Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla

Vierailija
04.07.2022 |

Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.

Kommentit (2046)

Vierailija
641/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys maksaa suomelle yli 10 miljardia vuosittain. Valmennuskurssit on turhia. Palkkatuki julkiselle sektorille on turhaa. Ammatillinen koulutus ja palkkatuki yksityiselle sektorille toimii. https://www.iltalehti.fi/talous/a/6ed89029-4a63-4951-9379-dac7e3cb4d9f

Työttömyystuet on 4,9 miljardia, mutta tuossa 10 miljardissa on esim. työkkärin työntekijöiden palkat.

Vierailija
642/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te kenellä on lapsia: Kannattaa miettiä haluatteko ihan AIKUISTEN oikeasti että kaikki tuet pois? Niinkuin täällä ylimielisinä kirjoitatte: " Kaikki tuet pois. Köyhät kyykkyyn." Sillä jos niin tehtäisiin, niin kodittomia olisi suuri joukko, ja kaduilla olisi samantien rikollisuutta 100% enemmän kuin nyt. Sitten teidän pikkukullannuppuset, Nicopetterit ja muut pitäisi viedä AINA autolla kouluun, ja ainakaan Helsingin kaduilla ei lapsilla/nuorilla olisi enää mitään tekemistä. Nyt lapset voivat liikkua julkisella liikenteellä ja kaduilla aivan miten lystäävät, pelkäämättä.

Joten vaikka ylimielisyys onkin täyttänyt päänne keltaisella nesteellä, niin miettikää edes hetki ennen kuin kirjoitatte katkeria ideoitanne, joita edes hulluin poliitikko ei menisi toteuttamaan. Tai jos menee, niin sitten Suomesta tulee Etelä-Amerikka. Käykää siellä katselemassa mikä on meininki.

Hyvin sanottu. Tosiaan, jos jollain oikeasti harmittaa maksella veroja joilla jotkut saattaa loisia, niin aina voi muuttaa toiseen maahan jossa näin ei ole. Vai eikö uskalla, onko sellainen maa liian turvaton

Suomi siis haluaa lähettää minut työtätekevän ihmisen pois ja pitää kiinni elämäntapatyöttömistä. Edustatko hallitusta lausunnollasi?

Mihin maahan minun pitäisi mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsettomien kommenteilla taas ei ole mitään merkitystä, sillä te ette ole kasvattamassa tulevaisuuden sukupolvia, joten teillä ei muutenkaan ole kovin paljoa merkitystä tulevaisuuden kannalta. Ylimielisyytennekin on jo nähty. Katsos, kun elää vain itselleen, se itsekkyys vaan kasvaa, eikä osaa nähdä asioita mistään muusta näkökulmasta. Kaikki on vain itseltään pois. Vaikka tosiasiassa mitään ei ole viety teiltä pois. Ne rahat menisivät johonkin turhaan joka tapauksessa. Vai kuvitteleeko joku oieasti, että niillä rahoilla tehtäisiin jotain merkittävää????HAH.

Ymmärrät kaiketi että siipeilet lapsiesi rahoilla? Selität Nico-Petterille että aikuisena pääset sitten tekemään töitä ja maksamaan veroja, mutta palveluita et saa, koska meidän sukupolvi ei oikein tykkään käydä töissä.

Äläpä jauha potaskaa. Katsotaan miten sinunlaisesi pärjää, jos Suomeen tulisi levottomuuksia. Olisit ensimmäisinä itkemässä, kun joudut luopumaan mukavuuksistasi. Sitä paitsi, kuka on sanonut ettet itse voi joskus joutua työttömäksi, tai vaikkapa sairastua? 

Jos Suomeen tulee sota niin on turha odottaa apua työttömiltä. Työttömiä haukutaan.

Oikeastiko joku luulee, että työttömän odotetaan tekevän jotakin? Eihän se elätä itseäänkään, saati tee mitään muuta hyödyllistä. Aina sillä on tekosyy vapaamatkustaa.

Vierailija
644/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerää, kun kaikki tietävät, että palkka on se motivaattori, jolla niitä tekijöitä saa.

Liian pieni palkka.

Sosiaalityöntekijänä teen nykyään työssäni paljon yhteistyötä te-palvelujen kanssa. Kuten uusi hallitus edellyttää.

Kokemuksena asiakkaista voin sanoa että työstä tarjotun palkan ja työmotivaation välillä ei ole mitään yhteyttä.

Yhä enemmän löytyy työikäisiä ihmisiä joille riittää se vaatimaton peruselintaso. Kunhan vaan ei tarvitse laittaa ns. tikkua ristiin missään vaiheessa.

Näin on asiat todellisuudessa. Mielikuvat ja toiveet varmasti jotain muuta.

Mitähän tuo sinun yhteistyösi oikein mahtaa tarkoittaa, kun et tee yhteistyötä asiakaasikasn kanssa. Tosiaan, kunhan ei tarvitse laittaa tikkua ristiin, niinhän se meni ja taitavat ne sinunkin puheesi yhteistyöstä olla nimenomaan niitä omia mielikuvasi. Totuus on toinen. Olet vain kunnan elättämän valehteleva viranomainen. Et ole ihminen.

No kyllä olen ihan ihminen. Ja teen töitä palkkani eteen.

Yhteistyötä tehdään erityisesti te-palvelujen kanssa kuten hallituksen työllisyysohjelmassa on mainittu. Toki yhteistyötä tehdään myös asiakkaiden kanssa. Väliin se on kuitenkin aika haasteellista kun parhaassa työiässä olevat kertovat suoraan että sen enempää ansiotyö kuin ammattiin kouluttautuminenkaan eivät kiinnosta. 

Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta on aina perustunut sille että työikäiset huolehtivat niistä jotka eivät ikänsä tai sairautensa vuoksi eivät osallistu työelämään; vanhukset, lapset ja sairaat työkyvyttömät.

Mutta että yhä useampi työikäinen ja -kykyinen haluaa heittäytyä toisten työikäisten elätettäväksi on aika kestämätön yhdistelmä. Jos nimittäin tästä hyvinvointiyhteiskunnasta halutaan pitää kiinni. Ja tämä on totuus mikä ei vääntelemällä miksikään muutu.

Se on sinun totuutesi ja ottaen huomioon että edustat viranomaistahoa, jonka tulisi auttaa ja olla hekompiosaisten puolella, vain mokaroit ja lyttäät heitä entisestään. Teet yhteiskunnalle vain haittaa kammottavalla ja epäinhimisellä asenteellasi, joka ajaa ihmisiä vain yhä syvempään ahdinkoon. Ei. Et ole ihminen.

Sinun tekstisi ei ole miellyttävää luettavaa. Ulkopuolisena väittäisin että tällä kertaa viranomainen on oikeassa ja sinä et.

Minua ei kiinnosta, onko tekstini miellyttävä, se on vain hyvin suprasukainen vastaus ei-niin miellyttävään sosiaalityöntekijän asenteeseen. Miksi ylipäätään luulet että kenelläkään olisi tarvetta miellyttää sinua. Mikä tekee sinusta niin spesiaalin?

Et ehkä ymmärrä kuinka huonosti käyttäydyt toisia kohtaan. Minua sinun ei tarvitse miellyttää, mutta sinulla voisi mennä paremmin, jos ymmärtäisit käyttäytyä vähän asiallisemmin.

Vierailija
645/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsettomien kommenteilla taas ei ole mitään merkitystä, sillä te ette ole kasvattamassa tulevaisuuden sukupolvia, joten teillä ei muutenkaan ole kovin paljoa merkitystä tulevaisuuden kannalta. Ylimielisyytennekin on jo nähty. Katsos, kun elää vain itselleen, se itsekkyys vaan kasvaa, eikä osaa nähdä asioita mistään muusta näkökulmasta. Kaikki on vain itseltään pois. Vaikka tosiasiassa mitään ei ole viety teiltä pois. Ne rahat menisivät johonkin turhaan joka tapauksessa. Vai kuvitteleeko joku oieasti, että niillä rahoilla tehtäisiin jotain merkittävää????HAH.

Ymmärrät kaiketi että siipeilet lapsiesi rahoilla? Selität Nico-Petterille että aikuisena pääset sitten tekemään töitä ja maksamaan veroja, mutta palveluita et saa, koska meidän sukupolvi ei oikein tykkään käydä töissä.

Äläpä jauha potaskaa. Katsotaan miten sinunlaisesi pärjää, jos Suomeen tulisi levottomuuksia. Olisit ensimmäisinä itkemässä, kun joudut luopumaan mukavuuksistasi. Sitä paitsi, kuka on sanonut ettet itse voi joskus joutua työttömäksi, tai vaikkapa sairastua? 

Jos Suomeen tulee sota niin on turha odottaa apua työttömiltä. Työttömiä haukutaan.

Kukaan ei edes kuvittele, että niistä olisi missään tilanteessa mitään hyötyä.

Täällä porukka etsii jo syitä millä voisi työnteon lisäksi luistaa myös maanpuolustuksesta. 

Ei työttömät naiset ole armeijassa. Kannattaisi nyt jo tutustua norjalaisiin ja tanskalaisiin miehiin ja muuttaa pois.

Vierailija
646/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku luulee, että työttömän odotetaan tekevän jotakin? Eihän se elätä itseäänkään, saati tee mitään muuta hyödyllistä. Aina sillä on tekosyy vapaamatkustaa.

Ja parkkipaikalla huudetaan, että tuolla tulee se orjapiiskurin teinilapsi, joka teettää hyllyttämistyöt ilmaiseksi verorahoista työttömillä ja ajaa itse katumaasturilla.

Vierailija
647/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin yrittäjien ei kannattaisi yrittää. Ymmärtäisivät edes pitää suunsa kiinni.

Aivan, yrittäjyyttä hehkutetaan aivan liikaa. Tuollainen ajattelutapa alkoi 90-luvun laman aikana, kun työttömillekin järjestettiin yrittäjyyskursseja ja osissa työpaikoista osa työntekijöistä (mm. Huoltomiehiä) ulkoistettiin perustamaan oma yritys, jotta pääfirma saisi säästettyä menoissaan ja siirtämään vastuuta pois.

Nykyisin vaikuttaa, että yrittäjä on automaattisesti jotenkin korokkeella ja hienompi ihminen vain sen vuoksi, että yrittää, vaikka monella heistä ei ole mitään edellytyksiä yritämiseen ja siksi epäonnistuu. Sitten syytetään työntekijöiden puutetta ja työttömien laiskuutta syyksi.

Ainakin ennen koronaa oli havaittavissa työnhakuilmoituksissa, että monet pienet yritykset olivat ahneuksissaan päättääneet laajentaa toimintojaan mukavuusalueensa ulkopuolelle ja siinä vaiheessa huomanneet, että heillä ei ole pätevää henkilökuntaa hoitamaan uusia töitä. Sitten haettiin epätoivoisesti jotain erikoismiestä, joka olisi hoitanut pahimmillaan oman työnsä ohella viiden-kuuden muun (puutuvan)tekijän työt. Tai sitten päätettiin periustaa joku etninen ruokapaikka ja perustamisen jälkeen huomattiin ettei olekaan vaikkapa kiinalaista kokkia saatavilla.

Arvostan toki niitä yrittäjiä, joilla on edellytyksiä yrittää ja pärjäävät omillaan. Ja ylitsepääsemättömiä vaikeuksiakin voi tulla kenelle vaan. Automaattista paremmuuserottelua yrittäjien ja muiden välillä ei mielestäni pitäisi tehdä.

Ohis. Yrittäjistä 63 % on yksinyrittäjiä. Kokemuksesta voin kertoa, että heitä ei pahemmin hehkuteta, ja muutenkin kohtelu on monin osin karumpaa kuin millään muulla ihmis- tai työntekijäryhmällä.

Vierailija
648/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja parkkipaikalla huudetaan, että tuolla tulee se orjapiiskurin teinilapsi, joka teettää hyllyttämistyöt ilmaiseksi verorahoista työttömillä ja ajaa itse katumaasturilla.

Muut teinit huutavat, että onko isäsi orjapiiskuri

Vierailija
649/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys maksaa suomelle yli 10 miljardia vuosittain. Valmennuskurssit on turhia. Palkkatuki julkiselle sektorille on turhaa. Ammatillinen koulutus ja palkkatuki yksityiselle sektorille toimii. https://www.iltalehti.fi/talous/a/6ed89029-4a63-4951-9379-dac7e3cb4d9f

Työttömyystuet on 4,9 miljardia, mutta tuossa 10 miljardissa on esim. työkkärin työntekijöiden palkat.

Enkä pitäisi palkaan liittyviä verotukia esim. suomalaisten merimiesten palkkaukseen turhana. Summa on aika iso, mutta sillä varmistetaan että suomalaisia on vielä laivoilla töissä. Monessa muussa maassa tuota ei tilastoida yritystueksi.

Vierailija
650/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa viljasato on 40 % pienempi kuumuuden vuoksi ja siitä syyllistetään lentokoneella ulkomaille matkustavia.

Vierailija
651/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa viljasato on 40 % pienempi kuumuuden vuoksi ja siitä syyllistetään lentokoneella ulkomaille matkustavia.

Teinit voivat huutaa koulussa välitunnilla, että teidän perhe tuhoaa matkustamisella viljasadot. Ja matkustavan perheen teini häpeää.

Vierailija
652/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yrittäjiksi vaan, niin loppuu valitus. Jokaiselle velvollisuus itse itsensä elättää, sillä se hoituu.

Minä olin 20 vuotta palkkatöissä ja 10 vuotta yrittäjänä. Vuosia meni ihan kivasti ammatinharjoittajana, mutta sitten työt valuivat jättiyrityksille. Tein vääriä valintoja, kun yritin välttää työttömäksi joutumista viimeiseen asti. Nyt ei iän ja menetetyn maineen vuoksi ole mitään muuta mahdollisuutta säilyä hengissä kuin tuilla eläminen.

Mitä ehdotat? Uuniin?

Mikähän oikeuttaa sut mielestäsi puhumaan minusta kuin jostain murhaajasta? Olenko minä jotenkin paha ihminen, kun elätän itseni ja perheeni ja kunnioitan ihmisiä, odotan heiltä siis myös jotain? Ei minun lähimmäisillä ole mitään hätää, joten miten minä olen syyllinen kaikkien muiden ongelmiin?

No, OK, ei siis uuniin. Mitä muuta ideanpoikasta sinulla on tarjota?

Tee mitä lystäät..? En koskaan ota kantaa toisten asioihin.

Minua kiinnostaa vain miten valtio käyttää minun rahoja, ei mikään muu.

No minäpä lystään sitten elää tukien varassa loppuikäni.

Sinulla muuten on aika ailahtelevainen luonne: ihmiseksi, joka ei koskaan ota kantaa toisten asioihin, olet kovin kärkkäästi puuttumassa toisten mahdollisuuksiin pysyä hengissä.

Nyt pitää ihan toivoa, että sinun lähimmäisilläsi, joita siis sinä elätät ja joilla ei ole hätää, pääsevät kokemaan hätää. Sinäkin opit sitten pitämään valtavaa suutasi soukemmalla. :)

Otan kantaa vain omiin rahoihini. Nimitä vaikka Bidenilaiseksi.

Ymmärrät varmaan tahallaan väärin, en voi estää meteoriittia putoamasta äitini päähän, mutta voin vakuuttaa, etteivät lähimmäiseni seiso leipäjonoissa, sillä minä eivätkä toki hekään kuvittele, että valtio on heidän lähiomaisensa. Meillä opetetaan myös lapsia ottamaan vastuu omasta elämästään ja lähimmäisistään. Samaa suosittelen niille, joilla on krooninen hätätilanne päällä.

Arvostan myös kolmatta sektoria kuten vaikka kirkkoa. Itse en tosin ole jäsen. Mutta kyllä sen pitäisi olla normaalia, että ihmistä autetaan. Jos ihminen ei ihmisten keskellä pysy hengissä, kuten dramaattisesti kirjoitit, ilman jotain valtion väkivaltaista verotuskoneistoa pitäisi varmaan miettiä missä vika.

Vierailija
653/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit voivat huutaa koulussa välitunnilla, että teidän perhe tuhoaa matkustamisella viljasadot. Ja matkustavan perheen teini häpeää.

Ruoan hinta nousee ulkomaille matkustavien takia.

Vierailija
654/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä te-toimiston avoimet työpaikat vaan ovat käytännössä joko:

1. puhelinmyyntiä, toki nykyisin nimetään "asiakaskonsultaatioksi" tms. Palkka 2e/tunti + provisio, joka maksetaan jos maksetaan. Firmat vaihtaa nimeä ja omistajaa jatkuvasti, eikä kukaan joudu vastuuseen maksamattomista palkoista.

2. ala kevytyrittäjäksi myymään jotain huuhaafirman laihdutuspulveria, saat 30% tuotoista kun olet maksanut 1000e aloitusmaksun. Varma rikastuminen!

3. kansainvälinen yritys etsii asiantuntijaa, joka puhuu fluentisti suomea, englantia, kiinaa ja venäjää, ranska ja ruotsi plussaa. Vaaditaan seitsemän vuoden kokemus katalysaattorien suunnittelusta, maisterin paperit kansainvälisestä kaupasta ja viisi vuotta vastuullisia johtotehtäviä.

4. hoitoalan työt

Vierailija
655/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yrittäjiksi vaan, niin loppuu valitus. Jokaiselle velvollisuus itse itsensä elättää, sillä se hoituu.

Minä olin 20 vuotta palkkatöissä ja 10 vuotta yrittäjänä. Vuosia meni ihan kivasti ammatinharjoittajana, mutta sitten työt valuivat jättiyrityksille. Tein vääriä valintoja, kun yritin välttää työttömäksi joutumista viimeiseen asti. Nyt ei iän ja menetetyn maineen vuoksi ole mitään muuta mahdollisuutta säilyä hengissä kuin tuilla eläminen.

Mitä ehdotat? Uuniin?

Mikähän oikeuttaa sut mielestäsi puhumaan minusta kuin jostain murhaajasta? Olenko minä jotenkin paha ihminen, kun elätän itseni ja perheeni ja kunnioitan ihmisiä, odotan heiltä siis myös jotain? Ei minun lähimmäisillä ole mitään hätää, joten miten minä olen syyllinen kaikkien muiden ongelmiin?

Sinulla muuten on aika ailahtelevainen luonne: ihmiseksi, joka ei koskaan ota kantaa toisten asioihin, olet kovin kärkkäästi puuttumassa toisten mahdollisuuksiin pysyä hengissä.

Nyt pitää ihan toivoa, että sinun lähimmäisilläsi, joita siis sinä elätät ja joilla ei ole hätää, pääsevät kokemaan hätää. Sinäkin opit sitten pitämään valtavaa suutasi soukemmalla. :)

Ymmärrät varmaan tahallaan väärin, en voi estää meteoriittia putoamasta äitini päähän, mutta voin vakuuttaa, etteivät lähimmäiseni seiso leipäjonoissa, sillä minä eivätkä toki hekään kuvittele, että valtio on heidän lähiomaisensa. Meillä opetetaan myös lapsia ottamaan vastuu omasta elämästään ja lähimmäisistään. Samaa suosittelen niille, joilla on krooninen hätätilanne päällä.

Arvostan myös kolmatta sektoria kuten vaikka kirkkoa. Itse en tosin ole jäsen. Mutta kyllä sen pitäisi olla normaalia, että ihmistä autetaan. Jos ihminen ei ihmisten keskellä pysy hengissä, kuten dramaattisesti kirjoitit, ilman jotain valtion väkivaltaista verotuskoneistoa pitäisi varmaan miettiä missä vika.

Opetetaanko teillä, että kaikille pitää maksaa reilusti palkka eikä käyttää hyväksi.

Kun täyttää 80 - vuotta ja miettii mitä on tämän elämän jälkeen niin...

Vierailija
656/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdotat? Uuniin?

Onpa ympäripyöreää turinaa. Sinun kirkkojuttusi ja lastenkasvatuksesi eivät kuulu tähän millään tavalla.

Kerro nyt suuressa viisaudessasi, mitä tekee ihminen, joka ei pääse töihin eikä pysty ryhtymään yrittäjäksi.

Vierailija
657/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla oli telkkarissa nainen jolle oli syntynyt 5. lapsi (!). Ohjelma sektioiden yleistymisestä. Siis mitä järkeä? Elättääköhän tämä nainen lapsikatraansa työllään?

Elättää tai ei elätä. Mistäs sinä sen voisit tietää?

Vierailija
658/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maksakaa oikeaa palkkaa jolla tulee toimeen.

2. Kohdelkaa työntekijöitä inhimillisesti. Kukaan ei tule duuniin jossa työilmapiiri on huono, työympäristö jopa vaarallinen, ja yhden työntekijän tehtävänä on 2-3 työntekijän duunit (esim. suuressa ravintolan kassatyöntekijä onkin myös kokki, tarjoilija ja siivooja) täysin epärealistisessa ajassa.

Korjatkaa nämä niin työntekijöitä löytyy.

Vierailija
659/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on 80- vuotiaana melkoinen paniikki omasta ahnehtimisesta, kun miettii mitä on tämän elämän jälkeen.

Vierailija
660/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla on 80- vuotiaana melkoinen paniikki omasta ahnehtimisesta, kun miettii mitä on tämän elämän jälkeen.

Joka sekuntti lähenee se mitä on tämän elämän jälkeen. Osalla tosi paniikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi