Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö ihmiset vielä paljon maskeja kauppakeskuksissa?

Vierailija
03.07.2022 |

Oli tarkoitus lähteä tässä parin päivän päästä maalle 8-kymppisten ja muutenkin riskiryhmäläisten sukulaisten luona käymään ja oon pitänyt sitä varten vähän kuin karanteenia eli pysytellyt kotona. Mutta nyt kävi niin että mun on ihan pakko käydä kauppakeskuksessa henkilökohtaisesti hoitaan yks juttu huomenna. Kehtaanko laittaa ffp2-maskin vai nauretaanko sille? En oo käynyt kauppakeskuksissa aikoihin, joten ei mitään hajua onko asiakkailla siellä vielä maskeja.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään linkitetään maskien käyttöä harhaluullisuushäiriöön. Löytyisikö sitten viittauksia tutkimuksiin aiheista vai onko tämä jotain huippuälykkäiden päättelyketjuja?

Vierailija
82/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautien pelko ei oo mitään harhaluuloisuushäiriötä. Ihan eri asia pelätä koronaa kuin pelätä että joku myrkyttää tai seuraa. Viruksia pyörii tuolla koko ajan, niiden saaminen on erittäin todennäköistä.  Myrkytetyksi tuleminen puolestaan äärimmäisen epätodennäköistä. Harhaluuloisuus tarkoittaa sitä että pelkää jotain erittäin epätodennäköistä ja suorastaan mahdotonta asiaa, ei todennäköistä arkipäivän asiaa. 

Terveen ja rokotetun ihmisen kuoleminen koronaan on äärettömän epätodennäköistä. Sikäli monilla on kyse harhaluulohäiriöstä. 

Ei kai ne kuolemaa pelkääkään, vaan eivät jaksa vain jatkuvasti sairastella koronaa. Korona kun aiheuttaa pitkään jälkitautejakin, aivosumuja ja keuhko-ongelmia. Monilla oli kestänyt puolikin vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapotilaiden määrä on noussut. Viime viikolla sairaalassa oli 351 koronapotilaat, nyt 464. Aika iso määrä.

Miksi alapeukku? Luvut julkistettiin eilen.

Vierailija
84/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tälle yhteiskunnalle on terveellistä jos heikot ja sairaat saadaan hautaan, koska hoitajia ei ole. Nuorten on kuitenkin turhaa tanssia haudoillamme, koska teillekin korona voi olla tuhoisa, sitä ette tiedä vielä. Tulevaisuus sen teille näyttää.

Minulle ei ole vielä selvinnyt mistä johtuu maskin käyttöön liityyvä, solvaus, pelko ja häpeä. Moni ihminen joutuu kulkemaan raitilla jopa happipullon kanssa, eikä häntä käsittääkseni potkita ja solvata. Ainakin toivoin niin, että olemmehan ihmisiä. 

Teineillä asisan tajuan, halutaan kulkea laumassa ja maski pilaa meikin. Mutta tuntuu  tosiaan kuin haluttaisiin määrätty ikäluokka nyt hautaan, siis ne boomerit kuten joku päättäjistä meitä nimitteli.

Vierailija
85/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se Marsissa, missä Elvis nykyään elelee? kirjoitti:

Täällä näköjään linkitetään maskien käyttöä harhaluullisuushäiriöön. Löytyisikö sitten viittauksia tutkimuksiin aiheista vai onko tämä jotain huippuälykkäiden päättelyketjuja?

Palstan mt-ongelmaisten päättelyä. Niillä itsellä on tuo harhaluuloisuushäiriödiagnoosi tai joku psykoosidiagnoosi liittyen kaikenmaailman salaliittoteoirihin uskomiseen (valtamedia valehtelee, koronarokotteessa on siru jne) Koittavat sitten tehdä täällä muista sairaita ja uskotella itselleen olevansa terveitä. 

Vierailija
86/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt nyt ja en aio jatkossakaan. En näe siinä mitään hyötyä.

Vierailija
87/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteeriset ja mt-ongelmaiset ihmiset toki käyttää. Sillä eihän mielen sairaus järkeä kuuntelemalla häviä.

Minkä ikäisenä pääsit eläkkeelle?

Vierailija
88/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se Marsissa, missä Elvis nykyään elelee? kirjoitti:

Kohta se nähdään. Yksityisellä oli jo huomiseksi psykiatrin aika vapaana. Menen sinne maski päässä hakemaan itselleni eläkettä. 

Vierailija
89/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suosittele koronatartuntaa kenellekään. Oli pahempi kuin influenssa, sairaalassa neljä päivää ja kova kuume. Vielä kolmen viikon jälkeen on kuin piikkejä keuhkoissa ja kunto romahtanut.

Vierailija
90/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautien pelko ei oo mitään harhaluuloisuushäiriötä. Ihan eri asia pelätä koronaa kuin pelätä että joku myrkyttää tai seuraa. Viruksia pyörii tuolla koko ajan, niiden saaminen on erittäin todennäköistä.  Myrkytetyksi tuleminen puolestaan äärimmäisen epätodennäköistä. Harhaluuloisuus tarkoittaa sitä että pelkää jotain erittäin epätodennäköistä ja suorastaan mahdotonta asiaa, ei todennäköistä arkipäivän asiaa. 

Terveen ja rokotetun ihmisen kuoleminen koronaan on äärettömän epätodennäköistä. Sikäli monilla on kyse harhaluulohäiriöstä. 

Ei kai ne kuolemaa pelkääkään, vaan eivät jaksa vain jatkuvasti sairastella koronaa. Korona kun aiheuttaa pitkään jälkitautejakin, aivosumuja ja keuhko-ongelmia. Monilla oli kestänyt puolikin vuotta.

Juuri sairastin koronan. Ei jäänyt aivosumua, keuhko ongelmia eikä ole selkä eikä perse kipeä

Vierailija
91/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt nyt ja en aio jatkossakaan. En näe siinä mitään hyötyä.

Kysymys siis oli rokotteista. Mun tehtävä on selviytyä ja kertoa historiasta jälkipolville. Ehkä onnistun.

Vierailija
92/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe maskin käyttämisessä mitään haittoja, ainoastaan hyötyjä. Aika sekaisin pitää olla jos häiriintyy muiden ihmisten maskeista.

Vierailija
93/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittele koronatartuntaa kenellekään. Oli pahempi kuin influenssa, sairaalassa neljä päivää ja kova kuume. Vielä kolmen viikon jälkeen on kuin piikkejä keuhkoissa ja kunto romahtanut.

🤣😂😅😃😃😃😄😆🤣😂😅😀😁😂😂

Vierailija
94/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Itseäni ei kiinnosta tällainen kokemus ollenkaan.

Vierailija
95/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskijankkaaja kirjoittelee täällä itselleen.

Vierailija
96/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on käsittämätöntä, että ihmiset kulkevat kauppakeskuksissa ilman maskeja. Koronaa on nyt todella paljon. Maski vain päähän.

Kiurua tuuraava Aki Lindén yrittää saada koko ajan ihmisille järkeä päähän. Hävettää kuinka lyhyt muisti suomalaisilla on. Ei liene vaikeaa käyttää kaupassa jne suljetuissa tiloissa maskia? Meillä yksi nainen ihan pokkana asteli labraan ilman maskia, vaikka ulko-ovelta labraan on kolmella pöydällä käsidesiä ja maskeja. Ensimmäinen heti kun tulee ovesta sisään.

No tuo on kyllä oikeasti jo röyhkeää, että menee labraan, terveysasemalle, sairaalan tms. ilman maskia. Siellä kuitenkin eniten käy juuri kaikki syöpäsairaat ja muut puolustuskyvyltään heikot. Niiden on pakko käydä.

Meillä ei jatkettu (parempien aikojen luulossa) lisäjärjestyksenvalvojien palkkausta. Aiemmin joka ovella järjestyksenvalvoja tarkasti lähetteen/testiviestivahvistuksen ja kehotti desinfioimaan kädet ja laittamaan talon tarjoaman maskin ennen kuin jatkaa matkaa eteenpäin. Niillä, jotka eivät voi maskia käyttää, on 99% tapauksista visiiri omasta takaa.

Vierailija
97/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että osa ihmisistä pystyy ajattelemaan vain itseään. "Kun minä olen nuori ja terve, en minä tarvitse maskia enkä minä sairastu ...". Käsittämätöntä, miten itsekkäitä suomalaiset ovat. Aivan ihme juntteja.

Kuulkaas nyt, te jotka syyttelette mt-ongelmaisiksi maskin käyttäjä: Monessa maassa käytetään edelleen maskia, vaikka koronaluvut ovat pienemmät kuin Suomessa, sillä monessakaan paikassa ei ole haluttu omaan maahan samanlaisia kuolleisuuslukuja kuin Suomessa on tänä keväänä nähty. Maskia käytetään maailmalla nimenomaan sen takia, että halutaan suojella muita. 

Vierailija
98/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että osa ihmisistä pystyy ajattelemaan vain itseään. "Kun minä olen nuori ja terve, en minä tarvitse maskia enkä minä sairastu ...". Käsittämätöntä, miten itsekkäitä suomalaiset ovat. Aivan ihme juntteja.

Kuulkaas nyt, te jotka syyttelette mt-ongelmaisiksi maskin käyttäjä: Monessa maassa käytetään edelleen maskia, vaikka koronaluvut ovat pienemmät kuin Suomessa, sillä monessakaan paikassa ei ole haluttu omaan maahan samanlaisia kuolleisuuslukuja kuin Suomessa on tänä keväänä nähty. Maskia käytetään maailmalla nimenomaan sen takia, että halutaan suojella muita. 

Voi kulta pieni. Tuo on kumottu jo monta kertaa. Ei ne virukset vain yhteen suuntaan kulje.

Vierailija
99/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mun pitäis ostaa ja maksaa omalla rahalla maskit, ja käyttää niitä naamalla, jotta joku mummo ei sairastu? 

Vierailija
100/149 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on käsittämätöntä, että ihmiset kulkevat kauppakeskuksissa ilman maskeja. Koronaa on nyt todella paljon. Maski vain päähän.

Kiurua tuuraava Aki Lindén yrittää saada koko ajan ihmisille järkeä päähän. Hävettää kuinka lyhyt muisti suomalaisilla on. Ei liene vaikeaa käyttää kaupassa jne suljetuissa tiloissa maskia? Meillä yksi nainen ihan pokkana asteli labraan ilman maskia, vaikka ulko-ovelta labraan on kolmella pöydällä käsidesiä ja maskeja. Ensimmäinen heti kun tulee ovesta sisään.

No tuo on kyllä oikeasti jo röyhkeää, että menee labraan, terveysasemalle, sairaalan tms. ilman maskia. Siellä kuitenkin eniten käy juuri kaikki syöpäsairaat ja muut puolustuskyvyltään heikot. Niiden on pakko käydä.

Meillä ei jatkettu (parempien aikojen luulossa) lisäjärjestyksenvalvojien palkkausta. Aiemmin joka ovella järjestyksenvalvoja tarkasti lähetteen/testiviestivahvistuksen ja kehotti desinfioimaan kädet ja laittamaan talon tarjoaman maskin ennen kuin jatkaa matkaa eteenpäin. Niillä, jotka eivät voi maskia käyttää, on 99% tapauksista visiiri omasta takaa.

Sillä järjestyksenvalvojalla on kansalaistottelevaisuutta lisäävä voima. Toki osa ei osaa lukea, mitä kylttiin on kirjoitettu ja silloin on hyvä kun järjestyksenvalvoja kertoo saman asian ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä