Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelainen poliitikko väläytti lapsilta kiellettyä uimarantaa ja aiheutti palauteryöpyn - Näin hän perustelee puheitaan

Lapsiperheet ärsyttää monesti
04.07.2022 |

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008924340.html

Mitä mieltä?

Itse ajattelen että mä myös varmaan sohaisen muurahaispesää nyt täs kohtaa omalla mielipiteelläni, mutta oon itekin huomannut että lapsiperheet on niitä pahimpia mölyäjiä ja sotkijoita, joten mun puolesta tällänen olis ihan hyvä idea. Onhan niitä lomamatkojakin etelään vain aikuisille.
Mikään muu ei ärsytä niin paljoa kuin se että rannalla on kauhea pärskiminen, meteli, ölinä ja mölinä. Mä niin aina yritän kovasti käydä läpi mun lapsilleni käytössääntöjä että A. Toisten päälle ei pärskitä vettä. B. Sen minkä tuot niin sen myös viet (mm. roskat). C. Vältetään turhaa meteliä ja mölinää. D. Jos meno menee villiksi niin sitten mennään rannalle istumaan ja rauhottumaan.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä meteliä, ölinää ja mölinää JA kaupan päälle roskaisuutta aiheuttavat kyllä lähinnä aikuiset, eivät lapset. 

Vierailija
2/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmat jättävät lapsensa vielä toisten vahdittaviksi ja itse keskittyvät sometehtailuun. Yksi isä taisi tapattaa lapsensakin sillä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, todella. Rauhaa ja luonnon hiljaisuutta rannalla ja uidessa kaipaavat vois kyllä edes yhden rannan saada per kaupunki. Se lasten huutaminen ja mekskaaminen ja pärskiminen on sietämätöntä. Isot rannat olkoon heille.

Vierailija
4/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku K40-uimaranta olisi mukava. Pelkkiä buumereita ja toimettomia puumia.

Vierailija
5/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivapaa kylpyläkin olisi toivomuslistalla.

Vierailija
6/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannoille voi mennä sellaiseen aikaan, jolloin lapsiperheet eivät ole vielä siellä. Myös valita rantoja,jotka ovat hankalia lapsille jyrkkyyden tai äkkisyvän vuoksi. Ainakin minä olen löytänyt kivoja järvenrantapaikkoja ja saanut rauhassa nauttia uimisesta sekä oleilusta. 

Lapset eivät edes viihdy rannoilla, joissa ei voi läträtä rantahiekalla. 

Vierailija
7/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko jonnekin saada rannan jossa ei olisi lihavaa porukkaa? Jos iän takia saa syrjiä, niin miksei ulkonäön?

Vierailija
8/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, todella. Rauhaa ja luonnon hiljaisuutta rannalla ja uidessa kaipaavat vois kyllä edes yhden rannan saada per kaupunki. Se lasten huutaminen ja mekskaaminen ja pärskiminen on sietämätöntä. Isot rannat olkoon heille.

Minä haluaisin rannan, jossa saa olla vain minun omia tuttuja. Muiden ihmisten rumat naamat, melskaaminen ja pärskiminen on sietämätöntä. Isot rannat olkoon heille, mun tutut mahtuisi vähän pienemmällekin rannalle.

Vierailija
9/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslainen ehdottamassa, että julkinen ranta olisi eksklusiivinen ranta vain tietylle väestöryhmälle?

Huh.

Miksei ehdota yksityisen rantaklubin perustamista yksityisillä rahoilla vain aikuisille?

Vierailija
10/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi ihana ajatus. Mammoille toki kauhistus jos on edes yksi paikka mihin heidän kiljuvat kakaransa eivät ole tervetulleita.

Vierailija
11/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsivapaa kylpyläkin olisi toivomuslistalla.

Saat perustaa sellaisia lisää koska vaan. Anna mennä. Toivottavasti on aika turha toive, että julkisella rahalla sellaisia perustettaisiin.

Vantaan Flamingosta osa tosin on jo vain aikuisille. Mene sinne aikuistelemaan. Itse en lapsiani flamingoon tuon takia vie.

Vierailija
12/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aika on niin hohhoijaa. Joku random heppu puhelee itsekseen ja heti on lapsivaltuutettu lyömässä sitä päähän YK sopimuksilla ja perustuslailla.

"– Tuskin ehdottaisit tätä minkään muun ihmisryhmän osalta. Ehdotuksesi on YK:n lapsen oikeuksien yleissopimuksen ja perustuslain 6. pykälän vastainen"

Ymmärtäisin reaktion jos Tampereen valtuusto olisi oikeasti tekemässä jotain ja äänestämässä aiheesta.

Kait nyt yksittäisellä ihmisellä on oikeus vaikka tyhmiinkin mielipiteisiin ja ehdotuksiin ilman että on pahimman asteen lapsiuimarantafoobikko. Länsimainen kulttuuri on niin hävinnyt tän pelin. 

Vierailija
13/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi ihana ajatus. Mammoille toki kauhistus jos on edes yksi paikka mihin heidän kiljuvat kakaransa eivät ole tervetulleita.

Tupakan tumppeja rannalle nakkelevat läski-Riittat kännykästä soivan musiikin, paperipussien ja kovaäänisen huutelun kera on toki ihan mukava ilmestys rannalle.

Oleellista on kieltää lapset, ei metelöimistä, roskaamista, roiskimista yms.

Vierailija
14/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan pride, läski ja ulkkisvapaan rannan.

Vierailija
15/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltää muilta sen minkä itselleen on sallinut?

Vierailija
16/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aika on niin hohhoijaa. Joku random heppu puhelee itsekseen ja heti on lapsivaltuutettu lyömässä sitä päähän YK sopimuksilla ja perustuslailla.

"– Tuskin ehdottaisit tätä minkään muun ihmisryhmän osalta. Ehdotuksesi on YK:n lapsen oikeuksien yleissopimuksen ja perustuslain 6. pykälän vastainen"

Ymmärtäisin reaktion jos Tampereen valtuusto olisi oikeasti tekemässä jotain ja äänestämässä aiheesta.

Kait nyt yksittäisellä ihmisellä on oikeus vaikka tyhmiinkin mielipiteisiin ja ehdotuksiin ilman että on pahimman asteen lapsiuimarantafoobikko. Länsimainen kulttuuri on niin hävinnyt tän pelin. 

Ai nyt pitää puolustella, että poliitikolla on oikeus olla tyhmää mieltä asioista ilman, että hänelle kukaan kertoo, että hänen mielipiteensä on toteuttamiskelvoton?

Vierailija
17/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret pojat valtaavat laiturit. Juoksevat siellä. Ainakin alueenrannalla ja soutustadionilla.

Laiturit pitää saada lapsivapaiksi.

Vierailija
18/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan sen verran, että muistan ajan kun ainoa asia, mistä ei saanut puhua oli Neuvostoliitto. Se oli Kekkosen hommia. Kaikki tiesi sen. Muuten sai puuhata mitä halusi. Se aika oli paljon vapaampaa kuin nykyinen, jolloin kaikki tietää sen yhden asian mistä saa puhua ja millä sanoilla. Muuten somemyrsky.

Vierailija
19/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret pojat valtaavat laiturit. Juoksevat siellä. Ainakin alueenrannalla ja soutustadionilla.

Laiturit pitää saada lapsivapaiksi.

Aikuiset valtaavat autoineen kaupunkien kadut. Meluavat ja saastuttavat siellä tuntikaupalla. Edes osa kaduista pitää saada aikuisvapaiksi.

Vierailija
20/91 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ei ainakaan tämän kaupungin rannoilla lapset ole niitä jotka sotkee ja häiriköi, musiikkia huudattavat nuorisojoukot aiheuttaa paljon enemmän sotkua ja meluhaittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä