Miten ja millä hoidatte ihonne kuntoon kesän jäljiltä?
Sitten kun lämpimimmät kelit on ohi eikä uv-säteet enää niin voimakkaat?
Itse käyn hiotuttamassa kuolleet ja ihon pintaa hikoillessa "rosoiseksi" tehneet ihosolut timanttihionnassa ja jolla huokoset saa takaisin näkymättömiksi, otan suojaavan c-vitamiinihoitokerroksen, ja ihoa elvyttävää ja uudistavaa led-valohoitoa. Tämä toimi viime vuonna, ja talvella otan hionnan jälkeen ihoa kosteuttavat ja rauhoittavat hoidot.
Vaikka käytän kesällä Suomessakin 25-50 suojakerrointa, enkä ole auringossa kuin vasta klo. 16 jälkeen niin tuntuu ja näyttää siltä että iho alkaa olla tunkkaisen näköinen.
Jos kulmakarvat haalistuu ja tuntuu että iän myötä ohenevat taas hieman, niin käyn ottamassa niihin tyhjiin kohtiin hieman luonnollista kolmiulotteista kestopigmentointia (ei leveitä karvapuskaisia microblading-tekniikalla tehtyjä kulmia missään tapauksessa!) teetin tuon pigmentoinnin melkein kaksi vuotta sitten ja ne ovat toki pysyneet toistaiseksi.
Kotona käytän silmänalus ja kasvonaamioita, sellaisia lappuja tai levitettäviä aineita. Kosteutan ja kuorin kevyesti kerran viikossa. Meikkaan lähinnä bb- tai cc-voiteilla, en pidä paksuista meikkivoiteista eikä niitä enää itse asiassa tarvitse kun ihohuokoset on hoidettu näkymättömiksi hoitolassa.
Olen 41v ja ihoni on normaali, kesällä hieman rasvoittuu ja talvella pintakuivuu.
Tämä on ihan urbaanilegendaa, että ihoa ei saisi puhdistaessa ja hoitaessa kuin ihan kevyesti hipsutella ja sekin vain tietynsuuntaisin sivelyin, muuten se venyy ja vanuu kuin pilalle kuin purukumi. Sitä ihoa käsitellään hoitorutiineissa ehkä pari minuuttia per päivä. Jos oikeasti kiinnostaa vaikuttaa ihon ulkonäköön arkirutiineissa, voi kiinnittää huomiota nukkuma-asentoon ja liialliseen kasvojen kurtisteluun tavan vuoksi, näitä ihminen tekee huomattavasti enemmän päivittäin.
Ja toinen juttu: ihan kaikki ainesosat missä tahansa tuotteessa ovat vedestä lähtien niitä kemikaaleja - jotkut turvallisempia ja jotkut haitallisempia, eikä tämä seikka ole kiinni ainesosan alkuperästä.