Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun vanha äitini valittaa minulle usein yksinäisyyttään??!

Vierailija
04.07.2022 |

Muutin 2 vuotta sitten pois kotoa ja hän jäi sinne asumaan yksin, hänellä ei ole miestä. Olen huomannut että hän on muuttunut jotenkin katkeraksi, valittaa usein miten tylsää elämä on ja miksen käy useammin kylässä ( vaikka käyn kerran viikossa). Joskus tuntuu että olen hänen ainoa seura ja jolle hän voi avautua. Mitä ihmetteä tehdä? Enkai minä hänen elämäänsä voi korjata?!! Hän kai jotenkin tottui siihen että aikaisemmin tehtiin kaikki asiat kahdestaan ja olin kai hänelle aviomiehen korvike ( sairasta ? :D) nniin nyt ei osaa olla yhtään yksin? Ei hän mitenkään sairas ole, ettei voisi vaikka miestä etsiä...?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sun tarvitse tehdä yhtään mitään. Äitisi asia on laittaa elämänsä mieluisekseen. Et elä äitisi elämää vaan omaasi.

Vierailija
2/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sun tarvitse tehdä yhtään mitään. Äitisi asia on laittaa elämänsä mieluisekseen. Et elä äitisi elämää vaan omaasi.

Haluaisin tehdä jotai kun on kurja katsella sitä katkeruutta. Onko se normaalia että tuollainen käytös kun lapset muuttaa kotoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle, aikuisen ihminen ihan ihkaoma ongelma, johon hänen olisi pitänyt osata varautua jo vuosia sitten.

t. 18- ja 20-vuotiaiden äiti

Vierailija
4/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tehdä jotai kun on kurja katsella sitä katkeruutta. Onko se normaalia että tuollainen käytös kun lapset muuttaa kotoa?

Kannattaa sitten varmaan kysyä äidiltäsi että mitä voisit tehdä. Varmaan saisit äidillesi mieluisemman vastauksen kuin täältä tuntemattomilta.

Vierailija
5/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi voisi olla kissa tai koira.

Vierailija
6/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä katsele, ota kunnolla etäisyyttä. Nyt jos jäät tuohon puolittain roikkumaan ja hyvittelemään jne pilaat vain oman elämäsi. Yksi nuoruus se sinullakin on vain.

Vierailija
7/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten varmaan kysyä äidiltäsi että mitä voisit tehdä. Varmaan saisit äidillesi mieluisemman vastauksen kuin täältä tuntemattomilta.

Olen koittanut ehdottaa että tutustuisi ihmisiin mutta vastaukset on aina katkeraa huutelua... "pärjään kyllä yksinkin!"

Vierailija
8/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on elänyt elämänsä niin, ettei jää yhtään ystävää, kannattaa katsoa peiliin. Äitisi se ongelma on, et sinä. Älä vaan uhraa ainoaa elämääsi marttyyrille.

Vierailija
9/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on varmaan muuta takaisin kotiin. Äidin pitää itse ratkaista ongelmansa, lapsella on nyt tarpeeksi tekemistä oman elämänsä kanssa. Näkeminen kerran viikkoon on jo paljon.

Vierailija
10/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisinpäin , minä valitan yksinäisyyttäni äidille.  Tosin en oleta että hänen pitäisi mun kanssa olla, vaan lähinnä tukea tarvisin.

Vierailija
11/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on elänyt elämänsä niin, ettei jää yhtään ystävää, kannattaa katsoa peiliin. Äitisi se ongelma on, et sinä. Älä vaan uhraa ainoaa elämääsi marttyyrille.

On hänellä " tuttuja" mutta ei kunnon ystäviä joille voi avautua. En tiedä missä vika.

Vierailija
12/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kauas. Älä kuuntele valitustaan vaan sano Ettet jaksaisi kuunnella valitustaan. Ja luuri kiinni.

Vierailija
13/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äitisi harrasti nuorempana? Yleensä se sama asia alkaa kiinnostaa myöhemminkin. Kerhoon, kansalaisopistoon tms.

Vierailija
14/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen muutti ulkomaille opiskelemaan ja on käynyt vuoden aikana kotona kolme kertaa. Näin se elämä menee ja näin sen kuuluu mennä. Tervepäinen äiti tajuaa tämän ja on ylpeä lapsestaan, joka pärjää. Sen sijaan että käpertyy itseensä ja omien tunteidensa ympärille.

Minun äitini oli tuollainen takertuja, enkä tiedä mitään vastenmielisempää! Hän jopa yllytti pikkusiskoani lintsaamaan koulusta, ettei olisi yksin.

Vierailija
15/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun ongelmasi. Voit sanoa suoraan, että kurjaa ja painostavan tuntoista moinen syyllistys. Että nyt äiti vaan ihmisten ilmoille. Kai hänellä tuttuja on? Vanhoja tuttuja? Joiden kanssa verestää ystävyyttä? Jos on käynyt niin, ettei ole aikanaan tajunnut sinua kasvattaessaan moiseen panostaa. 

Omat lapseni ovat pian pois kotoa. Olen edelleen suhteellisen nuori alle 50v kun viimeinenkin täysi-ikäinen. Odotan tätä elämänvaihetta jo innolla. Minulla on monta suunnitelmaa. Myyn pois talon, joka siinä vaiheessa auttamatta liian iso. Vuokraan kaupunkitukikohdaksi pienen yksiön ja syrjemmäs sitten mökki/pieni talo. Värikäs ja kotoisa. Pihasaunalla ja paljulla. Kaipaan tätä rauhaa ja syrjäisyyttä; Lapseni eivät. Lisäksi olen suunnitellut matkustelevani ystävieni kanssa. Muutama nainen, joiden kanssa sama tilanne; innolla odotetaan, että saa taas alkaa uuden vaiheen.

Koska tällä hetkellä asutaan tässä siksi, kun lasten kannalta näin on ollut oikein hyvä. Lyhyt matka joka paikkaan, niin ovat voineet kouluiästä alkaen pyörällä kavereiden luona, leffassa ja uimahallissa jne kulkea. 

Vierailija
16/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä äitisi harrasti nuorempana? Yleensä se sama asia alkaa kiinnostaa myöhemminkin. Kerhoon, kansalaisopistoon tms.

Shoppailua, mutta nyt ei ole varaa enää.

Vierailija
17/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sinun ongelmasi. Äitisi on korkea aika katsoa peiliin. Vika on hänessä. Ehkä on teräväkielinen, luulee itsestään liikoja, laiska pitämään yhteyttä, negatiivinen valittaja...

quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

On hänellä " tuttuja" mutta ei kunnon ystäviä joille voi avautua. En tiedä missä vika.

Vierailija
18/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutit juuri pois? Otsikossa ... vanha äiti..?

Minkä ikäinen olet itse ja minkä ikäinen äitisi?

Vaikuttaa tilanteeseen mielestäni

Vierailija
19/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutit juuri pois? Otsikossa ... vanha äiti..?

Minkä ikäinen olet itse ja minkä ikäinen äitisi?

Vaikuttaa tilanteeseen mielestäni

23 ja äitini yli 60

Vierailija
20/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli samanlainen kun jäi leskeksi. (Tosin varmaan vanhempi kuin ap.n äiti) Katsottiin netistä vanhuksille suunnattua toimintaa ja muutama häntä kiinnostikin, mutta hän arasteli mennä yksin. Lähdin sitten eka kerralla mukaan (tuli mieleen oma eka koulupäivä🙂) ja hyvinhän se meni. Äiti löysi pari uutta harrastusta ja sai uusia kavereita. Nyt ei enää ole niin riippuvainen minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan