisit nostaa esiin tekstin asiattomuudet. Se, että olet asiasta eri mieltä - ja kuten jotenkin vahvasti korostuu- asiasisältö ei sinua miellytä, ei tarkoita asiattomuutta. Kurjaa, jos juttu sinuun nyt näin kovin kolahti, mutta niinhän sitä sanotaan, ettei savua ilman tulta. Olet luultavasti loukannut montaa asiakastasi ja jättänyt heidät pulaan. Sossuhan sinä nyt kuitenkin olet. Ja pieni pyynt, jos sallit: älä opeta ihmisiä ylhäältä päin tai nitenkään muutenkaan. Se ei ole sinun oikeutesi, eikä muuten vahvuutesikaan.

Vierailija
675/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Suomessa on voimassa se viranomaisten tarvehankinta? Yrityksen on kyettävä todistamaan viranomaisille, että he eivät voi palkasta Suomesta työntekijöitä, minkä jälkeen viranomaiset (yleensä ELY-keskus) antavat siihen luvan.

Se selittäisi melko kätevästi jatkuvan mouruamisen "työvoimapulasta".

Vierailija
676/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niistä tuista öyhöttää mutta kun ihminen ajetaan kodittomaksi ja varattomaksi niin ei sieltä enää koskaan nousta miksikään veronmaksajaksi.

Työttömät ei myöskään ole mikään staattinen massa jossa samat ihmiset ovat työttöminä vuodesta toiseen. Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2021 yli vuoden yhtäjaksoisesti työttömänä olleita pitkäaikaistyöttömiä oli 105 600 henkilöä. Pitkäaikaistyöttömiä oli eniten 55–64-vuotiaissa (41 400) ja vähiten 18–24-vuotiaissa (4 600).

Siis lähes 40% pitkäaikaistyöttömistä on ikääntyneitä. Myöskään nuorten määrä ei tue sitä palstatotuutta että nuoret eivät menisi töihin koska tuet ovat niin hyvät kun prosenttiluku on vain noin 4% pitkäaikaistyöttömistä.

Vierailija
677/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Oletko miettinyt miksi ottaa päähän? Olisiko niin että asian käsittely onkin vähän epämieluisaa ja pistää miettimään uusiksi arvoja? Totuus ei pala tulessakaan, sanotaan

Vierailija
678/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verote kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen budjetti menee suureksi osaksi eläkeläisiin.

Luin juttua, että eläkeläisille joudutaan palkkaamaan 200 000 hoitajaa lisää, mutta silti apua ja hoitoa ei riitä ja viranomaiset luottavat siihen, että myös ne joilla on pikkulapsia hoitavat työnsä ohessa omat eläkkeellä olevat vanhempansa. Muuten nuo eläkeläiset ovat ilman hoitoa.

Vierailija
679/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verote kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen budjetti menee suureksi osaksi eläkeläisiin.

Luin juttua, että eläkeläisille joudutaan palkkaamaan 200 000 hoitajaa lisää, mutta silti apua ja hoitoa ei riitä ja viranomaiset luottavat siihen, että myös ne joilla on pikkulapsia hoitavat työnsä ohessa omat eläkkeellä olevat vanhempansa. Muuten nuo eläkeläiset ovat ilman hoitoa.

Itselle ei tuollaista tilannetta tule, mutta osaa työssäkäyvistä käy sääliksi. Heillä ei lepoa tule olemaan.

Vierailija
680/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yrittäjiksi vaan, niin loppuu valitus. Jokaiselle velvollisuus itse itsensä elättää, sillä se hoituu.

Minä olin 20 vuotta palkkatöissä ja 10 vuotta yrittäjänä. Vuosia meni ihan kivasti ammatinharjoittajana, mutta sitten työt valuivat jättiyrityksille. Tein vääriä valintoja, kun yritin välttää työttömäksi joutumista viimeiseen asti. Nyt ei iän ja menetetyn maineen vuoksi ole mitään muuta mahdollisuutta säilyä hengissä kuin tuilla eläminen.

Mitä ehdotat? Uuniin?

Mikähän oikeuttaa sut mielestäsi puhumaan minusta kuin jostain murhaajasta? Olenko minä jotenkin paha ihminen, kun elätän itseni ja perheeni ja kunnioitan ihmisiä, odotan heiltä siis myös jotain? Ei minun lähimmäisillä ole mitään hätää, joten miten minä olen syyllinen kaikkien muiden ongelmiin?

No, OK, ei siis uuniin. Mitä muuta ideanpoikasta sinulla on tarjota?

Tee mitä lystäät..? En koskaan ota kantaa toisten asioihin.

Minua kiinnostaa vain miten valtio käyttää minun rahoja, ei mikään muu.

No minäpä lystään sitten elää tukien varassa loppuikäni.

Sinulla muuten on aika ailahtelevainen luonne: ihmiseksi, joka ei koskaan ota kantaa toisten asioihin, olet kovin kärkkäästi puuttumassa toisten mahdollisuuksiin pysyä hengissä.

Nyt pitää ihan toivoa, että sinun lähimmäisilläsi, joita siis sinä elätät ja joilla ei ole hätää, pääsevät kokemaan hätää. Sinäkin opit sitten pitämään valtavaa suutasi soukemmalla. :)

Otan kantaa vain omiin rahoihini. Nimitä vaikka Bidenilaiseksi.

Ymmärrät varmaan tahallaan väärin, en voi estää meteoriittia putoamasta äitini päähän, mutta voin vakuuttaa, etteivät lähimmäiseni seiso leipäjonoissa, sillä minä eivätkä toki hekään kuvittele, että valtio on heidän lähiomaisensa. Meillä opetetaan myös lapsia ottamaan vastuu omasta elämästään ja lähimmäisistään. Samaa suosittelen niille, joilla on krooninen hätätilanne päällä.

Arvostan myös kolmatta sektoria kuten vaikka kirkkoa. Itse en tosin ole jäsen. Mutta kyllä sen pitäisi olla normaalia, että ihmistä autetaan. Jos ihminen ei ihmisten keskellä pysy hengissä, kuten dramaattisesti kirjoitit, ilman jotain valtion väkivaltaista verotuskoneistoa pitäisi varmaan miettiä missä vika.

Opetetaanko teillä, että kaikille pitää maksaa reilusti palkka eikä käyttää hyväksi.

Kun täyttää 80 - vuotta ja miettii mitä on tämän elämän jälkeen niin...

Eikö Sana sano, että ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä? Kyllä se täytyy lapsillekin opettaa.

Mieti sinä vain, mitä on elämän jälkeen se on hyvä pohdinta.

Taivaaseen ei kysytä teitkö työtä vai olitko työtön, sinne mennään uskomalla, että Herra on tehnyt sovitustyön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä