Tamperelainen poliitikko väläytti lapsilta kiellettyä uimarantaa ja aiheutti palauteryöpyn - Näin hän perustelee puheitaan
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008924340.html
Mitä mieltä?
Itse ajattelen että mä myös varmaan sohaisen muurahaispesää nyt täs kohtaa omalla mielipiteelläni, mutta oon itekin huomannut että lapsiperheet on niitä pahimpia mölyäjiä ja sotkijoita, joten mun puolesta tällänen olis ihan hyvä idea. Onhan niitä lomamatkojakin etelään vain aikuisille.
Mikään muu ei ärsytä niin paljoa kuin se että rannalla on kauhea pärskiminen, meteli, ölinä ja mölinä. Mä niin aina yritän kovasti käydä läpi mun lapsilleni käytössääntöjä että A. Toisten päälle ei pärskitä vettä. B. Sen minkä tuot niin sen myös viet (mm. roskat). C. Vältetään turhaa meteliä ja mölinää. D. Jos meno menee villiksi niin sitten mennään rannalle istumaan ja rauhottumaan.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslainen ehdottamassa, että julkinen ranta olisi eksklusiivinen ranta vain tietylle väestöryhmälle?
Huh.
Miksei ehdota yksityisen rantaklubin perustamista yksityisillä rahoilla vain aikuisille?
Jos olisi ollut vihervassari ehdottamassa että transqueerkengurusukupuolettomille perustetaan oma privaattiranta niin sinäkin karjuisit pää punaisena kuinka hyvä ehdotus se on ja ainoastaan suvaitsemattomat jokapaikkaan tunkevat hetzkujuntit vastustavat moista. Heille on ihan tärpeexi rantoja muuallacin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä aikuisilla on siis joku moraalinen velvollisuus kuunnella lasten metelöimistä ja parkumista menivätpä ihan mihin tahansa julkiseen tilaan?
Mitäpä jos jotkut lapsiperheen vanhemmat laittavat lapsensa hoitoon ja haluaisivat vähän aikaa viettää aikaa ihan keskenään ihan kaikessa rauhassa? Ei missään tapauksessa! Tämä olisi moraalisesti väärin!
Menepä katsomaan alkuillasta ihan mitä tahansa ravintolaa, miten siellä rääkytään. Tai käypä vaikka Tukholman risteilyllä. Menepä katsomaan, minkälainen meno laivan ravintoloissa on vielä lapsille sallittuun aikaan. Melu on korvia huumaava. Aikuisväestö mölyää, pieree ja haisee viinalle ja paskalle siellä niin paljon, ettei siihen pysty edes norovirusta kantava koliikkivauva.
Onko tätä sitten jokin moraalinen velvollisuus kestää? Jos on, niin sitten aikuisillakin on varmasti moraalinen velvollisuus kestää lapsia julkisilla uimarannoilla.
Mielestäsi yksityinen anniskelulaitos, jossa harjoitetaan paheita, vs kunnan ylläpitämä uimaranta, jossa voisi harrastaa ilmaista liikuntaa, ovat täysin verrannollisia keskenään? Ihan täysin sama juttu?
Sitäpaitsi siitä, että yksi ihmisryhmä käyttäytyy huonosti, ei voida johtaa sitä että kaikkien pitää saada käydä huonosti. Argumentaatiosi on perin heikkoa tältä osin, klassinen "rikostelevatHAN suomalaisetkin" -argumentti.
Pultsarit puukottavat toisiaan tämän tästä, joten sinua ei varmaan haittaa jos minä kutitan sinua puukolla? Sama logiikka.
Mikä ihmeen annistelulaitos? Puhuin ravintoloista, paikoista joissa SYÖDÄÄN! Mitä laivoihin tulee, niin ne ovat matkustusvälineitä.
Lapset ihmisryhmänä eivät käyttäydy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslainen ehdottamassa, että julkinen ranta olisi eksklusiivinen ranta vain tietylle väestöryhmälle?
Huh.
Miksei ehdota yksityisen rantaklubin perustamista yksityisillä rahoilla vain aikuisille?
Jos olisi ollut vihervassari ehdottamassa että transqueerkengurusukupuolettomille perustetaan oma privaattiranta niin sinäkin karjuisit pää punaisena kuinka hyvä ehdotus se on ja ainoastaan suvaitsemattomat jokapaikkaan tunkevat hetzkujuntit vastustavat moista. Heille on ihan tärpeexi rantoja muuallacin!!!
En kiljuisi. Vastustan myös kaavailtuja ja ehkä toteutettuja muslimien uimahallivuorojakin. Ei voi olla niin, että julkinen palvelu erottelee asiakkaita uskonnon perusteella oli aie sitten miten hyvä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä aikuisilla on siis joku moraalinen velvollisuus kuunnella lasten metelöimistä ja parkumista menivätpä ihan mihin tahansa julkiseen tilaan?
Mitäpä jos jotkut lapsiperheen vanhemmat laittavat lapsensa hoitoon ja haluaisivat vähän aikaa viettää aikaa ihan keskenään ihan kaikessa rauhassa? Ei missään tapauksessa! Tämä olisi moraalisesti väärin!
Edelleen kyse ei ole metelistä vaan lapsista. Lapset eivät saa olla olemassa ja heidän tulee kadota. Meteli ja häiriökäyttäytyminen jatkuu, suurin osa siitä tulee aikuisten toimesta. Oikea K18 keidas ja kaikki tietää mitä se on, lasinsiruja, ja käytettyjä kortsuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aika on niin hohhoijaa. Joku random heppu puhelee itsekseen ja heti on lapsivaltuutettu lyömässä sitä päähän YK sopimuksilla ja perustuslailla.
"– Tuskin ehdottaisit tätä minkään muun ihmisryhmän osalta. Ehdotuksesi on YK:n lapsen oikeuksien yleissopimuksen ja perustuslain 6. pykälän vastainen"
Ymmärtäisin reaktion jos Tampereen valtuusto olisi oikeasti tekemässä jotain ja äänestämässä aiheesta.
Kait nyt yksittäisellä ihmisellä on oikeus vaikka tyhmiinkin mielipiteisiin ja ehdotuksiin ilman että on pahimman asteen lapsiuimarantafoobikko. Länsimainen kulttuuri on niin hävinnyt tän pelin.
Jep, länsimainen kulttuuri tulee katoamaan jos lapsia ei suvaita. Jos väestö kasvaa ainoastaan Afrikassa ja länsimaalaiset ei tee enää lapsia, ei varmaan ole vaikea päätellä miten tulee käymään.
Lapset suvaitaan jos ne osaavat käyttäytyä.
Miksi et opeta lapsiasi käyttäytymään?
Miksi kenenkään tulisi suvaita huonoa käytöstä ja häiriköintiä?
Amen. Itse en mene julkisille rannoille muuta kuin varhain aamulla tai kylmäuintiaikaan. Silloin siellä ei ole matameja mukuloineen, vaikka ruskean rasvan aktivoiminen tekisi kyllä niidenkin vyötärönympärykselle hyvää.
On surkuhupaisaa, että UIMArannalla ei nykyään voi uida, koska ne on kansoitettu varoituspoijukarsinassa olevilla kakaroilla, jotka ovat kaiken aikaa tiellä ja paiskovat uimalelujaan ihmisten päähän. Varsinaisen rannan puolella pallojen paiskelu ja päin juokseminen jatkuu, eikä edes anteeksi pyydetä. Opettaisitte nyt edes niille kakaroillenne, että "oho" ei ole anteeksi.
Onneksi yhdellä tutulla on 20 km päässä yksityinen lampi, missä saa käydä.
Täällä Turun seudulla muuten ei ole yhtään äkkisyvärantaa tai kalliorantaa, mihin uimataidottomat penikat eivät änkeäisi. Tolkuttoman matalaa joka puolella.
Miten äitien liikakilot liittyvät asiaan? Sen lisäksi, että kirjoituksesi on lapsivihamielinen, on se myös äitivihamielinen.
Mutta ethän sinä velttokulli asiaa ymmärrä.
Minulla ei ole minkäänlaista penistä, vain nautintaoikeus sellaiseen.
Lihavat äidit kasvattavat lihavia lapsia, ja näiden terveydenhoitomenot ovat meidän kaikkien asia. Lisäksi vanhemman ylipaino ja huonosti käyttäytyvät lapset korreloivat vahvasti. Heikko impulssikontrolli selvästi periytyy.
Nautintaoikeutesi lerppakulliin on siis muuttanut sinut vanhaksi kiukkuiseksi noita-akaksi. Selvä.
Kannatan et joka rannalle ei tungettas lapsia metelöimään ja pärskimään. Aikuinen haluaa uida rauhassa ja luonnon hiljaisuudesta nauttien.
Esim. tässä: https://www.google.fi/maps/@61.5134784,23.6887336,3a,75y,70.87h,83.79t/…
On Artulle Tampereella melko varmasti lapsivapaa uimapaikka, jossa ottaa rauhassa aurinkoa. Aikuisten aikuisille rakentama paikka Problem?
Vierailija kirjoitti:
Kannatan et joka rannalle ei tungettas lapsia metelöimään ja pärskimään. Aikuinen haluaa uida rauhassa ja luonnon hiljaisuudesta nauttien.
Mikä ranta esimerkiksi Tampereella olisi oivallisin aikuisten ranta?
Siitä voisi kyllä saman tien tehdä myös naturistirannan. Sellainen Tampereelta puuttuu. Pysyisivät lapsiperheetkin paremmin poissa, kun Jorma 54v olisi ilkosillaan sisäänkäynnin kohdalla ottamassa aurinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aika on niin hohhoijaa. Joku random heppu puhelee itsekseen ja heti on lapsivaltuutettu lyömässä sitä päähän YK sopimuksilla ja perustuslailla.
"– Tuskin ehdottaisit tätä minkään muun ihmisryhmän osalta. Ehdotuksesi on YK:n lapsen oikeuksien yleissopimuksen ja perustuslain 6. pykälän vastainen"
Ymmärtäisin reaktion jos Tampereen valtuusto olisi oikeasti tekemässä jotain ja äänestämässä aiheesta.
Kait nyt yksittäisellä ihmisellä on oikeus vaikka tyhmiinkin mielipiteisiin ja ehdotuksiin ilman että on pahimman asteen lapsiuimarantafoobikko. Länsimainen kulttuuri on niin hävinnyt tän pelin.
Jep, länsimainen kulttuuri tulee katoamaan jos lapsia ei suvaita. Jos väestö kasvaa ainoastaan Afrikassa ja länsimaalaiset ei tee enää lapsia, ei varmaan ole vaikea päätellä miten tulee käymään.
Lapsia joita ei ole osattu/haluttu/viitsitty kasvattaa ollenkaan, ei siedetä.
Mitä virkaa sillä sinun "länsimaisella" kulttuurilla on, jos se on ihan samanlainen kuin Afrikan kulttuuri?
Jos haluat vaalia länsimaista kulttuuria, niin kasvata lapsesi käyttäytymään ihmisiksi, eikä kuten halveksimasi afrikan asukit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia joita ei ole osattu/haluttu/viitsitty kasvattaa ollenkaan, ei siedetä.
Mitä virkaa sillä sinun "länsimaisella" kulttuurilla on, jos se on ihan samanlainen kuin Afrikan kulttuuri?
Jos haluat vaalia länsimaista kulttuuria, niin kasvata lapsesi käyttäytymään ihmisiksi, eikä kuten halveksimasi afrikan asukit.
Höpö höpö.
Lasten kieltämistä milloin mistäkin aina ehdotetaan. Todellisuudessa lapset aiheuttavat aika vähän haittaa ympäristössään verrattuna melkeinpä mihin tahansa muuhun ihmisryhmään.
Sen sijaan osa aikuisista kokee oikeudekseen tulla haukkumaan hyvin käyttäytyviä lapsia joissain paikoissa milloin mistäkin siihen sävyyn, ettei olisi puhettakaan, että tekisivät sitä aikuisille (varsinkaan miehille, saisivat välittömästi turpiinsa).
Tässä on kyse pelkästään lapsivihamielisyydestä, ja yleensä aiheetta. Populaarikulttuurikin on nykyään kasvattanut ihmiset ajatukseen, että lapset huutavat, riehuvat ja haisevat. Siksi uskotte siihen.
Mutta edelleen: lapsilta kielletty yksityisranta on ihan mahdollista perustaa. Antakaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on sama juttu kun julkisessa liikenteessä ja kerrostaloissa ja lentomatkustamisessa economy-luokassa. Jos muut ihmiset häiritsee, pitää rahalla maksaa itselleen rauhaa. Sama tässä. Ostakoon kesämökin rannalta, siellä voi olla ihan rauhassa.
Joo, reilu ratkaisu. Pitää ostaa kesämökki, että saa olla josssakin rannalla rauhassa.....
No mutta niinhän se on. Sama esim. liikenteessä. Rauhaa saa kun on valmis maksamaan siitä, muuten sitä on elettävä ihan muiden ihmisten keskellä. Vaikka miten asiasta itkisit, ei se muutu miksikään.
Onkohan tamperelainen poliitikko suunnaltaan pedofiliaan taipuvainen kun ei uskalla lapsia katsoa rannalla.
En ymmärrä mikä ongelma tässäkin on. Yli 30 julkista uimarantaa, jos niistä nyt yksi olisi lapsivapaa sellaisille, jotka eivät halua kuunnella lasten kiljuntaa, rääkymistä ja saisivat nauttia rauhassa päivästä rannalta, mitä se on keltään pois? Itse lapsettomana välttelen uimarantoja päiväsaikaan, koska en jaksa sitä meteliä ja kurittomia lapsia viskomassa vettä ja uimalelujaan minua päin. Vaikka yksi ranta olisi lapsivapaa, löytyisi silti kymmenittäin niitä, joihin saatte viedä lapsenne meluamaan ihan rauhassa. Lapsettomia on nykyään paljon ja varmasti määrä lisääntyy entisestään. Kaikki voittaisivat.
Taas yksi syy lisää olla pitämättä itsekkäistä, lapsellisista ihmisistä. Eivät osaa ajatella ketään muuta kuin itseään ja omia kullannuppujaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsivapaa kylpyläkin olisi toivomuslistalla.
suosittelen ruissalon kylpylää! ei oo täysin lapsivapaa, mutta käytännössä melkein ainoastaan aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Rannoille voi mennä sellaiseen aikaan, jolloin lapsiperheet eivät ole vielä siellä. Myös valita rantoja,jotka ovat hankalia lapsille jyrkkyyden tai äkkisyvän vuoksi. Ainakin minä olen löytänyt kivoja järvenrantapaikkoja ja saanut rauhassa nauttia uimisesta sekä oleilusta.
Lapset eivät edes viihdy rannoilla, joissa ei voi läträtä rantahiekalla.
Miksi muiden ihmisten on aina tehtävä myönnytyksiä lapsiperheiden takia?
Lapset kuuluvat uimarannalle. Elukat, humalaiset ja tupakoijat eivät kuulu. Antaa lasten uida ja pärskiä, se on täysin normaalia toimintaa. Ainakin oli silloin kun minä olin lapsi 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rannoille voi mennä sellaiseen aikaan, jolloin lapsiperheet eivät ole vielä siellä. Myös valita rantoja,jotka ovat hankalia lapsille jyrkkyyden tai äkkisyvän vuoksi. Ainakin minä olen löytänyt kivoja järvenrantapaikkoja ja saanut rauhassa nauttia uimisesta sekä oleilusta.
Lapset eivät edes viihdy rannoilla, joissa ei voi läträtä rantahiekalla.Miksi muiden ihmisten on aina tehtävä myönnytyksiä lapsiperheiden takia?
Mitä helvetin myönnytyksiä? Olet vaatimassa, että joku ei saisi tulla rannalle, koska se ilmeisesti häiritsee sinua. Olet itse vaatimassa myönnytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä ongelma tässäkin on. Yli 30 julkista uimarantaa, jos niistä nyt yksi olisi lapsivapaa sellaisille, jotka eivät halua kuunnella lasten kiljuntaa, rääkymistä ja saisivat nauttia rauhassa päivästä rannalta, mitä se on keltään pois? Itse lapsettomana välttelen uimarantoja päiväsaikaan, koska en jaksa sitä meteliä ja kurittomia lapsia viskomassa vettä ja uimalelujaan minua päin. Vaikka yksi ranta olisi lapsivapaa, löytyisi silti kymmenittäin niitä, joihin saatte viedä lapsenne meluamaan ihan rauhassa. Lapsettomia on nykyään paljon ja varmasti määrä lisääntyy entisestään. Kaikki voittaisivat.
Mikä noista rannoista?
Sovitaanko vaikka sitten niin, että yksi ranta muutetaan lapsivapaaksi, ja jokainen lapsi (eli alle 18-vuotias), joka asuu tuon rannan läheisyydessä saa kaupungin kustantaman taksimatkan tuolle rannalle ja pois sieltä. Reilu diili, eikö vaan?
Hyvä idea myös muuttaa ranta nudistirannaksi, jos sellainen Tampereelta puutuu. Jos siellä on vain aikuisia, niin ei heidän tarvitse häiriintyä, jos siellä on joku setä käy välillä vähän runkkailemassa, kunhan ei juokse laiturilla.
Minulla ei ole minkäänlaista penistä, vain nautintaoikeus sellaiseen.
Lihavat äidit kasvattavat lihavia lapsia, ja näiden terveydenhoitomenot ovat meidän kaikkien asia. Lisäksi vanhemman ylipaino ja huonosti käyttäytyvät lapset korreloivat vahvasti. Heikko impulssikontrolli selvästi periytyy.