Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulututkinto kaikille halukkaille

Vierailija
04.07.2022 |

Aiheuttaako mielestäsi korkeakoulututkinnon mahdollistaminen kaikille korkeakoulutuksen inflaation? Jos kyllä, niin miksi? Nythän jokainen toisen asteen tutkinnon suorittanut voi täydennyshakujen avulla hankkia korkeakoulutuksen.

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä akateemisesta loppututkinnosta ole välttämättä hyötyä kun akatemisesti koulutettuja työttömiä on kymmeniä tuhansia tilastojen mukaan.

Esim. IT- alalla ammattikorkeakoulututkinto ja muutama oikea sertifikaatti on paljon arvokkaampaa kuin pelkkä akateeminen loppututkinto alalta. Ohjelmoinnin puolella mennään aina sen perusteella millaista koodia tuottaa eikä siinä paperit juuri auta.

Vierailija
182/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis saavatko Suomessa kaikki korkeakoulututkinnon? Mistä minä sen saan, kun ei sellaista ole eikä ole mahdollista näin aikuisena opintoja rahoittaa?

Totta kai saa :)

Kiitos tiedosta. Mihinköhän tahoon minun siis pitäisi ottaa yhteyttä, jotta saisin omani tai edes pääsisin sellaista opiskelemaan?

www.opintopolku.fi

Tuolta alkuun :)

Kiitos. Saako tuolta siis myös rahat opiskeluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis saavatko Suomessa kaikki korkeakoulututkinnon? Mistä minä sen saan, kun ei sellaista ole eikä ole mahdollista näin aikuisena opintoja rahoittaa?

Kiitos tiedosta. Mihinköhän tahoon minun siis pitäisi ottaa yhteyttä, jotta saisin omani tai edes pääsisin sellaista opiskelemaan?

www.opintopolku.fi

Opintoraha ja opintolaina. Näin me muutkin teemme.

Vierailija
184/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.opintopolku.fi

kela.fi 

Tuolta sitten raha-asioiden suhteen alkuun :)

Vierailija
185/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.opintopolku.fi

Rahaa saa menemällä töihin tai hakemalla tukia. Sinun kannattaa unohtaa ne korkeakouluopinnot, kun edes alkeet elämästä eivät ole hallussa. 

Vierailija
186/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa joissakin maissa on käytäntö, että esim. yliopistoon pääsee kaikki halukkaat.

Mutta jos opinnot ei ala sujua ja huomataan, että tuo ei pärjää ja edisty aikataulussa niin koulusta lentää puolessa vuodessa tai vuodessa ulos. mielestäni kuulostaisi hyvältä, joskin varmaan kalliilta ratkaisulta.

mikä siinä on kallista? se että joku vaivautuu seuraamaan eteneekö opiskelijan opinnot vai nostaako hän pelkästään opintotukea?

Tässä hyvä esimerkki ei-korkeakoulutetusta

Vierailija
187/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.opintopolku.fi

No avaa se linkki niin huomaat, että siellä on tietoa myös opintojen rahoittamisesta. Älä leiki tyhmempää kuin olet. 

Vierailija
188/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.opintopolku.fi

onlyfans.com

Olen kuullut, että tuolta saa hyvin rahaa vaikka sitten opintojen rahoittamiseen. Kokeile ihmeessä :)

Vierailija
189/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän korkeakoulutettuja, sitä parempi minulle. Nimittäin sitten aletaan ehkä vihdoin kysellä todistusten ja keskiarvojen perään. Oma korkeakouluopintojen keskiarvo hipoo 5:ttä. Tykkään suorittaa kaiken hyvin ja myös ymmärtää kaiken opiskeltavista asioista. Ärsyttää, kun jotkut pällit nappaavat hyvät työpaikat nenäni edestä, kun heillä on kiva hymy tai jotain muuta turhanpäiväistä.

Onko tutkintosi ammattikorkeakoulusta?

Vierailija
190/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.xamk.fi/koulutus/lisahaku/ tuolla on yksi juurisyistä ns. koulutusinflaatioon.

Lisähakuja paikoille, joita kukaan ei halunnut. Näin saadaan tilastoihin lisää uusia nomeja ja logeja. Kukaan ei pysähdy miettimään sitä, kuinka paljon tämä maksaa yhteiskunnalle ja maksaako se koskaan itseään takaisin, kun paperit kirjoitetaan jokaiselle, joka osaa täyttää hakulomakkeen.

Vierailija
191/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.xamk.fi/koulutus/lisahaku/ tuolla on yksi juurisyistä ns. koulutusinflaatioon.

Lisähakuja paikoille, joita kukaan ei halunnut. Näin saadaan tilastoihin lisää uusia nomeja ja logeja. Kukaan ei pysähdy miettimään sitä, kuinka paljon tämä maksaa yhteiskunnalle ja maksaako se koskaan itseään takaisin, kun paperit kirjoitetaan jokaiselle, joka osaa täyttää hakulomakkeen.

Sekö sitten on mielestäsi ratkaisu, että ilman opiskelupaikkaa jääneet jäävät kotiin makaamaan sossun tuilla? 

Vierailija
192/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.opintopolku.fi

Minulla on 5 tukikuukautta jäljellä. Ei se taida riittää korkeakoulututkinnon suorittamiseen?

Vierailija
193/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.opintopolku.fi

Rahaa saa menemällä töihin tai hakemalla tukia. Sinun kannattaa unohtaa ne korkeakouluopinnot, kun edes alkeet elämästä eivät ole hallussa. 

Tämä on ikävästi sanottu ja ristiriidassa ketjun premissin kanssa. Miksi en saisi korkeakoulututkintoa ilman alkeita elämästä, jos tutkinto on kaikille luvattu? Molemmat eivät voi pitää paikkaansa.

Vierailija
194/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.opintopolku.fi

Minulla on 5 tukikuukautta jäljellä. Ei se taida riittää korkeakoulututkinnon suorittamiseen?

Mene töihin lapsipieni. Niin me muutkin aikuisopiskelijat teemme rahoittaaksemme opinnot. 

Vierailija
195/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siitä akateemisesta loppututkinnosta ole välttämättä hyötyä kun akatemisesti koulutettuja työttömiä on kymmeniä tuhansia tilastojen mukaan.

Esim. IT- alalla ammattikorkeakoulututkinto ja muutama oikea sertifikaatti on paljon arvokkaampaa kuin pelkkä akateeminen loppututkinto alalta. Ohjelmoinnin puolella mennään aina sen perusteella millaista koodia tuottaa eikä siinä paperit juuri auta.

Entäpä sitten, kun on akateeminen tutkinto ja muutama oikea sertifikaatti?

Vierailija
196/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.opintopolku.fi

Tämä on ikävästi sanottu ja ristiriidassa ketjun premissin kanssa. Miksi en saisi korkeakoulututkintoa ilman alkeita elämästä, jos tutkinto on kaikille luvattu? Molemmat eivät voi pitää paikkaansa.

Saathan sinä. Sen kun menet opiskelemaan ja rahoitat opintosia valitsemallasi tavalla. Jos et muuta keksi myy vaikka itseäsi. Tosin epäilen, ettei kauppa käy kovin kuumana silläkään saralla. 

Vierailija
197/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö sitten on mielestäsi ratkaisu, että ilman opiskelupaikkaa jääneet jäävät kotiin makaamaan sossun tuilla? 

Näinkö tapahtuu, jos ei ole ammattikorkeakouluissa täydennyshakuja? Entä sen ammattikorkeakoulun jälkeen? Mitä sitten tapahtuu kun on saatu tutkinto, jolla ei tee mitään? Mutta ns. suorittavan portaan duunit eivät kelpaa kun on niin "korkea koulutus".

Vierailija
198/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö tapahtuu, jos ei ole ammattikorkeakouluissa täydennyshakuja? Entä sen ammattikorkeakoulun jälkeen? Mitä sitten tapahtuu kun on saatu tutkinto, jolla ei tee mitään? Mutta ns. suorittavan portaan duunit eivät kelpaa kun on niin "korkea koulutus".

Aika tauno olet, jos luulet, että esim. sairaanhoitajan (kyllä se on AMK-tutkinto) tutkinnolla ei tee mitään. 

Vierailija
199/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain n. 20 % väestöstä on riittävän älykästä korkeakoulututkintoon. Suurin osa ns tykinruokaa kerrostaloissaan röökit ja tatuoinnit ja muu sonta pääkopassa.

Vierailija
200/214 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain n. 20 % väestöstä on riittävän älykästä korkeakoulututkintoon. Suurin osa ns tykinruokaa kerrostaloissaan röökit ja tatuoinnit ja muu sonta pääkopassa.

Haluatko kertoa, millaista älyä vaaditaan esim. restonomin tutkinnon suorittamiseen. En itse opintojeni aikana huomannut sitä älykkyysvaatimusta. 

t. restonomi, joka nyttemmin on viestinnän ammattilainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän