Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun vanha äitini valittaa minulle usein yksinäisyyttään??!

Vierailija
04.07.2022 |

Muutin 2 vuotta sitten pois kotoa ja hän jäi sinne asumaan yksin, hänellä ei ole miestä. Olen huomannut että hän on muuttunut jotenkin katkeraksi, valittaa usein miten tylsää elämä on ja miksen käy useammin kylässä ( vaikka käyn kerran viikossa). Joskus tuntuu että olen hänen ainoa seura ja jolle hän voi avautua. Mitä ihmetteä tehdä? Enkai minä hänen elämäänsä voi korjata?!! Hän kai jotenkin tottui siihen että aikaisemmin tehtiin kaikki asiat kahdestaan ja olin kai hänelle aviomiehen korvike ( sairasta ? :D) nniin nyt ei osaa olla yhtään yksin? Ei hän mitenkään sairas ole, ettei voisi vaikka miestä etsiä...?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä suomalaista.

Vanhemmat haluaa lapsistaan heti eroon kuin mahdollista, potkitaan ulos kotoa.

Lapsia taas neuvotaan katkaisemaan välit vänhempaan, joka haluaisi tavata heitä useammin.

Ei ihme, että ihmiset voi täällä niin huonosti. Sairasta meininkiä.

Varmasti sama tyyppi itkee tulevaisuudessa AV palstalla, kun äiti ei haluakaan huolehtia lapsenlapsestaan.

Kuinka monta sukupolvea ja henkilöä teidän asunnossa asuu?

Kolme sukupolvea, kuusi henkilöä tällä hetkellä.

Vierailija
42/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä suomalaista.

Lapsia taas neuvotaan katkaisemaan välit vänhempaan, joka haluaisi tavata heitä useammin.

Varmasti sama tyyppi itkee tulevaisuudessa AV palstalla, kun äiti ei haluakaan huolehtia lapsenlapsestaan.

Ehkä olet käsittänyt väärin, mutta en halua äidistäni eroon, haluaisin että hän olisi onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. 

Kaikki ei koe onnellisuutta samalla tavoin. Moni ei ole tyytyväinen elämäänsä koskaan. Turha siitä on ottaa stressiä. Käy kylässä, pidä yhteyttä, hanki äidillesi Netflix, tietokone ym...

Annoin hänelle vanhan tietokoneeni mutta hän ei ole siihen koskenut....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sun tarvitse tehdä yhtään mitään. Äitisi asia on laittaa elämänsä mieluisekseen. Et elä äitisi elämää vaan omaasi.

Ei asia ole näin yksinkertainen. Palstamammat ovat näköjään hyvin kylmiä ja itsekkäitä, nuolituksista päätellen. Ei näytä olevan empatiakykyä. Ilman äitiänne ette olisi täällä. Toisissa asioissa taas agressiivisesti vaaditte empatiakykyä ja syytätte muita empatiakyvyttömiksi. Mistä tämä valikoivuus.

Vierailija
44/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sun tarvitse tehdä yhtään mitään. Äitisi asia on laittaa elämänsä mieluisekseen. Et elä äitisi elämää vaan omaasi.

Ei asia ole näin yksinkertainen. Palstamammat ovat näköjään hyvin kylmiä ja itsekkäitä, nuolituksista päätellen. Ei näytä olevan empatiakykyä. Ilman äitiänne ette olisi täällä. Toisissa asioissa taas agressiivisesti vaaditte empatiakykyä ja syytätte muita empatiakyvyttömiksi. Mistä tämä valikoivuus.

Lapsen pitää saada itsenäistyå.

Ei ole myöskään äidin etu että he jatkaa jonkinlaista omituista kahden naisen avioelämää.

Vierailija
45/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään eikä tarvitsekaan. Aikuinen ihminen on itse vastuussa elämästään. Eikö äiti voi hommata jotain harrastusta? Niissä ainakin tapaa ihmisiä. Jos talous on ok, niin lemmikki voisi olla hyvää seuraa?

Vierailija
46/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asuu enää nuorin, lukiolainen, kotona.

Olen alkanut harrastaa nuoruuden harrastuksiani uudelleen. Siis kaikkea sellaista mitä tein teininä mutta johon ei sen koommin ole ollut aikaa.

Lisäksi aloin ommella. Tuunaan kaikille lapsilleni vaatteita nykyään - ja he siis tilaa mieleistään, en tee omin päin.

Vierailija
47/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mene käymään ja pyydä häntä käymään. Ei tähän ole mitään sääntöjä.

Italiassa ollaan hyvinkin sukurakkaita, Suomessa ihmisiä jätetään yksin mikä on täysin järkyttävää.

Mietitään itsemme samaan asemaan. Olisi kauheaa olla jatkuvasti ihan yksin. Harvapa meistä on syntynyt erakoksi.

Ihan turha verrata Suomea Italiaan. Siellä meininki on muutenkin aivan erilaista. Suomessa elämä on aikalailla raatamista ja selviytymistä, ei siinä lystissä riitä enää energiaa jatkuvasti viihdyttää muoria.

Vierailija
48/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku koira tai kissa yms? Niistä on paljon seuraa ja oma äitini hankki koiran vuoden päästä kun olin muuttanut pois. Hän voisi myös alkaa kummi isoäidiksi https://www.pienperhe.fi/vapaaehtoiset/mummila/

Vierailija
49/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, että aikuisen ihmisen pitäisi jättää oma elämänsä elämättä ja olla äitinsä seuraneitinä siihen asti, että äiti kuolee. Mun äitini on jo 95-vuotias, itse olen päälle 61-vuotias Mulla olisi jäänyt perhe perustamatta ja monet muutkin asiat tekemättä, jos edelleen viettäisin kaiken vapaa-aikani äitini kanssa. Eikä ole normaalia vanhemmuuttakaan edellyttää lapseltaan tällaista.  Ketjun aloittaja käy kerran viikossa äidillään kylässä ja siinä välissä soittelee äidilleen. Kyllä sen pitäisi riittää. 

Vierailija
50/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siitä seuraa, kun ei viitsitä pitää kavereihin yhteyttä, vaan kadotaan täysin siihen omaan perhekuplaan. Kun lapset lähtevät omilleen, ehkä puolisokin, niin siinähän sitten pällistellään keskenään. Oma valinta tietysti tämäkin.

Vierailija
51/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin moni muukin.

Sinun tehtäväsi on itsenäistyä , samoin äitisi vaikka ei haluaisi.

Riittää että käyt sen viikottain, kuten kerrot ja vielä soittelet.

Kuulostaa vähän, että äidilläsi olisi masennusta? Käykö hänen luonaan kukaan muu( naapuri tms.)? Väkisin et saa häntä lähtemään minnekään , jollei itse halua. Tilanne vaan pitää hyväksyä.

Vierailija
52/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä suomalaista.

Kuinka monta sukupolvea ja henkilöä teidän asunnossa asuu?

Kolme sukupolvea, kuusi henkilöä tällä hetkellä.

Oho, asutteko kerrostalossa? Miten lapsilta onnistuu opiskelu haluamaansa ammattiin vai pitääkö heidän tyytyä siihen, mikä kotoa käsin onnistuu? Muuttavatko lasten seurustelukumppanit teidän luo asumaan?

Vierailija
53/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapset ovat kolmekymppisiä. Olen rohkaissut heitä elämään oman näköistä elämää, mutta näköjään olisi pitänyt roikkua heidän lahkeessa ja parkua, miten he kylmästi jättävät äitinsä yksin.

Vierailija
54/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se äiti voi kovin vanha olla jos muutit pois kotoa 2 vuotta sitten.  

Vierailija
55/55 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takertuva ja alati "olen niin huolissani"- viestejä lähettävä vanhus on hirveä riesa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi